Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerAeclectic Tarot

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Aeclectic Tarot

Innlegg av Nephandi »

Jeg må bare lage en liten post her og anbefale denne siden, er finnes det omtaler av hundrevis av Tarot og Orakel spåstokker, dette er en utrolig nyttig internet resurs for alle som er intresert i Tarot og Orakelkort og spesielt for samlere. Siden heter Aeclectic Tarot og jeg bruker den masse når jeg leser opp om hvilke stokker som finnes og hvilke jeg vil skaffe meg til samlingen min.

http://www.aeclectic.net/tarot/
Antall ord: 77
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Aeclectic Tarot

Innlegg av Arven »

Så flott ! Her var det mye spennende :mozilla_smile: . Skal bli morro å sette meg ned og titte ordentlig igjennom
Antall ord: 19
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Aeclectic Tarot

Innlegg av Nephandi »

Må bare advare om at siden kan være farlig for tiden din, du setter deg ned for å lese om en stokk, og vips når du ser på klokken så har du lest om 20 og det har gått tre timer. :P
Antall ord: 43
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Aeclectic Tarot

Innlegg av Arven »

Takk for advarselen ! Jeg hadde en mistanke om at det kunne ligge sånne farer å lure der inne ja ... ;)
Antall ord: 19
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Aeclectic Tarot

Innlegg av Nephandi »

Det er litt som med Wikipedia syndromet, du går får å sjekke en ting og mange timer etterpå så oppdager du at du sitter å leser om hvordan hunder sine pupiller fungerer. Farlige saker det der, det vil spise dagen din. :P
Antall ord: 41
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Aeclectic Tarot

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Så mye dere skrive om tarot for tiden! Jeg får jo lyst på min egen stokk :D
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Aeclectic Tarot

Innlegg av Arven »

Kast deg inn i virvlene ;)

Abracadabra kortene var artige !
Antall ord: 9
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Aeclectic Tarot

Innlegg av Nephandi »

Det er vel bare å skaffe seg en Tarot stokk det om du er intresert, du kan få tak i en god del stokker ganske billig, iallefall hvis du bestiller fra utlandet, så det er bare å sette i gang. Tarot er et fantastisk redskap, og om du eventuelt ikke tror på å spå om fremtiden så er Tarot like mye om å forstå seg selv og omgivelsene som det er om det å spå, fine redskaper i magi er kortene også.
Antall ord: 77
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Aeclectic Tarot

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Tror jeg skal kjøpe meg en stokk, det er jo artig å prøve i alle fall!

Jeg skal snart til Berlin, vet noen om et sted å anbefale der som selger Tarotstokker?
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Aeclectic Tarot

Innlegg av Diffusa »

Capris.no har også mye å velge mellom til en billig peng. Her har de ikke bare tarot men også en del alternative bøker. Her får man bøker til nedi femtilappen om man ikke har noe i mot å lese engelsk. Jeg har tidligere betalt rundt åtti kroner for ei bok på engelsk der samme boka på norsk er oppi firehundre. pluss fri frakt om man bestiller for over 195 kr, bestiller man under så koster det 19 kr.
Antall ord: 80
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- - Aeclectic Tarot

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Diffusa skrev:Capris.no har også mye å velge mellom til en billig peng. Her har de ikke bare tarot men også en del alternative bøker. Her får man bøker til nedi femtilappen om man ikke har noe i mot å lese engelsk. Jeg har tidligere betalt rundt åtti kroner for ei bok på engelsk der samme boka på norsk er oppi firehundre. pluss fri frakt om man bestiller for over 195 kr, bestiller man under så koster det 19 kr.
Takk for tipset :D
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Aeclectic Tarot

Innlegg av Arven »

Godt tips Diffusa ! :mozilla_smile: (så flott at du har endret signaturen din ! Den passet liksom ikke til ei som er så trivelig som deg ! ;) )
Antall ord: 25
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Aeclectic Tarot

Innlegg av Diffusa »

Bare hyggelig :D Bøkene som er av den alternativekarakter ligger litt spredt rundt der inne, en finner bøker innen selvutvikling innenfor psykologi og pedagogikk, en finner mest under filosofi og religion, trykker man en av disse så får man alternativer på linja øverst. Er bare til å trykke seg frem og tilbake :)

Jeg synes det er greit at de ikke nødvendigvis blir sendt jorda rundt før varene kommer frem hit og at de, Capris skal være miljøbevisste og bare det blir jo en stjerne i boka.

Arven, den signaturen passer meg skrekkelig godt i ny og ne den altså :evillaugh

Er jo genialt å kombinere denne siden som Nephandi la inn hvis man finner noen stokker som man lurer på :)
Antall ord: 123
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Aeclectic Tarot

Innlegg av Moonstone »

The Wolf skrev:Tror jeg skal kjøpe meg en stokk, det er jo artig å prøve i alle fall!
Jeg skal snart til Berlin, vet noen om et sted å anbefale der som selger Tarotstokker?
Start med en bunke som har ganske grei symbolikk å tyde, som Rider Wight stokken, og sett deg inn i Vestlig Alkymisk-Hermetisk symbolikk i tillegg, da går det helt griet å bruke Tarot som verktøy :coffe2
Antall ord: 71
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- - - Aeclectic Tarot

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Moonstone skrev:
The Wolf skrev:Tror jeg skal kjøpe meg en stokk, det er jo artig å prøve i alle fall!
Jeg skal snart til Berlin, vet noen om et sted å anbefale der som selger Tarotstokker?
Start med en bunke som har ganske grei symbolikk å tyde, som Rider Wight stokken, og sett deg inn i Vestlig Alkymisk-Hermetisk symbolikk i tillegg, da går det helt griet å bruke Tarot som verktøy :coffe2
Jeg har sett på "Tarot of the elves" og synes den er kjempe fin! Men det står ikke kortets navn på det... Er ikke det litt problematisk?

Eller synes jeg at "den gylne tarot" også er en fin stokk. Noen som har erfaring med den?
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links