Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerSvevende ''kuler'' og lys?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Nayami
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 27 Des 2010 12:31
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Svevende ''kuler'' og lys?

Innlegg av Nayami »

Hei, jeg er ny her på paranormal.no, og var ikke helt sikker på hvor jeg skulle plassere dette emnet men jeg prøver.

Men uansett.. Noen ganger kan jeg se små ''kuler'' som ligner på orber som svever rundt personer på en slags måte.. Og jeg ser ofte en slags lyskant rundt personer.

Jeg lurer bare på hva dette kan være? Jeg har sjekket synet mitt og det er helt perfekt. (Beklager om jeg kom med en litt dårlig forklaring.)

Takk på forhånd! :mozilla_smile:
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: Svevende ''kuler'' og lys?

Innlegg av Lilja »

Hei, og velkommen hit :mozilla_smile:

Noen mener at lysende kuler rundt mennesker kan være hjelpere el.l., og det er jo nærliggende å tro at det er noe sånt du ser, siden du også ser aura rundt folk. (Bruk søkefunksjonen øverst på siden og søk på aura, så tipper jeg du finner en del i tidligere innlegg)

Men dersom vi skal gå rett på den "paranormale" forklaringen, må det forutsettes at du er frisk. Jeg har selv epilepsi, og ser av og til intenst lysende små kuler sveve i lufta i direkte sammenheng med dette. Andre nevrologiske sykdommer som migrene, f.eks., kan også gi slike synsforstyrrelser, det samme kan høyt blodtrykk.
Jeg skriver ikke dette for at du skal løpe til legen i redsel for alvorlig sykdom, kun for å ballansere svaret litt ;)

Håper du trives her og at du blir en stund!


Mvh Lilja
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nayami
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 27 Des 2010 12:31
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Svevende ''kuler'' og lys?

Innlegg av Nayami »

Lilja skrev:Hei, og velkommen hit :mozilla_smile:

Noen mener at lysende kuler rundt mennesker kan være hjelpere el.l., og det er jo nærliggende å tro at det er noe sånt du ser, siden du også ser aura rundt folk. (Bruk søkefunksjonen øverst på siden og søk på aura, så tipper jeg du finner en del i tidligere innlegg)

Men dersom vi skal gå rett på den "paranormale" forklaringen, må det forutsettes at du er frisk. Jeg har selv epilepsi, og ser av og til intenst lysende små kuler sveve i lufta i direkte sammenheng med dette. Andre nevrologiske sykdommer som migrene, f.eks., kan også gi slike synsforstyrrelser, det samme kan høyt blodtrykk.
Jeg skriver ikke dette for at du skal løpe til legen i redsel for alvorlig sykdom, kun for å ballansere svaret litt ;)

Håper du trives her og at du blir en stund!


Mvh Lilja

Tusen takk for svar, Lilja! :mozilla_smile:
Jeg skal få sjekket meg for slike sykdommer etterhvert.
Jeg håper selv at jeg kommer til å blir her en stund, jeg har faktisk lest rundt på forumet her LENGE uten å ha registrert meg, hehehe. *Fy skam meg*
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nayami
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 27 Des 2010 12:31
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Svevende ''kuler'' og lys?

Innlegg av Nayami »

Jeg har ikke epilepsi, og heller ikke migrene.

Nå er jeg nysgjerrig her? :D
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

Re: Svevende ''kuler'' og lys?

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Hei!

Det høres ut som at du ser aura. I begynnelsen ser en ofte en hvit eller svart lyskant rundt folk.
Hvis du begynner å trene på å se aura, vil du etter vært kunne se en eller flere farger. Auraen vil også bli større.

Det er lettest å se en aura mot en ensfarget bakgrund, feks en hvit vegg. Du må egentlig finne ut hva som er best for deg. Aura er lettere å se hvis en "defokuserer" på objektet eller ser det i øyekroken.

Du kan feks, trene deg på å se auraen til en bok. Plaser den slik at den står litt unna en ensfarget vegg og sett deg ca 1m fra boka. Så konsentrerer du deg og fokserer på et punkt litt over boka.

Meditasjon hjelper også! :)

Jeg vet ikke så mye om orber, men jeg tror det er som Lilja sier at det kan være hjelpere. Det kan vel også være døde familiemedlemmer eller dyr. Det er vel energi som henger igjen på folk, hvis du skjønner hva jeg mener :)
Antall ord: 178

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skogalven
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 27 Okt 2010 10:41
13
Kjønn (valgfri): Trivelig Bitch
Lokalisering: Finnmark / pt Costa Blanca, Spania
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Svevende ''kuler'' og lys?

Innlegg av Skogalven »

Lilja skrev:Hei, og velkommen hit :mozilla_smile:

Noen mener at lysende kuler rundt mennesker kan være hjelpere el.l., og det er jo nærliggende å tro at det er noe sånt du ser, siden du også ser aura rundt folk. (Bruk søkefunksjonen øverst på siden og søk på aura, så tipper jeg du finner en del i tidligere innlegg)

Mvh Lilja
Enkelt spørsmål: Er det mulig å lære seg å se aura, og hvor vanlig er det å kunne det?

Ooops, burde vel brukt søkefunksjonen.... :shock:
Antall ord: 91
So you don't belive in ghosts you say?
Well, I'd better convience you I'm for real then.
[/c]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

Re: Svevende ''kuler'' og lys?

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Skogalven skrev:
Lilja skrev:Hei, og velkommen hit :mozilla_smile:

Noen mener at lysende kuler rundt mennesker kan være hjelpere el.l., og det er jo nærliggende å tro at det er noe sånt du ser, siden du også ser aura rundt folk. (Bruk søkefunksjonen øverst på siden og søk på aura, så tipper jeg du finner en del i tidligere innlegg)

Mvh Lilja
Enkelt spørsmål: Er det mulig å lære seg å se aura, og hvor vanlig er det å kunne det?

Ooops, burde vel brukt søkefunksjonen.... :shock:
Jaaa, jeg vil tro at en kan lære det.
Jeg tror det 3. øyet må være åpent. Ellers kan du prøve å trene slik jeg skrev over.
Prøv å søk litt rundt på internett, der finnes det mange tips og teknikker.

Hvor vanlig det er vet jeg egentlig ikke. Når en søker på internett ser det ut som at det er ganske mange, men jeg vet ikke helt om det er så mange som det ser ut som.
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nayami
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 27 Des 2010 12:31
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Svevende ''kuler'' og lys?

Innlegg av Nayami »

The Wolf skrev:Hei!

Det høres ut som at du ser aura. I begynnelsen ser en ofte en hvit eller svart lyskant rundt folk.
Hvis du begynner å trene på å se aura, vil du etter vært kunne se en eller flere farger. Auraen vil også bli større.

Det er lettest å se en aura mot en ensfarget bakgrund, feks en hvit vegg. Du må egentlig finne ut hva som er best for deg. Aura er lettere å se hvis en "defokuserer" på objektet eller ser det i øyekroken.

Du kan feks, trene deg på å se auraen til en bok. Plaser den slik at den står litt unna en ensfarget vegg og sett deg ca 1m fra boka. Så konsentrerer du deg og fokserer på et punkt litt over boka.

Meditasjon hjelper også! :)

Jeg vet ikke så mye om orber, men jeg tror det er som Lilja sier at det kan være hjelpere. Det kan vel også være døde familiemedlemmer eller dyr. Det er vel energi som henger igjen på folk, hvis du skjønner hva jeg mener :)

Tusen takk for svar! Jeg har lagt merke til at det er lettere å se foran en ensfarget bakgrunn. For eksempel ser jeg det ofte rundt læreren min, og han står jo ofte foran tavla, som er ensfarget. Jeg ser også ofte blått rundt personer (forskjellige farger betyr forskjellige ting, gjør de ikke?) Det er ikke alle personer jeg kan se dette på.

Jeg fant først ut av at jeg kunne se dette da jeg satt i en skoletime, og kikket mot tavla. Plutselig fikk jeg øye på en liten lyskant rundt læreren min + et par orber (eller hva jeg kan kalle disse) Jeg ble utrolig paff og forvirret, trodde jeg så syner eller noe. Jeg har egentlig alltid vært veldig interessert i det paranormale, og har lest en del.

Jeg vil begynne å øve/trene på å se mer fremover.

Og igjen- tusen takk for svar!
Antall ord: 332

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

Re: Svevende ''kuler'' og lys?

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Hei!

Fargene betyr forskjellige ting. Hvis søker på "auraens farger" eller noe sånt vil du få opp mange sider som handler om det. Men, du bør bruke flere sider for det er ikke alle som er enige om alle betydningene.

Hvis du ser auraen mot en grønn bakrund (feks tavla), kan det påvirke fargen du ser på auraen spesielt i begynnelsen.

Blå er en ganske vanlig farge, eller så er det bare at den er lettere å se :)

At du ikke ser det på alle kan være fordi de sitter for nært eller for langt unna deg. Eller at bakrunden er litt vanskelig eller at du ikke er avslappet eller konsentret nok.
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nayami
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 27 Des 2010 12:31
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Svevende ''kuler'' og lys?

Innlegg av Nayami »

The Wolf skrev:Hei!

Fargene betyr forskjellige ting. Hvis søker på "auraens farger" eller noe sånt vil du få opp mange sider som handler om det. Men, du bør bruke flere sider for det er ikke alle som er enige om alle betydningene.

Hvis du ser auraen mot en grønn bakrund (feks tavla), kan det påvirke fargen du ser på auraen spesielt i begynnelsen.

Blå er en ganske vanlig farge, eller så er det bare at den er lettere å se :)

At du ikke ser det på alle kan være fordi de sitter for nært eller for langt unna deg. Eller at bakrunden er litt vanskelig eller at du ikke er avslappet eller konsentret nok.
Hei :mozilla_smile:
Jeg har sjekket litt rundt etter fargenes betydninger, og det virker interessant!

Tusen takk for alle opplysninger du har gitt meg! Synes dette er veldig morsomt, og har øvd meg en del. Auraen har også utvidet seg litt :mozilla_laughing:
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links