Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinchakrahealing/rens?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

chevypower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 30 Jan 2011 15:43
13
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: fosenhalvøya
Blitt takket: 1 gang

chakrahealing/rens?

Innlegg av chevypower »

hei
har funnet noen beskrivelser på nett,som sier at man skal begynne nedenfra,med rotchakraet og gå oppover.se for seg gjennomsiktige glasskuler med rett farge for det aktuelle chakraet,og fylle de med lys,mens de roterer med klokka.
det jeg lurer på er om jeg skal se for meg kulene rotere inne i kroppen,på de rette plassene,eller utenpå kroppe,hvis dere skjønner hva jeg mener.
forsto det slik at denne metoden å meditere på,er skikkelig effektiv,for å finne balanse.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: chakrahealing/rens?

Innlegg av Atmi »

Hvordan du velger å fokusere på chakra og oppnå en energibalanse er vel i grunn opp til deg selv. Det vi føler oss mest fortrolig med, og det som er enklest for oss å gjennomføre, vil naturligvis være den metoden som virker best for oss - uavhengig av hvilke metoder som virker best for andre.

Men ang å begynne nederst, så vil du nok finne at det store overtall av alternative mennesker nok fraråder å starte chakrameditasjon nederst, og anbefaler å starte øverst og gå nedover, da spesielt for nybegynnere. Dette har å gjøre med muligheter for å aktivere kundalinikraften som kan være en konsekvens av slikt arbeid. Om man aktiverer kundalinikraften uten å være klar over det så kan det være vanskelig å kontrollere - det sies enda at man kan bli gal av det. Kundalinkikraften ligger i ryggsøylen (slynger seg rundt) og vil således evt kunne aktiviseres når man starter med de nedre chakra og fokuserer kraft oppover, fokuserer man kraft andre veien vil det ikke være noe fare for kundalini.
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chevypower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 30 Jan 2011 15:43
13
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: fosenhalvøya
Blitt takket: 1 gang

Re: chakrahealing/rens?

Innlegg av chevypower »

takk for raskt svar,da skal jeg begynne ovenfra heretter.har ikke holdt på med denne formen for meditasjon lenge,men føler faktisk at ting skjer.
samboeren min som begynte samtidlig med meg har problem med at når hun kommer til pannechakraet,blir hun svimmel.
er dette noe som går over etterhvert?
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: chakrahealing/rens?

Innlegg av Atmi »

Det kan jeg ikke svare deg på. Når man jobber med energi og chakra så er det viktig at man selv tar ansvar for å tillegne seg nødvendig kunnskap. Jeg regner med dere har litt greie på chakra, hva de forskjellige chakra står for, hva som er hensikten med dem, hvordan avstemme - finne balanse mellom for mye/for lite energi i chakra - hvordan vite hva som er hva. Hvilken farge tilhører hva chakra? Hvordan gi mer energi, evt hvordan dempe et chakra for at de andre skal komme etter osv.

Hvis dere ikke har erfaring med disse tingene så syns jeg dere skal endre meditasjonen til en vanlig avslapning, som gjør samme nytten. Og bruke noen år på å sette dere inn i chakra, hva det er, hvordan det virker osv. Å gjøre en meditasjon på chakra, hvis dere egentlig ikke har noe særlig forhold til det, har liten hensikt (er min mening)

Men hvis dere har greie på chakra så vil jeg råde dere til å stole på dere selv.
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links