Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinSyk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Angel Dust
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 18 Apr 2011 13:28
13
Blitt takket: 1 gang

Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av Angel Dust »

Jeg har mottatt healing fra en seriøs healer, 5 ganger. Jeg har i denne perioden også gitt healing til ei god venninne som er i en svært tøff livssituasjon hvor hun som følge er blitt deprimert.
Jeg opplevde å nesten over natten bli syk med smerter i kroppen, frysninger og tretthet. Jeg har også følt meg nedstemt, noe jeg ikke pleier å være. Det har vedvart i over en uke. Kan det være at jeg tappet meg selv og gjorde meg syk ved å gi venninnen min healing (at jeg ga av min egen energi og ikke at "den universelle kraften"? Eller kan healeren jeg gikk til ubevisst ha tatt av min energi mens hun healet meg?

Jeg vet at ingen kan gi meg noe fasitsvar, men hadde vært veldig takknemlig om noen har lignedne erfaringer som de kan fortelle noe om. Alt dette gjør meg usikker på i forhold til å ville motta healingbehandling og å gi healingbehanding til andre :(
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
martea
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 08 Jul 2007 20:22
16
Kjønn (valgfri): Hunnkjønn
Lokalisering: Møre og Romsdal
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

- Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av martea »

Angel Dust skrev:Jeg har mottatt healing fra en seriøs healer, 5 ganger. Jeg har i denne perioden også gitt healing til ei god venninne som er i en svært tøff livssituasjon hvor hun som følge er blitt deprimert.
Jeg opplevde å nesten over natten bli syk med smerter i kroppen, frysninger og tretthet. Jeg har også følt meg nedstemt, noe jeg ikke pleier å være. Det har vedvart i over en uke. Kan det være at jeg tappet meg selv og gjorde meg syk ved å gi venninnen min healing (at jeg ga av min egen energi og ikke at "den universelle kraften"? Eller kan healeren jeg gikk til ubevisst ha tatt av min energi mens hun healet meg?

Jeg vet at ingen kan gi meg noe fasitsvar, men hadde vært veldig takknemlig om noen har lignedne erfaringer som de kan fortelle noe om. Alt dette gjør meg usikker på i forhold til å ville motta healingbehandling og å gi healingbehanding til andre :(
Dette høres litt rart ut, da jeg aldri har blitt syk selv av å motta/gi healing til noen. Det kan rett og slett være kroppen din som prøver å si ifra om noe også, da den ofte bruker sykdomstegn for å oppnå oppmerksomhet. Hvis ikke dette blir bedre, burde du ta deg en titt på legen. Selv om healing som oftest funker, kan det dessverre ikke ta over all jobben legene i landet vårt gjør :D

Det kan hende du tappet av din egen energi ja, men det kan også hende du har for mye energi. jeg blir oftere syk av for mye energi i meg en for lite. Det blir på en måte "for mye". Det kan også hende du fikk litt av din venninnes energi under healingen med et uhell, som gjør at du tar litt av hennes sykdom.

jeg vil anbefale deg å fortsette å motta og gi healing i fremtiden. Selv om noen ting går feil, hjelper det mye i lengden :) Må også nevne at jeg ikke er en helt ekspert innenfor temaet, så kan hende jeg er helt på villspor.
Antall ord: 356
- Master

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av Jeppski »

Hmm. Kan det ikke hende at du ble virkelig syk over natten?
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av Arven »

Har ei venninne som driver med healing og hun sier at hvis man ikke fokuserer skikkelig vil man gi av egen energi og ikke av den universelle og dermed bli tappet og syk selv, men om dette stemmer er jeg ikke sikker på
Antall ord: 43
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av Jeppski »

Arven skrev:Har ei venninne som driver med healing og hun sier at hvis man ikke fokuserer skikkelig vil man gi av egen energi og ikke av den universelle og dermed bli tappet og syk selv, men om dette stemmer er jeg ikke sikker på
Det stemmer sikkert ikke.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Angel Dust
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 18 Apr 2011 13:28
13
Blitt takket: 1 gang

- Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av Angel Dust »

Takk for svar alle sammen :)

Jeg ser at det kan høres naivt ut det jeg skrev, i forhold til at alle selvsagt kan bli syke over natten uten at det trenger å skyldes annet enn virus/bakterier.
Men grunnen til at jeg stillte spørsmålet om en mulig sammenheng mellom healing og å bli syk som følge av det, er at de symptomene jeg opplevde, og fremdeles har, er annerledes enn ved en forkjølelse etc. Jeg er skikkelig stram i nakken, som om ei klo holdes der. Mye katastrofetanker og smerter rundt i kroppen i tillegg til at jeg kjenner meg tappa for energi. Dette kom etter jeg healet venninnen min som var deprimert. Smertene i kroppen hadde jeg kjent litt tidligere, de kom etter jeg ble healet selv.
Jeg får bare håpe på at det vil gå over og at jeg blir meg selv igjen snart.
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AIL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 05 Jun 2011 12:26
12
Blitt takket: 1 gang

- Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av AIL »

arbeider selv med reflexologi og healing.Pleier ikke å " overta" andres energier, men en gang jeg behandlet en vond skulder , som ble bra nesten øyeblikkelig.. fikk jeg selv vondt i skulderen samtidig.... og behandlet meg selv i noen dager før det gikk over.
Energier kan jo gå fra en form over til en annen, så kanskje alt kan skje ?!

Kanskje lurt å føle seg i god form, og å kun behandle dem som gjerne VIL behandles.
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av Jeppski »

Hmm, kan du forklare hva reflexologi går ut på?

Vil ikke bruke google, siden jeg har en reflexolog her:)
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AIL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 05 Jun 2011 12:26
12
Blitt takket: 1 gang

- Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av AIL »

reflexologi er soneterapi, men jobber på hele kroppen, punktvis og massasje.

tar utgangspunkt i at hele kroppen ligger i en fot ( et eks.) så det er mulig å jobbe en vond skulder på en fot...... der handler det mye om skjelet og muskler. " kroppen i leggen...... handler mye om muskler og emosjoner, og utrenskning. Kroppen i et øre er om nerver og det mentale....... osv.

hvis en har fått problemer med en skulder pga. en føler livet tynger....... passer det kanskje best å jobbe legg..... men somregel vil jeg ha jobbet flere steder på kroppen, fordi det ene ," drar med seg" det andre.

Synes at healing ofte gjør en klient mere motagelig for behandling ( reflexologisk)...... noen mere enn andre.
Og det å ta på kroppen, føles for mange mere som en " behandling" og ikke så " fremmed " som å jobbe med " bare " energier.

Tror nok at jeg også føler meg mere sikker på resultatet av en fysisk behandling...... det tok tid før jeg forsto at healing tok med en annen del av " helbredelsen". Jeg var igrunnen VELDIG skeptisk. :)

Har oppdaget at jo mere en tror, på det en gjør, jo bedre / større virkning får det ( tanken skaper)
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av Jeppski »

AIL skrev:reflexologi er soneterapi, men jobber på hele kroppen, punktvis og massasje.

tar utgangspunkt i at hele kroppen ligger i en fot ( et eks.) så det er mulig å jobbe en vond skulder på en fot...... der handler det mye om skjelet og muskler. " kroppen i leggen...... handler mye om muskler og emosjoner, og utrenskning. Kroppen i et øre er om nerver og det mentale....... osv.

hvis en har fått problemer med en skulder pga. en føler livet tynger....... passer det kanskje best å jobbe legg..... men somregel vil jeg ha jobbet flere steder på kroppen, fordi det ene ," drar med seg" det andre.

Synes at healing ofte gjør en klient mere motagelig for behandling ( reflexologisk)...... noen mere enn andre.
Og det å ta på kroppen, føles for mange mere som en " behandling" og ikke så " fremmed " som å jobbe med " bare " energier.

Jeg skjønte ikke alt du skrev her, men det jeg skjønte høres ut som noe komplett vås. Unnskyld, men det er slik jeg, den trangsynte, ser på det.

Tror nok at jeg også føler meg mere sikker på resultatet av en fysisk behandling...... det tok tid før jeg forsto at healing tok med en annen del av " helbredelsen". Jeg var igrunnen VELDIG skeptisk. :)

Har oppdaget at jo mere en tror, på det en gjør, jo bedre / større virkning får det ( tanken skaper)
Antall ord: 235

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- - Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av livingdeaddoll »

Angel Dust skrev:Takk for svar alle sammen :)

Jeg ser at det kan høres naivt ut det jeg skrev, i forhold til at alle selvsagt kan bli syke over natten uten at det trenger å skyldes annet enn virus/bakterier.
Men grunnen til at jeg stillte spørsmålet om en mulig sammenheng mellom healing og å bli syk som følge av det, er at de symptomene jeg opplevde, og fremdeles har, er annerledes enn ved en forkjølelse etc. Jeg er skikkelig stram i nakken, som om ei klo holdes der. Mye katastrofetanker og smerter rundt i kroppen i tillegg til at jeg kjenner meg tappa for energi. Dette kom etter jeg healet venninnen min som var deprimert. Smertene i kroppen hadde jeg kjent litt tidligere, de kom etter jeg ble healet selv.
Jeg får bare håpe på at det vil gå over og at jeg blir meg selv igjen snart.
Bare lurer på hva dine tanker er om healing.. Hvis du på forhånd er innsilt på at du kommer til å bli syk, kan jo dette være grunnen til at du ble syk. Du "vet" at du blir syk, og dermed blir du det du "vet", en slik en placebo effekt..
Antall ord: 206

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AIL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 05 Jun 2011 12:26
12
Blitt takket: 1 gang

- Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av AIL »

Hei Jeppski.
Helt i orden at du synes at det høres ut som noe vås........ kanskje det er bedre at googler : reflexologi :)
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Angel Dust
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 18 Apr 2011 13:28
13
Blitt takket: 1 gang

- - - Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av Angel Dust »

livingdeaddoll skrev:
Angel Dust skrev:Takk for svar alle sammen :)

Jeg ser at det kan høres naivt ut det jeg skrev, i forhold til at alle selvsagt kan bli syke over natten uten at det trenger å skyldes annet enn virus/bakterier.
Men grunnen til at jeg stillte spørsmålet om en mulig sammenheng mellom healing og å bli syk som følge av det, er at de symptomene jeg opplevde, og fremdeles har, er annerledes enn ved en forkjølelse etc. Jeg er skikkelig stram i nakken, som om ei klo holdes der. Mye katastrofetanker og smerter rundt i kroppen i tillegg til at jeg kjenner meg tappa for energi. Dette kom etter jeg healet venninnen min som var deprimert. Smertene i kroppen hadde jeg kjent litt tidligere, de kom etter jeg ble healet selv.
Jeg får bare håpe på at det vil gå over og at jeg blir meg selv igjen snart.
Bare lurer på hva dine tanker er om healing.. Hvis du på forhånd er innsilt på at du kommer til å bli syk, kan jo dette være grunnen til at du ble syk. Du "vet" at du blir syk, og dermed blir du det du "vet", en slik en placebo effekt..
Mine tanker om healing er at jeg vet at andre mennesker jeg har gitt healing har opplevd både bedring og har opplevd å bli kvitt smerter. Jeg har selv opplevd at det har skjedd ting når jeg har mottat healing. Jeg går ikke inn i en healingsituasjon med tanker om at nå blir jeg tappet eller syk selv, så jeg tror ikke at min reaksjon skyldes en såkalt noceboeffekt (motsatt av placebo). Venninnen min sa selv hun fikk en umiddelbar reaksjon som varte i flere dager hvor hun følte seg veldig oppkvikket og energisk. Så min opplevelse av det hele var at jeg tappet meg selv eller overtok noe av hennes negative energi, da jeg ga henne healing. Jeg tror kanskje at jeg ikke vet hvordan jeg skal la være å ta av meg selv :?:
Antall ord: 347

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av Jeppski »

Hmm, nå er jo healing alternativ medisin da. Det betyr at det ikke er helt bevist i vitenskapelig forstand. Så du trenger ikke å bekymre deg for at du kan gi noe av din egen energi.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Angel Dust
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 18 Apr 2011 13:28
13
Blitt takket: 1 gang

- - Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av Angel Dust »

Jeppski skrev:Hmm, nå er jo healing alternativ medisin da. Det betyr at det ikke er helt bevist i vitenskapelig forstand. Så du trenger ikke å bekymre deg for at du kan gi noe av din egen energi.
Du sier at fordi at healing ikke er bevist i vitenskapelig forstand, trenger jeg ikke å bekymre meg for at jeg gir av min egen energi når jeg gir healing til andre? Jeg følger ikke helt ressonementet ditt... :?: Nei det er ikke utviklet metoder pr i dag som kan bevise hvordan healing fungerer - men at det er en form for energiutveksling (kall det elektromagnetisme, energifelt) som settes i sving, er noe man antar skjer. Hvorfor skal ikke jeg da kunne mistenke at man kan tappe av egen energi eller ta over noen annens energi under healing?
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links