Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisFølelsen av å være spesiell

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Følelsen av å være spesiell

Innlegg av zind »

Ja, er det ikke ironisk når en kan vippe mellom å føle seg verdsatt og på topp av verden noen ganger og verdiløs og på bunn dagen etter? Jeg er tydeligvis ikke god på åbenytte meg av det jeg vet om dualisme ;)

Jeg tror det henger litt sammen med å føle at man er av verdi jeg, i allefall at det er derfor det blir så viktig for oss å føle oss spesielle innimellom. Vi er jo alle spesielle, unike og likevel nøyaktig det samme. Kanskje et vi mer spesielle og individuelle enn vi egentlig i en menneskelig inkarnasjon? Sånn sett i perspektiv lissom..

Slutt å bøll med moonstone nå! Han er SPESIELL! :coffe2
Antall ord: 117
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Følelsen av å være spesiell

Innlegg av GJEST »

Diffusa skrev:Det forteller jo en del om personen "Avla".
Pøh
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: Følelsen av å være spesiell

Innlegg av ? »

ja, man er spesiell når man dømmer andre ut fra sin egen spesiellhet.
Antall ord: 15
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Følelsen av å være spesiell

Innlegg av Moonstone »

? skrev:ja, man er spesiell når man dømmer andre ut fra sin egen spesiellhet.
Har noen dømt andre i denne tråden?
Antall ord: 25
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: Følelsen av å være spesiell

Innlegg av ? »

Kjærlighet er utvidelse.
Å holde noe tilbake er den minste gave og tjener ikke kjærlighetens formål. Kjærlighet tilbyr alt i evighet. Hold en overbevisning tilbake, èn gave, og kjærligheten er forsvunnet, fordi du ba om en erstatning om å beholde denne tilstanden. Og, så må krig være fredens erstatning, som det alternativet du valgte vekk med kjærligheten. Det at du velger dette gir den al den virkelighet som den syntes å ha.
Overbevisninger vil aldri åpenlyst angripe hverandre, fordi motstridende resultater ikke er mulig. Men en uerkjent overbevisning er en beslutning om å føre en hemmelig krig, hvor resultatene av konflikten forblir uerkjent, og aldri blir brakt til fornuft for å bli vurdert av fornuften, eller ikke. Så når man ufornuftige resultater, og meningsløse beslutninger blir tatt og holdt skjult, for å bli til overbevisninger som gis makt til å styre alle etterfølgende beslutninger. Ta ikke feil av den makt som skjulte krigere har, som skapes for å få din fred til å bryte sammen. For, den er prisgitt dem så lenge du gir dem muligheten til å være der.

Sammenligning må nødvendigvis være et egoredskap, for kjærlighet sammenligner ikke. Spesiellhet sammenligner altid. Den grundlegges på en mangel som sees i en annen, og opprettholdes ved å søke etter alle de mangler man kan oppfatte av det som man har klart for sitt øye.

Iforhold til den litenhet du ser i andre står du selv som høy og spesiell, ren og ærlig, uberørt og feilfri, i motsetning til den du ser. Og, i dette ser man ikke at det er seg selv man gjør liten og eller totalt blottet for den ønskede spesiellhet.

Jakt på spesiellhet går alltid på bekosting av fred, og det å verdsette sin egen spesiellhet, om ingen andre ikke gjør det, så vil det bare være å verdsette en fremmeds vilje, for hvem illusjoner om deg selv er mer dyrebare enn sannheten.
Antall ord: 326
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Re: Følelsen av å være spesiell

Innlegg av Diffusa »

Moonstone skrev:
? skrev:ja, man er spesiell når man dømmer andre ut fra sin egen spesiellhet.
Har noen dømt andre i denne tråden?

Jeg dømmer hele tiden!
Antall ord: 32
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Re: Følelsen av å være spesiell

Innlegg av keke »

Folk er som radio, dem på 88.3 skjønner seg på 33.18 (and down)... Dæm på 33.18 fatter ikke at det går ann å "se/være" på 88.3 .. sånn e d bare

Naturen e en evighetsmaskin å stjærnan e en del av den. Du likeså..

Kjærlighet E .

btw vold e mye mer enn knytneve i trynet..
Antall ord: 64
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: Følelsen av å være spesiell

Innlegg av ? »

keke skrev: btw vold e mye mer enn knytneve i trynet..
kjærlighet er ikke absolut forståelse.
Antall ord: 18
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Følelsen av å være spesiell

Innlegg av ludoburgero »

Bearchild skrev:Hvis alle var like spesielle (eller kjedelige- eller vanlige for den del..) så hadde vi vel ikke hatt stort å tilføre hverandre. Hvis alle kunne og visste det samme, hva skulle man da ha pratet om? Hvorvidt det er genetisk eller tillært er kanskje ikke så viktig, men det er nok enklere å "spesialisere" seg innen et felt om man er oppvokst med noen med samme spesialfelt.

Uansett hva man legger i ordet "spesiell" vil jeg tro det er en nødvendighet for menneskets eksistens. :)
Ja, eksakt... sistnevnte. Det er nok mye av kjernen, så kanskje jeg egentlig stiller et spørsmål som er dømt til å få en fundamental forklaring. Altså at vår eksistens avhenger av vår følelse om å være spesiell?

Det du understreker her er jo viktigheten av et mangfold; forskjellene oss imellom.
Hvis vi tenker litt videre utover det, hvor vi lar oss inspirere, rådgir hverandre, bestemmer over hverandre, lar oss bestemmes over, kopierer hverandre, så vil vi alle omsider ende opp mer og mer like - parallelt med at vi utvider toleranse for forskjellene. Ikke sant?

Når vi da avanserer slik som åndelige vesener at vi gir rom for disse forskjellene og dyrker dem, så blir vi også paradoksalt nok mer individualistiske, rent naturlig og uanstrengt. Spørsmålet som da følger, og som jeg synes kanskje er et av de jeg ikke finner noe svar på er, hvor vi er på vei hen og hva vi bruker dette til? Hva er dette bra for? Hva utretter det? Hva gjør det i verdenssammenheng, eller hvorfor er denne "forlengelsen" av oss selv i utviklingen noe som spirer ut ifra overlevelsesinstinkt og blir til aksept for andre mennesker?

Betyr dette at alt i alt så er "meningen med livet" hverandre?
Er det slik å forstå? Slik at vi skal erfare hvordan det er å drasse på et ego, men samtidig vite at alle andre har et, og at det en dag går i oppløsning, at vi alle smelter sammen?

Og isåfall, hvorfor?

Nå må det understrekes at mye av dette er ganske våsete formulert, fordi jeg simpelthen ikke vet hvordan å ordlegge meg. Det er litt vanskelig å stille selve spørsmålet så det får nøyaktig den klangen jeg vil det skal ha. Jeg lurer iallefall på for hvilken grunn vi alle er utstyrt med følelsen av å skille oss ut (altså være alene), og at dette gjør oss spesielle, når vi alle er i samme båt - utover det at vi trenger forskjellene... :)
Antall ord: 432
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Følelsen av å være spesiell

Innlegg av ludoburgero »

Moonstone skrev:Siden den Hermetiske lære er en stor del av meg, er det naturlig for meg å lete etter/finne tidløse lover og prinsipper i den fysiske virkelighet.
Dualisme for meg er et tidløst fysisk konsept og realitet. Jeg kan da ikke bare "løpe fra den og finne noe anet" Det er en realitet i den fysiske verden på lik linje som Tyngdekraften.
Tyngdekraften vil alltid være der enten om vi liker det eller ikke.
Jeg skjønner hvor du vil, men du sier ikke noe mer utover det.
Det stanser jo bare der! Det stagnerer på en måte da alt skal kobles til dualismen, gnosismen og de andre tingene du skriver om. Jeg ser du kan veldig mye om de feltene du har lest(?) deg rik på, men så er det igjen bare sånn at straks det er snakk om noe så virker det ut som du tenker "aha! her har vi enda et klassisk eksempel på dualisme!", og at du kunne sagt det om absolutt alt..?
Hva er galt med å gjenta en naturlov som kan være en og samme årsak til MANGE fenomener?
Ingenting galt i det, annet enn at det blir det samme som å skylde alt på Gud.

Altså, det som er saken her er bare at jeg er åpen for forandringer, og at selv om jeg også har en tendensiøs måte å skrive på (sikkert), som jeg nok ikke helt ser selv alltid, så er det bare det at jeg ønsker at folk bryter litt med sine egne vaner. Jeg mener vi blir mer åpne for læring da, uansett hvor rett vi føler vi har, eller hvor overbeviste vi er. Ikke noe krav, men bare noe jeg ønsker at alle forsøker litt mer på. Løsrive seg fra de samme gamle tankebanene.

Dessuten var det ikke derfor jeg sa det jeg sa heller.
Jeg er bare litt åpen og konfronterende iblant, fordi jeg vil oppleve noe episk, sensasjonelt og ekte sagt... fordi jeg vil overraskes... fordi jeg vil høre noe som endrer mitt syn på alt.

Kravstor? ;) Da får jeg bare beklage. Kanskje jeg leter etter noe som ikke finnes...
Det har alltid vært en knapp jeg har likt å trykke på, og noe jeg alltid kommer til å gjøre.
Lik det eller lik det ikke, det er opp til deg,og det samme for meg.
Altså, det er fint at du virker selvsikker eller sta og stolt ut, for det kan jeg ikke ta fra deg, og det akter jeg heller aldri å forsøke på. Så det har ikke noe med at du skal bry deg om jeg liker det eller ikke heller. Jeg forsøker ikke å fokusere på din person her, selv om det jo selvsagt blir uunngåelig til en viss grad. Det er tingene du skriver jeg snakket om, ikke om hvorvidt jeg liker det eller ikke. Husk da at jeg spurte om du kunne komme med noe mer spesifikt, altså basert på de begrepene du stadig maksimaliserer.

Det er bare ærlig ment det, Moonstone. Ingen grunn til å gå til forsvar.
Jeg har ingen onde hensikter med min tilstedeværelse her. Jeg er her for diskusjonenes skyld.
Antall ord: 539
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Følelsen av å være spesiell

Innlegg av ludoburgero »

zind skrev:Kanskje et vi mer spesielle og individuelle enn vi egentlig i en menneskelig inkarnasjon? Sånn sett i perspektiv lissom..
I perspektiv, ja, men hvorfor må vi alltid separere disse "planene" (det menneskelige liv og det som eventuelt kommer etter)? Vi er her, og vi er her nå.
Antall ord: 50
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Følelsen av å være spesiell

Innlegg av ludoburgero »

? skrev:Kjærlighet er utvidelse.
...
Jeg prøvde hardt og lenge å forstå meningen med innlegget ditt, og tror jeg omsider gjorde det.
Det var litt vanskelig fordi det krevde mye visualisering og etterprøving/kjenne etter på følelser av det du beskrev. Tungt fordøyelig. Men jeg sitter igjen med en anelse av at det du skrev om var påtatte følelser om å være spesiell. Jeg må presisere at jeg ikke mente å anse seg som spesiell, men den genuine følelsen som er tilstede der i oss, dypt inni oss, og nærmest som en autonom funksjon.

Ellers er jeg helt enig i at det å søke likheter er det mest gunstige en kan gjøre i kjærlighetens navn, og at kjærlighet ikke dividerer, men binder. Hvis ikke det ble å forkludre/mistolke budskapet ditt?
Beklager isåfall.
Antall ord: 142
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Re: Følelsen av å være spesiell

Innlegg av keke »

?: kjærlighet e absolutt forståelse også.
Mange lag av kjærlighet. Det e et hirearki , fra det laveste til den høyeste superbevisshet..

kjærlighet på lavere rang er som politikk - straks en legger til dominans, man vil ha tilbake osv. :rasende straks du skjønner den laveste rang - stiger du opp et hakk.. å sånn går det sæ
På toppen av kjærlighet - da snakker vi buddha, jesus & co kreves det ikke no tilbake



Kjærlighet + meditasjon = :like

Æ e.
Antall ord: 81
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Følelsen av å være spesiell

Innlegg av Moonstone »

ludoburgero skrev:Jeg er bare litt åpen og konfronterende iblant, fordi jeg vil oppleve noe episk, sensasjonelt og ekte sagt... fordi jeg vil overraskes... fordi jeg vil høre noe som endrer mitt syn på alt.
Kravstor? ;)
Da får jeg bare beklage. Kanskje jeg leter etter noe som ikke finnes...
Det er bare ærlig ment det, Moonstone. Ingen grunn til å gå til forsvar.
Jeg har ingen onde hensikter med min tilstedeværelse her. Jeg er her for diskusjonenes skyld.
Jøss, det er jo allright til en forrandring, at noen faktisk er her genuint for diskusjonens del, og ikke for å slenge fra seg kule bemerkninger..

Samfunn samler gradvis opp normer, regler, kultur, religion over tid og skaper Nasjonalfølelse.
Disse tingene er som vi vet grupperinger og massebevisstheter som samles som nasjoner.
Hver Nasjon har sin identitet.
Men innenfor Nasjonen danner det seg også mindre grupper massebevisstheter i lokalmiljøer, folk er forskjellig i de forskjellige fylkene osv.
Når man er ung blir man født inn i disse forskjellige "sannhetene",livsmønstre og tankemønstre, basert på hvor man er født.
De fleste "spiller med" denne normen i begynelsen fordi de vet ikkeno annet.
Mange forblir der hele livet, mens andre dropper ut på veien.
Det er DA det skjer noe intressant.
Da er man ikke lenger begrenset til "sannhetene", livsmønstrene eller tankemønstrene man ble født inn i. Man kan tenke mye bredere, og blir fort rastløs og ønsker kanskje MER eller noe annet enn det resten av massebevisstheten i bygda, fylket, eller til slutt Nasjonen ønsker.
Dette kan gi en følelse av å være "spesiell" og kan gi de som fremdeles befinner seg i denne massebevisstheten en følelse av at du er spesiell. De klarer ikke lenger å plassere deg, fordi du har begitt deg ut i et landskap som er ukjent for dem.
Da skjer skille "MEG mot DEM" "JEG er spesiell. DE er IKKE, for DE er nesten helt like alle sammen"
Dette kan være en sosial og psykologisk grunn til at man føler seg spesiell, eller at man blir stemplet spesiell av andre.
Den Greske filosofen Heraklit sa "Jeg er en Verdensborger",og meldte seg ut av samfunnet der han levde, noe som gjorde han til utstøtt og spesiell, kun fordi han heller tok på seg en anen identitet enn den som befolkningen ville GI ham.
Dette er altså ikke noe NYTT fenomen, men et som ser ut som om alltid har eksistert.

Men hva ligger til grunne for at visse folk tar steget og "vokser fra" resten av gruppa?
Er det forrutbestemt?
Ligger det STØRRE mekanismer bak det hele enn kun menneskets ego og utforskertrang?
Er det en Naturlov å VOKSE, UTVIDE seg?
Det kan vi se i Naturen, at ting utvider seg, forrandrer seg etter behov, noe vi kaller Evolusjon.
Påvirker Evolusjon også mennesket?
Starter Evolusjon FØRST i SINNET til ENKELTPERSONER, som bryter fra og utfordrer massene til forrandring?
Mange intressante spørsmål og muligheter i forbindelse med dette..

Jeg tror at alt i alt, så har Universet/Logos sine retningslinjer og systemer, som påvirker ALT i det, inkludert oss.
"As above, so below" sier Hermes. De samme prinsippene som styrer livet og Universet på et høyere plan, styrer også livet på nedre plan, inkludert mennesket.
Altså, hvis Universet styres av la oss si 7 grunnleggende prinsipper, så gjør VI det også, og alt kan spores til dem.
Når vi finner og kartlegger disse grunnleggende prinsippene i livet, har vi løst gåten tror jeg, til hvorfor vi gjør som vi gjør og ting er som de er..
Antall ord: 616
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Følelsen av å være spesiell

Innlegg av zind »

ludoburgero skrev:
zind skrev:Kanskje et vi mer spesielle og individuelle enn vi egentlig i en menneskelig inkarnasjon? Sånn sett i perspektiv lissom..
I perspektiv, ja, men hvorfor må vi alltid separere disse "planene" (det menneskelige liv og det som eventuelt kommer etter)? Vi er her, og vi er her nå.
man MÅ jo ikke lage et skille mellom dette livet og det som kommer etter, men det jeg snakker om er å skille mellom det sjelelige og menneskelige, prøve å kjenne etter og reflektere over hva som er illusjoner og hva som er sannhet. Og sannheten i menneskelig inkarnasjon er vel at nesten alle ønsker å være spesielle og at det på mange måter skaper splittelse i den enheten, og dermed fort leder til at en føler seg alene, føle seg for spesiell?

Det er fint å føle seg verdifull og sette pris på de unike egenskapene man utvikler i løpet av livet, men fallgruven ligger jo i å begynne å føle seg så ovenpå at man ser ned på andre
Antall ord: 175
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !