Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynAlle religioner er lovelige.

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Alle religioner er lovelige.

Innlegg av Nephandi »

Forum for diskusjon av alle lovelige religioner står det som beskrivelse av denne siden her, jeg må si at jeg er dypt uenig med dette, alle rreligioner er lovelige, religionsfrihet er en menneskerett så hvis et land forsøker å forby en religion så er faktisk det lovstridig i seg selv. Nå noen religiøse praksiser kan være ulovelige, som at man har ikke lov å omskjere døtrene sine, man har ikke lov til å ofre dyr og mennesker under ritualer og så videre, men religionen i seg selv kan ikke være lovstridig. Et land sin regjering kan ikke bestemme hva slags religioner som er lovelige siden det er en del av rettighetene vi har som menneske å få tro på hva vi vil. Jeg må si at selv om jeg elsker forumet her så finner jeg beskrivelsen på religions forumet krenkende, det finnes ingen ulovelige religioner, ingen kan bestemme hva andre skal tro.
Antall ord: 154
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Alle religioner er lovelige.

Innlegg av Moonstone »

Jeg er i utgangspunktet enig, men det som ble forsøkt unngått var det å diskutere religions praksis som inneholder handlinger som motstrider Norsk lov og som er brudd på Menneskerettighetene, som offringer, omskjæring osv som du har nevnt.

Et spørsmål til deg igjen: Er det mye fordommer og konservative rundt der du bor, for det virker som du har måttet slite en del med det å være et individ mot massene :?
Da kan jeg forstå din frustrasjon og sinne mot Anti Theister, og mot konservative Kristne som ikke respekterer Okkultister.
Jeg slet også med å være et individ mot massene der jeg vokste opp, så jeg kan absolutt relatere meg til det. I ungdommen kan slikt være hardt..

Ellers la meg få si at jeg setter pris på ditt nærvær her på Paranormal, fint for den Okkulte siden av meg ;)
Bare føl deg hjemme, og ikke legg noen hinder på den kreative flyten med egne innlegg og svar :coffe2
Antall ord: 167
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Alle religioner er lovelige.

Innlegg av Nephandi »

Nei det er ikke mye fordommer rundt der jeg bor eller i min familie. Jeg har derimot opplevd en del på skolen, ikke i forbindelse med tro, men jeg har Asperger syndrom så jeg har blitt en del mobbet av folk som ikke kan tolerere at noen oppfører seg andeledes. Jeg vil vel ikke si nødvendigvis meg mot verden, men jeg har sett en del av skyggesiden av livet ja.

Takk for komplimentene, snillt av deg å si.

Det værende sagt så synes jeg fremdeles at formuleringen på forumets beskrivelse er uhendlig, jeg forstår at det som menes er ulovelig praktsis, og det kan hende det bare er meg, men for meg så blir det ikke riktig å si lovelige og ulovelige religioner.
Antall ord: 125
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Alle religioner er lovelige.

Innlegg av Moonstone »

Ja, skolen kan være kjip sånn..
Fint det da, for det å føle seg som et enkeltindivid VS verden kan neppe føles særlig bra eller positivt :roll:
Lever en forslag til ADMIN i forslagskassa om endring av Forum-formuleringen da vel? ;)
Antall ord: 44
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Alle religioner er lovelige.

Innlegg av Nephandi »

Oh vi har en forslagskasse? Nå føler jeg med dum som ikke har funnet den og levert en forslag isteden for å starte en tråd om det, takk for tipset. :D
Antall ord: 31
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Alle religioner er lovelige.

Innlegg av Asbjørn »

Du kan og sende en PM til meg eller en av moderatorerne...
Så vil vi se på forslagene i admin...



A
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 663
Startet: 09 Jan 2009 15:12
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Alle religioner er lovelige.

Innlegg av Paranomia »

Kan du ikke bare ta tak i det her og nå?
Antall ord: 11
"Du har retten til å forholde deg taus.
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."

I'm a member of CSI: Can't stand idiots

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Alle religioner er lovelige.

Innlegg av Nephandi »

PM er sendt. :)
Antall ord: 3
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links