nightshadow skrev:jeg er en ganske utålmodig person til tider, jeg er svært interessert i å komme i kontakt med den åndelige siden av meg selv, møte min åndelige veileder og lignende...
har vel et lite håp om at å komme i kontakt med ånder via et ouija brett kan framskynde prosessen.... selvom jeg vet at det høres helt teit ut
Det kan jeg forstå, men det å fremskynde kan også skape problemer.
Åndelig Alkymi skjer når og om man er klar for det, tror jeg.
Jeg har lest om eksempler hvor folk som overhode ikke har vært klare for det, har gjennomgått en Alkymisk prosess, ubevisst gjennom å ruse seg på diverse psykedelisk-narkotiske stoffer.
Disse sleit veldig i ettertid, da psykedeliske stoffer kan virke som en slags snarvei innen det åndelige.
Det var nettop dette som gjorde at blant annet Hippie-generasjonen eksperimenterte med dette, for å fremskynde prosessen, noen med katastrofale utfall.
Dette har jo også selvølgelig med det kjemiske stoffet i seg selv, men OGSÅ det med at hjernen og sinnet ikke takler snarveier. Det virker som om gradvis tilvendig og utvikling er det den er designet for..
Den Danske Mystikeren Martinus hadde en rekke spirituelle/Mystiske hendelser etter mange døgn med hard meditasjon, og fikk en psykisk knekk etter dette.
Han mente selv at han prøvde for hardt, og at sinnet hans ikke var klar for det.
Jeg har hatt slike perioder selv, etter å ha prøvd for hardt.
Jeg har også selv innsett at gradvis Alkymisk tilvending er best