Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenSinnsyk drøm

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Xelena
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 17 Mai 2011 20:56
13
Kjønn (valgfri): Jinte'ama
Har takket: 1 gang

Sinnsyk drøm

Innlegg av Xelena »

Den ene drømmen min gjør meg bokstavelig talt syk. Den gjentar seg også ofte! Jeg vet faktisk ikke hva de er. Alt flyter sammen, lager mønstre og farger, store og små "ting" som jeg ikke har peiling på hva er. Alt gjør bare skikkelig vondt! Det gir ikke mening, det er bare ubehagelig. Jeg våkner svett og med verdens verste hodepine... Under drømmen er jeg utrolig stresset og redd!

Faren min har hatt samme drømmen og beskrev den nesten helt likt, ingen av oss vet hva det er.
Noe dere har opplevd eller kan om? Eller er jeg gal?
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Sinnsyk drøm

Innlegg av ludoburgero »

Svarte deg i den andre tråden du skrev om drømmen din, jeg :)

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... &start=350

Hei Xelena!

Orker ikke ta det på PM, men drømmene du har høres ut som de typiske drømmene jeg hadde ofte før da jeg var yngre og hadde feber. Har disse drømmene fremdeles noen ganger, men det er sjeldent. Mine drømmer virker ikke like brutale ut som dine, men de virker ut som de ligner litt.

Vanskelig å beskrive de drømmene jeg har når jeg er syk, men det går som oftest i forskjellige geometriske mønstre. Spesielt "bobler" (veldig abstrakt, så det blir som sagt vanskelig å forklare) som vokser og krymper "inn mot meg" i hodet mitt, og det resulterer i en slags vertigo-aktig svimmelhet når jeg ligger i senga. Noen ganger virker det også som om rommet krymper og vokser i volum, og så blir jeg kaldsvett. Det er ikke alltid det er drømmer en gang, men en slags mellomtilstand av å sove og være våken.

Kan det minne noenlunde om det samme? Jeg har aldri skjønt hva det er jeg heller.
Antall ord: 200
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Xelena
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 17 Mai 2011 20:56
13
Kjønn (valgfri): Jinte'ama
Har takket: 1 gang

- Sinnsyk drøm

Innlegg av Xelena »

Vel, det minner om det samme. Men jeg er virkelig ikke sikker på hva noenting i den drømmen er eller skal forestille. Mønstrene jeg ser blir som spiraler og streker... Tror jeg, jeg er egentlig ikke sikker i det hele tatt. Ja, tusentakk! Jeg skrev det to steder, fordi da får jeg kanskje flere svar. Hadde vært fint å høre om fler har opplevd disse rare, ubeskrivelige drømmene.

Trodde jeg var blitt sinnsyk(!) . Og når far har også hatt de samme drømmene - men som voksen og ikke barn? Synes det er veldig spesielt.. Jeg er ikke mer enn 14, men har fremdeles drømmene..
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Xelena
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 17 Mai 2011 20:56
13
Kjønn (valgfri): Jinte'ama
Har takket: 1 gang

- Sinnsyk drøm

Innlegg av Xelena »

Ingen som kjenner seg igjen eller forstår noe? Jeg er sååå forvirret!! Har flere ganger etter at jeg postet innlegget hatt drømmen, men jeg forstår ikke eller husker noe særlig mer enn tidligere..
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Sinnsyk drøm

Innlegg av helgemann »

Heisan!!

Nå må du ta det med ro, her! :) Hjelper ikke å stresse etter svar! ;)

Vi alle drømmer forskjelligt. Noen drømmer rene fantasy serien, andre drømmer monster drømmer, andre drømmer tull og vas, som er uten mening. Det er helt normalt!

Du er ikke sinnsyk, gal eller sprø! Du er ei frisk og oppegående jente! :)

Din far har jo samme type drøm, så da har dere jo noe felles.

Siden drømmer gjentar seg ofte, er det viktig å se på de, og finne ut av hva det kan være. F.eks. farger som gjentar seg, kan ha betydning. F.eks. drømmer om grønt i gjentagende drømmer, kan det være lurt å se på hva grønt står for.
Grøn: *
Indføling, ligeværdighed og respekt, det næstekærlige, vores evne til at åbne for forskellighed
Flere symboler finner du her: http://www.drommetydning.dk/

Så da kan det jo bety, at enten må du jorde deg, ta deg en tur ut i skogen, eller som her, akseptere ulikheter, respekt og likverdi.

Drømmer som ikke har noe mening, er best å bare akesptere det. Du skal ikke se bort i fra at slike drømmer, er hjernens måte å "leke på"... Du virker redd og engstelig, da føles slike drømmer skumle og nifse, og da kan du få vondt i hodet, fordi en slik type drøm blir stressende for kroppen. Hva skjer hvis du blir med på leken? At du aksepterer dette, og stoler på at dette ikke er farlig? Du vil nok få det bedre da, tenker jeg.
Antall ord: 274

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links