Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerAnja sine Tarot omtaler

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Anja sine Tarot omtaler

Innlegg av Nephandi »

Jeg tenkte jeg skulle skrive noen Tarot omtaler for de som eventuelt hadde hatt interesse av å lese det. Så la meg begynne med.

Vampire Tarot

Denne tarot stokken er laget av Natalie Hertz, det er en tradisjonell Rider White inspirert kort stokk (mmed dette mener jeg den har ligende symbolikk, samme andtall kort og så videre) så dette er en 78 kort's stokk Bildene på stokken er av surrealstiske, men vakre vampyrer. Denne kortstokken er fargerik og av vampyr Tarot stokkene på markedet så er dette en som ikke er så veldig mørk og dyster, dette gjø den velegnet til de som gjerne vil arbeide med vampyr symbolikken uten at Tarot arbeidet deres blir fullt av horror bilder.

Nå symbolikken i denne stokken er ganske tradisjonell, og den er også nybegynner vennelig siden i motsetning til en del tematiske stokker så har man her pentakler, kopper og så videre for den likke Arcana og ikke alle slags merkelige navn på dem, navn som fungerer bra om man er vant til Tarot så man vet hva det er snakk om men som kan forvirre en nybegynner. Jeg har imidlertid problem med Sol kortet i den Store Arcana, dette kortet viser en vampyr som blir spiddet av spyd av solys, jeg greier ikke å lese dette kortet som å bety lykke, nye muligheter, alt ender vel og alle de andre positive tingene Sol kortet står for når bildet viser en fyr som dør smertefullt, bortsett fra solkortet imidlertid er de fleste av kortene veldig bra.

Kunsten på kortene i Vampire Tarot er surrealistisk og fargerik, de er ikke så vakre at de kan ta pusten fra deg, men bildene er stemningsfulle, morsomme og de får frem symbolikken bra. Baksiden er enkel i svart og rødt med litt Gotiske mønstre.

Kvaliteten på selve kortene har jeg ingenting å klage på, de er solide og er lette å stokke, de er også ganske holdbare, jeg har brukt disse masse. Det følger med et lite hefte med informasjon om hvert kort, dette hevtet er ganske overfladisk men det er greit nok å ha. Så vidt jeg vet finnes ikke denne stokken i en version med bok i et større sett, men hvis det finnes et sett til denne så fortell meg gjerne om det.

Vampire Tarot er en fin nyttig stokk, jeg liker ikke Sol kortet og kunsten er vel ikke den flotteste jeg har sett men den fungerer. Jeg gir Vampire Tarot 7 av 10, det er en bra stokk som fungerer for nybegynnere og de som er mer erfarene.

Antall ord: 431
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Anja sine Tarot omtaler

Innlegg av Svartepus »

Kjempefine farger på de kortene!

Jeg har denne stokken, som også har tradisjonell Rider-Waite symbolikk og er grei å forholde seg til for nybegynnere (som jeg var når jeg kjøpte den).

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/hanson-roberts/

Savner litt mer størrelse på kortene da jeg har sansen for den tradisjonelle størrelsen på tarotkort. Hanson-Robertskortene er mer som en vanlig spillkortstokk i størrelsen. Men ellers elsker jeg bildene og fargene på kortene. Jeg falt for kortstokken og la ut over 300 kr for den. Galskap ja, men vel verdt det! Og kortene har tålt en del bruk :)

Flere bilder av Hanson-Roberts

Kjenner jeg må ta frem tarotkortene mine snart... :mozilla_smile:
Sist redigert av Svartepus på 19 Aug 2011 12:00, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 120
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Anja sine Tarot omtaler

Innlegg av Nephandi »

Hanson-Roberts kortene er vakre. Men du, jeg tror de finnes i normal Tarot størrelse også og ikke bare i mini varianten.
Antall ord: 23
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links