Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynBibelen sier Dommedag er straks men ingen vet dato!

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

kmellingsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 27 Feb 2008 10:43
16
Blitt takket: 4 ganger

- Bibelen sier Dommedag er straks men ingen vet dato!

Innlegg av kmellingsen »

Helgemann, er enig i mye av det du skriver, men vil tross det, komme med noen av mine egne tanker og betraktninger.

For det første ønsker jeg å poengtere at den Jøde- baserte hets og forfølgelse var tilstedeværende lenge før 30-tallet. Dette er veldokumentert så det er opp til den enkelte å ettergå mine påstander.

Jeg vil også ta opp konflikten med den palestinske befolkning. Dette har også vært en langvarig konflikt. I det "sivile" israelske samfunn, for å kalle det det, er det ofte slik at det er den nasjonalistiske israelske befolkning som er i konflikt med palestinere på det åpne plan. disse utgjør en minimal andel av det israelske samfunn. Men, vi må ikke glemme at Gaza er styrt av et parti/ en organisasjon som tar åpent til orde for en utslettelse av det jødiske folk. Dette er vel i bunn og grunn hovedessensen i den konflikten.
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

- - Bibelen sier Dommedag er straks men ingen vet dato!

Innlegg av Morris »

Rediger bort.
Sist redigert av Morris på 26 Nov 2012 13:41, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Bibelen sier Dommedag er straks men ingen vet dato!

Innlegg av Arven »

Det er veldig spennende med profetier men så lenge det er rom for tolkninger, så vil det vel alltid være mulig å finne hendelser i tiden som "beviser" at de stemte .....eller .....
Antall ord: 32
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

- - Bibelen sier Dommedag er straks men ingen vet dato!

Innlegg av Morris »

Arven skrev:Det er veldig spennende med profetier men så lenge det er rom for tolkninger, så vil det vel alltid være mulig å finne hendelser i tiden som "beviser" at de stemte .....eller .....
Ja, helt enig med deg i at profetier er spennende saker, særlig om man tydelig ser konturene av noe som ser ut til å stemme. Det som jeg synes må være toppen, er at man kan bruke profetiene i Bibelen og sammenligne dem med f.eks gresk mytologi og norrøn mytologi og også andre profetier og utsagn og få alt til å stemme overens - det er et prosjekt jeg driver med. Jeg har lest et sted i Bibelen at det som skal komme skal kunne sees i gjennom alle ting.
Eksempelvis kan vi se på Jason og det gyldne skinn, eller Jason og underverdenen i gresk mytologi. http://no.wikipedia.org/wiki/Argonaut

En kommer sterkt i kontakt med den greske mytologien gjennom Bibelen, hvor personer som Zevs, Zevstempelet, Hermes, Jason, Apollyon osv.
Jason er nevnt i Apg.17. Under opptøyene i Tessalonikia hvor Jason nå blir slept av gårde fordi jødene som bodde der mente at Jason og mennene hans hadde tatt imot Paulus, Silas og en gruppe grekere som dyrket Gud, og de påstod at disse folkene oppviglet hele verden og hadde nå også kommet dit.
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links