Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisMennesker kan produsere elektriske støt (?) video!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
markoberto
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 124
Startet: 08 Okt 2009 22:07
14
Kjønn (valgfri): Gutt 15 ;)
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Mennesker kan produsere elektriske støt (?) video!

Innlegg av markoberto »

http://www.youtube.com/watch?v=Aos0hnwi ... 4A191B8060

John Chang mediterer og skal vistnok produsere elektrisitet.
Antall ord: 16
U may like stories.. but you cant escape reality.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Mennesker kan produsere elektriske støt (?) video!

Innlegg av Asbjørn »

markoberto skrev:http://www.youtube.com/watch?v=Aos0hnwi ... 4A191B8060

John Chang mediterer og skal vistnok produsere elektrisitet.
DU har redigert innlegget etter at du la det inn, og siden du ikke hadde med URL taggen ( klikk på URL knappen rett før du limer inn linken ), - så ble linken brutt.
Har du linken til videoen fremdeles, legg den inn på nytt... og helst med URL taggen ...

A
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
markoberto
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 124
Startet: 08 Okt 2009 22:07
14
Kjønn (valgfri): Gutt 15 ;)
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- Mennesker kan produsere elektriske støt (?) video!

Innlegg av markoberto »

Aos0hnwiHt8
Sist redigert av markoberto på 24 Sep 2011 19:28, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 1
U may like stories.. but you cant escape reality.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Mennesker kan produsere elektriske støt (?) video!

Innlegg av Nephandi »

Når jeg gikk på skolen så hadde vi en naturfagtime et aperat som skulle måle hvor mye spenning som gikk igjennom oss, jeg vet ikke helt hva slags enheter den målte det begynner å bli lenge siden, men de fleste fikk et resultat på rundt en 20 men hos meg viste apperatet godt over 90.
Antall ord: 57
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - Mennesker kan produsere elektriske støt (?) video!

Innlegg av Asbjørn »

Nephandi skrev:Når jeg gikk på skolen så hadde vi en naturfagtime et aperat som skulle måle hvor mye spenning som gikk igjennom oss, jeg vet ikke helt hva slags enheter den målte det begynner å bli lenge siden, men de fleste fikk et resultat på rundt en 20 men hos meg viste apperatet godt over 90.
Sannsynligvis et ohm-meter - som måler elektrisk motstand i kroppen.
Bilder her :
http://www.google.no/search?tbm=isch&hl ... =ohm+meter

Motstanden i kroppen varierer med elektrisk motstand i huden. Fuktig hud gir lavere motstand, og tørr hud gir høyere motstand.

Å måle spenning som går igjennom - virker dog noe rart, - det er heller hvor mye motstand strømmen får for å passere som måles.
Spenning er trykket
strøm er mengde
og motstand er bremse...

A
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Mennesker kan produsere elektriske støt (?) video!

Innlegg av Nephandi »

Det er godt mulig det var en Ohm måler som du sier, dette er helt tilbake til når jeg hadde Ofag så det er vel nesten 20 år siden så jeg husker ikke alle detaljene.
Antall ord: 37
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Mennesker kan produsere elektriske støt (?) video!

Innlegg av Arven »

Er det høye konsentrasjoner av denne elektrisiteten som har skyld i spontan forbrenning ? Mener jeg har hørt noe om at det er det i tillegg til voldsomt sinne eller følelsesmessig opprør ?
Antall ord: 35
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Mennesker kan produsere elektriske støt (?) video!

Innlegg av Nephandi »

Nei i nesten alle tilfellene hvor man har hatt spontan selvantennelse så har personen vert alkoholisert og hatt store mengder alkohol i boldet, det har vert snakk om at det kan være en kombinasjon der med at noe i kroppen antenner alkoholen, imidlertid så er den mest vanelige teorien at noen ytterst få mennesker kan ha en mutert kroppskjemi som reagerer med alkohol.

Det som er litt merkelig med spontan selvantennelse er at ofte er det veldig lite skade på tingene rundt, personen har brent med så høy temprattur at bein til tider har brent og noen ganger har man bare funnet forkullede rester, men stolen de har blitt funnet i har vert uskadd fortsett fra sotflekker for eksempel, og det kan du ikke forklare med koppskjemi,
Antall ord: 129
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Mennesker kan produsere elektriske støt (?) video!

Innlegg av Arven »

Ja det er et merkelig og litt skremmende fenomen. I krematoriet er temp opp mot 1000 grader og selv det pulveriserer ikke knokler og harde ben. Så temp her må være voldsom og at det da kan være uskadede møbler og gjenstander i umiddelbar nærhet er et mysterium.
I tillegg har det vært rapportert at også legger og ben til offeret står uskadd igjen, mens resten er borte.

Jeg blandet sammen med et lignende fenomen, kalt statisk brann, hvor mye statisk elektrisitet i kroppen kan opprette en gnist som kan antenne brannfarlige klær.
Teorien med alkohol høres logisk ut !
Antall ord: 107
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Mennesker kan produsere elektriske støt (?) video!

Innlegg av Nephandi »

Det mest merkelige synes jeg er de sakene hvor offeret's klær har vert helt eller delvis uskadd mens de har vert brent nesten fullstendig opp, jeg mener noen har pøvd å bortforklare fenomenet med at folk har sovnet med sigaretter i hånden som så har tatt fyr i klærne, men for det første så produserer ikke klær i brann så mye varme og for det andre så er det til tider at klærne ikke ha brent i det heletatt, de har bare tatt skade av aske og varmeutvikling.

Det er vel vert et par tilfeller hvor det ikke har vert alkohol involvert og et par hvor man ikke vet, men ja alkohol har vert involvert i de fleste av dem. Min logiske sans ønsker å kjøpe teorien om kroppskjemi, men jeg greier det ikke helt, ikke når stoler noen som har brent så kraftig at bein er blitt helt eller delvis brent opp ikke er skadet forbi at de er dekket til av aske, det må være noe merkelige kjemikalier.
Antall ord: 179
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Mennesker kan produsere elektriske støt (?) video!

Innlegg av Arven »

det er en teori om at når et menneske brenner så vil underhudsfettet smelte og man blir i praksis en veke. Men dette forklarer heller ikke ubrente klær og møbler eller temp.
Og nei, det gjør jo ikke alkohol heller. Det kan gi en liten forklaring på hvordan det startet men der slutter også all logikk
Antall ord: 60
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Mennesker kan produsere elektriske støt (?) video!

Innlegg av Nephandi »

Jeg har alltid hatt en liten personelig teori at siden dette som oftest er snakk om mennesker med følelsesmessige problemer og som drikker og så videre at dette kanskje er folk som skulle ha vert healere og magikere og andre ting innenfor det alternative som har satt seg fast et eller annet sted i sin utvikling og som så bygger opp masse Energi eller Chi men den går ikke noe sted, eller at Energisystemet deres er i så ubalanse at dette forårsaker brannene. Som sagt dette er bare en liten personelig teori som jeg ikke har noe bevis eller bakgrunn for, det er bare en tanke.
Antall ord: 109
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Mennesker kan produsere elektriske støt (?) video!

Innlegg av Arven »

Jeg syns ikke den tanken var så dum jeg.
Antall ord: 9
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Mennesker kan produsere elektriske støt (?) video!

Innlegg av Nephandi »

Det finnes jo mange flere mer dokumenterte teorier da, men siden jeg jobber mye med Energi så gjør jeg meg jo opp hvisse tanker. En annen mulighet er at det kan ha forskellige årsaker hos forskellige folk og at det ikke er en årsak som har forårsaket alle tilfellene.
Antall ord: 51
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links