Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerKattebilde Tarot

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Kattebilde Tarot

Innlegg av Nephandi »

Jeg har lyst til å designe en tarot stokk og enten utgi den selv eller få den publisert. Ideenen min er å bruke katte fotografier, finne katter som har posisjoner som passer med symbolikken, redigere inn et par ting der hvor det trengs, men i hovedsak la faktiske bilder av katter sitt kroppspråk tale for seg selv.

Så hva synes dere her om denne ideen? og tror dere kattegården til dyrebeskyttelsen hadde hatt noe i mot om jeg kom og tok bilder av kattene deres så jeg fikk et bra utvalg av katter og positurer hvis jeg betalte litt for det?
Antall ord: 101
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Kattebilde Tarot

Innlegg av Heksepusen »

Det hørtes ut til og bli en fin stokk.
jeg tror faktis ikke jeg kan si at jeg har sett en slik stokk før.
Antall ord: 26
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Kattebilde Tarot

Innlegg av Diffusa »

Har dere sett bilder fra han der kunstneren som alltid bruker kattene sine i maleriene han lager av andre kjente malerier?
Antall ord: 21
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Kattebilde Tarot

Innlegg av Heksepusen »

diff jeg tror det, jeg har i allefall hørt om han men jeg husker ikke navnet da.
Antall ord: 18
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Kattebilde Tarot

Innlegg av Diffusa »

Husker ikke navnet jeg heller, så han på animal plantet for en stund siden. Han hadde en type rase katter, lurer på om det ikke var siamesere? Uannsett, det var stilige malerier men samtidig litt sprøtt 8)
Antall ord: 37
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Kattebilde Tarot

Innlegg av Nephandi »

Det finnes flere malte og tegnede katte stokker, flere hvor mennesker er bryttet ut med katter i klær som ser ut som mennesker og en hvor man har tegnede katter, Tarot of Pagan Cats. Men jeg tenkte å bruke fotografier, katter er så utryksfulle dyr, jeg er sikker på at man kan få til litt symbolikk med dem.
Antall ord: 58
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Kattebilde Tarot

Innlegg av Diffusa »

Joaa.. Det er sikkert mulig det.
Ikke meningen å være slem nå, jeg liker tarot og jeg liker katter men jeg kan ikke påstå at ideen din vekker noe i meg. Men for all del, alle er heldigvis ikke som meg :)
Jeg bare lurer på, er dette kun til eget bruk eller noe du tenker på å selge? Hvis du tenker på å selge de så må du kanskje undersøke om det er marked for det, hva det koster å produsere osv, og om det kan lønne seg.

Huff, nå følte jeg meg slem :(
Antall ord: 95
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Kattebilde Tarot

Innlegg av Nephandi »

Jeg kommer jo til å prøve å få den utgitt hvis den blir bra, men hvis ikke så blir det nok innenfor selvutgivelses og print on demand miljøet. Neida du er ikke slem, det er ikke en stokk alle vil like, men som sagt det begynner å bli ganske populært med selvutgitte bøker, musikk, kortstokker og så videre og mange selskaper på nett tilbyer å lage disse tinge med print on demand uten at det koster så veldig mye, så jeg kan lage stokken og hvis noen kjøper den så fint, hvis ikke kan jeg bruke den selv og det vil ikke koste så veldig mye mer enn noen hundrelapper.
Antall ord: 111
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Kattebilde Tarot

Innlegg av Arven »

Jeg har tro på ideen din jeg ! Mange liker katter, katter er veldig uttrykksfulle og det er sikkert flere enn deg der ute som har litt kort dilla og samler på ulike stokker. Dessuten er katter magiske :wx
Antall ord: 37
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Kattebilde Tarot

Innlegg av Nephandi »

Takker, dette vil jo bli mer av en novelty deck selv om jeg vil at man skal kunne faktisk spå med den, den vil være mest for de som vil ha noe litt andeledes.
Antall ord: 35
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Kattebilde Tarot

Innlegg av Diffusa »

Godt at du ikke syntes jeg var slem som angrep ideen din :) Kanskje du kan dra nytte av skepsisen min til det?

Det kommer nok til å koste litt mer enn et par hundrelapper bare det å få trykket dem opp. Håper bare at det ikke kommer til å koste deg mer enn det du tjener inn igjen på dem.
Antall ord: 58
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Kattebilde Tarot

Innlegg av Nephandi »

Ikke så veldig mye mer faktisk, for jeg har sjekket, print on demand er bra slik, da blir det bare printet opp akkurat så mange man bestiller, det blir ikke laget noe lager, nå da å få kjøpt seg kortene koster mer enn å kjøpe dem i butikken, men det blir da konstnaden for hver stokk for kunden, og for min stokk da, men selve det å få til en slik print on demand avtale ofte ikke koster mer enn noen få hundrelapper.
Antall ord: 82
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Kattebilde Tarot

Innlegg av Diffusa »

Det blir ikke så dyrt på det viset, sant det, men fortsatt litt mer enn et par hundrelapper.
Nå er jeg litt nysgjerrig på hvordan du har tenkt.
Hva har du tenkt at de skal komme i? Eske? Bare plastikk? Tøy pose? Ingenting?
Skal du også lage til et lite hefte om stokken? Sånn for å forklare litt om stokken (eller skal den kun være for drevne tarotfolk?) Stokkens bakgrunn? Litt om deg? For det er jo alltid kjekt å ha litt informasjon om skaperen av den stokken en velger å bruke.
Hvilken type kvalitet skal stokken være i? Og størrelse?

Kommer sikkert tilbake med flere spørsmål :oops:
Antall ord: 111
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Kattebilde Tarot

Innlegg av Nephandi »

Nei det blir faktisk ikke mer enn et par hundrelapper å sette opp avtalen, selve stokken vil være noe dyrere å kjøpe, men de fleste firmaer tar ikke mer enn et par hundre, hvis noe, for å sette opp en print on demand avtale, det koster dem nemelig ikke noe og det kommer bare penger inn i bilde om noen kjøper stokken, mange tar seg da betalt i form av prosenter på dette i steden.

Lulu for eksempel, som ikke utgir kort ennå, men som kanskje skal begynne med det tar ingen ting for å utgi noe, og de trykker ting proffesjonelt, hvis du vil ha ting registrert så du kan selge det via Amazon så koster dette en 350 kr gi ta alt etter som pakken du kjøper, bortsett fra dette så betaler du bare for hver kopi du kjøper.

Jeg regner med å ha stokken i eske, de fleste firmaene jeg har sett på, stort sett firmaer som lager postkort og kreditkort på print on demand har muligheten for å ha med eske, jeg vurderer å vete å se om Lulu får ut sin tjeneste først imidlertid fordi jeg liker Lulu veldig bra og vet de gjør ting med kvalitet.

Jeg skal age et lite hefte med stokken. Størrelse vet jeg ikke, jeg har bare begynt å samle bilder siden jeg jo må ta dem selv eller rettere sagt jeg får gubben og svigers til å gjøre det siden svigers faktisk er fotograf og gubben er temmelig flink han også og kan gjøre ting med et kamera jeg ikke kan drømme om. Jeg må litt se hvordan ferdige kort blir på PC skermen før jeg bestemmer meg for størrelse, samnt se hva print on demand selskapene kan lage, plus at jeg skal skrive til folk som utgir ting proffesjonelt først og prøve å få stokken utgitt der først, det er liten sjanse for det men det er lov å prøve seg.

Kvalitet vil også variere med hvilket selskap jeg bruker, hvis Lulu begynner å lage kort så veldig bra, hvis jeg må bruke andre selskaper så får vi se.
Antall ord: 358
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Kattebilde Tarot

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Synes det høres ut som en god ide ! Hvis du ikke har tenkt å selge dem, så er det jo veldig kult å ha en tarotstokk som ingen andre har. Men, så finnes det mange kattegale folk der ute ;)
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links