Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisAlkymi

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - - - Alkymi

Innlegg av Moonstone »

Inzide skrev:Har nylig skaffet meg "a course in miracles", gleder meg til å ta fatt på den. :)
Gled deg, men du må vite at det kommer til å ta ca 1-2 år av livet ditt med grundig studier og praksis. Det er vanskelig å være like disiplinert hele tiden såklart..
Du kommer til å merke den intense indre alkymiske prosessen.
Det finnes også 2 tilleggsbøker som heter "The Other Voice" og "Journey beyond words" som du også burde ha. Jeg fullførte dem et par år etter "Course"

Du må også regne med å sveve skikkelig i den perioden du praktiserer leksjonene i boka, så det er best å ikke gå på skole eller ha noe altoppslukende ved siden av i tillegg til "Course"

Lykke til :coffe2
Antall ord: 125
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Alkymi

Innlegg av Nephandi »

Er det ikke prblisert en oppfølger til Course of Miracels også av samme forfatter, det er mulig jeg blander ting sammen og får det hele helt feil her, men jeg synes å huske å ha lest noe om det, ikke bare følgebøker men en helt ny bok på nogen lunde samme temaene?
Antall ord: 54
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Alkymi

Innlegg av Moonstone »

Her er noen Alkymiske korrespondanser som er nyttige når man praktiserer Magi eller Hermertisme.

Først de 4 elementene:
Bilde

Ild er Vilje - Staver i Tarot
Vann er Følelser - Kopper i Tarot
Vind er Fornuft - Sverd i Tarot
Jord er Instinkt - Mynter i Tarot
Og det 5 element er Eter/Ånd

De 7 klassiske planetariske energiene er som følger:

PLANET -- GUDDOM --------KARAKTERTREKK/ARKETYPISK ENERGI -----------ELEMENT

Månen - Luna/Selene - Fantasi,følelser,intuisjon,underbevissthet,drømmer -Vann
Merkur -Merkur/Hermes/Thoth -Fornuft,kommunikasjon,logikk,visdom -Luft
Venus - Venus/Afrodite - Kjærlighet,passion,pleie,næring,estetikk -Jord
Sola - Sol/Helios - Skjønnhet,harmoni,ballanse,helhet,vilje -Ild
Mars - Mars/Ares - Rettferdighet,styrke,kraft,vold,heltemot -Ild
Jupiter - Jupiter/Zeus - Generøsitet,overflod,lederskap,visjon -Luft/Vann
Saturn - Saturn/Anubis - Struktur,begrensning,seriøsitet,ansvar -Jord

Disse ble sett på som "Himmelens voktere" og skulle man få plass på Himmelen, få muligheten til å bli bevisstheten til en Planet eller Solsystem, måtte man gjennom porten til de 7 vokterne, og de dannet da den alkymiske 7 stegs stigen som jeg har postet tidligere i tråden.
Denne måtte man gjennomgå mens man ennå levde, slik at man fikk et lett hjerte.
Et tungt hjerte førte kun til reinkarnasjon på Jorda atter engang, mens et lett hjerte passerte alle 7 planetariske porter og fikk en "plass på Himmelen"
Den avdødes hjerte ble i Egyptisk Mytologi veiet av Anubis som vist her:
Bilde

Andre korrespondanser:

PLANET---METALL------FARGE-------DAG-----SYMBOLSK GJENSTAND

Månen - Sølv - Hvit/Sølv - Mandag - Pil & Bue,Speil,Parfyme,Sandaler
Merkur - Merkur Orange/Lys blå - Onsdag - Ord, Caduceus(Merkurs stav)
Venus - Kobber - Grønn/Rosa - Fredag - Belte,Harpe,Halsbånd
Sola - Gull - Gul/Gull - Søndag - Lanse,RoseKors,Sverd
Mars - Jern - Rød - Tirsdag - Ambolt,Hammer,Spyd,Pisk
Jupiter - Tinn - Blå/Lilla - Torsdag - Septer,Klubbe,Krone
Saturn - Bly - Svart/Brun - Lørdag - Timeglass,Skygge,Korn

Dette blir hyppig brukt som egenutvikling for å hente og bruke de forskjellige Planetariske/Arketypiske egenskapene i Magi og Theurgi.
Man "kler seg" med Gudebildenes atributer og egenskaper, mestrer dem, lar dem bli en del av seg selv. Det blir sett på som å gå gjennom de 7 vokternes porter mens man vandrer påsin personlige "Stairway to Heaven" eller Jacobs Stige.

Som et eksempel:
Man ønsker bedre kommunikasjon, velger Merkur som står for kommunikasjon, velger Onsdag, velger å ha en Orange gjenstand forran seg,og kanskje har på seg et kjede med en Caduceus(Merkurs stav)
Bilde
Man kan gjøre en meditasjon og en indre reise til Merkur, kanskje synge en Hymne til Merkurs ære samtidig, for å "føle på" Merkurs energi og egenskaper, og kle seg med dem.
Antall ord: 448
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Inzide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 15 Apr 2011 20:45
13
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- - - - - Alkymi

Innlegg av Inzide »

Moonstone skrev:
Inzide skrev:Har nylig skaffet meg "a course in miracles", gleder meg til å ta fatt på den. :)
Gled deg, men du må vite at det kommer til å ta ca 1-2 år av livet ditt med grundig studier og praksis. Det er vanskelig å være like disiplinert hele tiden såklart..
Du kommer til å merke den intense indre alkymiske prosessen.
Det finnes også 2 tilleggsbøker som heter "The Other Voice" og "Journey beyond words" som du også burde ha. Jeg fullførte dem et par år etter "Course"

Du må også regne med å sveve skikkelig i den perioden du praktiserer leksjonene i boka, så det er best å ikke gå på skole eller ha noe altoppslukende ved siden av i tillegg til "Course"

Lykke til :coffe2
Leste litt kommentarer på amazon før jeg kjøpte den og skjønte at det kom til å ta litt tid. :) Den faller i alle fall i smak nå som jeg såvidt har fått begynt å snuse på den.
Herlig når du føler at boken "snakker" til deg når du begynner å lese.

Takk for tipsene moonstone.
Antall ord: 187
What you resist, persists...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Alkymi

Innlegg av Nephandi »

Moonstone har du vert bortig Taoistisk alkemi?

Også min størtste interesse innenfor alkemi er life extension eller jakten på udødelighet, har du noen bokforslag der?
Antall ord: 27
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Alkymi

Innlegg av Moonstone »

Nephandi skrev:Moonstone har du vert bortig Taoistisk alkemi?

Også min størtste interesse innenfor alkemi er life extension eller jakten på udødelighet, har du noen bokforslag der?
Nei, jeg har først og fremst ønske om fordypning i den Vestlige Alkymiske tradisjonen, men jeg planlegger å gå løs på Taoistisk Alkymi ettervært også.

Har ingen bøker selv som omhandler det emne konkret, bare litt historier her og der ang historiske skikkelser innenfor alkymien som var opptatt av å finne "Elixir og Life"
Count of St. Germain var en av dem som sies å ha funnet den, og Nicholas Flamel.
Antall ord: 101
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Alkymi

Innlegg av Nephandi »

De to er jo legendariske. Jeg har funnet mer om udødelighet i den Taoistiske alkemien enn den Vestelige, men alikevel så virker det som å være et tema veldig mange gjør sitt ytterste for å undgå, og jeg kan forstå det, det virker som om det fyller noen med ekstremnt sinne å høre at noen forsøker å stoppe sin egen aldring. Jeg har selv blitt skjellt ut utallige ganger og truet på livet to ganger fordi jeg søker udødelighet. Faktisk så var deler av grunnen til at den første coven min brøt opp at kjæresten til en av medlemmene truet med å drepe meg fordi jeg søkte udødelighet og det dermed ble litt ekkelt for meg å være medlem der.
Antall ord: 127
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Alkymi

Innlegg av Moonstone »

Nephandi skrev:De to er jo legendariske. Jeg har funnet mer om udødelighet i den Taoistiske alkemien enn den Vestelige, men alikevel så virker det som å være et tema veldig mange gjør sitt ytterste for å undgå, og jeg kan forstå det, det virker som om det fyller noen med ekstremnt sinne å høre at noen forsøker å stoppe sin egen aldring. Jeg har selv blitt skjellt ut utallige ganger og truet på livet to ganger fordi jeg søker udødelighet. Faktisk så var deler av grunnen til at den første coven min brøt opp at kjæresten til en av medlemmene truet med å drepe meg fordi jeg søkte udødelighet og det dermed ble litt ekkelt for meg å være medlem der.
Oi da, hørtes ikke bra ut.
Jeg kan ikke helt forstå hvorfor det å jakte på "The Fountain of Youth" og evig fysisk liv skal bli møtt med fientlighet og sinne. De fleste som er gla i livet sitt og den fysiske Jordiske tilværelsen ønsker nok nettopp det. Jakten på det vi prater om her har holdt på i årtusener, og det er sikkert en god grunn for det.

De som anser den fysiske tilværelsen som "syndig" og kun et oppholdssted for å bli pint og plaget, kjørt gjennom den ene prøvelsen etter den andre for å lære moral, og at det er "Himmelen" eller den Meta-fysiske virkeligheten som er den "ekte" virkeligheten har nok et problem med det.
De ønsker at den er forgjengelig, og at de snart skal få slippe lidelsen og motta et etterliv uten smerte og prøvelser.
For de er nok tanken på evig Jord-liv helt fremmed of sykt.

Det beste er kanskje det med aksept, og se fordelene med BEGGE, både fysisk tilværelse OG Meta-fysisk, om det nå eksisterer en Meta-fysisk tilværelse vi kan oppleve i det hele tatt.
Folk lever jo i håpet, siden de vet de skal dø en gang.
Folk ønsker ikke å "ikke-være", men å være hele tiden, men mange ønsker det UTEN kroppen og den fysiske realitet.
At andre ønsker en evig væren i den fysiske realitet ser ikke jeg på som noe problem, folk gjør hva de vil, og streber etter hva de enn måtte ønske.

Jeg er ikke så opptatt av å leve evig fysisk selv, jeg ønsker bare det som er naturlig, for naturen vet best, ellers hadde den ikke fungert slik den gjør, etter miliarder av år med utvikling, prøving og feiling.
Jeg kan godt inkarnere ved jevne mellomrom for å igjen føle elementenes og dualismenes verden, og jeg kan godt være i det Absolutte en stund.
Alt har en funksjon :coffe2
Antall ord: 463
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Alkymi

Innlegg av Nephandi »

Oi da, hørtes ikke bra ut.
Jeg kan ikke helt forstå hvorfor det å jakte på "The Fountain of Youth" og evig fysisk liv skal bli møtt med fientlighet og sinne. De fleste som er gla i livet sitt og den fysiske Jordiske tilværelsen ønsker nok nettopp det. Jakten på det vi prater om her har holdt på i årtusener, og det er sikkert en god grunn for det.
Jeg vet ikke, kanskje det er en sjalusi over at noen tørr å forsøke å finne noe de også ønsker men som de mener er helt umulig så de tilater ikke en gang at noen kan forestille seg at det er mulig. Bare spekulasjoner fra min side her selvfølgelig.
De som anser den fysiske tilværelsen som "syndig" og kun et oppholdssted for å bli pint og plaget, kjørt gjennom den ene prøvelsen etter den andre for å lære moral, og at det er "Himmelen" eller den Meta-fysiske virkeligheten som er den "ekte" virkeligheten har nok et problem med det.
De ønsker at den er forgjengelig, og at de snart skal få slippe lidelsen og motta et etterliv uten smerte og prøvelser.
For de er nok tanken på evig Jord-liv helt fremmed of sykt.
Joda og jeg forstår at dette ikke er noe som alle vil ønske, og det er jo greit, jeg leter etter evig liv for meg selv, ikke for alle andre, ikke at jeg ikke villa ha delt med min familie og nærmeste venner om de skulle ønske det men det er jo ikke som at jeg vil påtvinge noen noe.
Det beste er kanskje det med aksept, og se fordelene med BEGGE, både fysisk tilværelse OG Meta-fysisk, om det nå eksisterer en Meta-fysisk tilværelse vi kan oppleve i det hele tatt.
Folk lever jo i håpet, siden de vet de skal dø en gang.
Folk ønsker ikke å "ikke-være", men å være hele tiden, men mange ønsker det UTEN kroppen og den fysiske realitet.
At andre ønsker en evig væren i den fysiske realitet ser ikke jeg på som noe problem, folk gjør hva de vil, og streber etter hva de enn måtte ønske.
Godt sagt.
Jeg er ikke så opptatt av å leve evig fysisk selv, jeg ønsker bare det som er naturlig, for naturen vet best, ellers hadde den ikke fungert slik den gjør, etter miliarder av år med utvikling, prøving og feiling.
Jeg kan godt inkarnere ved jevne mellomrom for å igjen føle elementenes og dualismenes verden, og jeg kan godt være i det Absolutte en stund.
Alt har en funksjon
jeg er vel litt mer slik naturen be damned om den står i veien for det jeg ønsker. Men jeg mener at alle må finne sin vei som fungerer for dem, ingen kan bestemme hva slags livsvei som er riktig for andre.
Antall ord: 492
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Buddha420
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 08 Sep 2011 19:17
12

- Alkymi

Innlegg av Buddha420 »

Dette er min første post på dette forumet. Grunnen til at jeg poster er fordi jeg nettopp har lest The Book of Aquarious som ble nevnt her. Boken er om praktisk alkymi forklart enkelt steg for steg. Det er for godt til å være sant men jeg må bare prøve. Les boka så prates vi om et par-tre år. Så kan vi le, enten av vår egen naivitet, eller av mange andre grunner!

The Book of Aquarius
Alchemy and the Philosophers' Stone are real. This is not a joke or a scam. This book covers the full theory and practice of alchemy and how to make the Philosophers' Stone, capable of reversing the aging process and curing all disease to the effect that one could live forever. This is an ancient secret which has never before been publicly released. Please read the book before making any judgement on it; this world is not what it seems to be. The Book of Aquarius is free and public-domain (no copyright). You may copy and distribute the book in any way.

"Give this book to everyone you know. If you have a web site, upload it there. If you have a mailing list,
mail it to everyone. If you work in the media, report on or publish this book. Translate it into different
languages. Do everything you can to get this book to as many people as possible. You can distribute this
book in any way. I am not reserving any copyright. This book is public domain and royalty-free. I advise
you to print this book, as computers may not be so reliable in the future."

http://bookofaquarius.forgottenbooks.org/

Lykke til!!
Antall ord: 285

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Buddha420
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 08 Sep 2011 19:17
12

- Alkymi

Innlegg av Buddha420 »

Thoth blir også nevnt flere ganger her. Alt henger sammen. Glimrende poster Moonstone. Drunvalo Melchizedec påstår å ha hatt kontakt med Thoth gjentatte ganger og har mye interresant å si om mysterieskolene og verden generellt. Drunvalo gir en spesifikk meditasjonsteknikk i sine Flower of Life bøker. Jeg har ikke mulighet til å starte verken meditasjonen eller preparasjonen av "steinen" før om ca 6 måneder.

http://www.4shared.com/document/-n0A4eU ... he_Anc.htm

http://www.4shared.com/document/bqFW0SA ... he_Anc.htm
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Alkymi

Innlegg av Moonstone »

Buddha420 skrev:Thoth blir også nevnt flere ganger her. Alt henger sammen. Glimrende poster Moonstone. Drunvalo Melchizedec påstår å ha hatt kontakt med Thoth gjentatte ganger og har mye interresant å si om mysterieskolene og verden generellt. Drunvalo gir en spesifikk meditasjonsteknikk i sine Flower of Life bøker. Jeg har ikke mulighet til å starte verken meditasjonen eller preparasjonen av "steinen" før om ca 6 måneder.
http://www.4shared.com/document/-n0A4eU ... he_Anc.htm
http://www.4shared.com/document/bqFW0SA ... he_Anc.htm
Fine linker :coffe2

Marry the King & Queen to aquire the Philosopher Stone.
Hvorfor vente med ditt Magnum Opus i 6 mnd?
Antall ord: 106
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Alkymi

Innlegg av Nephandi »

For det første, velkommen til Paranormal.no, hyggelig å ha deg her. :D

Takk for link, dette ser ut som en spennende bok, jeg har lagt den til på Amazon wish listen min, jeg foretrekker sterkt å lese bøker i fysisk format selv om de finnes til å laste ned så liker jeg bedere å kunne føle en bok mellom hendene enn å lese den på en skjerm.
Antall ord: 65
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Buddha420
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 08 Sep 2011 19:17
12

- Alkymi

Innlegg av Buddha420 »

Jo takk for det! Jeg foretrekker også papirbøker, men siden jeg har funnet så mye gratis nedlastbare bøker, og ikke har skriver, så har jeg gått over på å lese mye fra skjermen. Begge deler er greit, men boka er best! Fordelen er at man får med seg flere tusen(millioner) bøker på en bærbar pc. Jeg hadde ikke klart å vente på papirutgaven av noe jeg virkelig ville lese hvis jeg hadde den tilgjengelig elektronisk. Pluss at "The Book of Aquarius" er en bok uten copyrights. Det er ikke sikkert den noen gang blir trykket i stort opplag. Hvis du søker evig liv, så er denne boka en "must-read". Slenger med en link til for nedlastning av bøker.

http://www.awakening-intuition.com/ebooks.html

Jeg er nødt til å spørre. Er det noen her som har hørt om Bock-Sagaen?

http://bocksaga.no/Ior%20Bock.html
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Alkymi

Innlegg av Nephandi »

De har The Book of Aquarius på Amazon, men ja hvis det er elektronisk bok eller ingen bok da leser jeg den elektroniske selvfølgelig. Jeg har faktisk vurdert å skaffe meg en skikkelig ebook reader for å lese elektroniske bøker som er vanseklig å få tak i i fysisk format og forskellige hjemmeproduserte bøker og så videre.
Antall ord: 57
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links