Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerTrenger hjelp fra hjelperne mine, men tror jeg gjør noe feil

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Trenger hjelp fra hjelperne mine, men tror jeg gjør noe feil

Innlegg av FFlower »

Heihei!

Jeg er inne i en ganske vanskelig periode nå, og jeg føler jeg trenger ekstra hjelp. Jeg prøver så godt jeg kan og sitte i stillhet, konsentrere meg og si det jeg har og si / be om hjelp til hjelperne mine, men ingenting skjer uansett hvor utrolig mye jeg ønsker det. Det jeg underer litt over er om det kan ha noe med at ønskene mine går ut på en annens persons handlinger. Et eksempel er at det er noe jeg ønsker en annen person skal gjøre/eller at jeg ønsker at noe skal skje men dette har også noe å gjøre med en annen person ikke bare meg; kan ikke hjelperne hjelpe til da? Er det kun meg de kan "gjøre noe med" og kan de ikke "påvirke" andre?

Vet kanskje at dette høres merkelig og kanskje til og med litt egoistisk ut, men hadde jeg forklart hva alt dette gjelder om ville dere skjønt meg bedre. Det hele er snakk om rettferdighet her, og det har skjedd meg noe urettferdig som hvertfall midlertidig har ødelagt noe som kunne blitt ganske så fantastisk.

Kan noen være så snille å gi meg noen svar eller kanskje tips på hvordan jeg kan få litt hjelp og hvordan jeg kan få rettferdigheten til å seiere? Jeg trenger virkelig hjelperne mine nå og har på en måte bedt til dem flere ganger, men kan ikke merke en eneste ting, så jeg er redd jeg gjør noe feil, at de rett og slett ikke "hører" meg.
Antall ord: 263
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Trenger hjelp fra hjelperne mine, men tror jeg gjør noe feil

Innlegg av Asbjørn »

Dine hjelpere hører deg, det kan du være viss på.
Men om de vil gjøre noe med din situasjon, er avhengig av flere ting.

Situasjoner som er vanskelige, kan være noe vi har bestemt oss for at skal skje, slik at vi skal lære noe av det, og det medfører kansje også at vi skal gjøre noe selv, istedet for å håpe på at "det skal fikses av seg selv".

Hvis det er en slik sak, - sitter hjelperene dine og venter på at du selv skal "ta grep" - og så være der i bakgrunnen for deg når du gjør noe selv.

Det er engang slik at livet vi lever her på jorden ikke er rettferdig, - det er det som gjør at mange kaller helvete for livet på jorden...
Ser man rundt i verden - på alt som skjer, så skjønner du hva jeg mener, - krig, vold, sult, menneskehandel, naturkatastrofer, osv.

Jeg kjenner ikke din situasjon, men kansje kan det være andre som faktisk har det mye værre enn deg "der ute". Ref hva som faktisk skjer i verden.

Om hjelperene dine ikke gir deg noen pekepinn, kan det være nettopp fordi du selv skal finne løsning eller veien videre.

Spør de heller om noe "enkelt" , be de vise deg at de faktisk er der, og du vil få et tegn på at "noe" skjer... Det kan være et vilt dyr som plutselig oppfører seg helt unormalt, og viser deg en uvanlig tillit, - det kan være kommentarer fra fremmede, osv.

Jeg tror det du eventuelt gjør feil , er å fokusere mot feil punkt.
Ikke se bakover, men fremover.
Ikke se på urettferdigheten, men på mulighetene videre.
se fremover, og hva du selv kan gjøre for å forbedre situasjonen din.

Lykke til !

A
Antall ord: 310

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Trenger hjelp fra hjelperne mine, men tror jeg gjør noe feil

Innlegg av zind »

Hei FFlower

Ofte ønsker vi, og ber om, ting som er veldig spesifikke. Kanskje får vi det til og med, men så viser det seg at det ikke ga oss hverken tilfredstillelse eller lykke likevel. Det er to ting jeg mener man bør gjøre når man ber om hjelp, og det er 1) være takknemlig og 2) ha tillit slik at man sikter høyere når man ber om noe, som f.eks å "hjelp meg å finne lykke, guide meg på veien og gi meg et lite hint når jeg kommer over viktig informasjon", i stedet for å be om noe spesifikt (som vi faktisk ikke vet utfallet av, eller om er til det beste for oss selv)

Jeg syntes du skal ha tillit til at rettferdighet skjer, karma baby!, om ikke i dette livet så i det neste. Og overlate det å dømme til høyere makter. Det er også noe med at ting skal komme til rett tid, ikke vær så utålmodig, og stol på at det er en grunn til at ting er som de er :) Asbjørn har skrevet en kjempeflott post, og jeg er enig i alt han skriver her

Hvis du skal påvirke andre uten deres samtykke spørs det om du ikke må ty til svarte heksekunster :lol:
Antall ord: 222
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

Re: Trenger hjelp fra hjelperne mine, men tror jeg gjør noe feil

Innlegg av Chimera »

FFlower skrev:Heihei!

Jeg er inne i en ganske vanskelig periode nå, og jeg føler jeg trenger ekstra hjelp. Jeg prøver så godt jeg kan og sitte i stillhet, konsentrere meg og si det jeg har og si / be om hjelp til hjelperne mine, men ingenting skjer uansett hvor utrolig mye jeg ønsker det. Det jeg underer litt over er om det kan ha noe med at ønskene mine går ut på en annens persons handlinger. Et eksempel er at det er noe jeg ønsker en annen person skal gjøre/eller at jeg ønsker at noe skal skje men dette har også noe å gjøre med en annen person ikke bare meg; kan ikke hjelperne hjelpe til da? Er det kun meg de kan "gjøre noe med" og kan de ikke "påvirke" andre?

Vet kanskje at dette høres merkelig og kanskje til og med litt egoistisk ut, men hadde jeg forklart hva alt dette gjelder om ville dere skjønt meg bedre. Det hele er snakk om rettferdighet her, og det har skjedd meg noe urettferdig som hvertfall midlertidig har ødelagt noe som kunne blitt ganske så fantastisk.

Kan noen være så snille å gi meg noen svar eller kanskje tips på hvordan jeg kan få litt hjelp og hvordan jeg kan få rettferdigheten til å seiere? Jeg trenger virkelig hjelperne mine nå og har på en måte bedt til dem flere ganger, men kan ikke merke en eneste ting, så jeg er redd jeg gjør noe feil, at de rett og slett ikke "hører" meg.
Regner med at det er noe kjærlighet involvert.. Da kan det oppstå falske følelser. Har selv pådratt meg fjerdegrads frostskader på grunn av ei jeg trodde jeg møtte i en drøm før jeg møte henne i en jobbsituasjon. Nå er jeg en svært lukket person, så når jeg omsider søkte kontakt så var det for sent (traff henne via jobb, men regna med at ei så herlig jente var opptatt, kanskje hun var/er..)
Antall ord: 349

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 17 Apr 2005 18:32
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Trenger hjelp fra hjelperne mine, men tror jeg gjør noe feil

Innlegg av Vilya »

Hei
Uten å vite akkurat hva som har skjedd med deg ,så er rådet mitt likevel å
være veldig forsiktig med å be om hjelp til å få andre til å gjøre eller si spesielle ting.

Jeg skjønner at du prøver å rette opp en ”feil” eller urettferdighet . Men likevel ville jeg latt det være.

Jeg ber aldri lenger om en spesifik ting som f.eks : hjelp meg med å få det blå huset
nede i gaten. Zind beskriver dette veldig fint i innlegget sitt. Jeg har hatt flere erfaringer de siste årene med at jeg har sett i ettertid at ting jeg ønsket meg skulle skje og ikke skjedde- faktisk var en velsignelse at det ikke skjedde. Mange ganger ser vi ikke ”the work of things” før i ettertid. Og noen ganger klarer vi ikke se det i det hele tatt…

Jeg har etterhvert slått meg mer til ro med at det er så mye vi ikke kan forstå meningen med her og nå. Men det er ikke alltid like lett, jeg vet! :?

Så be om hjelp for deg selv og hold ønskene positive og generelle. F.eks: hjelp meg å være sterk og trygg, pass på meg og led meg den veien som er riktig for meg å gå.

Og husk at det som er riktig for deg ikke alltid er det som virker lettest eller mest fristende der og da :mozilla_smile:
Antall ord: 235
Ved tjernet, det sorte, forglemte,
bak skogenes siste myr,
der skjelver i måneskinnet
et eventyr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: Trenger hjelp fra hjelperne mine, men tror jeg gjør noe feil

Innlegg av Lilja »

Du har fått mange kloke kommentarer over her :mozilla_smile:

Jeg tror man alltid får det man trenger. Det som er frustrerende er at det ikke alltid er samsvar mellom hva man tror man trenger, og hva man egentlig trenger :mozilla_yell:

Kanskje du skal be om styrke til å takle situasjonen som den er, framfor å be om makt til å endre den?
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Re: Trenger hjelp fra hjelperne mine, men tror jeg gjør noe feil

Innlegg av FFlower »

Tusen, tusen, TUSEN takk for alle svarene deres. Dere gjorde meg alle mye klokere og skal endre tankegangen min litt heretter :D Tusen takk for hjelpen, igjen :)
Antall ord: 26
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 681
Startet: 14 Okt 2007 17:36
16
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Re: Trenger hjelp fra hjelperne mine, men tror jeg gjør noe feil

Innlegg av Rosalind »

Kanskje du bare skal være tålmodig og se hva som skjer? Jeg tror hjelperene dine vil hjelpe deg så godt de kan, men kanskje dette er noe du må gjøre alene og være modig?
Antall ord: 38
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links