Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynLyskors på himmelen forts...

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Lyskors på himmelen forts...

Innlegg av Arven »

Jeg syns dette er vanskelig å forstå. Men når jeg leser det du skriver her så tror jeg at jeg forstår litt mer av det hele, og jeg skjønner det jeg opplevde da jeg var i skogen i går. Da satte jeg meg som vanlig og mediterte og ba om forståelse over dette med Gud. Da fikk jeg et syn, et bilde av et strålende hvitt lys som traff en kjempestor, vakker krystall og så så jeg hvordan lyset ble brutt inn i en regnbue som strålte ut fra siden av krystallen.
Hvis The One/kilden skapte Gud, og han er satt sammen av 7 planetariske energier så gir synet mitt mening for meg.
Men hvordan kan du si at Gud ikke er en Gud, når du sier at " ut av The One kom Demiurgus, (altså Gud), som igjen skapte menneskene ? Det finnes jo Guder og Gudinner i følge Hermetisk lære ?, eller har jeg misforstått ?
Selv om snekkeren ikke skapte trærne skaper han noe når han bygger
Antall ord: 179
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Lyskors på himmelen forts...

Innlegg av Moonstone »

Arven skrev:Jeg syns dette er vanskelig å forstå. Men når jeg leser det du skriver her så tror jeg at jeg forstår litt mer av det hele, og jeg skjønner det jeg opplevde da jeg var i skogen i går. Da satte jeg meg som vanlig og mediterte og ba om forståelse over dette med Gud. Da fikk jeg et syn, et bilde av et strålende hvitt lys som traff en kjempestor, vakker krystall og så så jeg hvordan lyset ble brutt inn i en regnbue som strålte ut fra siden av krystallen.
Hvis The One/kilden skapte Gud, og han er satt sammen av 7 planetariske energier så gir synet mitt mening for meg.
Men hvordan kan du si at Gud ikke er en Gud, når du sier at " ut av The One kom Demiurgus, (altså Gud), som igjen skapte menneskene ? Det finnes jo Guder og Gudinner i følge Hermetisk lære ?, eller har jeg misforstått ?
Jo, men de er SYMBOLER, og ikke FAKTISKE GUDER.
De er bilder på abstrakte prinsipper,ideer,naturkrefter eller arketypiske egenskaper og situasjoner.
The One finnes, de 7 planetariske Energiene/arketypene finnes, visdom finnes, godhet finnes osv, men selve symbolene for dem som for eks Horus/Jesus=Frelseren, Jupiter/Zeus=Patriarken/alle Guders Far, Isis/Sophia=Visdom osv osv, men selve SYMBOLENE må ikke tas for ekte, bare prinsippene/kreftene de representerer. Om den Greske Guden Hermes har en form som en mann, men vinger på hatten og skoene, så FINNES IKKE Guden Hermes som en faktisk Gud som ser sånn ut, men det han STÅR FOR og REPRESENTERER finnes, som for eks egenskaper som å være flink til å snakke for seg, være en slags profet som kan tale Universets vilje osv. De prinsippene og arketypiske trekk ser vi rundt oss overalt, og vi kan si at de blir "styrt" av Hermes, men selve Hermes som GUD eksisterer ikke av den grunn, bare ESSENSEN eller IMPULSEN.
Mange er også Myte-skapninger uten reell eksistens for å få frem underliggende poeng og Universell Visdom. De gamle Mysterieskolene satte sammen dramatiseringer og dialoger for å få frem denne tidløse visdommen, som de også brukte i ritualer og innvielser.
Vet man ikke dette, kan man tro det er faktisk Historie man leser.

Jeg vet ikke om du ble noe klokere av dette men :coffe2
Antall ord: 398
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Lyskors på himmelen forts...

Innlegg av Arven »

Jo, jeg gjorde faktisk det :D Det ga meg en solid Aha. Takker !
Antall ord: 12
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Lyskors på himmelen forts...

Innlegg av Nephandi »

Den Kristne/Jødiske Guden er jo kun en Demiurgus, og ikke den virkelige Skapende Kraft.
Platon kalte den Skapende Kraft for "The One", og kan ikke gis noe navn,form eller egenskaper. Ut av The One kom Demiurgus, som igjen skapte mennesker i sitt bilde, ikke FYSISK likhet, men som en refleksjon av Universets prinsipper gjennom egenskapene til de 7 planetene.
Dette kommer helt andpå hva slags religion og hva slags mythos man følger, jeg er like lite enig med din version her som er jeg med den Kristene.
Jahve/Jehovah er Demiurgen/Universet, som er VÅR årsak,men ikke selve FØRSTE ÅRSAK.
Til sammenlikning kan man si at en snekker bygger hus av trær, men snekkern bygger ikke SELVE TREET. Samme er det med The One og Demiurgus. Demiurgus kom fra The One, og denne Demiurgus er faktisk de 7 planetariske Energiene i vårt solsystem, sammen. "La OSS skape mennesker i VÅRT bilde" som det så fint står i en viss bok..
Så, Jehova er slett ingen Gud, og slettes ikke Universets Begynnelse eller Første Årsak.
MEN,man kan jo bruke Jehova til diverse Paradigmer når man utfører ritualer og Magi selvom.
For det første så er ordet Gud avhengig i betydning av paradigmen til den som sier det. i Japan for eksempel så er alle Ånder kalt Guder, den Kristene Paradigmen ser bare Jehovah som en Gud, mens både Jesus, Helgenene, den Hellige Ånd og Englene villa ha blitt sett som Guder av gamle Grekere og Romere, I gamle Egypt så var ordet for Gud Nether som betyr konsepter, Egypterne så Guder mer som personifiseringer av dyder og konsepter, mens Vikingene så Gudene mer som en mektig rase av folk enn det vi ville ha kalt Guder i dag, ordet har veldig mange betydninger.

Nå ditt synspungt er interesant, men jeg tror ikke på noen ultimat sannhet i dette. Jeg tror ikke noen av oss kan vite den fulle og hele sannhet og jeg tror ikke det er noe ultimat sannhet. For ekemspel så hvis man ser historisk på det er figuren Jehovah satt sammen av tre forskellige Babylonske Guder, men det betyr ikke at den Kristene Guden slik den blir trodd på i dag ikke er virkelig for de som tror på Ham. Jeg blir alltid meget skaptisk når noen kommer inn og sier: "du tar feil, her er sannheten tm!" Jeg tror ikke det finnes noen ultimat sannhet som vi mennesker kan forstå, alt vi har er Paradigmer, religioner og mytelogier for å forsøke å sette ord på noe som er uforklarlig, for å forsøke å skape orden i kaos.
Antall ord: 446
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Lyskors på himmelen forts...

Innlegg av Moonstone »

Nephandi skrev:Nå ditt synspungt er interesant, men jeg tror ikke på noen ultimat sannhet i dette. Jeg tror ikke noen av oss kan vite den fulle og hele sannhet og jeg tror ikke det er noe ultimat sannhet. For ekemspel så hvis man ser historisk på det er figuren Jehovah satt sammen av tre forskellige Babylonske Guder, men det betyr ikke at den Kristene Guden slik den blir trodd på i dag ikke er virkelig for de som tror på Ham. Jeg blir alltid meget skaptisk når noen kommer inn og sier: "du tar feil, her er sannheten tm!" Jeg tror ikke det finnes noen ultimat sannhet som vi mennesker kan forstå, alt vi har er Paradigmer, religioner og mytelogier for å forsøke å sette ord på noe som er uforklarlig, for å forsøke å skape orden i kaos.
Nei, folk får bestemme hva de selv føler er sant, og det var ikke min intensjon å si at noen tok feil.
Jeg ønsker bare å påpeke at ikke engang ifølge Jødenes EGEN Mythos så er Jehova Universets Årsak, men menneskets årsak.
Første Årsak skapte først Universet, og Universet ER Jehova/Demiurgus.
Så sier Jehova/Demiurgus at "La oss skape Mennesker i VÅRT bilde" gjennom de 7 planetariske Arketypiske energiene.
Så slik sett tilber Jødene og Kristne SIN årsak, men ikke selve Første Årsak i sitt Mythos.
Gnostikerne forstod dette, og påpekte dette ovenfor både Jøder og Kristne, noe de fikk svi for..
Antall ord: 253
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Lyskors på himmelen forts...

Innlegg av Arven »

Jeg syns ikke det var så rart at de reagerte ovenfor Gnostikerne, sant eller ikke. Gnostikernes syn og overbevisning gjorde jo at de Kristne og Jødene ville mistet en stor del av fundamentet i sin egen overbevisning, hvis de godtok Gnostikernes filosofi som sann. Religion og livssyn er kraftige og for mange, selve ryggraden i livet. En reaksjon var helt naturlig. Graden av reaksjon er en annen sak. Og det er jo som Nephandi sier,-det er ingen som vet. Syns særlig den siste setningen hennes var veldig bra !
Antall ord: 91
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Lyskors på himmelen forts...

Innlegg av Moonstone »

Arven skrev:Jeg syns ikke det var så rart at de reagerte ovenfor Gnostikerne, sant eller ikke. Gnostikernes syn og overbevisning gjorde jo at de Kristne og Jødene ville mistet en stor del av fundamentet i sin egen overbevisning, hvis de godtok Gnostikernes filosofi som sann. Religion og livssyn er kraftige og for mange, selve ryggraden i livet. En reaksjon var helt naturlig. Graden av reaksjon er en annen sak. Og det er jo som Nephandi sier,-det er ingen som vet. Syns særlig den siste setningen hennes var veldig bra !
Ja, de forskjellige religionene/Filosofiene er et forsøk på å forklare Metafysikk og sykluser i systemene i de øvrige dimensjoner som vi er underlagt.
Den tidlige Kristedommen hadde veldig MANGE elementer i seg fra Hermetisme, Gnostisisme, Egyptisk filosofi, Platonisme og elementer fra de gamle Mysterie-skolene.

Paulus sin verson er den som vant frem til slutt, og ble agressiv ovenfor de gamle syn som Kristendommen selv steg opp fra, fordi de som ennå praktiserte de gamle synene fortalte hva og hvordan den nye Kristne impulsen tok feil og tolket feil.
Med dette svarte den voksende Katolske kirke ved å utrydde dem.
Ganske kraftig reaksjon må man kunne si ja..
Antall ord: 201
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Lyskors på himmelen forts...

Innlegg av Arven »

Ja, mye fælt har skjedd i religionenes navn desverre !
Jeg har en mistanke om at vi alle egentlig tror på det samme, bare at vi har ulike måter å tolke og tenke på. En skapende kraft, energier og en eksistens etter dette. Om jeg må få personifisere det gudommelige et øyeblikk så tenker jeg at Første årsak/kilden/Gud smiler og rister litt ømt oppgitt på hodet av oss, slik vi kan gjøre ovenfor et barn som sliter med å få en kloss ned i rette hullet, til tross for at vi har vist dem hvordan mange ganger
Antall ord: 100
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Lyskors på himmelen forts...

Innlegg av Diffusa »

Desto mer jeg leser så heller jeg mot ailiens :bandit
Antall ord: 9
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Lyskors på himmelen forts...

Innlegg av Nephandi »

Det man må huske på er at Bibelen ble ikke skrevet fra perm til perm i en periode, Bibelen er en medley av tekster skrevet av mange forfattere som delte nogen lunde samme religion, så har et råd sittet og bestemnt hvilke tekster som skal få være med i Bibelen og hvem som ikke skal det. Legg for eksempel merke til at i noen deler av Bibelen så blir Gud presantert som en straffende hersker og i andre deler så blir Gud presantert som en kjærlig far, det er ganske mye forskjell mellom tekstene fordi forskellige personer med forskellig livsyn har skrevet tekstene.

Det er også helt klart at det lå politikk inn i hvilke tekster som kom med i Bibelen. Jeg synes religion er en flott ting men det er også helt klart at det er noe som lett kan brukes til å manipulere folk som den er stor og organisert, man ser you i apocryptaene og andre Bibel tekster som ikke har fått være med at mange av dem oppfordrer for eksempel mer til egen praksis isteden for å blindt følge prester, mange av tekstene som ville gi religiøse ledere mindere makt er drppet fra Bibelen.

Det er også viktig å huske på at Bibelen ble opprinnelig skrevet på Hebraisk, en språk som er tungt med symbolikk, hvor ord og tall har spesielle betydninger, faktisk bare første paragrafen i Bibelen har 22 vilt forskellige meninger på Hebraisk, noe som ikke har blitt oversatt vel inn i andre språk.

Gonostikerne har beholdt mange av disse gamle tekstene i sin religion, og jeg forstår hvorfor mange Kristene reagerer på dem ja fordi Gnostisismen, hvor mange fulgte den, ville redisere kirker og sekter sin makt. Når man går til Gnostisk messe så blir man ikke fortalt at man er et lite, syndig krek som bare kan finne frelse igjennom Jesus og bare Kirken kan forbinde deg til Jesus, du blir fortalt at du er et vesen med enormnt potensiale, potensialet til å gjøre alle Jesus sine mirakler og mer men at du er imperfekt og at meg å jobbe med deg selv kan du nå perfeksjon. Nå dette er jo bare et lite fnugg av hva Gnistisismen handler om, jeg bare sier at dette er ikke en religion som på samme måte er bygget opp rundt å skaffe sine ledere makt.
Antall ord: 399
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Lyskors på himmelen forts...

Innlegg av Moonstone »

Nephandi skrev:Det man må huske på er at Bibelen ble ikke skrevet fra perm til perm i en periode, Bibelen er en medley av tekster skrevet av mange forfattere som delte nogen lunde samme religion, så har et råd sittet og bestemnt hvilke tekster som skal få være med i Bibelen og hvem som ikke skal det. Legg for eksempel merke til at i noen deler av Bibelen så blir Gud presantert som en straffende hersker og i andre deler så blir Gud presantert som en kjærlig far, det er ganske mye forskjell mellom tekstene fordi forskellige personer med forskellig livsyn har skrevet tekstene.
Det er også helt klart at det lå politikk inn i hvilke tekster som kom med i Bibelen. Jeg synes religion er en flott ting men det er også helt klart at det er noe som lett kan brukes til å manipulere folk som den er stor og organisert, man ser you i apocryptaene og andre Bibel tekster som ikke har fått være med at mange av dem oppfordrer for eksempel mer til egen praksis isteden for å blindt følge prester, mange av tekstene som ville gi religiøse ledere mindere makt er drppet fra Bibelen.
Det er også viktig å huske på at Bibelen ble opprinnelig skrevet på Hebraisk, en språk som er tungt med symbolikk, hvor ord og tall har spesielle betydninger, faktisk bare første paragrafen i Bibelen har 22 vilt forskellige meninger på Hebraisk, noe som ikke har blitt oversatt vel inn i andre språk.
Helt klart, og dette er veldig viktig å vite, men noe folk flest IKKE vet eller bryr seg om.
Man ser HELT KLART at det var mange forskjellige synspunkt og religiøse retninger involvert bare ved å faktisk lese hele Bibelen, men værtfall om man leser de som ikke ble tatt inn i Bibelens kanon. De fleste av dem har forsvunnet, etter at Kirkerådet som satte sammen Bibelen erklerte dem kjetterske og forsøkte å få alle ødelagt/brent.
De få man har igjen,spesielt judas Evangeliet som florerte i Gnostiske sirkler, er meget intressant å lese.

Politikk, skikk og etikk skinner også gjennom i Bibelen, helt klart.
Og som du skriver, Hebraisk har MANGE betydninger, og hver enkelt bokstav har en Esoterisk betydning også, som man bruker i Hebraisk Kabbalah, som du av alle her inne helt sikkert vet eller bruker selv ;)
Antall ord: 400
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - Lyskors på himmelen forts...

Innlegg av Arven »

Diffusa skrev:Desto mer jeg leser så heller jeg mot ailiens :bandit
Men det er ikke så lett det heller. Sendte de ned Jesus for å få oss på bedre tanker og skal de komme tilbake og hente sine tilhengere eller er de super inteligente og bare venter på en mulighet til å blåse oss til "kingdom come" for å ta over kloden vår ?
Antall ord: 62
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- - - Lyskors på himmelen forts...

Innlegg av Diffusa »

Arven skrev:
Diffusa skrev:Desto mer jeg leser så heller jeg mot ailiens :bandit
Men det er ikke så lett det heller. Sendte de ned Jesus for å få oss på bedre tanker og skal de komme tilbake og hente sine tilhengere eller er de super inteligente og bare venter på en mulighet til å blåse oss til "kingdom come" for å ta over kloden vår ?
Japp!! *nikkeoverbevisende*

Nei, hvorfor aner jeg ikke. Men for meg så blir det mer reelt at gudene var fra en annen planet enn noe mystiske skikkelser.
Antall ord: 90
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Lyskors på himmelen forts...

Innlegg av Nephandi »

Tja det er mange muligheter med Guder fra andre planeter, man har jo Cthulhu Mythoset, ja det er fiksjon men alikevel, der er jo både Elder Gods og Great Old Ones aliens, at noe kommer fra verdensrommet betyr ikke nødvendigvis at de kom eller kommer i romskip og er hva vi ville kalle astronauter.

Men ja, mange mytologier har Guder beskrevet mer som en rase av mektige vesener enn som Ånde vesener, kanskje dette betyr at de kom i fra en annen planet eller en annen dimensjon, jeg vet ikke, jeg heller vel litt mer mot Åndevesen teorien når det kommer til Guder, iallefall i dages Paradigme, kanskje jeg har en annen Paradigme og en annen mening i morgen.
Antall ord: 122
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
markoberto
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 124
Startet: 08 Okt 2009 22:07
14
Kjønn (valgfri): Gutt 15 ;)
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- Lyskors på himmelen forts...

Innlegg av markoberto »

Nephandi skrev (utrdrag) :
Fordi jeg har speielt en konkret opplevelse,hvor jeg møtte JESUS og fikk kjenne på kroppen hva hn har gjort for meg
Men om den opplevelsen skulle være en eller annen slags innbildning i mitt eget lille hode,så var den SÅ BRA,at jeg velger å håpe og tro at det MÅ finnes en GOD GUD der ute!
Faktisk er hele virkeligheten som vi opplever den fordreid. "Virkeligheten" vår er selvprodusert i ett lite senter i vår egen hjerne, som mottar og tolker elektriske impulser fra sanser som synet, følesansen, hørselen, luktesansen osv..
Virkeligheten henger dermed mye mer sammen med vårt eget sinn en tidligere antatt. Noen mener til og med att man kan endre virkeligheten med sinnet.

Spennende video som er verdt å ta en titt på, som inkluderer dette konseptet :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JF61lhEe ... ure=fvwrel[/youtube]
Antall ord: 153
U may like stories.. but you cant escape reality.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links