Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerTarotkort

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Majamaja
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 07 Feb 2011 21:17
13
Har takket: 2 ganger

Tarotkort

Innlegg av Majamaja »

Hei! :D
Har nettopp kjøpt meg tarotkort, og lurer på noen ting:
Det er noen som sier at det er "farlig" og sånn, er det det? Kan man gjøre noe galt?
Hva for slags ting kan det spå? Det kan ikke spå noe sånn som at noen kommer til å bli skadet eller syke, nei?
Noen som har noen andre tips eller fakta om tarot? :mozilla_smile: :mozilla_smile: :mozilla_smile:

Takk for svar! :D
Antall ord: 76
BE YOURSELF
everybody else is taken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Tarotkort

Innlegg av ludoburgero »

Nei, det er ikke farlig.
Ta det med ro, rensk ditt sinn og la kortene svare på spørsmålene dine :)

Det er greit å lage en fin atmosfære rundt seansen. Tenn noen lys og sett på noe behagelig musikk på lavt volum for eksempel. Jeg har selv lagt tarotkort noen ganger, og synes det er en grei måte å kommunisere med underbevisstheten sin på. Det er mye informasjon inni oss alle, og svarene er i deg selv. Tarot er bare et hjelpemiddel for hva som ligger i eteren og skjer rundt deg, og inni deg.

For meg er det bare et bevis på at alt henger i sammen, og at det egentlig ikke finnes noe separat.
Antall ord: 117
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Majamaja
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 07 Feb 2011 21:17
13
Har takket: 2 ganger

Re: Tarotkort

Innlegg av Majamaja »

Ok :D
Takk!
Antall ord: 2
BE YOURSELF
everybody else is taken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Alatriste
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 27 Jan 2011 13:13
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer

Re: Tarotkort

Innlegg av Alatriste »

Tarot er ikke farllig, det er folk som sier ting og tang når de bruker tarot som er farlig.
Tarot er bare kort, det er meneskene som gjor at tarot sier noe eller ikke.
Jeg tror at det er ikke noe paranormal med kortene.
jeg har lest noe boker om historie at tarot korter og om hvordam skal du brukke dem og den eneste at du må gjør er å tyde hva mener simbolene i kortene, så det er veldig personlig, noe kan se to forskjellig ting med samme kortene.
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Tarotkort

Innlegg av Svartepus »

Tarotkort er overhodet ikke farlige da de i seg selv er pappstykker med vakre bilder på. For å få tarotkort til å "virke" må man lytte til intuisjonen sin og bruke kortene som et verktøy til å uttrykke de følelser og svar man får inn når man spår. Man kan oppleve å komme lettere på gli ved å bruke tarot (eller andre typer kort) som spådomsverktøy. De stimulerer følelsene dine og gir deg assosiasjoner som hjelper deg til å sette ord på ting.

Det eneste som kan være "farlig" med tarotkort er at den som spår andre påberoper seg å se hele "sannheten" og gir bastante råd om hvilke valg den som blir spådd skal ta. Tarot skal være inspirasjon og forslag til ting man kan ta tak i og gi tips om hvordan man kan løse disse store og små problemer i livet. Litt av tankegangen bak tarot er at fremtiden er bevegelig og foranderlig og derfor ikke kan forutbestemmes. Alle tar vi små og store valg hver dag som påvirker både vår egen og andres livsvei. Vi kan få tips og hint fra tarotkortene, men det er verken kortene eller den som spår som skal ta valgene. Det må man gjøre selv, og dermed selv bestemme hvor mye man vil lytte til rådene fra tarotkortene.

Tarot kan også, i likhet med f.eks. ouija-brett o.l., være farlig i den forstand at enkelte skremmer seg selv og hverandre så fælt opp at de får problemer. På det verste blir de så redde at de ender med psykiske problemer og vrangforestillinger. Døde ting og gjenstander har ikke mer makt enn man gir dem selv, så i seg selv er både tarotkort og andre lignende verktøy helt ufarlige.
Antall ord: 309
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Tarotkort

Innlegg av Nephandi »

Kan du gjøre noe galt med Tarot kort, ja, de er mektige redskap og må behandles med respekt, men er de farlige i seg selv, nei, de er bare biter med papp med pene bilder på. Nå for det første når du begynner å arbeide med noe Åndelig, dette inkluderer Tarot kort så er det alltid en sjanse for at du tiltrekker deg Ånder som ser åpenheten din sammen med det at du på grunn av din praksis har mer energi som veldig tiltrekkende. Nå det er ekstremt, ekstremnt, ekstremnt liten sjanse for at de kan skade deg, men de kan gjøre det slapp og uopplagt så det lønner seg alltid å beskytte seg godt når man driver med noe Åndelig.

Nå den største faren med Tarot ligger i om brukeren ikke bruker hodet. For eksempel hvis kortene sier at du vil få mer penger til høsten og du bare tenker, ja ja da sier skjebenen det slik så da trenger ikke jeg å jobbe for noe. Eller motsatt om kortene forteller deg noe negativt og du blir veldig redd og fortvilet. Husk at kortene bare kan fortelle deg om en mulig fremtid, du har makt til å forandre på den fremtiden til noe bedere eller noe værre.

En annen ting å huske på er at folk vil be deg om å spå dem hvis de finner ut at du driver med Tarot, og det er ting det lønner seg å ikke si fordi du kan ta feil. For eksempel hvis du ser at din beste veninne er utro mot kjæresten så er det ikke det beste å beskylde henne for det siden selv om det er en god sjanse for at du har rett så tar selv de beste feil. Det kan også komme opp ting når man jobber med kort man bare ikke er forberedt på å håndtere, som vonde barndomsminner, sykdom og andre slike ting, av og til må man si at ja jeg ser noe, men jeg føler meg ikke komfortabel med å fortelle deg om det.

Det samme gjelder med deg selv, du kan få opp ting du helst ville ha hatt begravet. Men farlig, nei kortene er ikke farlige, men de er mektige og må behandles riktig.
Antall ord: 377
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Tarotkort

Innlegg av Svartepus »

Nephandi skrev:Det kan også komme opp ting når man jobber med kort man bare ikke er forberedt på å håndtere, som vonde barndomsminner, sykdom og andre slike ting, av og til må man si at ja jeg ser noe, men jeg føler meg ikke komfortabel med å fortelle deg om det.
Dette synes jeg ikke noe om. Hvis man mener man ser noe fælt eller vanskelig, skal man ikke si noe som helst. Å komme med hint av typen "jeg ser noe men vil ikke si hva" er nesten verre enn å si ting rett ut. Det er viktig å være forsiktig med hva man sier og hvordan man sier det, og aldri skremme noen unødig. Det inkluderer også sånne hemmelighetsfulle meldinger som kan skremme vettet av folk. Husk også å tenke på kroppsspråk og mimikk i sånne tilfeller siden kroppen sier mer enn ordene du sier.

Man skal også alltid si ifra før man gjør et tarotlegg at ting som kommer frem kan være tolket feil, og at den som blir spådd alltid selv må velge hvorvidt hun/han vil ta spådommene på alvor. Til syvende og sist har vi alle selv ansvar for vårt eget liv.
Antall ord: 208
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Tarotkort

Innlegg av Nephandi »

Poenget er at selv om man kan spå betyr ikke det at man skal leke psykolog. La oss si du ser at noen du spår for ble mishandlet sexuelt som barn, det er ikke bare bare å ta opp et slikt tema og ofte kan man ta seg vann over hodet. Man skal ikke leke med folk sine følelser.

Selvfølgelig kan man av og til ende opp med å skremme noen, men man må kunne bruke fornuft. Min mor jobber som healer og hun har aldri sagt til folk at du har kreft for eksempel selv om hun ser det, men hun har diskre anbefalt folk å gå til legen.

Noen ganger så er det faktisk bedere om folk funderer over en kryptisk beskjed enn at man drar opp noe de ikke kan håndtere. Jeg sier ikke at man aldri kan fortelle om noe galt, men at enkelte ganger så kommer man bortig ting man rett og slett ikke er kvalifisert til å håndtere og da er det best å la det ligge.
Antall ord: 173
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Tarotkort

Innlegg av Svartepus »

Ja det er jo det jeg mener; la det ligge. For meg betyr det å ikke si noe i det hele tatt.

Hvis man som healer har så sterke evner at man kan se at folk har kreft, så kan man selvfølgelig be folk diskret om å gå til lege, for det tror jeg ikke skremmer folk på samme måten som om man sier "jeg ser noe men vil ikke si hva". Healere skal jo helst be folk om å ta en legesjekk og følge evt medisiner de får hos lege, så det vil jo ikke være så uvanlig å be noen ta en legesjekk. Å si rett ut at man ser kreft er uansett ikke noe alternativ, da selv den mest dyktige healer aldri bør stole blindt på egne evner.

Når man blir spådd er alltid redselen der for at den som spår/leser skal se noe mindre hyggelig, og da er ofte sykdom og død noe man bekymrer seg veldig for. Hvis man da får beskjed om at den som spår/leser ser noen h*n ikke vil si noe om, tolkes dette lett som et sikkert tegn på sykdom og død, for den som spår/leser har jo ingen grunn til å holde positive ting skjult.

Jeg er også litt der at uansett hvor mye man stoler på evnene sine, bør man aldri stole blindt på det man ser i tarotkort e.l. Folk er lettpåvirkelige og noen har en enorm tillit til alle som spår eller healer, noe som gjør at man må trå varsomt for å ikke skremme dem.

Selv om man ikke skal leke psykolog, synes jeg en dyktig klarsynt eller intuitiv person faktisk har en rolle som en slags psykolog i folks liv. Det er snakk om veiledning og råd om hvilke valg man bør ta utifra rådende omstendigheter i nåtiden eller nær fremtid, og folk går ofte til spådom av samme grunn som til psykolog; de vil ha hjelp til å se ting fra flere sider og få sortert livet sitt. Er man ekte klarsynt eller intuitiv "kjenner" man folk godt nok til å vite hvordan man kan legge frem ting. Og man ser også når det er best å bare la ting ligge og ikke nevne det.

Just my thoughts...
Antall ord: 395
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Tarotkort

Innlegg av Nephandi »

Selfølgelig så mener jeg ikke at man skal si jeg ser noe men det skal jeg ikke si til deg så, det jeg mener er at av og til å spørr folk så du menten må si, beklager dette vil jeg ikke gå inn på eller lyve, og da vil jeg ikke lyve. I tilegg så kommer det hele jo helt andpå settiingen noe er satt i. Om noen ber meg om hjelp og vi sitter privat og spesielt hvis jeg kjenner personen så vi jeg si mye mer enn om noen bare ser at jeg leser en Tarot bok mens jeg er ute med venner og spørr om jeg kan spå dem.

Jeg har ikke opplevd at jeg selv eller de jeg har spådd for har vert redd for hva jeg kan se i kortene, og sykdom og død har ikke akkurat vert det de har tenkt på. Jeg er helt enig i at man ikke bør stole bildt på det man ser, noe som er en god del av grunnen til at det er enkelte ting man ikke bør si med mindre man er i en situasjon hvor man kan takle og støtte personen man sier det til riktig.

Jeg er ikke enig i at selv om man er synsk så vet man hvordan man skal legge ting frem for folk. Man kan godt få en fornemmelse av hvordan folk er og hva som vil fungere best, men selv om man vet dette så erstatter ikke det et psykolog studie som tar mange år. I tilegg så er det ting det vil komme følelsmessige reaksjoner på uansett hvordan man sier ting.

For å ta et konkret eksempel, jeg har en veninne som var bekymret for om hun kunne få barn, jeg spurte om hun hadde vert hos lege og det hadde hun, og de fant ingeting galt. jeg spådde henne og så at hun hadde hatt en spontanabort, noe jeg spurte om forsiktig. Hun bekreftet at dette var tilfellet. Nå min intuisjon sa at hun ble forhindret fra å få barn på grunn av traumer her og rådet henne til å oppsøke en psykolog. Nå denne situasjonen var det helt greit, for det var en veninne av meg, men bare det at dette kom frem bragte ut sterke følelser i henne. Jeg kunne trøste og gi råd fordi jeg var en venn, men hadde dette vert en vilt fremmed så hadde det vert veldig vanskelig å gi den støtten som trengtes. Det er en grunn til at mange utdannelser innenfor det alternative innebefatter hvordan takle og støtte klienter når sterke følelser kommer frem. Og jeg mener at med mindre man kan gi den støtten så skal man være forsiktig med hva man sier.

Nå som sagt jeg mener det er bedere å fortelle noe men ikke gå i detaljer enn å si dette vil ikke jeg gå inn på. Imidlertid la oss ta en tenkt situasjon, noen kommer for å bli spådd og du ser i kortene at de ble sexuelt mishandlet som barn, den riktige måten å håndtere det på mener jeg er å si, jeg ser at du kansje hadde en vanskelig barndom, å oppsøke noen å snakke med om dette kan være nyttig for deg, mens den feile måten er å bare plumpe ut med det, for enten det stemmer eller ikke så vil det kunne skape en del følelsesmessige problemer. Nå dette er hvordan ting burde fungere, men noen ganger er det ikke mulig å vri seg ut av ting og da er det bedere å si ingenting med mindre man er villig og i stand til å akkseptere konsekvensene av å fortelle om det man ærlig ser.
Antall ord: 625
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Tarotkort

Innlegg av Svartepus »

Nephandi skrev: Nå som sagt jeg mener det er bedere å fortelle noe men ikke gå i detaljer enn å si dette vil ikke jeg gå inn på. Imidlertid la oss ta en tenkt situasjon, noen kommer for å bli spådd og du ser i kortene at de ble sexuelt mishandlet som barn, den riktige måten å håndtere det på mener jeg er å si, jeg ser at du kansje hadde en vanskelig barndom, å oppsøke noen å snakke med om dette kan være nyttig for deg, mens den feile måten er å bare plumpe ut med det, for enten det stemmer eller ikke så vil det kunne skape en del følelsesmessige problemer. Nå dette er hvordan ting burde fungere, men noen ganger er det ikke mulig å vri seg ut av ting og da er det bedere å si ingenting med mindre man er villig og i stand til å akkseptere konsekvensene av å fortelle om det man ærlig ser.
Exactly my point ;)
Antall ord: 159
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Tarotkort

Innlegg av Nephandi »

Jam men da er vi stort sett enige da er vi ikke? :D
Antall ord: 12
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !