Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerSilver RavenWolf

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Silver RavenWolf

Innlegg av Nephandi »

Jeg har hørt mye ngativt om Silver Ravenwolf, dette er en forfatter av bøker om hekseri spesielt om Wicca. Ravenwolf blir beskyldt for å være ekstremnt fluffy, og jeg er enig der, systemet hennes er fluffy, imidlertid så mener jeg at denne forfatteren har et litt urettferdig dårlig rykte for mange av bøkene hennes er faktisk veldig bra. Nå riktignok så er ikke Ravenwolf den beste når det gjelder ting som å holde seg til det sakelige når det gjelder historiske fakta eller ofte historiske fantasier i hennes tilfalle og hun hakker på de Kristene konstant så jeg sier ikke at bøkene hennes ikke har feil, men de har en god del nyttig informasjon også, spesielt om man er utstyrt med en vel fungerende bullshit detector for å skille nyttig informasjon i fra det som ikke er så realistisk.

Nå Silver RavenWolf fikk mye kritikk fordi hun skrev en bok for tennårings hekser, nå som en person som var en tennårings heks på et tidspungt så kan jeg bare si at slike bøker trengs, riktig nok så var jeg alt voksen når Ravenwolf sin bok kom på markedet men jeg kjøpte den nå alikevel for å se på den og for å være helt ærlig så er den ikke så ille. Teen Witch var en av de første, godt kjente iallefall, bøkene for tenårings hekser og den er lagt i fra den beste men boken ga faktisk en del informasjon.

Nå en kritikk av boken var at den gir informasjon for hvordan en tenåring kan skule at hun driver med hekseri for sine foreldre. Grusomnt, horibelt det underskar foreldre sin autoritet. For å være helt ærlig der, om foreldre nekter sin tenåring å søke ut sin egen religion så ser jeg ingen problemer med at ungen holder akkurat det skult for dem, religionsfrihet er en menneske rett og den retten burde gjelde tenåringer også.

Ellers så har Silver Ravenwolf en god del bøker om både det ene og det andre, noen av dem gode og noen av dem dårlige men alt i alt så liker jeg forfatteren og jeg synes at hennes dårlige rykte er ufortjent. Jeg tror at Silver Ravenwolf er den type forfatter som blir dømnt av sine fans. For eksempel så har nesten alle i hekseri miljøet møtt noen som ligner denne beskrivelsen:

En 14 år gammel jente som har lest to bøker om temaet og tror hun er ekspert så hun kritiserer alle andre og preker om den sanne vei, alle som snakker i mot henne er selfølgelig slemme og karma vil ta dem. I tilegg så er hun en alveprinsesse og insisterer å bli kalt deres høyhet. Slike irriterende spirrevipper kommer inn på Pagan og generelt hekseri forumer og møter og skaper bare kvalm og de to bøkene hun har lest er gjerne skrevet av Silver Ravenwolf.

Ja Silver sine bøker kan lett skape slike fluffy tenårings fantaster, men man kan også se litt under overflaten og finne en del nytte informasjon. Jeg ville imidlertid ikke anbefale Silver Ravenwolf til rett ut nybegynnere siden man trenger nok kunskap til å kunne se hva som er nyttig og realistisk og ikke før man kan få noe særlig ut av disse bøkene.
Antall ord: 565
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Silver RavenWolf

Innlegg av Svartepus »

Litt off topic, men hva legger du i ordet "fluffy"?
Antall ord: 10
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Silver RavenWolf

Innlegg av Nephandi »

Fluffy er en betegnelse ofte brukt på en okkultist som har en ganske grunt syn på det de driver med og ikke har gått så mye i dybden, samnt at de fokuserer bare på de positive aspektene av magien. Et eksempel ville være en heks som mener at alle Ånder er snille og forbannelser finnes ikke og som ikke setter seg inn i konseptet at hvis man kan lege så kan man også skade.

Her fra Wikipedia artikkelen om fluffy bunnies:
Fluffy Bunny, or Fluffbunny, is a pejorative expression used since at least 2001 in Wicca (and in Neopaganism generally) to refer to adherents of the religion who are thought to be superficial or faddish. They are considered to dislike darker elements and emphasise goodness, light, eclecticism and elements taken from the New Age movement, or follow it as a fad.

Catherine Noble-Beyer has defined Fluffy Bunnies in the following terms:

The primary definition of a Fluffy Bunny is one who refuses to learn, refuses to think, and refuses to consider the possibility that they could possibly ever be wrong. Generall, they find one book, author or website and follow it as if it were the holy word, frequently denouncing anything that disagrees with it as obviously false. Fluffy Bunnies rarely get past the defense of "Because [insert favorite author here] says so." Sometimes they don't even get that far, responding to any and all criticism with something like, "You're just trying to persecute me!"
Antall ord: 250
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Silver RavenWolf

Innlegg av Svartepus »

Åja. Da har jeg lært et nytt uttrykk (og et nytt bruksområde for ordet "fluffy") ;)
Antall ord: 17
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- Silver RavenWolf

Innlegg av Mei987 »

Er visst litt seint ute. Men jeg har hørt en god del negativt, men også en god del positivt om Silver Ravenwolf's bøker. Husker jeg vurderte å kjøpe Tenårings Hekse boka hennes, men så fant jeg en annen bok som passet bedre til min tanke gang.

Etter de utdragene jeg har lest ut i fra noen av bøkene hennes. Så gir de generell basis kunnskap, men ikke så mye dypere enn det. Jeg merker ikke noe negativt fra Ravenwolf i det hele tatt. Hun er flink til å formidle på en forenklet måte, bare for å nevne det har Aleister Crowley også fått innmari mye hets fra både kjente og ukjente med hans spirituelle "blanding" som til slutt endte opp som Thelema.

Har noen av e-bøkene hans. Men har ikke lest de ennå.
Antall ord: 141
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links