Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHvorfor er alle alternativbehandlere så omsorgsfulle?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Ankh

Hvorfor er alle alternativbehandlere så omsorgsfulle?

Innlegg av Ankh »

Litt usikker på hvor jeg skal poste dette innlegget og hva jeg skal kalle det.

Ihvertfall, har vært på endel messer og møtt ulike behandlere, deltatt i ulike aktiviteter osv.
Legger merke til at alle er superomsorgsfulle og sier ting som du er sterk, du er lys, du er gudommelig, ingenting kan stoppe deg, du er trygg osv osv.
Skjønner jo at man vil backe opp den man behandler men det får da være måte på til tider.
Har inntrykket av at de ville sagt det samme til den verste seriemorderen eller hvem som ville dukket opp uansett bakgrunn og væremåte.

Til tider tenker jeg at det hadde vært mer ærlig og reellt om de innimellom pratet rett fra levera og sa ting som du er slem, du fortjener ingenting slik du oppfører deg, du ødelegger for andre med ditt nærvær osv.

Jeg er ihvertfall av den oppfattelsen at man kunne sett an de man behandler og ikke bare spilt av samme plata når man snakker og isteden for å si at alle er perfekte og gudommelige lysvesener så kunne man gitt klar beskjed om at sorry, du banker kona di gul og blå og jeg vil ikke kaste bort min energi på å fikse din sølete aura slik du oppfører deg.

Jeg får altså følelsen av at om de hadde hatt behandling av hitler og stalin så ville de også blitt omtalt som vakre lysvesener fyllt av kjærlighet og godhet.
Antall ord: 257

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Re: Hvorfor er alle alternativbehandlere så omsorgsfulle?

Innlegg av Diffusa »

Nå er det jo ikke alle som er slik da, men hadde de verste fengselsfuglene fått en dagstur på alternativ messa så hadde de nok fått hørt mye av det altfor gode du skrev ja.
Antall ord: 38
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Hvorfor er alle alternativbehandlere så omsorgsfulle?

Innlegg av ludoburgero »

Saken er vel at det svært sjeldent kommer noe konstruktivt utav å være negativ,
selv om det å bryte noen helt ned også kan hjelpe til å bygge dem opp igjen.

Det beste er likevel derfor å være positiv og oppmuntrende, i håp om at dette bygger opp enda mer positiv tankegang og selvfølelse, slik at personlig vekst lettere kan finne sted.

Ikke alltid varer ærlighet lengst, men det er først når løgnene kan brukes til noe bærekraftig at det ikke er så slemt lengre. Målet helliger vel middelet der, som i mange andre sammenhenger?
Antall ord: 101
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Hvorfor er alle alternativbehandlere så omsorgsfulle?

Innlegg av zind »

En behandler BØR i mine øyne være omsorgsfull, ellers ser jeg ikke hva man har i omsorgsyrker å gjøre. Men ikke alle alternativbehandlere er slik du nevner her, noen viser omsorgen på en litt mer jordnær måte

På alternativmessa skal jo alle selge, der er det ikke rart de prøver å utskinne hverandre... det er litt av noen tilstander på disse messene :roll:
Antall ord: 66
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Re: Hvorfor er alle alternativbehandlere så omsorgsfulle?

Innlegg av Diffusa »

En behandler skal jo selvsagt gi kunden omsorg, gi kunden en følelse av å bli godt ivaretatt og sett samt trygghet og alt det der. Men så er de de som liksom angriper en med "kjærlighet", og de som smisker seg innpå med å fortelle hvor flott du er o.l. Slikt provoserer og får en til å føle avsky.
Antall ord: 61
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Re: Hvorfor er alle alternativbehandlere så omsorgsfulle?

Innlegg av Satsuki »

Spørsmålet er jo hvem man helst ville gått tilbake til; han som sier at du er spesiell, utvalgt og tvers i gjennom god, eller han som sier rett ut at du er en ordinær person, forsåvidt med flere negative egenskaper enn positive.

Som Zind sier, selg selg selg..

Naturligvis er ikke alle slik, men det er jo ingen hemmelighet at det finnes mye useriøsitet i miljøet.

På den andre siden, det er jo ikke spesielt kult å blir fortalt rett ut at man er en drittsekk, men ting kan jo pakkes inn på en litt pen måte. Og egentlig tror jeg ingen besitter utelukkende negative egenskaper, så noe positivt må man jo ha å si og. Dessuten kan man jo jobbe med sine negative sider, og det er vel sånn sett greit å bli bevisstgjort.

Og til sist må jeg nevne at jeg snakker generelt her, i Ankh sitt tilfelle kan det jo hende det er noe i det. Men dette er litt sånn jeg oppfatter bransjen.
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Hvorfor er alle alternativbehandlere så omsorgsfulle?

Innlegg av DamageDone »

Disse "behandlerne" sier jo det samme til alle sine kunder. Lett-tjente penger.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Hvorfor er alle alternativbehandlere så omsorgsfulle?

Innlegg av Ankh »

Jeg ville trodd at en bedre tilnærming var å lese kunden mer og sjekke litt bakgrunn før man kjører på med hvor vakker og god man er.
Det er jo mulig å si på en ok måte at ja, du har begått mange feil i livet ditt og du har såret mange med din oppførsel men du kan forandre deg og jeg kan hjelpe deg til å bli et bedre menneske hvis du ønsker det selv.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Hvorfor er alle alternativbehandlere så omsorgsfulle?

Innlegg av DamageDone »

Problemet er vel at de fleste av disse ikke kan lese personer?
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Hvorfor er alle alternativbehandlere så omsorgsfulle?

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Jeg er nok enig med Satsuki og Zind her om selg, selg, selg..
Alle vil jo vite om sin godhet..... uansett, om der er lite å finne, så er det hva man vil vite om...

Jeg tror jaggu jeg er en smule enig med DD oxo....
Det er noen som kanskje ikke er i stand til å "lese" personer så godt de selv ønsker, og da tar man fort i bruk snillismen hos de som betaler dyre pe'eng for å et "hør"..

Jeg selv opplevde nu i helgen et par skikkelige Cold Readings, der 2 "klarsynte" skulle servere oss et show vi sent vil glemme... (mente de selv).

Men, dette showet var så dårlig reklame for de som virkelig KAN dette, at jeg og kvinnfolket satt der å megajespet under hele timen dette kjedZzommelige seansen, at jeg er helt sikker på at min 12 årige sønn ville klare seg bedre enn de 2 kvinnelige verter..'

Happe....
Antall ord: 156
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Re: Hvorfor er alle alternativbehandlere så omsorgsfulle?

Innlegg av Diffusa »

Satsuki skrev:Spørsmålet er jo hvem man helst ville gått tilbake til; han som sier at du er spesiell, utvalgt og tvers i gjennom god, eller han som sier rett ut at du er en ordinær person, forsåvidt med flere negative egenskaper enn positive.

Som Zind sier, selg selg selg..

Naturligvis er ikke alle slik, men det er jo ingen hemmelighet at det finnes mye useriøsitet i miljøet.

På den andre siden, det er jo ikke spesielt kult å blir fortalt rett ut at man er en drittsekk, men ting kan jo pakkes inn på en litt pen måte. Og egentlig tror jeg ingen besitter utelukkende negative egenskaper, så noe positivt må man jo ha å si og. Dessuten kan man jo jobbe med sine negative sider, og det er vel sånn sett greit å bli bevisstgjort.

Og til sist må jeg nevne at jeg snakker generelt her, i Ankh sitt tilfelle kan det jo hende det er noe i det. Men dette er litt sånn jeg oppfatter bransjen.
Jeg heller mer mot den ærlige behandleren, for jeg er en ordinær person og jeg har flere feller jeg bør jobbe med, dette vet jeg jo og det er jo mine feil og mangler jeg higer etter å gjøre noe med. Nå er det også slik at de kjenner jo ikke kundene, ikke før kundene har vært der gjentatte ganger så det å da få høre hvor snill og god en er, når man vet at man har to sider av seg selv så er det provoserende. Jeg har tenkt "Haha, hvor dum tror h*n at jeg er" og så har jeg aldri returnert fordi jeg føler selv at jeg da med den erfaringen har møtt en person som ikke har en ringeste anelse på hva h*n driver med.

Jeg tror ikke at jeg er alene med å tenke slik.

Men kanskje den salgstaktikken funker på mange :mozilla_undecided:
Antall ord: 331
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Hvorfor er alle alternativbehandlere så omsorgsfulle?

Innlegg av Atmi »

Ankh skrev:Litt usikker på hvor jeg skal poste dette innlegget og hva jeg skal kalle det.

Ihvertfall, har vært på endel messer og møtt ulike behandlere, deltatt i ulike aktiviteter osv.
Legger merke til at alle er superomsorgsfulle og sier ting som du er sterk, du er lys, du er gudommelig, ingenting kan stoppe deg, du er trygg osv osv.
Skjønner jo at man vil backe opp den man behandler men det får da være måte på til tider.
Har inntrykket av at de ville sagt det samme til den verste seriemorderen eller hvem som ville dukket opp uansett bakgrunn og væremåte.

Til tider tenker jeg at det hadde vært mer ærlig og reellt om de innimellom pratet rett fra levera og sa ting som du er slem, du fortjener ingenting slik du oppfører deg, du ødelegger for andre med ditt nærvær osv.

Jeg er ihvertfall av den oppfattelsen at man kunne sett an de man behandler og ikke bare spilt av samme plata når man snakker og isteden for å si at alle er perfekte og gudommelige lysvesener så kunne man gitt klar beskjed om at sorry, du banker kona di gul og blå og jeg vil ikke kaste bort min energi på å fikse din sølete aura slik du oppfører deg.

Jeg får altså følelsen av at om de hadde hatt behandling av hitler og stalin så ville de også blitt omtalt som vakre lysvesener fyllt av kjærlighet og godhet.

Helt enig. Jeg tror mye av grunnen er at de er hengt opp i positiv tankegang, sende positivt (man får tilbake det man gir ut) og affirmasjoner. De bruker mye energi på åndelig, positivt, tankekraft. Jeg vil vel ikke si at det nødvendigvis er feil, men det blir som du sier - de sier det samme til Moder Theresa som de sier til en massemorder - og det kan da bli litt vanskelig å føle seg spesiell i egen behandling og også vanskelig å ta personlig. Jeg har tro på å kunne være positiv, men også realistisk. Alt er ikke rosenrødt - selv om man skal tro på at man kan få til de mål man setter seg. (stopper bare her for nå kjenner jeg at jeg begynner å bable)
Antall ord: 388

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Re: Hvorfor er alle alternativbehandlere så omsorgsfulle?

Innlegg av Satsuki »

Diffusa skrev: Jeg heller mer mot den ærlige behandleren, for jeg er en ordinær person og jeg har flere feller jeg bør jobbe med, dette vet jeg jo og det er jo mine feil og mangler jeg higer etter å gjøre noe med. Nå er det også slik at de kjenner jo ikke kundene, ikke før kundene har vært der gjentatte ganger så det å da få høre hvor snill og god en er, når man vet at man har to sider av seg selv så er det provoserende. Jeg har tenkt "Haha, hvor dum tror h*n at jeg er" og så har jeg aldri returnert fordi jeg føler selv at jeg da med den erfaringen har møtt en person som ikke har en ringeste anelse på hva h*n driver med.

Jeg tror ikke at jeg er alene med å tenke slik.

Men kanskje den salgstaktikken funker på mange :mozilla_undecided:
Nope, tenker slik med deg. Men salgstaktikken funker som fy, det er jeg ikke i tvil om.
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Hvorfor er alle alternativbehandlere så omsorgsfulle?

Innlegg av ludoburgero »

Hvor går grensen mellom å være høflig og imøtekommende til det å være dritfalskt snill?

Spør du meg er det revnende likegyldig hvor god skuespiller en slik karismatisk sjarlatan er uansett hvis hensikten er å selge deg et produkt eller en tjeneste vedkommende selv ikke gjør med helt ærlige intensjoner, i det minste i god tro om at det han/hun tilbyr faktisk er forriktig selv.

For den saks skyld: hva slags rolle spiller det om man sparer på kruttet eller ikke?
Er det for ens egen opplevelses skyld at en heller vil at "behandleren" skal vente med kraftuttrykkene, og heller på smigrende vis klare å vippe deg rundt bit for bit med forsiktige ord om hvor grei eller vanlig du virker ut, for så å eskalere det hele fram til et klimaks hvor du går ut der fra og føler deg vanvittig fantastisk?

Jeg bare spør.
Antall ord: 152
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links