Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisSjamaner myrdet... igjen.

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Sjamaner myrdet... igjen.

Innlegg av Medi »

Det er forferdelig! At folk ennå kan gjøre det, i dag...


"We have just learned that over the last 20 months, 14 shamans have been murdered in Peru's northeastern jungle region of Loreto. Nyheten kommer fra Foundation for Shamanic Studies. According to the newspaper La República: The provincial prosecutor's office said that the murders were allegedly ordered by the mayor of Balsa Puerto, Alfredo Torres, and carried out by his brother, Augusto, locally known as "the witch hunter." Only seven bodies have been found, however - either shot, stabbed or hacked with machetes. The seven other shamans have been reported missing. Roger Rumrrill, a leading researcher on Amazonian issues, said the murders are related to "protestant sects" that Torres and his brother belong to, the daily said. "For these protestant sects, the shamans are people possessed by demons, so they have to be killed," Rumrrill said.More details from the Peruvian Times."


http://sjaman.com/component/content/art ... igjen.html
Antall ord: 163
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Sjamaner myrdet... igjen.

Innlegg av Moonstone »

Huff...tviler ikke.

Det er rimelig primitivt mange steder i Sør-Amerika.
Synd Spanjolene overhøvla hele kulturen der nede, prakka på dem Spansk, ødela kulturen og prakka på dem Kristendom.
Kristendom er jo et fremmedelement der nede, og Sjamanisme er jo egentlig helt naturlig for dem, oppstod naturlig i kulturen der.
Jeg blir både trist og sint når jeg ser ettervirkningene av slik krigføring og kulturmord.
Predikanter som drar rundt og "opplyser" de kulturene som ennå ikke er "opplyst" skulle vært forbudt helt klart.
Antall ord: 90
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Sjamaner myrdet... igjen.

Innlegg av Diffusa »

Skikkelig fælt!

Finner rett og slett ikke ord.
Antall ord: 9
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Inzide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 15 Apr 2011 20:45
13
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- Sjamaner myrdet... igjen.

Innlegg av Inzide »

Jeg lurer på hvordan slike mennesker oppfatter troen sin. Hva i all verden er det som får mennesker til å drepe for sin tro?
Tro er tross alt bare tanker i hodet uansett hva man velger "å tro". Så lenge det er en tro, så er det bare tro.. Hvis man fyller opp hodet sitt med galskap så må man jo til slutt hate det man selv ikke synes er greit.. Meningsløst...

Jeg blir så provosert av slike patetiske voldelige grupperinger..
Antall ord: 81
What you resist, persists...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Sjamaner myrdet... igjen.

Innlegg av Asbjørn »

De som holder på på denne måten, - vil på samme måte som de som driver med gand, få det hele tilbake til og over seg selv.
Slike ting har en tendens til å slå tilbake, nemlig...
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Sjamaner myrdet... igjen.

Innlegg av jeditrond »

Asbjørn skrev:De som holder på på denne måten, - vil på samme måte som de som driver med gand, få det hele tilbake til og over seg selv.
Slike ting har en tendens til å slå tilbake, nemlig...
Instant karma? :mozilla_smile: Men jo, det kan nok være at folkene som har fått hjelp av alle disse sjamanene opp gjennom årene vil reise seg mot disse "protestantene". Forhåpentligvis på fredelig vis slik at forbryterne havner i fengsel fremfor å havne i samme situasjon som sine ofre. Men ser jeg realistisk på det vil det nok bli en voldelig gjenaksjon dessverre...
Antall ord: 104
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Inzide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 15 Apr 2011 20:45
13
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- - Sjamaner myrdet... igjen.

Innlegg av Inzide »

Asbjørn skrev:De som holder på på denne måten, - vil på samme måte som de som driver med gand, få det hele tilbake til og over seg selv.
Slike ting har en tendens til å slå tilbake, nemlig...
Det tror jeg også. Men jeg blir likevel utrolig provosert og sint for det er så meningsløst. Dette betyr kun noe for de som er i det patetiske "tankesettet", at de er bedre enn andre så det er greit å drepe de..
De dreper pga sine tanker.. :(
Antall ord: 87
What you resist, persists...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Inzide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 15 Apr 2011 20:45
13
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- - - Sjamaner myrdet... igjen.

Innlegg av Inzide »

jeditrond skrev:
Asbjørn skrev:De som holder på på denne måten, - vil på samme måte som de som driver med gand, få det hele tilbake til og over seg selv.
Slike ting har en tendens til å slå tilbake, nemlig...
Instant karma? :mozilla_smile: Men jo, det kan nok være at folkene som har fått hjelp av alle disse sjamanene opp gjennom årene vil reise seg mot disse "protestantene". Forhåpentligvis på fredelig vis slik at forbryterne havner i fengsel fremfor å havne i samme situasjon som sine ofre. Men ser jeg realistisk på det vil det nok bli en voldelig gjenaksjon dessverre...
Vi får håpe at de som er utsatt for forbrytelsene er mer fornuftige enn de som begår forbrytelsene. I dette tilfelle tror jeg det blir tilfelle..
Men selv oss langt unna blir jo indirekte dratt inn i det.. Vi blir sinte og hatfulle, m.a.o vi blir dratt inn i de ekstremt negative holdningene til de vi så sterkt misliker.. :/
Antall ord: 170
What you resist, persists...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - - Sjamaner myrdet... igjen.

Innlegg av Moonstone »

Inzide skrev:De dreper pga sine tanker.. :(
Ja, så enkelt er det.
Og hvordan forrandre slik adferd?
Forrandre tankene..
Og det er i ferd med å skje, det er bare et spørsmål om tid.
Det tar bare litt tid å nå alle de mer obskure områdene.
Noen kulturer henger litt tilbake i tid enda, slik som der nede.
Vi som ikke godtar slik oppførsel fra fanatiske religiøse får stå opp å si at vi ikke finner oss i det lenger. Denne stemmen blir stærkere, og fler og fler henger seg på denne stemmen.
Fri spiritualitet uten dogmatisk,undertrykkende tankegang vil komme.
The New Golden Age når "The Great Year" eller det Platonske Året er omme.
Antall ord: 120
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Inzide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 15 Apr 2011 20:45
13
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- - - - Sjamaner myrdet... igjen.

Innlegg av Inzide »

Moonstone skrev:
Inzide skrev:De dreper pga sine tanker.. :(
Ja, så enkelt er det.
Og hvordan forrandre slik adferd?
Forrandre tankene..
Og det er i ferd med å skje, det er bare et spørsmål om tid.
Det tar bare litt tid å nå alle de mer obskure områdene.
Noen kulturer henger litt tilbake i tid enda, slik som der nede.
Vi som ikke godtar slik oppførsel fra fanatiske religiøse får stå opp å si at vi ikke finner oss i det lenger. Denne stemmen blir stærkere, og fler og fler henger seg på denne stemmen.
Fri spiritualitet uten dogmatisk,undertrykkende tankegang vil komme.
The New Golden Age når "The Great Year" eller det Platonske Året er omme.
Den stemmen er i ferd med å bli sterk. :) Den må bli sterk, det er ikke et alternativ. slik sett her og nå..
Antall ord: 144
What you resist, persists...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

- Sjamaner myrdet... igjen.

Innlegg av Medi »

Min egen stemme blir iallfall sterke, for jeg blir så sint. og sinne alene kan ikke leve lenge, men den samhørligheten jeg ser så mange andre har med det jeg mener, vokser og gjør meg sterkere. :mozilla_smile: det liker jeg. og jeg liker alle reaksjonene her. føler at vi ikke lever i en død verden, men en levende en full av kraft og viljestyrke. Jess.... !!! :D
Antall ord: 70
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Sjamaner myrdet... igjen.

Innlegg av Nephandi »

Det er helt grusomnt, det skjer ligende ting i Afrika der folk som blir mistankt for hekseri blir jaget ut av byen, lenket fast utenfor hus som hunder eller i verste fall drept, dette gjelder menn, kvinner og barn. Problemet her er at slikt skjer ofte i veldig lite utdannede samfunn, man ser igjen og igjen at når utdannelse kommer til et område så moderniseres religion og vold i religion sitt navn blir sterkt redusert eller slutter helt. Disse menneskene har ikke noe annet en eldgamle skrifter å basere sin forståelse av verden på, jeg tror ikke de gjør hva de gjør på grunn av ondskap, men på grunn av uvitenhet. Jeg mener dette bare er et til eksempel på hvor viktig det er med utdannelse. Religion er en flott ting, men den må praktiseres av folk som kan tenke seg og som ikke bare lever i frykt, men som sagt situasjonen er helt grusom.
Antall ord: 159
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links