Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinSyk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - - Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av Asbjørn »

Angel Dust skrev:
Jeppski skrev:Hmm, nå er jo healing alternativ medisin da. Det betyr at det ikke er helt bevist i vitenskapelig forstand. Så du trenger ikke å bekymre deg for at du kan gi noe av din egen energi.
Du sier at fordi at healing ikke er bevist i vitenskapelig forstand, trenger jeg ikke å bekymre meg for at jeg gir av min egen energi når jeg gir healing til andre? Jeg følger ikke helt ressonementet ditt... :?: Nei det er ikke utviklet metoder pr i dag som kan bevise hvordan healing fungerer - men at det er en form for energiutveksling (kall det elektromagnetisme, energifelt) som settes i sving, er noe man antar skjer. Hvorfor skal ikke jeg da kunne mistenke at man kan tappe av egen energi eller ta over noen annens energi under healing?
Det er like mange meninger om healing, som det finnes mennesker. Alt etter hva den enkelte tror på.

At vitenskapen ikke har bevist saker og ting, - er ikke det samme som at det ikke eksisterer, eller er mulig.
Endel saker vi opplever kan ikke forklares vitenskapelig, - rett og slett fordi vi ikke har den nødvendige kunnskapen til å forstå hva det egentlig er vi snakker om.

Aura, for eksempel defineres som et energifelt rundt kroppen, som enkelte mennesker kan se.
Jeg har selv sett at flere som kan se aura, - har sett hver for seg de samme farger, og de samme mønstre i auraen hos etpar personer ( i forbindelse med ei alternativ messe. )
Samtidig gir disse forklaringer om andre som passer mer til de.
De som ser aura, kan også se hvor på kroppen folk har plager, og noen kan tilogmed balansere denne auraen / energifeltet slik at plagene lettere kan forsvinne.

Snåsamannen, - Marcello Haugen, VisKnut, med flere har oppigjennom gitt så mange positive opplevelser, at det nok er noe mer.
Enkelte mener at placebo-effekten også er healing i praksis.
At det da er vedkommende som mottar placebos egne healingevner som kommer til anvendelse.
Vitenskapen har nemlig to begrep ; Placebo, og Nocebo - det sistnevnte er "det dumme" av de.
Man kan bli syk av "nocebo".

Jeg er selv overbevist at healing er en form for energi, som vi idag ikke kjenner vitenskapelig.

Hvis vi ser på radiobølger, - elektromagnetiske svigninger - så er det energi.
Vi har etterhvert fått til metoder som gir oss høyere og høyere frekvenser når det gjelder elektromagnetisk energi, og idag har vi det vi kaller microwaves - mikrobølger - som brukes til satelittkommunikasjon, radarsystemer, og selvfølgelig matlaging.

I elektroteknikken/elektronikkens barndom, hadde man "langbølger" - man klarte å regne ut at de var der, - men kunne knapt få det til å virke.
Etterhvert klarte teknikken å få til mellombølger, - kortbølger, og så kom VHF og UHF (veldig høye frekvenser, og ultrahøye frekvenser).
Senere kom også mikrobølgeteknikken....
Hva vet vi om healing, kansje det er energier som foregår i nanobølger eller picobølger, kansje også enda høyere frekvenser ?
Kansje er healigenergien basert på energier fra string-teoriene ?

At healing-energien er der er jeg overbevist om. Har selv sett ting som normalt ikke skulle kunne gå an... iallfall ikke ved å holde etpar tomme hender i nærheten av den sjuke...

Men så kommer det spesielle ; vi snakker om egne healing energier , og vi snakker om universelle healing energier.

Se på en elv som renner ( den universelle energien )- der er nok å ta av.
Så har vi den egne energien som vi selv har. ( som et glass med vann ).

Om vi gir healing fra glasset, blir det tomt. Derfor kan den som gir healing energi bli syk selv, - fordi h*n ikke har nok selv, men gir det bort.

Om an istedet ser for seg elven av energi som lys fra sola, - og ser for seg at energien lyser ned i kronechakra ( dvs midt oppe på hodet ), og følger chakrabanene ned til via pannechakra ( også kalt det 3 øye ), halschakra, og så hjertechakra, og ned til solar plexus chakra (ved mellomgulvet ) , og derfra ut til armene og til hendene.
( denne siden viser litt av dette, - se spesielt på hendene på figuren i bildet, merk det større chakra i håndflaten http://ninhursag.wordpress.com/2010/09/12/chakra/)
Bilde
og lar energien komme fra universet ( universell healing ), - og lar denne strømme inn via kronechakra på toppen, - og ut ihendene, da bruker man ikke av sin egen energi, men fungerer på en måte som en takrenne. Merk at den som gir healing å denne måten også selv får tilførsel av energi.... ( takrenna blir våt inni og forblir våt en stund etter at det sluttet å regne... )

Å bli syk av å motta healing kan komme av :
- enten er den sykdommen noe som blir overført samtidig ( bakterier / virus osv ), det kan være negativ energi ( batterier har pluss og minus pol ), man kan overføre egne sykdommer, og om man har med seg energier fra andre klienter, kan disse bli fanget opp av den nye pasienten.
( en empat vet hva jeg snakker om her. )
Dersom en med svak rygg setter seg i en stol, kan en empat merke smertene i den samme stolen på et senere tidspunkt.

Men her er vi igjen inne på områder som vitenskapen pr idag ikke kan forklare, ikke kan måle med kjente metoder, den eneste måten å få frem data om dette er ved å bruke menneskers følelser og opplevelser som referanser. Og det i seg selv kan være veldig villedende, - spesielt om det er en charmerende og overtalende "predikant" som messer... healing ;)

Så ikke gi av egen kraft, - vær heller ei takrenne som henter inn energi ovafra, og lar den strømme som den selv vil.
Ikke lov at du kan heale noen, - det er ikke alle som kan ta imot, enten pågrunn av livsplan, eller andre forhold.

A
Antall ord: 982

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Angel Dust
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 18 Apr 2011 13:28
13
Blitt takket: 1 gang

- - - - Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av Angel Dust »

Asbjørn skrev:
Det er like mange meninger om healing, som det finnes mennesker. Alt etter hva den enkelte tror på.

At vitenskapen ikke har bevist saker og ting, - er ikke det samme som at det ikke eksisterer, eller er mulig.
Endel saker vi opplever kan ikke forklares vitenskapelig, - rett og slett fordi vi ikke har den nødvendige kunnskapen til å forstå hva det egentlig er vi snakker om.

Aura, for eksempel defineres som et energifelt rundt kroppen, som enkelte mennesker kan se.
Jeg har selv sett at flere som kan se aura, - har sett hver for seg de samme farger, og de samme mønstre i auraen hos etpar personer ( i forbindelse med ei alternativ messe. )
Samtidig gir disse forklaringer om andre som passer mer til de.
De som ser aura, kan også se hvor på kroppen folk har plager, og noen kan tilogmed balansere denne auraen / energifeltet slik at plagene lettere kan forsvinne.

Snåsamannen, - Marcello Haugen, VisKnut, med flere har oppigjennom gitt så mange positive opplevelser, at det nok er noe mer.
Enkelte mener at placebo-effekten også er healing i praksis.
At det da er vedkommende som mottar placebos egne healingevner som kommer til anvendelse.
Vitenskapen har nemlig to begrep ; Placebo, og Nocebo - det sistnevnte er "det dumme" av de.
Man kan bli syk av "nocebo".

Jeg er selv overbevist at healing er en form for energi, som vi idag ikke kjenner vitenskapelig.

Hvis vi ser på radiobølger, - elektromagnetiske svigninger - så er det energi.
Vi har etterhvert fått til metoder som gir oss høyere og høyere frekvenser når det gjelder elektromagnetisk energi, og idag har vi det vi kaller microwaves - mikrobølger - som brukes til satelittkommunikasjon, radarsystemer, og selvfølgelig matlaging.

I elektroteknikken/elektronikkens barndom, hadde man "langbølger" - man klarte å regne ut at de var der, - men kunne knapt få det til å virke.
Etterhvert klarte teknikken å få til mellombølger, - kortbølger, og så kom VHF og UHF (veldig høye frekvenser, og ultrahøye frekvenser).
Senere kom også mikrobølgeteknikken....
Hva vet vi om healing, kansje det er energier som foregår i nanobølger eller picobølger, kansje også enda høyere frekvenser ?
Kansje er healigenergien basert på energier fra string-teoriene ?

At healing-energien er der er jeg overbevist om. Har selv sett ting som normalt ikke skulle kunne gå an... iallfall ikke ved å holde etpar tomme hender i nærheten av den sjuke...

Men så kommer det spesielle ; vi snakker om egne healing energier , og vi snakker om universelle healing energier.

Se på en elv som renner ( den universelle energien )- der er nok å ta av.
Så har vi den egne energien som vi selv har. ( som et glass med vann ).

Om vi gir healing fra glasset, blir det tomt. Derfor kan den som gir healing energi bli syk selv, - fordi h*n ikke har nok selv, men gir det bort.

Om an istedet ser for seg elven av energi som lys fra sola, - og ser for seg at energien lyser ned i kronechakra ( dvs midt oppe på hodet ), og følger chakrabanene ned til via pannechakra ( også kalt det 3 øye ), halschakra, og så hjertechakra, og ned til solar plexus chakra (ved mellomgulvet ) , og derfra ut til armene og til hendene.
( denne siden viser litt av dette, - se spesielt på hendene på figuren i bildet, merk det større chakra i håndflaten http://ninhursag.wordpress.com/2010/09/12/chakra/)
Bilde
og lar energien komme fra universet ( universell healing ), - og lar denne strømme inn via kronechakra på toppen, - og ut ihendene, da bruker man ikke av sin egen energi, men fungerer på en måte som en takrenne. Merk at den som gir healing å denne måten også selv får tilførsel av energi.... ( takrenna blir våt inni og forblir våt en stund etter at det sluttet å regne... )

Å bli syk av å motta healing kan komme av :
- enten er den sykdommen noe som blir overført samtidig ( bakterier / virus osv ), det kan være negativ energi ( batterier har pluss og minus pol ), man kan overføre egne sykdommer, og om man har med seg energier fra andre klienter, kan disse bli fanget opp av den nye pasienten.
( en empat vet hva jeg snakker om her. )
Dersom en med svak rygg setter seg i en stol, kan en empat merke smertene i den samme stolen på et senere tidspunkt.

Men her er vi igjen inne på områder som vitenskapen pr idag ikke kan forklare, ikke kan måle med kjente metoder, den eneste måten å få frem data om dette er ved å bruke menneskers følelser og opplevelser som referanser. Og det i seg selv kan være veldig villedende, - spesielt om det er en charmerende og overtalende "predikant" som messer... healing ;)

Så ikke gi av egen kraft, - vær heller ei takrenne som henter inn energi ovafra, og lar den strømme som den selv vil.
Ikke lov at du kan heale noen, - det er ikke alle som kan ta imot, enten pågrunn av livsplan, eller andre forhold.

A
Tusentakk for et veldig bra innlegg Asbjørn! :) Jeg deler absolutt ditt syn og tanker om dette.

Jeg er veldig ydmyk når det kommer til å skulle heale andre, og jeg har aldri tatt betalt for det, da jeg ikke lever av det, eller lovet noen at de skal bli bedre. En del av de jeg har hjulpet med healing, har vært skeptikere i utgangspunktet. Før jeg healer, gjør jeg slik som du skriver, ser for meg at jeg lar universets lys og energi strømme inn i meg via kronechakraet osv. Men jeg tror kanskje at jeg er for ufokusert mens jeg gir healingen.
Etter jeg har gitt healing til noen mennesker, kjenner jeg meg ikke verre. Mens hos andre jeg healer, da særlig den samme personen, føler jeg meg rett og slett tappet og elendig.

Kanskje det kan være noe lignende som skjer når man er med visse mennesker, der man bare blir sliten etter å ha vært sammen med dem. Uten at man helt kan forklare hvorfor? Jeg tror helt og fullt på energiutveksling og energifelt iallfall. Jeg kan se auraen min, og jeg kan se andre sin aura. Jeg har ikke funnet ut hvordan man kan se sykdommer eller ubalanser, jeg er fremdeles på stadiet der jeg synes det er kjempe fascinerende i det hele tatt å kunne se fargene :D
Du skrev noe om empat, jeg har iallfall alltid vært slik at jeg har følt andre menneskers sinnstemning ganske raskt. Kanskje det er en sammenheng?
Antall ord: 1105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av Diffusa »

Dette sporer jo litt av men når jeg gikk på skolen så sa en lærer at etter at vi hadde drevet med å massert kunder så burde vi vaske hendene godt i kaldt vann etter den vanlige hygienevasken. Dette var for å "skru av" energi forbindelsen til kundene slik at vi ikke ble tappet for energi etter behandlingene. Vet ikke om det er noe i det da. Uannsett så kan det jo ikke skade å legge til seg den vanen å gjøre det.
Antall ord: 82
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av Jeppski »

Jo, vi har faktisk forklaringer på hvordan healing fungerer. Det er derfor jeg nesten ikke gidder å diskutere med religiøse. Å bevise eller motbevise en slags gud, er ganske umulig, men å gi andre personer forklaringer til spøkelser, healing osv. Kan være ganske lett.

Det jeg mener angel dust, er at siden healing ikke eksisterer utenfor hodene deres, trenger dere ikke å bekymre dere. Hva er vitsen med å tro på noe man ikke kan observere og bevise? Dere vil sikkert si at jeg er trangsynt og ikke åpen nok. Greit. Det eneste jeg krever for å tro på healing, homøopati
osv. Er bevis. Og det eneste bevisene dere kommer med, er anekdoter og oppgulp om energifelt og elektromagnetisme.
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Angel Dust
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 18 Apr 2011 13:28
13
Blitt takket: 1 gang

- - Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av Angel Dust »

Jeppski:

Du sier at du mener at healing ikke eksisterer utenfor hodene våre (våre = vi som har opplevd healing). Men det er ikke dermed sagt at det ikke eksisterer. Som jeg skrev tidligere, så er det bare ikke enda funnet et redskap/vitenskapelig metode som kan påvise hvordan healing fungerer - på en slik måte som ville ha overbevist deg og andre skeptikere.

Du spør hva som er vitsen med å tro på noe man ikke kan observere og bevise. Jeg skjønner at for deg og andre som kanskje ikke har fått oppleve hva som kan skje under healing, så virker det helt tullete, naivt eller som et produkt av ønsketenkning/egen fantasi å tro på at noen har evne til å heale. Før jeg opplevde såkalt åndelige ting selv, var jeg veldig skeptisk innstillt til folk som påstod at de hadde evner, medium, spøkelser osv. Og jeg er i dag fremdeles skeptisk til mange av de som påstår at de har evner, for jeg tror det er en god del mennesker der ute som livnærer seg av løgn og bedrag. Jeg er person som krever bevis for påstander og folk som kjenner meg kunne fint gitt meg jordnær og analytisk som mellomnavn. Så for meg å plutselig bli gjort oppmerksom på åndelig nærvær, se auraer, kunne gi healing osv, snudde mildt sagt opp ned på alt jeg tidligere trodde jeg visste og stod for.

Jeg kan ikke bevise for deg det jeg har opplevd, men observasjoner har jeg absolutt gjort. Men igjen, disse observasjonene kan ikke bevises. Kjærlighet finnes og man ser virkningen kjærlighet, eller mangel på kjærlighet, kan ha på mennesker, både fysisk og psykisk. Men er den målbar? Kan man bevise at kjærlighet finnes - utenom anekdoter og menneskers beskrivelser av hva de opplever?

Jeg skjønner deg, og jeg skjønner at du tenker slik du gjør. Jeg har mer eller mindre vært der selv. Av og til må man rett og slett oppleve noe som gjør at man ikke lenger kan finne andre forklaringer, og bli en "troende" selv. ;)
Antall ord: 366

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AIL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 05 Jun 2011 12:26
12
Blitt takket: 1 gang

- Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av AIL »

Tanker og følelser kan hverken ses, eller berøres....... eksisterer de likevel ?
Lyd ses ikke ,men har energi som kan sette igang laviner.

Fikk vi valg mellom å miste pengene eller livet, ville vi nok valgt å miste pengene, selvom det er livet vi ikke kan se.

Hvis en er interessert i vitenskapelige bevis på at energier "eksisterer" ..... telepati feks. så finnes de.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av Astarte »

Tråden er ryddet for personangrep og avsporinger. Jeg ser at det muligens har forsvunnet gode innspill i denne ryddingen, men det måtte gjøres fordi innlegg også inneholdt personangrep.

Hold dere til tema, og opptre med folkeskikk!

Innspill til dette skal tas til meg eller Asbjørn over pm, ikke i tråden.

Advarsler vi bli vurdert gitt etter dette, og fortsetter det vil utestengelser bli vurdert.

Astarte
mod
Antall ord: 71
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Syk av å motta healing, eller syk av å gi healing?

Innlegg av Nephandi »

Jeg har opplevd mange ganger å få smerter eller føle meg slapp etter å ha gitt healing, noen ganger har dette med at jeg har gitt av min egen energi isteden for å trekke fra Den Universelle Energien, men andre ganger så har det med empari å gjøre, når mine livsenergier blir blandet men en syk person sine så kan energiavtrykket av deres sykdom ramme meg. Dette varer skjelden lenge imidlertid og vaneligvis føler jeg bare litt smerte i fingrene eller i hendene. Jeg har derimot hørt om healere som har fått sykdommen de har albredet, som healere som har helbredet kreft og så fått kreft selv.

Det er vanelig å bli noe værre etter healing som en reaksjon på behandlingen før man blir bedere, men om dette har vart en uke så er det noe galt, du burde snakke med healeren din og fortelle om dette, kansje du ikke burde ta healing akkurat nå. I tilegg hvis du har alvorlige symptomer så bør du også oppsøke en lege.
Antall ord: 175
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links