Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinScientists cure cancer, but no one takes notice

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Scientists cure cancer, but no one takes notice

Innlegg av Asbjørn »

http://hubpages.com/hub/Scientists_cure ... kes_notice

Bilde
Google oversettelseCanadiske forskere finne en enkel kur for kreft, men store farmasøytiske selskapene er ikke interessert.

Forskere ved University of Alberta i Edmonton, Canada har kurert kreft i forrige uke, men det er litt krusning i nyhetene eller i TV. Det er en enkel teknikk ved hjelp av svært grunnleggende stoffet. Metoden benytter dichloroacetate, som i dag brukes til behandling av metabolske forstyrrelser. Så, er det ingen bekymring for bivirkninger, eller om deres langsiktige virkninger.

Dette stoffet krever ikke et patent, så kan hvem som helst bruke det mye og billig sammenlignet med kostbare kreftlegemidler produsert av store farmasøytiske selskaper.
Se hele saka her:
http://hubpages.com/hub/Scientists_cure ... kes_notice

Canadian researchers find a simple cure for cancer, but major pharmaceutical companies are not interested.

Researchers at the University of Alberta, in Edmonton, Canada have cured cancer last week, yet there is a little ripple in the news or in TV. It is a simple technique using very basic drug. The method employs dichloroacetate, which is currently used to treat metabolic disorders. So, there is no concern of side effects or about their long term effects.

This drug doesn’t require a patent, so anyone can employ it widely and cheaply compared to the costly cancer drugs produced by major pharmaceutical companies.


Se hele saka her:
http://hubpages.com/hub/Scientists_cure ... kes_notice

A
Antall ord: 238

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Scientists cure cancer, but no one takes notice

Innlegg av ludoburgero »

I 1996 var det også en fyr som tilsynelatende oppdaget en kur mot kreft.
Han ble mistenkeliggjort som svindler og fratatt lisensen som lege, og det var ikke måte på.

Ingen tvil om at det finnes mektige krefter som drar profitt utav noe så simpelt og kynisk som andres sykdommer. Det skal ikke mye til med slike uttalelser for å bli stemplet som konspirasjonsteoretiker, og det er gått helt av skaftene det der... Hva får selvutnevnte skeptikere til å tenke så svart-hvitt? Det er jo direkte selvmotsigende... her lever vi i en verden der hvor nesten hver eneste debatt bunner ned i sterotyper, hvor:

a) Konspirasjonsteoretikeren tror blindt på alt.
og
b) Skeptikeren alltid vet å stole blindt på autoriteter.

Flott, flott.

Så kan man spørre seg selv om det ikke også finnes andre former for medisin som kurerer kreft?
Finnes det informasjon og kunnskap der ute som aldri kommer ut i søkelyset, som kun møter massiv motstand allerede ved sin fødsel? Hvor mektige krefter er dette som styrer både vår helse i gal retning, skakkjører vårt demokrati, selger det billig til supernasjoner som EU gjennom EØS og Schengen-avtalen, vil overvåke oss for alt det er verdt, fortsetter å skattlegge alt de kan komme over, byråkratiserer, selger frykt og terror i mediene, dummer ned utdanningssystemet og fikser med historien, skaper helsekøer, kutter ned på helsepersonell, slipper inn kriminelle i landet men kaster ut lovlydige, og endevender på alt som heter sunn fornuft.

Ingenting tyder på at det er i vår favør å stole på myndigheter, så det trengs kanskje å byttes ut med nytt, friskt blod. Både i Canada, Norge, USA og mange andre steder.
For når en kur for kreft ikke får oppmerksomhet, så er det noe som skurrer (for å si det pent).
Antall ord: 310
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Scientists cure cancer, but no one takes notice

Innlegg av Arven »

Det skurrer veldig !! Og imens de store herrer er mest opptatt av penger og makt kom en av mine beste venninner hjem fra Ahus på fredag med beskjed om at kreften nå har spredd seg til nyrer, lunger og hjerne ...
Antall ord: 40
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Scientists cure cancer, but no one takes notice

Innlegg av ludoburgero »

Trist å høre...
Det er blitt så vanlig at vi føler oss nærmest handlingslammede.

Samtidig kan årsakene være omtrent hva som helst. For mye sol, for mye usunn mat, for lite mosjon - men noen ganger kan man ha levd "plettfritt" og etter optimale forhold... likevel rammer det.
På kaféen jeg jobber stiller vi ut en billedserie nå om 3 venninner som fikk kreft samtidig, forskjellige typer kreft. Det er sterke bilder som henger på veggene.

Alle kjenner noen. Det burde ikke være sånn, det er ikke rettferdig.
Antall ord: 93
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1483
Startet: 09 Nov 2005 15:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

- Scientists cure cancer, but no one takes notice

Innlegg av eile-joha »

Er så enig så enig..
Min bestevenninne har fremtreden kreft. hun er 34 år.

Jeg synes det er så synd hvis det er slik at de holder tilbake medisiner som kanksje kunne hjulpet henne å bli bedre, slik at hun kan få se sin sønn vokse opp.
For ikke snakke om alle de andre der ute med forskjellige diagnoser.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Scientists cure cancer, but no one takes notice

Innlegg av Arven »

Stadig flere får kreft og det rammer alle, både de som røyker og ligger på sofa'n og de som spiser salat og trener.
Jeg skrev ut artikkelen fra HubPages og faxet den til venninnen min som skal ta den med til overlegen på Ahus på onsdag og forlange å bli behandlet med DCA, så blir det spennende å høre hva han sier.
Den triste sannheten er at det ligger ingen lønnsomhet i syke mennesker og det kyniske samfunnet vi lever i bruker ikke penger på en "lost case". Da mamma var kreftsyk fikk vi vite at det fantes et preparat som kanskje kunne virke og det ble sendt søknad fordi denne behandlingen var veldig kostbar. Som ventet fikk hun avslag og legen greide ikke å skjule at de heller ville bruke penger på yngre mennesker med større håp om bedring. Mamma var 57 da hun døde. Hun ønsket også desperat å leve og kunne følge opp oss og barnebarn.
Skjønner poenget med å prioritere barn og unge men pengene er der,- bare ikke viljen til å bruke dem.
Antall ord: 184
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Scientists cure cancer, but no one takes notice

Innlegg av Asbjørn »

Vil bare nevne det ; - artikkelen over har ikke et større antall tester på at stoffet virker.
Slik at for min del, er stoffet fremdeles på forsøksstadiet.

I tillegg til annen behandling, - tror jeg ikke det skader.
Men, det er heller ikke testet om det kryssreagerer med andre medisiner, og eventuelt kan forårsake andre ting.

Poenget for meg da jeg la ut artikkelen, er at dette er noe som må undersøkes nærmere...

Og ikke minst responsen legemiddelfirmaene kommer med...

Det er omtrent som om å si til flyfabrikantene at "jeg har funnet opp en sak som transporterer folk via radiobølger" . . ( a la transportører i science fiction- filmer ).
Jeg tror de da ser risikoen for å miste jobber, og inntekt, og derfor gjør alt de kan for å stoppe nyvinningen.

DET er det jeg er mest redd for i denne saken - at storkapitalen ser inntektstap, og derfor nekter å se på saka... Samtidig med at lover og regler etterhvert forbyr alt som ikke har vært innom storkapitalens kvern...


Så ikke stol blindt på nnholdet i artikkelen !


A
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Scientists cure cancer, but no one takes notice

Innlegg av Arven »

Nei selvfølgelig ikke, men både min venninne og jeg syns det er vel verdt å høre hva legen på ahus mener om det.
Jeg tror det finnes mange kurer for mye av det vi sliter med som blir stoppet av de som sitter med makt og pengene. Skremmende !
Antall ord: 50
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Scientists cure cancer, but no one takes notice

Innlegg av Svartepus »

Men for å gi litt håp oppi all sorgen og irritasjonen her, det foregår bra ting på området i Norge for tiden! Bare sjekk her! :mozilla_smile:

http://www.oslo-universitetssykehus.no/ ... ksine.aspx
Antall ord: 36
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links