Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisFullmåne

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Fullmåne

Innlegg av Nephandi »

Så herrer og fruer i kveld er det Fullmåne, har noen planlagt noe spesielt? Jeg kommer nok til å gjøre et lite rituale, vi får se i kveld hvordan formen er om det bare blir å tenne et lys og slikt eller om det blir en full sermoni med sirkel og kjeks, men noe skal jeg nok gjøre for å markere Fullmånen.
Antall ord: 64
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Fullmåne

Innlegg av Moonstone »

Nephandi skrev:Så herrer og fruer i kveld er det Fullmåne, har noen planlagt noe spesielt? Jeg kommer nok til å gjøre et lite rituale, vi får se i kveld hvordan formen er om det bare blir å tenne et lys og slikt eller om det blir en full sermoni med sirkel og kjeks, men noe skal jeg nok gjøre for å markere Fullmånen.
Planlegger du bare å markere eller linke deg på Luna's energier nå som de skal være mest inflytelsesrike?
Hadde det vært Mandag(Moonday) idag i tillegg så hadde det kanskje fungert enda bedre..
Antall ord: 101
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- Fullmåne

Innlegg av ? »

Bilde

kajakktur i fullmåneskinn, ved midnatt.
Antall ord: 6
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Fullmåne

Innlegg av Nephandi »

Jeg har et lite Fullmåne rituale som jeg har skrevet som jeg bruker når jeg bare skal markere Fullmånen, jeg bruker det også av og til i tilegg til et større rituale. Det err ikke nødvendig å bruke en lotus lysestake, men det hjelper på symbolikken.

Lotus Fullmåne Ritual

Gjør Dette:

Tenn et lys i en lotus formet lysestake. Sett lyset på noe hvitt og rundt, som for eksempel en tallerken, jeg bruker en skive med dyrjet kvarts krystall, dette skal representere Månen. Stå og visualiser Månen over deg eller se på Månen igjennom vinduet hvis mulig. Bad i lyset fra Månen. Løft armene over hodet og si dinne ord.

"Vakre Måne,
Himmelens Lotus.
All ære til deg på denne din mest strålende natt.
Jeg hilser deg Måne,
Du som er Himmelens juvel, og Gudinnens ansikt.
Mor Måne jeg ber om din velsignelse.
Jeg ber i lyset fra Himmelens vakre lotus.
Hill Månen, Hill Månen, Hill Månen."

Stå en stund og tenk på Månens skjønnhet, La lyset om mulig få brenne helt ned, men husk å ikke gå i fra brennende lys. Det er gjort.
Antall ord: 204
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Fullmåne

Innlegg av Moonstone »

Å sette pris på Månen ved å synge en Hymne er vakkert.
Ikke bare den rent Fysiske Månen, men også de filosofiske egenskapene som er tilegnet den.
Det er disse jeg forsøker å koble med innpå, i et forsøk på å øke intuisjon, drømmetyding, det underbevisste osv, pluss det å sette pris på at ting kommer og går i sykluser, slik som Månen gjør med tidevannet.

Heil to you Luna, Moon godess :coffe2
Antall ord: 75
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Fullmåne

Innlegg av Nephandi »

Månen er mektig, of for meg er det viktig å markere den siden den er et symbol på Gudinnen. Å markere syklusser for meg er derimot litt iffy, jeg er redd det skal forstyrre mitt arbeide med å stoppe min egen aldring, jeg hilser Månen's symbolikk og makt, men ikke så mye syklussene dens.
Antall ord: 54
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Fullmåne

Innlegg av Moonstone »

Nephandi skrev:Månen er mektig, of for meg er det viktig å markere den siden den er et symbol på Gudinnen. Å markere syklusser for meg er derimot litt iffy, jeg er redd det skal forstyrre mitt arbeide med å stoppe min egen aldring, jeg hilser Månen's symbolikk og makt, men ikke så mye syklussene dens.
Hehe, ja da kan jeg forstå at du anser det som fy fy.
Men uansett er det en egenskap Månen har og viser fysisk på Jorda med både det med tidevannet og at den skifter Månefaser Waning Moon/Waxing Moon hele tiden.

Jeg setter pris på denne filosofiske egenskapen, og ønsker den velkommen i hverdagen.
Jeg VIL ha forrandring og at ting skal komme og gå, da blir ting aldri statisk og kjedelig.
Dette er noe jeg bruker Månen som et symbol for når jeg kobler meg på dens energier.

Derfor den Hermetiske Loven om Rytme: Alt kommer og går, og dette er en LOV som ikke kan rokkes ved, så det er best å akseptere det, bruke den til noe positivt.

Men om du ønsker å stoppe aldring, så ønsker du at en slik Lov ikke eksisterer..
Antall ord: 198
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Fullmåne

Innlegg av Nephandi »

Tja det er rytme i alt, det er mer snakk om å manipulere ting enn å stoppe rytmene i naturen i meg selv om rundt meg, å gjøre det ville bety å stagnere og det er ikke poenget. Imidlertid så er i min mening aldring en grusom sykdom og jeg tror at ved å manipulere rutmene og Energiene i kroppen så kan man stoppe denne og til og med reversere den så man kan oppnå evig liv.
Antall ord: 73
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Fullmåne

Innlegg av Moonstone »

Jeg har personlig ingen problem med aldring, selvom jeg ikke akuratt liker tanken på å sovne inn på et aldershjem.
Hvordan har manipuleringen gått så langt, har du oppnådd noe bra resultat?
Antall ord: 33
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Fullmåne

Innlegg av ludoburgero »

En del teorier tilsier at Månen (jeg bruker også stor bokstav, som respekt til dere for at dere gjør det) var en del av vår egen planet før, og at den ble splittet i to. Andre teorier sier at vi før hadde to måner, og at de to krasjet sakte inn i hverandre og formet den månen vi den dag idag har.

Hvis førstnevnte type teorier stemmer, så gir den et ekstra nært forhold til oss på jorden.
Tenk at den kanskje en gang var en del av oss, og at den nå fungerer som et naturlig lys som mange nyforelskede par har kysset under, som har vist vei for mange til at de har kunnet finne veien hjem i bekmørke, og at den styrer tidevannet vårt. Vakkert.

Ikke bare det, men jeg er overbevist om at den gjør noe med oss med den frekvensen den utsondrer. Nesten alle har et og annet forhold til fullmåner, der de underligste ting kan skje...
Jeg selv merker at det er noe mer i lufta som er vanskelig å beskrive presist når det er fullmåne.
Åpenheten blant mennesker... det er som om vi alle er mer påvirkelige og oversanselige ovenfor hverandre, og som om den kollektive bevisstheten fremtrer tydeligere...

God fullmåne!
Antall ord: 224
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Fullmåne

Innlegg av Nephandi »

Jeg har personlig ingen problem med aldring, selvom jeg ikke akuratt liker tanken på å sovne inn på et aldershjem.
Hvordan har manipuleringen gått så langt, har du oppnådd noe bra resultat?
Jeg har sett så mange gamle mennesker jeg kjenner miste alt de er glade i og så langsomnt svinne hen, hvordan kan man ikke kalle det en sykdom? Hva nå enn annet som ledet til deformasjoner, svekket almentilstand, øket risikoen for krøplende sykdommer og til slutt ender i døden ville blitt referert til som en grusom sykdom, men siden det er aldring så er alle heller optatt at man skal akseptere det, jeg tror kanskje at hvis det hadde vert litt mindre akksept at man hadde hatt en kur fortere.

Tja jeg vet ikke med resultater, jeg er 29 år så så det er ikke så mye som kan ses ennå, det er ting jeg ikke vil diskutere på et online forum, men bortsett fra det så virker det som om de ferreste greier å få med seg hva slags alder jeg er, noen når de ser meg tror jeg er oppe i femti sexti årene, mens andre tror jeg er rett ut av tenårene. Men sånn har jeg egentlig vert bestandig, og det at jeg ikke kler meg etter noen spesiell alder kan jo være med på å øke det intrykket, men det er det eneste jeg vil kalle resultat så langt, jeg andtar vi vet om noen hundre år om jeg lykkes eller ikke.

Jeg tror litt på det at Månen en gang var en del av Jorden som så ble slått av under en kolisjon, men det er vanskelig å vite, kanskje den er en astroide eller en liten planet som ble fanget i Jordens tyngdekraft. Men uansett, Jorden og Månen danser en evig dans og ja det er noe romantisk å tenke på det. Det er også en hvis romantikk i at solen er livgivende og brennende, og Månen er kald og drømmende, men lyset til Månen kommer fra solen. Alle planetene danser med hverandre og har sin historie å fortelle.

God Fullmåne.
Antall ord: 358
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- - Fullmåne

Innlegg av ludoburgero »

Nephandi skrev:Jorden og Månen danser en evig dans og ja det er noe romantisk å tenke på det. Det er også en hvis romantikk i at solen er livgivende og brennende, og Månen er kald og drømmende, men lyset til Månen kommer fra solen. Alle planetene danser med hverandre og har sin historie å fortelle.
Du er litt poetisk iblant, jeg liker det :)
Antall ord: 66
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Fullmåne

Innlegg av Nephandi »

Jo takker, jeg vil vel heller si at jeg er litt drømmende ibalndt, noe som er positivt eller negativt alt etter situasjonen. Jeg imidlertid får mer ut av verden med å se...ja poetisk på den.
Antall ord: 37
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Fullmåne

Innlegg av ludoburgero »

Ja, jeg tenkte mest på metaforene dine og hvordan du beskrev dansen mellom Jorda og Månen.
Du skriver med et veldig rikt språk, et veldig levende et.
Det har jeg savnet å se mer av :)
Antall ord: 36
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Fullmåne

Innlegg av Nephandi »

Vel du får meg til å rødme her. Takk for komplimentene. jeg har likt å lese postene dine også, for selv om vi ikke er enig om alt så utrykker du seg veldig inteligent og det er gøy og lærerikt å diskutere ting med deg.
Antall ord: 46
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links