Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHealing vs medium

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Taurus

Healing vs medium

Innlegg av Taurus »

De som fremstår som healere påberoper også seg evnen til å være medium. Vår mest kjente healer idag, snåsamannen, benekter konsekvent at det er mulig å kontakte de døde. Enhver med vett og forstand skjønner at `de døde er døde`..som han selv uttalte en gang.
Er det å være healer synonymt med å også være medium? Og omvendt...? Eller er det tillærte egenskaper?
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Healing vs medium

Innlegg av Moonstone »

Taurus skrev:De som fremstår som healere påberoper også seg evnen til å være medium. Vår mest kjente healer idag, snåsamannen, benekter konsekvent at det er mulig å kontakte de døde. Enhver med vett og forstand skjønner at `de døde er døde`..som han selv uttalte en gang.
Er det å være healer synonymt med å også være medium? Og omvendt...? Eller er det tillærte egenskaper?
Tja...han er den mest kjente FOLKELIG AKSEPTERTE healer i Norge ja, noe som er grunnet til media sin interesse i saken, og fler mennesker fikk innsyn i hele "healer-greia" ute i Normenns tusen hjem.
Det var jo en del ganske kjente før det, dog mest innenfor alternativt/spirituelt miljø.

Jeg er av den oppfatning at man kan helbrede andre uansett personlig perspektiv, bakgrunn, kultur og personlige livssyn.
Snåsamannen virker ganske gammeldags og "Kristen", noe som helt klart farger hans syn på ting & tang, hva som går ann og ikke.
Jeg tror ikke klarsynt og healing går hånd i hånd, selvom de KAN gjøre det.
Ser ikke ut sånn i Snåsamannens tilfelle værtfall..
Antall ord: 198
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Healing vs medium

Innlegg av Atmi »

Taurus skrev:De som fremstår som healere påberoper også seg evnen til å være medium. Vår mest kjente healer idag, snåsamannen, benekter konsekvent at det er mulig å kontakte de døde. Enhver med vett og forstand skjønner at `de døde er døde`..som han selv uttalte en gang.
Er det å være healer synonymt med å også være medium? Og omvendt...? Eller er det tillærte egenskaper?
Nei nei nei, dette stemmer da overhode ikke. Det kan godt være at noen healere kaller seg medium i tillegg. Men det er nå en stor forskjell på å drive med healing og å være medium.

Ordet medium kan forøvrig bli brukt i flere sammenhenger. Noen vil si at en healer er et medium i seg selv, som et mellomledd hvor energien går gjennom. Medium = mellom. Men når du tenker medium i form av å prate med ånder, da er det noe annet - det er også et medium = mellom . men da ikke et medium for healingenergi, men for åndekontakt.

Så det har nok noe med definisjoner det der, og at du kanskje har blitt litt forvirret av det folk sier. Eller mulig du har pratet med noen som er begge deler, det finnes jo mange av dem og.

Man kan være god til å spille gitar og i tillegg kalle seg pianist - fordi man kan begge deler. Men det betyr ikke at alle gitarister også er pianister. Jeg tror nok det er litt sånn du har vært ute for.
Antall ord: 257

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: Healing vs medium

Innlegg av ? »

Moonstone skrev: Snåsamannen virker ganske gammeldags og "Kristen", noe som helt klart farger hans syn på ting & tang, hva som går ann og ikke.
med den dom du dømmer andre blir du selv dømt. da må det være godt å sitte på en pidestal.
Antall ord: 48
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Healing vs medium

Innlegg av zind »

vi er alle kanaler, både for healingenergi og beskjeder fra bevisste entiteter, men alt til sin tid. noen ganger det ene, noen ganger det andre, noen ganger begge deler, noen ganger ingen av delene
Antall ord: 35
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 681
Startet: 14 Okt 2007 17:36
16
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Re: Healing vs medium

Innlegg av Rosalind »

Det vil jeg ikke si. Å være en healer vil jo si at du leger noen, jeg har leget noen med varme fra hendene og jeg vil ikke si jeg er noe medium.
Antall ord: 33
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 488
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Re: Healing vs medium

Innlegg av storms »

Intressant problemstilling.

Kan en være healer uten å samtidig være et medium?
Kan en være medium uten å samtidig kunne heale?

Jeg tror det kommer litt an på hvor en mener kraften kommer fra. Er den universielle og gudommelig. Eller er det bare spesielle evner til å utnytte våre egen kropp sitt fulle potensiale og føre dette over på andre gjennom håndspåleggelse.

Jeg tror at dersom en mener at kraften er gudommelig, så må en samtidig åpne opp for at en er et medium, nettopp fordi som andre i tråden peker på; en er bare et medium for kraften. Så hvorfor skulle en ikke da være medium for kraftens historie og fortelling.

Min oppfatning er nok ikke av det gudommelige slaget, men mer i retning av at healere på en eller annen måte klarer å aktivere celler gjennom tankekraft. De klarer å sende disse impulsene gjennom sine egne hender og ut til den de healer. Det er cellenes konstante arbeid som skaper de varme hendene.

Når det kommer til medium, så tror jeg disse har evnen til å tolke og ta innover seg den støy som omgir oss (kollektive bevissthet).

Men tanker og tro endrer seg i takt med tiden og forståelsen, så om et år ser jeg vel anderledes på det.
Antall ord: 219

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links