Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinVarme hender.

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

larsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 20 Jan 2011 11:30
13

Varme hender.

Innlegg av larsen »

Har i det siste plutselig blitt veldig varm i hendene. Det kjennes ut som om de brenner, første gang var det veldig vondt og det verket og måtte til slutt kjøle dem ned. Mamma har altid vært veldig varm i hendene, og noen ganger er de så varme at jeg ikke har greid å holde i dem. Noen sir at dette kan komme av høyt blodtrykk, at man spiser for mye usunnt, men jeg spiser variert og spiser ikke noe mer usunnt nå enn før. Jeg har altid vært opptatt av at andre skal ha det bra. I går var de veldig varme så jeg la dem på skulderen til ei som hadde vondt, da kjennte jeg at det var noe som rørte på seg, (som en makk eller noe sånn, hehe) så jeg satt fingeren min akkurat der jeg kjennte det og hun sa at det var akkurat der hun hadde vondt. Jeg måtte stoppe for det ble for varmt, hun sa også at det var veldig godt og at hun også kjennte varmen. Tenkte jeg skulle høre litt her om deres erfaring og kanskje noen har tips før jeg prøver igjenn. :) Siden jeg vet at det er masse feil info ute på nettet.
Antall ord: 218

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 785
Startet: 19 Nov 2006 19:19
17
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Re: Varme hender.

Innlegg av Diablesse »

Interessant å lese innlegget ditt, larsen, finner ikke noe annet ord for å beskrive det enn det engelske "peculiar", eller "curious"..
Slik du beskriver høres det på meg ut som om du kanskje er i en slags utvikling med varme hender, kanskje du kan få hjelp og øve opp evner? Jeg aner egentlig ikke, fordi jeg har ikke noen erfaring med dette selv, men jeg vet iallefall at det er jo ikke vanlig at man har så påfallende høy temperatur i hendene.. du får avvente svar fra noen andre her inne også som sikkert har mer å komme med :)
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

Re: Varme hender.

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Jeg tror du har healer evner :)
Jeg har selv varme hender, de blir veldig varm hvis noen har det vondt og når energien min er høy.
Noen mener at hvis hendene blir så varme at du brenner deg, har du en feil balanse i kroppen. Jeg vet ikke om dette stemmer. Har bare opplevd en gang at det ble så varmt at jeg ikke holdt ut.

Jeg har skjønt at hvis hendene mine blir varme og jeg får en trang til å legge hendene mine på noen, skal jeg gjøre det. Problemet er bare at jeg ikke tør! Noen som har noen gode tips til hvordan en kan starte? ;D
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Varme hender.

Innlegg av Nephandi »

Varme hender er en indikajons på healer evner. Kineserne tror at vi har energi sentre, omtrent som de Hinduistiske Chakraene, i håndflatene kalt Laogong gropene, disse er et av pungtene som menneskekroppen kan gi og ta i mot energi med. Veldig mange healere snakker om varme hender. Nå hvis jeg var deg så ville jeg ha tatt en tur til legen bare for å sjekke at ikke noe var fysisk galt, det er alltid best å være på den sikre siden, men fra det du beskriver så tror jeg at du holder på å utvikle healing evner og at du kansje burde begynne å aktivt bruke disse evnene, kansje gå på et kurs elelr lese litt emr om slikt på internett eller i bøker. Du holder på å få en gave og bør bruke den.
Antall ord: 134
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Varme hender.

Innlegg av Asbjørn »

Varme hender betyr i utgangspunktet at blodsirkulasjonen i hendene er god....

Dersom det er "mer enn normalt" - bør en vurdere å la en lege kikke på det,-

Om legen mener det ikke er noe galt, står det en selv fritt til å forsøke om dette kan hjelpe andre i familien f.ex, om noen eksempelvis har hodepine, legg hånda lett på hodet, og se om det hjelper. Hvis ikke, - må hodepinetabletter til hjelp, i alvorlige tilfelle skal lege kontaktes.

Om det lindrer for den som har hodepine, ( og som ikke tok hodepinetabletter for 5 minutter siden), er det verdt å utforske mer, og etterhvert kansje finne et passende kurs.

Link til kilde skrev:Ufarlig

Stort sett er healing en ufarlig form for komplementær medisin. Men det bør selvsagt ikke brukes istedenfor effektiv, tradisjonell behandling. Reikiforbundet skriver på sine hjemmesider at Reiki kun fungerer som komplementær medisin, og at man alltid skal rådføre seg med lege ved sykdom eller skade. I følge Aarbakke-utvalget kan ikke en effekt av healing avvises, men en eventuell virkningsmekanisme er ukjent.
Desverre er det mange som utnytter dette, - og forsøker å tjene penger på andres lidelse...
Derfor skal man ikke uten videre anse en annen person som healer uten videre. Iallfall om de skal ha betalt.

Men i familien / sammen med nære venner - kan man forsøke litt gratis, og se om det blir resultater. Husk at du ikke kan gi noen garanti, "noen ganger virker det bare ikke" . . .

mvh Asbjørn
Antall ord: 255

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Varme hender.

Innlegg av Nephandi »

Jeg synes at man godt kan forsøke med venner som ikke er så nære og jeg og andre som har lyst til å prøve så sant ikke folk prøver healing istedenfor skolemedisin. Imidlertid så vil jeg ikke anbefale noen å ta betaling før man er flink nok til å få konsekvente resultater, men noen må man jo øve på.

I tilegg så er jeg uenig i at man kan prøve en gang å legge hendene på noen og se om de blir bedere av hodepine og hvis ikke så bare ignorere det, mange trenger lang tid på å utvikle evner og må prøve mange ganger. I tilegg sp er det nå slik da at selv om man ikke har evner fra før så kan man godt få det på et kurs så hvis man er intresert i healing så er det en god ide å gå på et kurs uansett. Men nå er det jo ikke slik at selv om man utvikler healing evner at man må starte klinikk og arbeide med det, man kan bruke evnene privat også, på seg selv, venner, familie og andre kjente, eller man kan heale naturen eller kjeledyr.
Antall ord: 196
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links