Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynBibelen sier Dommedag er straks men ingen vet dato!

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Scarface30
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 09 Jun 2011 07:50
12

Bibelen sier Dommedag er straks men ingen vet dato!

Innlegg av Scarface30 »

De fleste har vel hørt om Harold Camping og Dommedagen 21 Mai 2011. Dette er flaut av Harold Camping som kristen burde han vite bedre. Han burde vite at det ikke er å plusse sammen noen tall å finne dommedags datoen i bibelen. Bibelen sier ingenting om dato,time dommedagen skal intreffe. Bibelen sier at ingen vil vite dato,time dette vil intreffe.

Jeg kan forklare litt mere, men 2011 er deffinitivt sesongen hvor dommedagen kan intreffe. Alle tegnene i bibelen er her. Personlig tror jeg dommedagen er rett rundt hjørnet etter å ha lest bibelen flere ganger. Jeg skal forklare dere nøyaktig. Jeg har den amerikanske

Luke 21:25
And there shall be signs in the in the sun and the moon, and in the stars; and upon the earth distress of nations, with perplexity; the sea and the waves roaring...

Vi har den nest største tornado sesong i U.S.A`s historie.
Solstormer herjer som aldri før. Månen våres er helt ute av posisjon å oppfører seg usedvanlig mystisk. Det har vært mange merkelige sol og måneformørkelser som eksperter selv ikke forstår.
Vi har 3 kometer og 4 Astroider som kommer i 2011.

Denne er interessant. må sees

1 Thessalonians 5:3
While they are saying, "Peace and safety," destruction will come on them suddenly, as labor pains on a pregnant woman, and they will not escape.
I dette intervjuet gjentas “Peace and Security" hele tiden Peace kan oversettets til
Security. Dette er bare en liten del av intervjuet.

H5weIf_Ldis xpJbAE6BmHo

U.S.A og flere nationer starter krig i isreael, jerusalem. Dette aksepterer ikke gud. Han sier at det er da dommen kommer. Det er da gud sier at han har fått nok å at vi må gjøre opp for våres synder.

Denne er veldig viktig å må sees!
[youtube]KKOXXmQYhAs&feature=related[/youtube]
Image
Image
http://www.grindtv.com/outdoor/blog/174 ... %20whales/

Matthew 12:38-41
The Sign of Jonah
Then some of the Pharisees and teachers of the law said to him, “Teacher, we want to see a sign from you.”
He answered, “A wicked and adulterous generation asks for a sign! But none will be given it except the sign of the prophet Jonah. 40 For as Jonah was three days and three nights in the belly of a huge fish, so the Son of Man will be three days and three nights in the heart of the earth. 41 The men of Nineveh will stand up at the judgment with this generation and condemn it; for they repented at the preaching of Jonah, and now something greater than Jonah is here.

Revelation 3:3
Remember therefor how you have recieved and heard; hold fast and respent. Therefor if you will not watch, I will come upon you as a thief, and you will not know what hour I will come upon you

Genesis 12:3
And I will bless those who bless you,
And the one who curses you I will curse.
And in you all the families of the earth will be blessed.

Zechariah 12:9
And it shall come to pass in that day, that I will seek to destroy all the nations that come against Jerusalem.

Hvilken nationer er i kamp mot Jerusalem akkurat nå?
Storbritania, United Nations, European Union, U.S.A, Russland

Joel 3:2
I will gather all the nations
And bring them down to the valley of Jehoshaphat.
Then I will enter into judgment with them there
On behalf of My people and My inheritance, Israel,
Whom they have scattered among the nations;
And they have divided up My land.

Isaiah 24:1
Herren tømmer jorden og legger den øde; han omskifter dens skikkelse og adspreder dem som bor på den.

DETTE VERSET UNDER ER VIKTIG

Isaiah 24:17
Fear, and the pit, and the snare, are upon thee, O inhabitant of the earth. And it shall come to pass, that he who fleeth from the noise of the fear shall fall into the pit; and he that cometh up out of the midst of the pit shall be taken in the snare: for the windows from on high are open, and the foundations of the earth do shake. The earth is utterly broken down, the earth is clean dissolved, the earth is moved exceedingly. The earth shall reel to and fro like a drunkard, and shall be removed like a cottage; and the transgression thereof shall be heavy upon it; and it shall fall, and not rise again. And it shall come to pass in that day, that the LORD shall punish the host of the high ones that are on high, and the kings of the earth upon the earth. And they shall be gathered together, as prisoners are gathered in the pit, and shall be shut up in the prison, and after many days shall they be visited. Then the moon shall be confounded, and the sun ashamed, when the LORD of hosts shall reign in mount Zion, and in Jerusalem, and before his ancients gloriously.

Gud forteller oss at tiden våres er ute!
Antall ord: 863

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nightshadow
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 30 Mai 2011 02:42
12
Kjønn (valgfri): jente
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Bibelen sier Dommedag er straks men ingen vet dato!

Innlegg av nightshadow »

Bibelen er skummel.... :(
hva mener de eksakt? straffe alle menneskene i de nasjonene som står imot, eller kun de som personlig er imot Jerusalem....?
Jeg personlig har ikke lest Bibelen... jeg har hørt noen vers her og der, og noen ekstrem greier som er godt kjent blandt folk, ingenting av det høres helt bra ut. den gjør meg forvirret....

det er sikkert noe stort jeg har gått glipp av her, men hvorfor er det et utvalgt folkeslag? er alle vi andre som ikke er av Jødisk opphav allerede dømt i følge Bibelen....?

Jeg velger å tro mer på det åndelige enn det relgiøse, it just makes more sence... Men blir spennede å se hva som skjer de kommende årene om det blir noen dommedag :) jeg for min del håper nesten at det kommer til å skje
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
30cm
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 499
Startet: 09 Sep 2009 22:35
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 21 ganger

- Bibelen sier Dommedag er straks men ingen vet dato!

Innlegg av 30cm »

Han er virkelig hevngjerrig den godeste guden :666
Antall ord: 7
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Bibelen sier Dommedag er straks men ingen vet dato!

Innlegg av Astarte »

Jeg har faktisk lest Bibelen, fra perm til perm. Og jeg mener at jeg har lest den som hvilken som helst annen bok. Det som slår meg er at det er mye motstridende budskap i den, det groveste eksempelet der er fra DGT til DNT.

Så: Dommedag har blitt spådd og feilet i århundrer og årtusner. Man skal ikke glemme at de første kristne gikk gladelig i døden nettopp fordi de var sikre på at Jesu tilbakekomst var nær.

Man kan tolke alt. Man kan argumentere for alt. Setter man det nok på spissen kan jeg glatt argumentere for at Jesus egentlig var Harald Hardråde.

Og at Dommedag egentlig er slutten på grillsesongen.

Mitt poeng er at det kommer an på øyet som ser, og hva det ser etter.
Antall ord: 135
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nightshadow
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 30 Mai 2011 02:42
12
Kjønn (valgfri): jente
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Bibelen sier Dommedag er straks men ingen vet dato!

Innlegg av nightshadow »

Det jeg synes er det mest fantastiske, er at de fornyet Bibelen for at den skulle passe bedre ettersom vi utviklet oss og ble mer moderne! ødelegger ikke det hele poenget med boka....?? jeg vet ikke om dette stemmer 100%, men ifølge den gamle Bibelen skulle man drepe (steine) folk som jobbet på søndager.... ehhh okey...... også var det plutselig ikke bra nok lenger hehe
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Bibelen sier Dommedag er straks men ingen vet dato!

Innlegg av Astarte »

Dette er nytt for meg, tror jeg. Hva mener du med modernisert? Det var et utvalg på kirkemøtet i Nikea, men utover det tror jeg det er noenlunde det samme.
Antall ord: 31
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Bibelen sier Dommedag er straks men ingen vet dato!

Innlegg av Moonstone »

Jeg hadde uansett ikke puttet min fulle lit til gamle Jødiske skrifter.
Mye av det er mytologi og analogier, blandet med Jødisk historie.

Det er veldig selvsentrisk av Jødene og tidlig Kristne Jøder å VILLE ha en endetid, hvor alle "kjettere" dør, og KUN de selv får oppleve et nytt Jerusalem, 1000-års riket og alt det der.
For DEM var nok Jerusalem Jordas midtpunkt..

Hahaha...jeg må bare le av det som blir skrevet om at de som er imot hetset som Jødene driver i Judea vil bli straffet av Israels Gud Jahve.
Veldig selvopphøyende, selvsentrert og Kristenfundamentalistisk.
De Kristne har blitt skuffa VELDIG mange ganger gjennom historien fordi de faktisk VENTER på Armageddon. Mange har predikert om at enden snart er nær, og tatt feil gang på gang.
Hvorfor skal det være rett denne gang?

Dommedag er tull. At Jorda har gjennomgått forrandringer og diverse sykluser er noe annet.
Det har alltid skjedd, og kommer nok alltid til å skje, og det må vi mennesker finne oss i enten vil vil eller ikke.
Naturlover, høyere sykluser er ikke det samme som at en GUD styrer over Jorda.
Guder er tross alt kun PERSONIFISERTE Naturlover , Universets mekanismer og Prinsipper, laget av Mennesker for kartlegging, systematisering og forståelse.

Og en annen ting: Selvom livet slik vi kjenner det forsvinner, så er vel resten av Universet der fremdeles, sikkert spekket med alt mulig slags liv, så ALT LIV forsvinner ikke selvom vi på Jorda må gjennomgå en rekke naturomveltninger osv?

Livet ER, og det vil det alltid være, om det er på Jorda eller andre steder.
Nyt livet, ta dere en kaffe, og slutt å bekymre dere :coffe2
Antall ord: 287
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Bibelen sier Dommedag er straks men ingen vet dato!

Innlegg av Asbjørn »

Jeg tror faktisk dommedag er en prosess som skjer hele tiden.
At man ikke har en spesiell dato, men derimot en pågående prosess.

Dommedag er for en enkeltperson den dagen da vedkommende dør, og vedkommende selv vurderer sitt liv, - men nå fra den andre siden.
Den eneste som "dømmer" er en selv, - fordi man er her for å lære, - for å gjennomgå visse hendelser for å hente erfaring.
Når man da er ferdig med "utforsker-tilværelsen", dvs livet her på jorden - ELLER en annen planet,
så vil man i ettertid se på livet man har hatt, og se på hva man har lært.
Ikke en dom, men en evaluering.
Deretter tror jeg man setter igang å planlegge neste liv, og hvilke opplevelser / erfaringer man skal høste.

Så ; vi har dommedag daglig. Fordi det er alltid noen som dør -ett eller annet sted.
Noen ganger skjer det for mange på en gang, - tsunamien etter jordskjelvet i Japan , da var det mange som omkom.
Så ; noen er alene i det de reiser over, - andre får mange med seg samtidig.

DET er hva jeg tror om dommedag... ;)

A
Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Bibelen sier Dommedag er straks men ingen vet dato!

Innlegg av Moonstone »

Dommedags prinsippet stammer antagligvis fra Egypt, der menneskers sjel måtte til Åndsdimensjonen Duat for å veie sitt hjerte mot en fjær. Der ble hjertet dømt ut fra vekt.
Bilde
Den Egyptiske "Dødeboka" er ca 5-6000 år gammel.
Om det hadde mange ugjærninger i seg, tapte den mot den lette fjæren, og vedkommende måtte igjen reinkarnere på Jorda for å lære sin lekse.
De som derimot hadde et "rent og lett hjerte" med rett tyngde som fjæren ble rykket opp til høyere dimensjoner, slik at sjelsenergien ble brukt i en større sammenheng i Kosmos.

Dette igjen inspirerte resten av de Hellenistiske land som Persia,Hellas og Judea til sine versoner av et "Dødsrike" som sjeler ble dømt for sine handlinger.
Jødene utviklet vel da ettervært en "Dommedag" som gjaldt for alle i forbindelse med sin egen Mytologiske forestilling om "Lyset vs Mørket" eller "Det Gode vs Det Onde" som forresten også er stammer fra Egyptiske spirituelle prinsipper, men som Jødene misforstod. Det skulle skje et endelig slag mellom de Negative kreftene i Universet og de Positive, med et utfall av at de Positive vinner.
Dette er særegent for Jødenes utgave av Dommens dag, at det gjelder HELE Jordas befolkning istedenfor en subjektiv hendelse hos enkeltmennesker når de dør.
Antall ord: 226
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

- Bibelen sier Dommedag er straks men ingen vet dato!

Innlegg av Divine Spirit »

Hvorfor er en video med en hval viktig i denne sammenhang?
Antall ord: 11
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Bibelen sier Dommedag er straks men ingen vet dato!

Innlegg av Moonstone »

Divine Spirit skrev:Hvorfor er en video med en hval viktig i denne sammenhang?
Sikkert pga Profeten Jonah som angivelig skal ha blitt svelget av en hval og overlevd.
Bilde

Hva som er sammenhengen mellom denne myten, hvaler generelt og Armageddon vites ikke..
Antall ord: 42
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Bibelen sier Dommedag er straks men ingen vet dato!

Innlegg av Svartepus »

Scarface30 skrev:
Jeg kan forklare litt mere, men 2011 er deffinitivt sesongen hvor dommedagen kan intreffe.
Nei har du sett? 2011 er over og vi sitter her ennå og henger på paran... ;)
Antall ord: 32
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - Bibelen sier Dommedag er straks men ingen vet dato!

Innlegg av Borte.. »

Svartepus skrev:
Scarface30 skrev:
Jeg kan forklare litt mere, men 2011 er deffinitivt sesongen hvor dommedagen kan intreffe.
Nei har du sett? 2011 er over og vi sitter her ennå og henger på paran... ;)

*bankibordet* Du sitter da ikke på byrjinga av 2012 og sier slikt! :shock:

Bare sånn til arrfjes (jeg har smilt fra ene enden til den andre p.g.a. deg) generelt...ja og alle andre for den delen;

http://www.lessemf.com/personal.html
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Bibelen sier Dommedag er straks men ingen vet dato!

Innlegg av Moonstone »

Syns jeg liksom ser at det kommer en liknende tråd neste år...og neste år etter der igjen.
Det er helt tydlig at ingen Dommedagstilhengere faktisk vet noe som helst om noen dato, ellers hadde de ikke tatt feil hver bidige gang.
Historien er full av eksempler på slike feiltagninger.

Kanskje på tide å innrømme at en slik tid ikke kommer pga feiltolkninger av Bibelske tekster?
Jeg vet at det faktisk er tilfelle at "end of the world" har blitt feiloversatt fra orginalen.
"End of an Age" er den riktige, og er Astrologisk rettet.

Så ja, vi er inne i "end of an Age" nå, men ikke slik de Kristne forestiller seg..
Antall ord: 113
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Bibelen sier Dommedag er straks men ingen vet dato!

Innlegg av Arven »

Sukk....jeg er så kje og lei av dette kristne styret ! Edder og galle, dommedag og pine, syndere og støvkrypere ....
Antall ord: 21
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links