Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinVond følelse uten grunn...

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

klabadaba
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 02 Jan 2007 23:40
17

Vond følelse uten grunn...

Innlegg av klabadaba »

Hei.

Jeg har i flere år hatt en vond klump/følelse som kjennes i toppen av brystet/halsen. Det er en følelse som bare er der uansett om jeg ikke har noe å være lei meg for/grue meg til.. Kun hvis jeg har en GRUNN til å være glad så forsvinner den. Men til vanlig når jeg er helt "nøytral" så er den der.

Jeg fungerer helt fint i hverdagen, og har blitt vandt til at følelsen er der, men det er likevel vondt, og det hindrer meg for å slappe av og nyte livet om dere skjønner. Jeg har tenkt og tenkt for å finne grunnen/årsaken til dette, men har måttet gi opp.

Jeg har prøvd NLP og div men uten resultat. Jeg har nesten mistet helt motet.Om noen ser jeg har blokkeringer eller noe og hvordan jeg eventuelt kan løse opp i disse så hadde jeg vært evig takknemmelig.. :)
Sist redigert av klabadaba på 06 Feb 2011 01:25, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Vond følelse uten grunn...

Innlegg av DamageDone »

angst
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
klabadaba
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 02 Jan 2007 23:40
17

Re: Vond følelse uten grunn...

Innlegg av klabadaba »

For hva da?
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Vond følelse uten grunn...

Innlegg av Svartepus »

Er du hun eller han? Alder?
Har du blitt testet for stoffskifteproblemer? De kan gi diffus klumpfølelse i halsen og nedstemthet. Eller du kan faktisk ha angst som DD foreslår. Angst betyr ikke at du er redd for noe spesielt, men at du "bare" er nedstemt og i dårlig psykisk form. Stress kan også gi klumpfølelse og nedstemthet.
Mange diagnoser, men egentlig skal man jo ikke leke doktor her. Gå til lege og få utredet problemet ditt, og hvis hun/han sier du er frisk eller evt bare litt nedenfor kan du heller begynne å lete i alternative tilbud. Du bør nok også gå litt inn i deg selv og lete etter blokkeringer istedet for å be folk på et forum finne blokkeringene dine.
Antall ord: 127
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
klabadaba
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 02 Jan 2007 23:40
17

Re: Vond følelse uten grunn...

Innlegg av klabadaba »

Mann, 25.

Ja, altså jeg har gått i meg selv i flere år og prøvd å finne ut av ting.. Men har aldri funnet noen løsning.. Det er derfor jeg ber om tips og råd her..
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Vond følelse uten grunn...

Innlegg av Bearchild »

Hvis du har vært hos lege og fått sjekket at alt "er som det skal" er det ihvertfall ufarlig med enkle avslapningsøvelser.. spenninger/ låsninger i brystet (brystbenet) kan gjøre at man bare bruker øverste del av lungene når man puster, som kan gi slitsomme ringvirkninger (lite oksygen samt forkortning av oksygentransporten).

En fin øvelse kan være å trene på å puste med magen. :)
Sett gjerne på noe rolig musikk, og ha et behagelig liggeunderlag på et uforstyrret sted.
Ligg på ryggen. Hold håndflaten langt ned på magen, gjerne under navelen. Forsøk så å pust "inn i hånda". Trekk pusten dypt inn gjennom nesa, og pust ut av munnen. Etterhvert som du får kontroll på pusten kan du trekke pusten helt ned i tærne.. vet det høres rart ut, men det er en utrolig fin avslapningsøvelse og teknikk på å fjerne "klump" i halsen/ brystet.

I starten kan det være lurt å gjøre dette på dagtid (rett og slett så du ikke sovner..), men etterhvert som man lærer seg å kontrollere teknikken er det en fin ting å gjøre når man legger seg for kvelden.
Antall ord: 196
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
klabadaba
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 02 Jan 2007 23:40
17

Re: Vond følelse uten grunn...

Innlegg av klabadaba »

Jeg ser på en blodprøve jeg tok for en mnd siden at stoffskiftet er innenfor normalen.

Jeg har hele tiden trodd at det var viktig å finne årsaken til problemet, men når jeg tenker etter så er det ikke sikkert at det er nødvendig.

Jeg er en person som tenker mye og er veldig følsom.

Høres kanskje rart ut - men jeg kan faktisk "snakke" til denne følelsen. Sier til den at den kan bare slappe av, det er ingenting å bekymre seg for og alt er trygt og godt. Da merker jeg at den flytter seg nedover mot magen og blir mye mildere. Men det er dog bare for noen få minutter, så er det tilbake. Kunne ønske jeg kunne få en varig endring..

Den pusteøvelsen skal jeg prøve. Takk :)
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links