Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerMitt åndelige hjørne! [i bilder]

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
celsta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 09 Jan 2011 15:58
13
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Sandefjord
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Mitt åndelige hjørne! [i bilder]

Innlegg av celsta »

Hei alle sammen! Ville dele noen bilder med dere som jeg tok nettopp. Jeg laget ett lite åndelig hjørne, hvor jeg la mine spirituelle/åndelige hjelpemidler og bøker. Her finner du b.l.a. rosenkvarts, bergkrystaller, ametyst, en chalkanthit, tarotkort, ring, Guds øye armbånd, min pendel og en pose med alle chakrastenene + chivas øye, som er en tredje øye sten(forsterer intuisjon og klarsynthet).

Har også ett lite spørsmål! Armbåndet jeg bærer, fikk jeg av min mamma idag, men vi er usikre på åssen stener det er, evt. krystaller og om de er ekte(det mener vi de er da!) Vi lurer på om det kan være Larimar eller blå aragonitt! Og ringenn i bildet, om denne er ekte - er det da en krysokolla?

Image
Ta en titt! ;-)

NYE BILDER:

Image

Alle krystallene om smykkene, valgt av meg - fikk jeg som førbursdagsgave av min tante! Skjellet gav min mamma meg! Alt er kjøpt på bærumsverk, på Steingaven og en litt mindre butikk ved parkeringsplassen!

Smykkene er grønn aventurin og tigerøye! Og smykket over er ametyst, som jeg bærer.

Image

Ø.f.v: Ametyst, Carneol, Snøfnuggsobsidian, chivas øye og Sodalitt til høyre i midten av radene. N.f.v: Gul Jaspis, Aventurin, Citrin og Rosenkvarts.

Takk for alt hjelp, ris og ros! :-)
Sist redigert av celsta på 12 Aug 2011 22:14, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 223
Ingenting er umulig, umulig tar bare litt lengre tid! :-)¨
Mitt åndelige hjørne, i bilder: http://www.paranormal.no/forum/phpbb3/v ... 12&t=23125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Mitt åndelige hjørne! [i bilder]

Innlegg av Moonstone »

Ja, jeg synes det lønner seg å ha et personlig Åndelig senter, en Sanktum som det heter fra gammelt av, et sted hvor man kan konsentrere og samle seg, og samle gjenstander osv som spirituelt sett betyr noe og som har en funksjon i det man praktiserer.
Dette har vært gjort i årtusener, lang tradisjon innen Mystikk og spirituell praksis.

Ditt Sanktum ser dog litt snillere og "New Age" ut enn mitt :mozilla_tongue:
Antall ord: 73
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Mitt åndelige hjørne! [i bilder]

Innlegg av Nephandi »

Jeg driver å setter i stand et rom som jeg skal ha som arbeidsverelse hvor jeg skal ha altre, de okkulte bøkene mine og forskellige hjelpemidler.

Bildet blir ganske lite, for meg ser det ut som om arbåndet ditt, som forøvering er nydelig, han være laget av Aventurin. Her er en artikkel om stenen, dog jeg har aldri sett så mørke stener som på bildene i artikkelen, aventurinene jeg har er lys grønne som på smykket ditt.

http://de.wikipedia.org/wiki/Aventurin-Quarz

Hvilken ring tenker du på? Den på hyllen? For den på hyllen er den eneste ringen jeg ser, igjen det blir litt lite så det er vanskelig å gjøre mer enn å gjette men for meg ser den ut til å ha en turkis, men det kan også være en krysokolla som du regner med, hvis du kan ta et nermere bilde så kan jeg se om jeg finner ut av det.
Antall ord: 160
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
celsta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 09 Jan 2011 15:58
13
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Sandefjord
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- - Mitt åndelige hjørne! [i bilder]

Innlegg av celsta »

Nephandi skrev:Jeg driver å setter i stand et rom som jeg skal ha som arbeidsverelse hvor jeg skal ha altre, de okkulte bøkene mine og forskellige hjelpemidler.

Bildet blir ganske lite, for meg ser det ut som om arbåndet ditt, som forøvering er nydelig, han være laget av Aventurin. Her er en artikkel om stenen, dog jeg har aldri sett så mørke stener som på bildene i artikkelen, aventurinene jeg har er lys grønne som på smykket ditt.

http://de.wikipedia.org/wiki/Aventurin-Quarz

Hvilken ring tenker du på? Den på hyllen? For den på hyllen er den eneste ringen jeg ser, igjen det blir litt lite så det er vanskelig å gjøre mer enn å gjette men for meg ser den ut til å ha en turkis, men det kan også være en krysokolla som du regner med, hvis du kan ta et nermere bilde så kan jeg se om jeg finner ut av det.
Hei! Armbåndet er mere blått enn grønt! Er ikke aventuriner grønne? Og det med ringen, er jo sånn du får kjøpt på H&M, så tror neppe den er ekte, men ser iallefall slik ut(ikke min, men noe ala det):

http://www.google.no/imgres?q=turkis+st ... 66&bih=620
Antall ord: 221
Ingenting er umulig, umulig tar bare litt lengre tid! :-)¨
Mitt åndelige hjørne, i bilder: http://www.paranormal.no/forum/phpbb3/v ... 12&t=23125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Mitt åndelige hjørne! [i bilder]

Innlegg av Nephandi »

Jo aventuriner er grønne, bildet ditt så ganske grønt ut på skjermen min, men det er mulig det er skjermen min det er noe galt med. Da tror jeg du har rett i at armbådet har Larimar stein i seg, hvis steinene er mer blå grønne.

Ringen er i det mildet du lenket til er satt med Turkis, dette var en sten som var høyt skattet i det gamle Egypt, det er en nydelig ring du har bilde av der. Imidlertid så er Turkis også en stein det er lett å lage fakes av, så HM ringer er nesten alltid falske.

http://www.dream-stones.net/turkis.htm
Antall ord: 112
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Mitt åndelige hjørne! [i bilder]

Innlegg av Diffusa »

Antall ord: 16
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
celsta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 09 Jan 2011 15:58
13
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Sandefjord
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- - Mitt åndelige hjørne! [i bilder]

Innlegg av celsta »

Nephandi skrev:Jo aventuriner er grønne, bildet ditt så ganske grønt ut på skjermen min, men det er mulig det er skjermen min det er noe galt med. Da tror jeg du har rett i at armbådet har Larimar stein i seg, hvis steinene er mer blå grønne.

Ringen er i det mildet du lenket til er satt med Turkis, dette var en sten som var høyt skattet i det gamle Egypt, det er en nydelig ring du har bilde av der. Imidlertid så er Turkis også en stein det er lett å lage fakes av, så HM ringer er nesten alltid falske.

http://www.dream-stones.net/turkis.htm
Ja, den er nok helt sikkert uekte! Snakket med en som jobbet på stenbutikken på Bærumsverk idag, og hun sa de ekte er stendyre og ikke like lett å få tak i, hehe. Fikk tak i mange fine stener, b.l.a. aventurin smykke, tigerøye smykke, og ametyst smykke! Kan legge ut ett til bilde ovenfor, for å vise resten av samlingen min! Har også en sort magi bok, WICCA :- ) Som jeg har skrevet spells i o.l.
Antall ord: 192
Ingenting er umulig, umulig tar bare litt lengre tid! :-)¨
Mitt åndelige hjørne, i bilder: http://www.paranormal.no/forum/phpbb3/v ... 12&t=23125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
celsta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 09 Jan 2011 15:58
13
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Sandefjord
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- - Mitt åndelige hjørne! [i bilder]

Innlegg av celsta »

Vet noen forresten om en sten som hjelper den 6. sansen ordentlig igang? Så man får åpnet seg mye? :)
Antall ord: 20
Ingenting er umulig, umulig tar bare litt lengre tid! :-)¨
Mitt åndelige hjørne, i bilder: http://www.paranormal.no/forum/phpbb3/v ... 12&t=23125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
celsta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 09 Jan 2011 15:58
13
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Sandefjord
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- - Mitt åndelige hjørne! [i bilder]

Innlegg av celsta »

Diffusa skrev:Kan armbåndet være amazonit?

http://images.google.com/images?q=amazo ... 80&bih=843
Den kan det være ja! Damen på bærumsverk sa også det, så da går jeg kanskje for det!
Antall ord: 39
Ingenting er umulig, umulig tar bare litt lengre tid! :-)¨
Mitt åndelige hjørne, i bilder: http://www.paranormal.no/forum/phpbb3/v ... 12&t=23125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Mitt åndelige hjørne! [i bilder]

Innlegg av Nephandi »

Turkis er ikke en veldig dyr sten, den er heller ikke vanskelig å få tak i, den er litt dyrere en for eksempel rosenkvarts, men du får et godt stykke for 200 uten problemer.

Jeg vil gjerne se bilder av stenene dine, jeg elsker healing stener.

Amethyst er bra for den sjette sans, Selenitt er også bra for dette formålet, spesielt om man er kvinne, det finnes mange stener for dette formålet men disse er enkle å få tak i og fungerer bra, bergkrystall også fungerer og bergkrystall kan programeres til den funksjonen du ønsker at den skal ha. Bare husk å rense stene godt før du begynner å bruke dem.
Antall ord: 111
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
celsta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 09 Jan 2011 15:58
13
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Sandefjord
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- - Mitt åndelige hjørne! [i bilder]

Innlegg av celsta »

Nephandi skrev:Turkis er ikke en veldig dyr sten, den er heller ikke vanskelig å få tak i, den er litt dyrere en for eksempel rosenkvarts, men du får et godt stykke for 200 uten problemer.

Jeg vil gjerne se bilder av stenene dine, jeg elsker healing stener.

Amethyst er bra for den sjette sans, Selenitt er også bra for dette formålet, spesielt om man er kvinne, det finnes mange stener for dette formålet men disse er enkle å få tak i og fungerer bra, bergkrystall også fungerer og bergkrystall kan programeres til den funksjonen du ønsker at den skal ha. Bare husk å rense stene godt før du begynner å bruke dem.
Da er bildene ute i det øverste innlegget, oppdaterte det! Om du vet noe om stenene, hva de er godt for o.l vil jeg gjerne vite det! :)
Antall ord: 141
Ingenting er umulig, umulig tar bare litt lengre tid! :-)¨
Mitt åndelige hjørne, i bilder: http://www.paranormal.no/forum/phpbb3/v ... 12&t=23125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Mitt åndelige hjørne! [i bilder]

Innlegg av Nephandi »

Det kjedet med den rosa stenen er en rosenkvarts, denne er bra for kjærlighet, både det å åpne opp for kjærlighet til andre og for å elske seg selv. Stenen er også beroligende, jeg bruker den mye mot angsten min. Stenen er også bra mot alle lidelser bra brystet og opp til halsen, inklusive skuldre og armer. Stenen affekterer hjertechakraet ditt.

Du har også en tigerøye, det bune kjedet med striper. Tigerøyet affekterer hara charaket ditt, det som ligger rett under navnelen. Stenen er bra for pågangsmot og drivkraft, den er bra for å piffe opp sexlivet og bli lidenskapelig som en tiger. Stenen kan hjelpe på lidelser som blærekatar. Stenen hjelper deg å få overblikk over en situasion og tenke klart. Stenen er jordende, den hjelper deg å stole på din intuisjon og gir selvtilitt.

Det grønne kjedet er en Aventurin tror jeg, denne stenen affekterer også hjertechakraet og står for kjærlighet. Den står også for penger og å tiltrekke seg rikdom. Stenen står for flaks og er en lykkesten, den er fin mot angst, den styrker din følsomhet, og hjeler deg å takle den, den reduserer stress og styrker fantasien.

Skjellet du har stenene i er abelone, dette skjellet står for kjærlighet og skjønnhet, det står for omsorg. Skjellet er nærme knyttet til vann elementet. Å holde det og tryke fingrene over den glatte overflaten gir ro. Abelone har blitt brukt i religiøse sermonier i lange tider. Det er blandt annet brukt som røkelsesholder.
Antall ord: 258
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Mitt åndelige hjørne! [i bilder]

Innlegg av Diffusa »

Citrin forekommer det ikke så mye av, den er egentlig ganske sjelden. En ekte citrin kan minne mer om en røykkvarts bare gulere i fargen. Denne citrinen du har ser desverre ikke ut som den er ekte. Det ser ut til at det en varmebehandlet ametyst, derrav den guloransje,brungule fargen med hvitt etter den hvite "senga" der stavene vokser. Det er helt vanlig at de selger slike citriner der de selger krystaller, tviler på at det er noen som bevisst går gått ut for å lure deg.

Jeg har lært at citrin er en krystall som får en til å konsentrere seg, den er bra å ha i lomma under f.eks eksamner o.l.
Jeg har hørt fra andre at den kan hjelpe på om man har fordøyelsesproblemer. Samme kilde sa at den også hjelper på blodsukkernivået, insulinproduksjonen. Fremmer normal og stabil funksjon av blæren, nyrene og menssyklus.
Med tanke på fargen på chakraet og hvilke organer som ligger i det området og fargen på krystallen så er dette lett å huske.

Jaspisen din er også bra mot fordøyelsesforstyrrelser. Her former også fargen steinens evner, eller hvilke områder den påvirker. Tenk igjen chakra systemet. Men viktigst av alt føl deg frem.

Du skulle hatt mer lys på bildene dine, det er litt vanskelig å se fargene på krystallene.

Jeg vil også si det at en krystall kan virke ulikt på personer, jeg føler at det er liksom ikke noe fasit. Det beste er kanskje å prøve seg frem.
Antall ord: 260
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Mitt åndelige hjørne! [i bilder]

Innlegg av Nephandi »

Jeg har både ekte og uekte Citrin, jeg har funnet at den veldig gule fargen på den uekte gjør den veldig bra mot mage problemer og til å styrke selvtilitt, det er ikke som at uekte Citrin ikke er en Citrin så den er verdiløs, den er rett og slett en sten varmebehandlet så den har gått fra en kvarts type til en annen, dette blir ikke like bra som ekte, men den kan fortsatt brukes. Uansett med ekte Citrin så har jeg hatt mye nytte av den til å stoppe mareritt, jeg legger den under puten eller under sengen når en av oss har mye mareritt for en god natt's søvn.
Antall ord: 117
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
celsta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 09 Jan 2011 15:58
13
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Sandefjord
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- Mitt åndelige hjørne! [i bilder]

Innlegg av celsta »

Det er greit å finne ut om citrinen er ekte og om det lilla smykket mitt er ametyst eller rosenkvarts. Derfor to jeg bilder ute i sola idag! Desverre så har jeg kun filmkamera-kameraet, siden jeg ikke finner mitt vanlige digitalkamera! Men bildene blir ganske bra uansett :-)

Image
Image
Image
Image

Det lilla smykke mener jeg ganske sikkert er ametyst. Damen i butikken sa det var ametyst, og når jeg nå satte det ved siden av min rosenkvartssten og ametyststen, ser jeg smykket er mye mer lilla enn en rosenkvarts! Eller hva?

Citrinen kan jeg ikke si noe på , men hun sa ingenting. Gulfargen er litt.. vel.. tissegul, unnskyld språket. Hehe... om dere har noen meninger, skriv de ned!

Image

Dette er min WICCA bok, som jeg har litt på lek, leser ikke noe spessielt i den og har den mer eller mindre til pynt! Er noen spells i den, for forsvunnet katt, å bli mykere(sort magi) og noen wicca-datoer, månefaser o.l.
Antall ord: 162
Ingenting er umulig, umulig tar bare litt lengre tid! :-)¨
Mitt åndelige hjørne, i bilder: http://www.paranormal.no/forum/phpbb3/v ... 12&t=23125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links