Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerPapp biter og dinglende småting.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Papp biter og dinglende småting.

Innlegg av Nephandi »

Jeg meldte meg inn i dette forumet i går, og jeg ser allerede nå en trend i en del tråder som jeg føler behov for å adressere. Dette temaet er at det virker som om mange tror at deres smaling med pendler, søkestenger, Ouija brett, og så videre og så videre er mystiske gjenstander som har egne tanker og følelser. De har ikke det, de fleste av dem er produsert billige av underbetalte arbeidere fra Kina.

Et Ouija brett er en bit med papp med skrift på, en pendel er en dings i en snor, disse gjenstandene er bare redskaper, magien, evnene de ligger oss brukerne. Noen eksempler på ulogikken jeg har funnet til nå er en ung frøken som advarte sterkt mot Ouija, for det var livsfarlig, men å kontakte Ånder via meditasjon det er helt greit. Ja folkens, deres lille bit med blekk og papp som dere har kjøpt fra selskaper som også produserer ludo og lignede spill vil spise dere. Det er som i Transformers filmen hvor alle husholdnings artikkelene går amok og angriper hoved personen. Seriøst et Ouija brett er en ting og ikke noe annet, å kontakte Ånder bærer med seg de samme risikoene enten man gjør det på den ene eller andre måten. Problemet med slike misoppfattelser er at folk blir vettskremte av den ene metoden, men de føler falsk trygghet på den andre.

Et annet eksempel var en annen ung frøken som mente pendelen hennes leste tankene hennes, og pendelen hennes var jo ikke til å stole på fordi den kunne hun få til å si ja selv på ting som var feil. Det virket som om personen trodde at pendelen var noe magisk med tanker og følelser som uten noe arbeid fra hennes side ville sprute frem sannheter som en fontene. Saken er den at en pendel er en dings i en snor og det er utøveren sin intuisjon som gir svarene, det er bare lettere å tolke de svarene med en pendel enn uten, kort sagt det er et redskap og ikke noe mer.

Nå selvfølgelig så kan en gjenstand sine materialer, eller symboler som dekorerer den og dens utforming affektere hvordan redskapet fungerer til Åndelig arbeid, og når vi arbeider med et redskap mye så tar det til seg energier og får et magisk element, det blir tunet til arbeidet vi gjør med det, men i bunn og grunn er redskapene vi bruker bare biter av stein, tre, papp, glass, plast eller hva det nå enn er laget av og det er ikke mer magisk enn dopapir. I går snakket jeg med noen på chat rommet og vi diskuterte å bruke pølsebrød til healing, og ja du kan bruke det, du kan svinge trusa din over hode og synge Elvis sanger for å kontakte Ånder eller bruke fargede tegnestifter til farge healing. Redskapene er ikke viktige, redskapene inngår bare i metoder for å bruke våre Åndelige evner, metoder som gjør det lettere, men evnene ligger i oss og vi gir redskapene makt, uten oss så er de ingenting annet enn symboler på materialisme.

Selv om vi driver med det paranormale så betyr ikke det at vi bare skal la all logikk fare. Det er viktig å tenke litt og lære litt og spørre seg selv om den oppfattelsen man har virkelig holder vann når man putter logikk opp mot den. Ikke legg mer makt i papp biter og dinglende småting enn de har, makten ligger i deg selv.
Antall ord: 598
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Papp biter og dinglende småting.

Innlegg av Kiara »

Har du nok helt rett i... Og går ut fra at de fleste som har slike duppeditter vet det! :p
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Papp biter og dinglende småting.

Innlegg av Nephandi »

Ja de fleste vet det, men uheldigvis ikke alle. Nå jeg mener ikke å være nesevis jeg har bare blitt litt oppgitt over et par tråder, selfølgelig vet de fleste dette.
Antall ord: 33
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Papp biter og dinglende småting.

Innlegg av Kiara »

Men vi må ikke glemme at vi vet ikke allt.. Og noen kommer hit for å spørre om ting. Noen vil dele sin opplevelse, eller noe de har blitt fortalt. Og noen vil bare ha kontakt med andre med samme interesser, og høre hva andre har opplevd.. og atter andre elsker å diskutere, og enkelte er her bare for å kvervulere, eller fortelle oss hvor syk vi er som tror det finns spøkelser. :D
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Papp biter og dinglende småting.

Innlegg av Nephandi »

Du har selfølgelig rett, og jeg burde ha mer tolmodighet med en del...ulogiske...meninger og jeg prøver å ha det, det er bare ikke helt lett bestandig.
Antall ord: 29
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: Papp biter og dinglende småting.

Innlegg av Lilja »

Nephandi skrev: Ikke legg mer makt i papp biter og dinglende småting enn de har, makten ligger i deg selv.
Kloke ord!
:like
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links