Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisAlternativ Alternativt?

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
apocalypticcity
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 03 Okt 2011 15:39
12
Kjønn (valgfri): Gubbe
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 2 ganger

Alternativ Alternativt?

Innlegg av apocalypticcity »

God dag!

Jeg har det siste halve året satt av mer og mer tid til å dykke ned i den spennede verden av magi, okkultisme og alternativt livssyn.

Min interesse har alltid ligget i det mystisk, det skjulte - det okkulte aspekteret av verden. Mye av denne interessen blir dekket av det spennede okkulte som regjerte i Sumeriansk mythos, også eksisterende i oldtidens Egypt, Hellas og Keltisk kultur.

Jeg tror ikke på en rent eksisterende definisjon, men velger å kalle meg selv en Originist, hvilket betyr at jeg tror det opprinnelige var det riktige. Mye av meningene bygger på Sumerianernes opprinnelige skapelseside, eller deres ideologi. Jeg har mine tanker, og du har dine. Jeg tror at vi alle definerer oss selv, vårt syn på verden og energien rundt oss. Å være alternativ, eller okkultist vil ikke si at jeg tar hele kaken - Det betyr ikke at jeg nødvendigvis tror på tarot, chakra eller healing. Det betyr at jeg tror på det jeg tror på, og bruker oldtidens religion til å forme nåtidens visjon og praksis.

Jeg bor i Akershus, og ønsker å komme i kontakt med mennesker som praktiserer sin tro, enten om det er tarot, okkultisme på forskjellige plan eller kun tror på naturens mysterier.
Håper på svar! Vi snakkes! hilsen

Apocalyptic City
Antall ord: 213
The Lost City - The Found Music

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Alternativ Alternativt?

Innlegg av Svartepus »

Hei og velkommen til paranormal.no!
Jeg tror du vil finne deg godt til rette her, for de aller fleste her er vel som deg, at de ikke nødvendigvis kjøper hele pakka men skaper sin egen trosretning og overbevisning på sin vei. Her finnes mange forskjellige mennesker, så les og kos deg. Og for all del; skriv om det som opptar deg og del dine opplevelser og tanker med oss! :)

Mvh. Svartepus :cat92
Antall ord: 74
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Alternativ Alternativt?

Innlegg av Diffusa »

Hei og velkommen hit :)
Antall ord: 4
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Alternativ Alternativt?

Innlegg av Lilja »

apocalypticcity skrev: Jeg har mine tanker, og du har dine. Jeg tror at vi alle definerer oss selv, vårt syn på verden og energien rundt oss. Å være alternativ, eller okkultist vil ikke si at jeg tar hele kaken - Det betyr ikke at jeg nødvendigvis tror på tarot, chakra eller healing. Det betyr at jeg tror på det jeg tror på, og bruker oldtidens religion til å forme nåtidens visjon og praksis.
Jeg liker innstillinga di! :D

Velkommen til oss, jeg håper du vil dele mer av deg etterhvert.


Mvh Lilja
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Alternativ Alternativt?

Innlegg av Moonstone »

Velkommen hit ja :ooom

Driver med diverse okkulte ting selv, både studier og praksis.
Ser frem til flere innlegg fra deg, Frater :coffe2

Opus Dei.
Antall ord: 24
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Alternativ Alternativt?

Innlegg av Diffusa »

Frater?
Antall ord: 1
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Alternativ Alternativt?

Innlegg av Moonstone »

Diffusa skrev:Frater?
Mystiker kode-prat ;)
Antall ord: 6
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Alternativ Alternativt?

Innlegg av Diffusa »

Øøøøøy! Slemt gjort. Nå må jeg forsøke å finne ut betydningen, og jeg aner ikke en gang hvor jeg skal lete.

Er det bror/ broder?
Antall ord: 25
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
apocalypticcity
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 03 Okt 2011 15:39
12
Kjønn (valgfri): Gubbe
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 2 ganger

- Alternativ Alternativt?

Innlegg av apocalypticcity »

Takk for varm mottakelse alle sammen! Setter stor pris på en forståelse man ikke får ellers her i verden.

Jeg leser for tiden et mulig fiksjonert verk av H.P Lovecraft, en bok som heter Necronomicon. Det er en nokså omdiskutert bok, hvor noen mener at dens opphav er fiksjonert og skrevet av Horror-forfatteren H.P Lovecraft selv, mens noen mener at boken opprinnelig er en samling okkultiske riter som stammer fra Sumerianerne. Hvorvidt det ene eller det andre stemmer, vet jeg ikke, men jeg vet dette:

Navn på de forskjellige åndene som nevnes i "Necronomicon", ritene som er beskrevet i boksen, og den mystisk bakgrunnshistorien til boken gjør meg mer og mer overbevist om at det ligger noe av stor verdi i denne boken. Om forfatteren H.P Lovecraft var under "påvirkning" ved fiksjonering, eller baserte boken på eksisterende fakta fra Sumeriansk religion kan være mulig. Men en påkallelse er en påkallese, slik som et navn er et navn.

Jeg leser for øyeblikket den omredigert versjonen fra en ved navn "Simon", som også har tatt seg god tid til å gå igjennom likhetstrekk mellom "Necronomicon" og virkelig mytologi, samt forklart stedsnavn, tidsepoker osv. Dette er virkelig en bok som anbefales envær som interesserer seg for Okkultisme, mystikk og mysterier. Jeg har ihvertfall lært mye.

Ser vi bort fra boklesingen, kan jeg jo nevne at envær utvikling, fysisk, psykisk eller åndelig er i konstant utvikling - Min egen spiritualitet blir formet for hver dag, itakt med resten av meg-et. Det virker som et bind foran mine øyne er fjernet, og jeg ser verden bak kulissene. Jeg ser hvordan systemet vi idag kaller "Samfunnet" egentlig er laget, og hvordan vi alle biter i agnet og følger med dette systemet. Jeg ser også hvordan tiden for spiritualitet er moden, og hvordan flere og flere vender sine ører vekk fra det jeg kaller "Basis-religion", nemlig kristendom, islam, jødedom osv, simpelthen fordi disse religionen nå er et valg å følge, og fordi det er akseptabelt å stille spørsmål ved disse religionene. Samtidig som tiårene bak oss har vært en slags "Antireligiøs" tidsepoke, har nå flere og flere mennesker innsett at det ikke var spiritualitet som var problemet, heller Basis-religionen.

Dette resulterer i at mange vender tilbake til det hedenske, til det første og til det opprinnelige, nemlig ens egen tro og visjon. Jeg syns det er flott at mennesker tør å påkalle, tilbe og spørre annet enn hva som læres i kirken. For min tanke er at religion og tro ikke kan læres i sin helhet, den må oppleves, føles og elskes.

31.Oktober nærmer seg, og dens dato er av stor betydning for meg og mange andre...Tror det blir en tur ut den dagen, for å søke ro i skogen med hva enn slags symbol som dukker opp...

Kan dere ikke fortelle litt om deres tro?
Antall ord: 499
The Lost City - The Found Music

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Alternativ Alternativt?

Innlegg av Moonstone »

Ja man åpner definnetivt øynene når man dykker inn i Okkultisme og Mystikk.
Jeg kan huske det som om det var i går, da jeg fikk hode mitt blåst åpent av å lese Spirituelt stoff som var "off the wall", ikke "allment godtatt" stoff eller mainstream religion.

Jeg er veldig enig i det du skriver om at det er Basic-Religioner som har vært problemet lenge.
Det har vært blandet med Politiske agendaer og vært årsak til undertrykkelse av folket og blodbad altfor lenge.
Fint å se at folk vender det ryggen nå som disse Religionene gradvis mister jærngrepet på massene, og går tilbake til tidligere Spirituelle impulser eller skaper nye.
Jeg tror dette er uungåelig, og at det går i bølger og daler i sykluser hele tiden.
Vi har vært i en tung mørk tidsalder hvor disse regjerte lenge nok, og det vil nok lette en del fremover. Jeg føler at denne lettningen har pågått i en ca 20 år allerede.

Mitt Åndelige liv består av så mange forskjellige impulser.
Jeg vil kalle meg fri-filosof og Mystiker, og sentralt hos meg står Hermetisme, Gresk Filosofi og Mystikk, Oldtidens Egypt, Karma-loven, Kosmologi, Magi & Tarot, Kabbalah, Astrologi, Paganisme, Gnostisisme, Naturvitenskap, Symbolikk, Gamle Okkulte Ordner, Alkymi osv.

Jeg følger ingen religion annet enn at jeg er dedikert til Mystikerens Vei mot Opplysning/Oppstigning.
Pluss at jeg er medlem i en gammel Okkult Mysterie Orden.
Antall ord: 251
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Alternativ Alternativt?

Innlegg av Heksepusen »

Jeg er så treg at det skulle ikke hvet lov.
Men velkommen skal du være og innstilingen din er kjempe fin.
Gleder meg til og bli kjent med deg.
Antall ord: 30
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Alternativ Alternativt?

Innlegg av Arven »

Velkommen skal du være ja :D
Antall ord: 6
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
apocalypticcity
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 03 Okt 2011 15:39
12
Kjønn (valgfri): Gubbe
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 2 ganger

- Alternativ Alternativt?

Innlegg av apocalypticcity »

Takk igjen! Hyggelig å høre!

Har noen kjennskap til noe form for organisert praksis i Akershus? Om kun EN person, så holder det...:)
Antall ord: 23
The Lost City - The Found Music

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Alternativ Alternativt?

Innlegg av Heksepusen »

Tror ikke miljøet i akershus er så organiset jeg vet om flere som eller drar til Oslo for og holde på, eller er vel de fleste litt spredd og redde for og titte ut av skalet har jeg inntrykk av.
Men som skat det hadde hvert morsomt og vite.
Antall ord: 50
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
apocalypticcity
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 03 Okt 2011 15:39
12
Kjønn (valgfri): Gubbe
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 2 ganger

- Alternativ Alternativt?

Innlegg av apocalypticcity »

Ja, har hørt lite om okkultisk organisering i Akershus. Tror også tabuet fortsatt henger igjen etter kristningen av Norge. Vi er nok fortsatt "hekser" i samfunnets øyne....
Antall ord: 28
The Lost City - The Found Music

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links