Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisRød ris forbudt - fordi det virker!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Rød ris forbudt - fordi det virker!

Innlegg av Diffusa »

Jepp, prøve på det.

Sender deg en link til en forhandler i Bergen på pm også jeg.
Antall ord: 18
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Rød ris forbudt - fordi det virker!

Innlegg av Nephandi »

Takk for hjelpen, du er veldig snill. :like

Foresten når det gjelder rød ris, er det den samme som man spiser, for i Sverige og i invandrer butikker finner man nemmelig rød og svart ris og de er namme namm namm, plus at som Goter er det litt baselig morro i å kunne servere rød eller svart ris til maten.
Antall ord: 63
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Rød ris forbudt - fordi det virker!

Innlegg av Diffusa »

Bare hyggelig :)

Jeg tror det er det, rød ris er gjæret ris etter slik jeg har forstått. En kan få det som ris ris eller i vitaminpille form trooor jeg :?

Kan tenke meg det er ekstra tøft som Goter ja :lol:
Antall ord: 44
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Rød ris forbudt - fordi det virker!

Innlegg av Nephandi »

Moren min satte rød ris på bordet en gang og den er veldig smakfull, den svarte er kulere men den røde smaker bedere. :D
Antall ord: 25
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Rød ris forbudt - fordi det virker!

Innlegg av ludoburgero »

Apropos, sjekk ut Dagbladets artikkel om blant annet rød ris idag.
Les her hva som står skrevet om rød ris.

"Forbudt - fordi den virker". Står svart på hvitt i selv Dagbladet ;)


http://www.dagbladet.no/2011/11/27/tema ... /19187023/
Antall ord: 44
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Rød ris forbudt - fordi det virker!

Innlegg av Nephandi »

Fra artikkelen:
NB! Den typen rød ris vi snakker om her, må ikke forveksles med gjæret, rød ris som ble forbudt i Norge for noen år siden.

Gjæret, rød ris ble solgt som et kolesterolsenkende kosttilskudd, men ble trukket fordi det virket for godt.
Klassisk, jeg vet ikke helt hva jeg skal si jeg. :(
Antall ord: 59
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Rød ris forbudt - fordi det virker!

Innlegg av ludoburgero »

Løsningen er vel gjerne iHerb dot com, da... ;)

Jeg synes vi forbrukere (mennesker med rett over eget liv, som er i stand til å kjøpe produkter) burde ta mer loven i egne hender, jeg. Oppfordrer ikke til lovbrudd, men engasjerer ansvar og ønsker å dyrke litt frihet. Så lenge noe er bevist å ikke være farlig - eller uavhengig av det, egentlig - så burde man kunne stå til ansvar selv. Det er lov å selge alkohol, det er lov å kjøpe det også. Dette er livsfarlig hvis man bruker det feil eller tar en "overdose".

Samme gjelder forsåvidt vann og sukker. Men man ser ikke at det reguleres/rasjoneres kjøp over dette, og det kan ikke forbys heller? Eller kan det? Med den utviklingen vi har sett, med tanke på stevia og cannabis og flere andre "relativt ufarlige" (helt ufarlige, noen av disse), så er det vel ikke lenge før man får tredd enda flere forbud nedover hodet. Pass på disse forbryterne;
det er byråkratene som er de virkelig kriminelle - for de skaper et kriminelt marked, både av såkalte kriminelle forbrukere, og ikke minst selgere. Uten noen form for kontroll.

Kontroll skal være der for å sikre oss kvalitet og sikkerhet.
I dagens samfunn ser vi hvordan det fungerer mot sin hensikt og bare tjener de kontrollsykes groteske behov for å overgripe seg på andre menneskers frihet.

Ikke satt på spissen engang.
Antall ord: 236
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Rød ris forbudt - fordi det virker!

Innlegg av Nephandi »

Flott post. Og ja jeg er enig, jeg tar ikke fem flate øre for å importere helsekost selv, nå er dette lovelig da, men selv om det ikke hadde vert det. Det er merkelig at alkohol som tar liv av folk hvert år, skaper masse problemer, voldsepisoder, voldtekter og farlige situasjoner i trafikken, for å nevne noe av de negative sidenene ved produktet, det kan kjøes og selges i Norge, men ikke rød ris som det skal godt gjøes å skade seg på med mindre man ikke gå virkelig aktivt inn for det, utrolig dumnt og urettferdig.
Antall ord: 97
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Rød ris forbudt - fordi det virker!

Innlegg av ludoburgero »

Helt ærlig, jeg gir flatt faen i om noen råder over sitt eget liv.
Jeg synes det i noen tilfeller står respekt av det.

Det fins ikke noe skadepotensiale i at noen koser seg med en rev fremfor en halvliter.

Bilde

Hva med folk som ligger og vrir seg i smerter og har fått klar beskjed fra alle leger at de må leve et liv i elendighet, men som tvinges til å forlenge lidelsene? Det er klart et vanskelig tema, men i noen tilfeller er det så soleklart at pasienten mye heller velger å avslutte sitt liv. Ja, det er i noen tilfeller helt klare grunner for det. Ikke for å bevege meg helt vekk fra tema, men det finnes noe som heter frihet her i verden - tro det eller ei, selv om det ser ut som om det ikke er marked for det lengre.

Jeg sier bare; hvis veien allerede er brolagt i én retning - mot Helvete...
Hva gjør da passiv dødshjelp til et bedre alternativ..?

Bilde

...men hvorfor ikke støtte legemiddelindustrien blindt?
Det er jo et godt poeng når man tenker slik på det:

1) Hvis pasienten blir frisk og kurert, kommer han ikke tilbake.
2) Da selger ikke medisinene godt nok, og det blir blodpris på dem.
3) Dyre medisiner hadde isåfall bare gjort at de rikeste overlevde.
4) Uten sykdommer blir samfunnet helt friskt; bivirkninger gjør sirkelen komplett!
5) Syke mennesker trenger medisiner for å holde sykdommen i sjakk.
6) Uten revolusjonerende fremskritt kan legemiddelindustrien fremdeles eksistere.
7) En kur ville gjort legemiddelprodusentene arbeidsledige.

Noen av disse punktene går nok på det samme, men det var bare sånn kort og galt slik det foregikk i hodet mitt nå. Altså er problemet og løsningen omtrent det samme her;
en kan ikke gjøre alle til lags, men en kan få dem til å holde kjeft og gjøre jobben sin.
Penger er viktigst, ikke sant?

Naturpreparater er farlige!

Skål!

Bilde
Antall ord: 328
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- Rød ris forbudt - fordi det virker!

Innlegg av ? »

om man selv velger rød gjæret ris, så er man fri til å hente det inn andre veier enn de tradisjonelle, og så er det slik at mennesker er noen skikkelige raringer, for når det gjlder f.eks, rød gjæret ris, så er det slik at folk er blandingsmisbrukere, og klarer vanskelig å balansere dette selv, da man ikke skal blande dette med legemidler, og derved kan få totalt motsatt effekt.

dette blir på samme måte som noen et eller annet sted i forumet snakker om ginko biloba, i ren form, iksom man også advarer mot, fordi pasienter ofte blander dette med blodfortynnende medisiner, og blir nærmest eteriske i løpet av meget kort tid.

om man selv ønsker det ene eller andre, bør man inneha såpass forståelse opg erfaring at man ikke trenger gå så langt under normale tilstander annet enn at man kan balansere sin hverdag.

men, det er jo lite som tyder på at mennekseheten er istand til det, og istedet skriker man høyt fordi man syntes det er urettferdig at et eller annet produkt får rstriksjoner ut fra tankern om at dette vil frelse verden, eller norges sykdomstilfeller. om man ser på statistikken for kolesterolskader, høyt blodtrykk, osv, osv, så er det ganske sikkert andre tiltak som bør gjøres enn å bruke rød gjæret ris.

men for all del, om man mener det er en nødvendighet er det da ingenting i veien for at det kan kjøpes via internett, eller en eller annen helsekostsjappe, som vet om noen som kjenner noen som kjenner noen osv..
Antall ord: 275
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Rød ris forbudt - fordi det virker!

Innlegg av Nephandi »

Det stemmer det at mange tenker, ah who cares det er naturlig så det kan jo ikke være farlig og bruker naturmidler helt vildt og blander det med ting som ikke burde blandes med dem.

Nå det er ingen som sier at rød ris er en nødvendighet som i vi detter døde om hvis vi ikke får dette produktet, men det er en generell trent med at naturmidler som har en god og beviselig effekt blir det satt restriksjoner på noe som er veldig negativt. Jeg er fullstendig i mot ideen om at folk skal beskyttes mot seg selv, jeg mener at folk må ta ansvar for eget liv men da kan man ikke fortsette å sy puter under armene på folk.

Jeg stusser litt over dette du sier med kolesterol og at det er større ting å ta tak i med helse enn at man bør gripe til rød ris, betyr det at du mener at fordi for eksempel jeg er overvektig så bør jeg ikke bruke tea tree olje på uren hud før jeg finner en måte å gå ned i vekt på fordi overvekten min er et større helseproblem? At hvis man har et større helseproblem så skal ma ikke forsøke å behandle et mindre?
Antall ord: 218
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- Rød ris forbudt - fordi det virker!

Innlegg av ? »

skjønner ikke helt spørsmålet ditt, men de fleste livsstilsykdommer henger sammen med at man fører en dårlig livsstil. og selvfølgelig kan man si at det er for mange fristelser ute i samfunnet i form av drittmat, sukkerprodukter, osv, som høyner muligheten for å bli rammet av slike lidelser, som høyt kolesterol. høyt blodtrykk, osv. dette er lidelser som man i stor grad kan spise seg ut av, ved å eliminere saker fra kosten. upopulær påstand, sansynligvis, men desverre ganske nære sannheten, og om man ikke klarer dette, så er det noe oppe mellom ørene som må justeres, og så kan man benytte forskjellige tekniker for å trene opp sin viljekraft, og den indre alkymisten i seg selv.
holde seg litt unna tradisjonel tenking, og ta andre valg. dessuten er vel kanskje den største hemskoen at man drar på seg kuriumlurumsykdommer ved en overrepresentert programmering av hva som er rett og galt.
hva jeg nåp forsøker å si er at de fleste sylkdommer er skapt av ens egne tankemønstere, og først når man tar tak i disse tingene, og klarer å dreie på dette, så er det en lysende utsikt til at man slipoper å ta hverken det ene eller andre for å oppnå den perfekte helsen, til tross for hvordan skallet ser ut, og man må legge vekk fordommene i sitt eget indre om hva som er rett og galt.
Antall ord: 241
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Rød ris forbudt - fordi det virker!

Innlegg av Nephandi »

Spørsmålet mitt var det at hva har det med saken å gjøre om det finnes større helse problemer, de tar man vel stort sett med legen, hvofor skulle man ikke bruke naturpreparater om det kan hjelpe en til å få det bedere selv om de ikke nødvendigvis hjelper for de større problemene. Det er helt klart at man må ta seg av de større problmene, men det betyr ikke at man ikke skal behandle de mindre.
Antall ord: 81
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- Rød ris forbudt - fordi det virker!

Innlegg av ? »

om man skriver en liste over bilidelser, så er det nok vel ofte at de er relatert til en større.

om man velger legen til en stor lidelse, hvorfor har man ikke da tillit til å la legen ta seg av de små?
Antall ord: 43
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Rød ris forbudt - fordi det virker!

Innlegg av Nephandi »

For det første er det veldig ofte legen ikke kan gjøre noe med mange små lidelser, leger kan for eksemel ikke gjøre en dritt med en forkjørelse, de kan gi hostemedesin men det er stort ett det, det er også veldig mye som legevitenkapen ikke er gode på å behandle. Det gjelder også en del større ting, det er veldig mange som har kronisk tretthets syndrom og fibromylagi som får hjelp av det alternative men ikke av legen.

Ja ofte vil mindre lidelser henge sammen med en større en, men for det første er ikke dette alltid så og for det andre er leger ofte veldig lite flinke til å se slike sammenhenger. Når det er sagt så er det som oftest ikke enten eller, får jeg et stygt kutt så er det klart jeg går til legen for å få det renset og sydd, men så vil jeg også bruke healing og andre alternative metoder til å supplementere behandligen. Om man bruker rød ris så betyr ikke det at man ikke også går til legen med problemer.
Antall ord: 187
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links