Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinSlette celleinformasjon/DNA

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Slette celleinformasjon/DNA

Innlegg av ludoburgero »

Hei!

Først og kjapt, litt bakgrunnsinformasjon for spørsmålet mitt:
Jeg jobber innimellom på en kafé som satser på økologisk og lokal mat. Det er et kjempefint engasjement, synes jeg, og selv om det blir noe spesielt for folk og lokasjonen vår ikke er helt tipp-topp - så har vi definitivt mye av den beste maten en kan få tak i. Dette også fordi alt er laget fra bunnen av. Nå skal jeg ikke drive reklame her, men poenget er at sjefen har en forkjærlighet for det paranormale, det alternative, og er opptatt av kost som er gunstig for helsen.

Dette har også ledet henne til å investere i noe utstyr vi har på kaféen vår.
Om det har noe for seg eller er "svindel", det tør jeg ikke avgjøre, men jeg har smakt forskjellen på vanlig vann og vann som er behandlet i en maskin vi har koblet til vasken som ioniserer det eller noe slikt. Det er et filtreringssystem som skal rette opp i PHen på vannet ved hjelp av noen krystaller, om jeg har forstått det riktig. Heftige saker, en kan stille inn på selve kranen hvor "rent" vannet skal være, og det skal visstnok være temperert også til "akkurat sånn kroppen din vil ha det".

Idag var imidlertid han fyren som har installert utstyret hos oss innom.
Vi sto og pratet litt... eller, han pratet... og først overtalte han meg til å prøve forskjellen på et "vanlig glass vann" fra springen uten filteret, og deretter det som var behandlet. Vel, jeg må si at vannet som var behandlet - med veldig kritisk vurdering - smakte usammenlignbart mye bedre. Det smakte renere og glidde bedre, det føltes lettere og var ikke en anelse surt engang. Det fantes ikke spor av surhet. Det gjorde det derimot med det vanlige vannet.

MEN! Så kommer den fiffige saken her, da...

Han tar frem et glinsende kort fra lommeboken med noen krystaller inni.
Akkurat som et slags kredittkort. Det var rett og slett laminerte, merkelige blinkende krystaller av noe slag. Det skinte sterkt, og det var ikke noen form for elektronikk i det, tror jeg.

Han begynner å fortelle meg om den ene dagen da de satt rundt et bort og han tok frem denne gizmoen (som han kalte den selv), og behandlet vinen sin med det. Så fikk han de andre til å smake på vinglasset hans, samt sine egne vinglass. Akkurat samme vinen.
Det var visst en utrolig merkbar forskjell på samme vin etter behandlingen.
Eneste han gjorde var å holde dette "kredittkortet" rundt glasset og føre det rundt en liten stund.

Jeg spør så hva det var med det kortet da, og da sier han at han slettet celleinformasjonen i vinen. "Celleinformasjonen er lagret i vinen. Du vet, sprøytemidler og slikt som er blitt brukt på for eksempel grønnsaker. Det er svært få mengder igjen etter man har vasket det av, men celleinformasjonen har likevel lagret at det har blitt brukt sprøytemidler en gang, selv om det aller meste er borte etter vask. Det samme gjelder druene som er blitt brukt i vinen. Dette kortet sletter rett og slett celleinformasjonen, og det smaker faktisk bedre!"

Selv om jeg har stått og lyttet med respekt til denne mannen nå, så sier jeg likevel ærlig og bent frem at: "Jeg er opptatt av det alternative selv, men dette ble veldig søkt for meg."

Da forklarte han videre at Starbucks i Seattle hadde etter utallige laboratorieforsøk blitt så imponert over dette at de ville installere disse kortene permanent i kaffekvernerne sine...

Er det noen av dere som har kjennskap til dette?
Kan det være noe hold i det han fyren her sa?
Jeg må vel legge til at han var bergenser... :lol:

Dessuten må det vel føles ganske rotløst for hans del å gå med dette kortet i lommeboka si hele tiden? :roll: Fyren har jo ikke DNA?
Antall ord: 664
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Slette celleinformasjon/DNA

Innlegg av Svartepus »

Spurte du ham om det siste du nevner her? Om hva som skjer med hans celleinformasjon når han går med kortet på seg?

Dette burde isåfall være perfekt måte å "nullstille" organer på før de doneres videre til ny eier.
Antall ord: 45
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Slette celleinformasjon/DNA

Innlegg av zind »

Grattis med ny jobb ludo, høres ut som et fantastisk sted det skulle vært mange fler av :coffe2 :mozilla_smile:

Jeg er en sucker for ting som dette, meneh når noe høres for godt ut til å være sant....
Finn ut hva det heter for no`a!? Jeg prøvde å google litt men fant alt annet enn informasjon om det du snakker om her
Antall ord: 67
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Slette celleinformasjon/DNA

Innlegg av ludoburgero »

Enig med deg i det, Svartepus, men... lett å være etterpåklok. Jeg tenkte ikke å spørre ham der og da. Og takk for det, zind! Jeg får forsøke å finne ut hva den der cellesletteren hans heter.
Antall ord: 39
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Slette celleinformasjon/DNA

Innlegg av Jeppski »

DNA vil ikke lagre informasjon om bruk av sprøytemidler og slikt. Og jeg lurer på hvordan krystaller skal kunne "slette" DNA?
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Slette celleinformasjon/DNA

Innlegg av Svartepus »

Ikke? Hva hvis sprøytemidlene ødelegger arvestoffet? Blir ikke det på en måte lagret info om det i DNA'et da?
Antall ord: 22
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Slette celleinformasjon/DNA

Innlegg av Jeppski »

Nei, da blir bare DNAet ødelagt. Og vanligvis blir celler som har store feil i DNAet destruert.
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Slette celleinformasjon/DNA

Innlegg av Svartepus »

Jeppski skrev:Nei, da blir bare DNAet ødelagt. Og vanligvis blir celler som har store feil i DNAet destruert.
Vanligvis ja, men i mange tilfeller ender det med kreft der cellene deler seg ukontrollert og i noen tilfeller ikke går til grunne. Ikke alle feil i arvestoff gjør at DNAet i en celle blir destruert. Derfor kan man si at cellene lagrer dårlig "info" som fører til sykdom.
Men spørsmålet er vel om sykdommer og DNA-feil kan fjernes med krystaller. Der er jeg nok litt mer skeptisk ja...
Antall ord: 95
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Slette celleinformasjon/DNA

Innlegg av Jeppski »

Svartepus skrev:
Jeppski skrev:Nei, da blir bare DNAet ødelagt. Og vanligvis blir celler som har store feil i DNAet destruert.
Vanligvis ja, men i mange tilfeller ender det med kreft der cellene deler seg ukontrollert og i noen tilfeller ikke går til grunne. Ikke alle feil i arvestoff gjør at DNAet i en celle blir destruert. Derfor kan man si at cellene lagrer dårlig "info" som fører til sykdom.
Men spørsmålet er vel om sykdommer og DNA-feil kan fjernes med krystaller. Der er jeg nok litt mer skeptisk ja...
I mange tilfeller? Du vet vel hvor mange celler som replikerer seg selv akkurat nå i kroppen din uten å vokse ukonrollert.
DNA lagrer informasjon om hvordan hver individuell celle skal lages, og ikke om hva som har hendt. Hvis en mutasjon forekommer, uten at cellen blir ødelagt, betyr det ikke at det fører til noe dårlig som sykdom. Du har vel hørt om naturlig seleksjon?

Det at krystaller skal helbrede feil i DNA, høres så idiotisk ut, at jeg ikke gidder å sjekke det opp en gang.
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Slette celleinformasjon/DNA

Innlegg av Svartepus »

Jeppski skrev:
I mange tilfeller? Du vet vel hvor mange celler som replikerer seg selv akkurat nå i kroppen din uten å vokse ukonrollert.
DNA lagrer informasjon om hvordan hver individuell celle skal lages, og ikke om hva som har hendt. Hvis en mutasjon forekommer, uten at cellen blir ødelagt, betyr det ikke at det fører til noe dårlig som sykdom. Du har vel hørt om naturlig seleksjon?

Det at krystaller skal helbrede feil i DNA, høres så idiotisk ut, at jeg ikke gidder å sjekke det opp en gang.
Ja jeg vet hvor mange celler som deler seg akkurat nå, men det er i utgangspunktet friske celler. Jeg snakker om celler som har skadet arvestoff, og de kan begynne å vokse ukontrollert og kanskje aldri gå til grunne fordi de mangler mekanismen bak naturlig selvødeleggelse. Da snakker man kreftsvulst, og det definerer jeg absolutt som en sykdom, og en temmelig fæl/dårlig sykdom også.
Og ja, jeg vet at mutasjon også er en mulig konsekvens av ødelagt arvestoff, og det understreker også det jeg sa at ikke alle celler med ødelagt arvestoff går til grunne.

Men for å kaste litt bensin på bålet; hva kan det være som ligger bak historier som det som presenteres her? http://www.biodynamisk.no/herba/artikle ... 125054.pdf
Antall ord: 221
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Slette celleinformasjon/DNA

Innlegg av Jeppski »

Svartepus skrev:
Jeppski skrev:
I mange tilfeller? Du vet vel hvor mange celler som replikerer seg selv akkurat nå i kroppen din uten å vokse ukonrollert.
DNA lagrer informasjon om hvordan hver individuell celle skal lages, og ikke om hva som har hendt. Hvis en mutasjon forekommer, uten at cellen blir ødelagt, betyr det ikke at det fører til noe dårlig som sykdom. Du har vel hørt om naturlig seleksjon?

Det at krystaller skal helbrede feil i DNA, høres så idiotisk ut, at jeg ikke gidder å sjekke det opp en gang.
Ja jeg vet hvor mange celler som deler seg akkurat nå, men det er i utgangspunktet friske celler. Jeg snakker om celler som har skadet arvestoff, og de kan begynne å vokse ukontrollert og kanskje aldri gå til grunne fordi de mangler mekanismen bak naturlig selvødeleggelse. Da snakker man kreftsvulst, og det definerer jeg absolutt som en sykdom, og en temmelig fæl/dårlig sykdom også.
Og ja, jeg vet at mutasjon også er en mulig konsekvens av ødelagt arvestoff, og det understreker også det jeg sa at ikke alle celler med ødelagt arvestoff går til grunne.

Men for å kaste litt bensin på bålet; hva kan det være som ligger bak historier som det som presenteres her? http://www.biodynamisk.no/herba/artikle ... 125054.pdf
Ja, da er vi vel enige om at DNA ikke lagrer informasjon om hendelser i livet.

For å svare på linken du sendte. Først sjekket jeg opp disse personene som hadde kommet fram til dette. Selv om de alle hadde en slags grad, og en jobb i universitet, virker de ikke særlig seriøse.

Etter et kjapt søk fant jeg dette om Paul Pearsall http://www.quackometer.net/blog/2006/04 ... -test.html

Gary Schwartz viser seg å være en parapsykolog og forsker på om bevisstheten kan overleve at kroppen dør. Hvis du vil lese litt mer http://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Schwartz

Linda G. Russek is a Ph.D. clinical psychologist in Tucson, Arizona, specializing in heart-centered psychotherapy and energy medicine. Hun spesialiserer seg tydeligvis innen alternativ medisin, noe som er latterlig nok i seg selv. Men fant mindre om henne, men fant dette Dr. Schwartz and his friend, Dr. Linda Russek, a psychologist who believes her dead father communicates with her, jointly conducted the experiments described in the book.

Jeg vil også tro at etter en så stor og traumatisk operasjon som hjertetransplantasjon, vil man være ganske forandret etterpå
Antall ord: 420

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links