Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynNy dommedag i vente

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Ny dommedag i vente

Innlegg av Arven »

Nå er han igang igjen med avslutningen på dommedagsspådommen sin. Forrige gang var etter hans utsagn en åndelig dommedag,- den endelige "alt er over" dagen er nå på fredag 21 oktober.
Så da er det bare å holde fast :mozilla_smile:
http://www.vg.no/nyheter/utrolige-histo ... d=10014713
Antall ord: 50
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Ny dommedag i vente

Innlegg av Bearchild »

" Sånn i tilfelle sendte VGTV direkte hele dagen lørdag 21. mai i år. Det var forrige gang Harold Camping og hans lojale følgere ventet jordens undergang. "
Supert at en av landets største aviser sørger for å holde oss oppdatert på disse dommedagene, sånn at vi får vite om det virkelig stemmer liksom. :evillaugh Lurer på om de sender direkte neste runde også..
Antall ord: 67
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Ny dommedag i vente

Innlegg av Astarte »

Jeg blir så trøtt av alle disse dommedagene hele tiden. Får snart ikke gjort annet jo.
Antall ord: 18
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Ny dommedag i vente

Innlegg av Heksepusen »

Nå har vi vel overlevd noen så jeg vil vel tro at vi overlever denne også.
Antall ord: 16
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Ny dommedag i vente

Innlegg av Moonstone »

Ja, og denne gangen får han selvfølgelig rett!
At han har tatt feil før er jo bare detaljer tross alt? :mozilla_yell:
Folk må slutte med å ØNSKE at den Kristne Dommedag kommer, og slutte å ØNSKE at den Kristne Dommedag er sann, og heller prøve å rette på ting her og nå slik at vi får en verden vi er stolt av og har lyst til å leve i.
Men såklart det letteste er jo å løpe fra problemene, få for seg et Dommedags scenario hvor akuratt DU er reddet, alle andre går til dundas, en allmektig Gud ødelegger all styggedommen, restaurerer en ny epoke og et nytt Jerusalem laget av rent Gull, og DU får oppleve det sammen med et fåtall andre som tilfeldigvis var overbevist om det samme.

Denne gamle mannen får skjerpe seg.
Jødene hadde greie på Astrologi, slik som de aller fleste Oldtids-kulturer, og alle disse var enige om et skifte, slutten på en 24000 år lang syklus som gjentar seg selv på nytt i det uendelige.
En "Dark Age" er over, og en ny "Golden Age" begynner er slik de gamle anså det, INGEN Dommedag og verden som gikk under. Det stammer fra Kristne misforståelser i ettertid, da de mistet kontakten de en gang hadde med Astrologi de første 2-3 århundrene e.Kr, da de enda ble kalt "Helio-Gnostikere" (Sol-Vitere)
Uvitenhet er skyld i denne Dommedags-tull-greia.

Og det ironiske er at den Katolske Kirke startet sitt regime i forrige "Dark Age" Fiskens Tidsalder som tar slutt nå snart.
Tilfeldig?
Neppe.
De som hevder å lede folk til Frelse og Lyset er nettop de som har gitt oss Mørke og Krig istedenfor, og ALT står i Astrologien..

Shame on you :evillaugh
Antall ord: 299
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - Ny dommedag i vente

Innlegg av Arven »

Astarte skrev:Jeg blir så trøtt av alle disse dommedagene hele tiden. Får snart ikke gjort annet jo.
Jeg lo godt av denne :lol: Veldig godt sagt !
Antall ord: 28
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Ny dommedag i vente

Innlegg av ludoburgero »

Det står i bibelen og Mayakalenderen og skriftene til de gamle Hopi-indianerne og i den strategiske håndboken til Illuminati og i Overlevelsesguiden til 2012-sekten og i Arthur Clarks Hitchhikers Guide to The Galaxy og i Jehovas Vitners Speiderbok og Hakkespettboken og i nyeste Donald-bladet og i Illustrert Vitenskap og i den sataniske bibel og i korinternes første mosebok og i den sveitsiske bankboken og de sa det på Dagsrevyen og på YouTube og det står i fjerde kapittel av Lukas evangelie og det står skrevet på klagemuren og det er laget en blogg om det og det står på Nyhetsspeilet og det står på det katolske nettstedet Harekrishna og det står i Store Norske Leksikon og det står på Wikipedia at:

Verden går under et sted mellom år 2000 og 17000.
Når endetiden er nær skal det blant annet signaliseres med dette:

-mange jordskjelv
-mye solaktivitet
-lite solaktivitet
-mye nordlys
-nye kometer
-nye asteroider
-oppdagelsen av nye planeter
-oppdagelsen av nye medisiner
-oppdagelsen av nye plantearter
-oppdagelsen av nye dyrearter
-forsvinnelse av gamle dyrearter
-forsvinnelse av gamle plantearter
-forbud mot gamle medisiner med stygge bivirkninger
-planeten Pluto mister sin planetstatus
-klimaendringer, som alltid før
-nye skatter og avgifter
-frafall av gamle skatter og avgifter (neida, bare kødda)
-massemediene er kjøpte og betalte
-politikerne lyver
-teknologien utvikler seg
-menneskene blir fordummet og mer kunnskapsløse
-menneskene blir smartere og mer kunnskapsrike
-mer opplysning
-mindre opplysning
-vulkanutbrudd
-flystyrt
-dataproblemer
-utskriftsproblemer på arbeidsplassen
-vanskelig å starte bilen om morgenen
-nye overskrifter i avisa
-kaffen blir kald og sur før du får drukket den
-frokosten blir fortært under et visst stressnivå
-middagen virker kjedelig
-hunden må ut og tisse...

Som vanlig er det dommedag. Hver dag er en dommedag.
Nyt den som om den var din siste, og som om du slipper å gå på jobb i morgen.
Antall ord: 323
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Ny dommedag i vente

Innlegg av Diffusa »

Jeg lurer på om begrepet dommedag nå har fått en annen betydning pga de senere år 8)
Antall ord: 17
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Ny dommedag i vente

Innlegg av jeditrond »

Arven skrev:Nå er han igang igjen med avslutningen på dommedagsspådommen sin. Forrige gang var etter hans utsagn en åndelig dommedag,- den endelige "alt er over" dagen er nå på fredag 21 oktober.
Så da er det bare å holde fast :mozilla_smile:
http://www.vg.no/nyheter/utrolige-histo ... d=10014713
He, he, he, han gir seg ikke? For han sin del får vi håpe verden rundt ham går under slik at han blir fornøyd og vi andre kan fortsette med vårt. Så får han seg en aldri så liten overraskelse på den andre siden når det meste av det han har trodd på viser seg å være på det meste halvsannheter ispedd bevisste og ubevisste løgner for å lage en kontrollmekanisme til bruk på store befolkninger.... :mozilla_tongue:
Antall ord: 135
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Ny dommedag i vente

Innlegg av Astarte »

Nå syns jeg dere er urettferdige. Det er ikke SÅ lett å forutsi dommedag dah! Når man i tillegg skal ha tid til å be om verdens overlevelse, så kan det gå litt i surr for hvem som helst.
Antall ord: 38
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Ny dommedag i vente

Innlegg av ludoburgero »

Vel, husk at det går "troll i ord" som de gamle kaller det.
Poenget her er at bevissthet og fokus hit og dit er det som skaper, slik jeg ser det.

Det betyr ikke at det blir noen dommedag, men det er mange "nyttige idioter" der ute som jobber med å slite seg mot sin egen grav. De går der og misjonerer det merkeligste - og så ender de paradoksalt nok opp med å tro så mye på sin egen sannhet at den blir satt på prøve fra folk som har sett seg mektig leie på å være de eneste som fremdeles har litt bakkekontakt.

På samme måte som vi ser at vitenskapens fanatikere blindt tror at all tro er forårsaket mangel på viten, så ser vi også at det polariserer seg til at de fanatiske religionsmotstanderne skylder alle grusomheter på de religiøse, og imens sitter de religiøse (ja, la oss kategorisere dem alle sammen også under samme kam, for dette var så moro når jeg først var i gang) der - og jaggu skylder de også på at folk bare synder og har sex før ekteskapet og benytter seg av rusmidler som kaffe, tobakk, øl, kokain og sukker. Grusomme greier.

Så kommer individualistene, som er unntatt alt ansvar. De vet å sette seg på en pidestall og se ned på alle andre. De kritiserer typisk alt og alle rundt seg for å være kollektivt dumme, påstår at de er rammet av massesuggesjon, propaganda og hjernevaskning - og de nøyer seg ikke med å spytte på både vitenskapens fanatikere, religionsmotstanderne, de religiøse - men de skyter løs mot individualistene også!

Hvor skal dette ende?

Nei, dommedag kan bare komme. Hva betyr det forresten?
Skal alle få en dom nå? Er vi ikke allerede veldig flinke til å kritisere, kategorisere, være selektive og kyniske? Er vi ikke allerede ved en endetid sånn sett når det kommer til at rådende uvitenhet og begjær for berømmelse står i veien for at sunn fornuft og selvrespekt ser dagens lys? Hva er det vi gaper etter? Vi skriker og bærer oss, og overalt er det hylekor...

Det er mange mennesker, og det blir flere. Det venter både store pandemier, store naturkatastrofer og stor kriger. Hva vil ta knekken på oss først? Vi gleder oss fælt, ikke sant?
Så spennende! Tenk å gå rundt og vente på død og fordervelse.

Patetisk, men akk så menneskelig. Rammet av dødsangsten som vi alle til en viss grad antageligvis er, uansett hva enkelte av oss ville påstå. Det er mange som er overbevist om et etterliv, og jeg skal ikke ta fra noen håpet deres, troen deres, og hva de ville kalle kanskje viten. Det er deres erfaringer, det er deres opplevelser, og jeg respekterer dem høyt for å være fryktløse så langt det lar seg gjøre. Men det er neppe mange av oss som direkte ønsker å dø, er det jeg forsøker å si. Vi er alle utstyrt med et overlevelsesinstinkt - og det henger tett sammen med alt fra lett dødsangst til det å ville ta vare på andre mennesker rundt oss. Omsorg og kjærlighet... tro det eller ei - det er ikke helt dødt enda. Det finnes fremdeles.
Jeg stiller disse spørsmålene i lys av om vi ikke alle er litt redde og forvirrede, og om vi ikke alle føler oss litt alene dess flere mennesker det blir rundt oss, og ikke minst når vi ser at det er om å gjøre å komme seg opp og frem her i livet.

Det er så mange illusjoner og bedrag der ute. Alt skal i system.
Hvorfor tror vi på disse systemene? Kan vi ikke bare bryte dem helt ned?
Det er jo nettopp det jeg snakker om her! Det er disse misjonærene... det er disse som henger igjen i gamle tider... de som ønsker at de gamle ordenene skal bestå enda... det er de som ikke har skjønt det; at verden faktisk går fremover, at ingenting varer evig - annet enn energi - men at alt er under forandring... alt tar en ny form... alt rundt oss går i oppløsning, men vi fortviler fordi vi er vant med å forevige minnene våre - som paradoksalt nok, i denne digitale tidsalder - med ett også bare kan brått forsvinne ved hjelp av noen tastetrykk.
Er det rart at det hele virker skjørt?

Bildet er så komplekst, infløkt og sammensatt at vi klarer ikke å gape over det hele.
Det ekspanderer dessuten - as we speak - nå! Og vi vil få større problemer med å se klarheten i det hele desto mer inn i fremtiden vi beveger oss. For det er allerede langt utenfor vår fatteevne så lenge vi holder tilbake, og så lenge vi LAR OSS holdes tilbake. Av de gamle ordenene.

Tiden er nå. Tiden går fremover. Tider som har vært er ikke lengre.

Banalt enkelt å si, men absurd og vanskelig å forholde seg til dersom man ikke aksepterer forandringer. Forandringer vil komme, som alltid før. Er det virkelig noe å ta på vei for?

Hvorfor skriker folk dommedag?
Tenk over det... er ikke enhver forandring en velsignelse over at livet ikke er så kjedelig og forutsigbart? Hva er det som er så skremmende med nye muligheter?

Velger vi å holdes tilbake, så velger vi også å stå fast. Ikke komme videre.
Ikke utvikle oss. Ikke omfavne livet med alt det har å by på.

Er det verdt det?
Eller kan vi gjøre en innsats og forme det slik vi vil ha det heller?

Spør du meg, så er det siste spørsmålet mitt mest sentralt når jeg ser på hvor mye maktmisbruk det er. Og er det noe jeg har reell frykt for så er det myndigheters maktmisbruk og utøvelse av frihetsberøvelse kamuflert som såkalt "demokratipåprakkelse" og "frihet". To sterkt misbrukte ord.

Alt dette krever en aktiv innsats. All frihet, alle rettigheter - det er ikke gudegitt.
Ingenting av det. Ingenting kommer av seg selv. Vi er passive og apatiske hvis vi tror noe annet.
Naive, driver med selvbedrag. Men gjør vi nå det? Hva skjer oppi hodene til folk som ønsker å lulles inn i frykt. Problem-reaction-solution-basisen... alltid... hele tiden...

Gi slipp! Ta imot en ny tid - aktivt - og delta! Bidra! Gjør noe! Si ifra!

Utfold deg, oppsøk livet, utforsk mulighetene, la din fremtid tuftes på dine verdier!

Når dommedag kommer, så er det fordi DU ikke gjorde noe.
Og om den enn skulle komme likevel, hadde det ikke vært best om du gjorde noe istedenfor å vente?
Antall ord: 1123
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Ny dommedag i vente

Innlegg av Bearchild »

Jeg begynner å lure på om alle disse dommedagsprofetiene er en del av hele puslespillet. At "den nye tiden" som Mayaene og Hopiene snakker om, som skal være så fin, er den dagen vi faktisk begynner å leve i nuet, istedenfor å bare bable om at det var dèt vi jo burde ha gjort.
Antall ord: 53
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Ny dommedag i vente

Innlegg av Moonstone »

Lurer på hvordan det går med disse som putter sin fulle lit til denne fyren.
Folk har jo både solgt husene sine og sluttet i jobber pga dette.
Lurer på om i det hele tatt bryr seg om disse, om han har samvittighet?

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... d=10094076
Antall ord: 54
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Ny dommedag i vente

Innlegg av Arven »

Selvfølgelig har han samvittighet. Det er jo derfor han gjør det han gjør. Fordi han selv er overbevist om at dette skal skje og han må prøve å redde så mange som mulig. Han sa jo det at han syns det var leit at folk tapte penger og sa opp jobben, men folk velger selv å følge. For å ha dårlig samvittighet så fordrer det jo at man selv har en tanke om at det man gjorde ikke var helt rett. Den tanken har tydligvis ikke han og da blir det vanskelig å føle noe skyld også.
Jeg skjønner ikke at det er mulig å være like overbevist hver gang, når det stadig viser seg å være feil, men i hans verden er visst ikke det et problem. Mannen må være mentalt syk.
Jeg vil jo håpe at folk ikke følger han så blindt denne gangen også blir det like spennende denne gangen å høre hva han har å si i etterkant ....
Antall ord: 169
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Ny dommedag i vente

Innlegg av ludoburgero »

Kanskje ufattelig mange mennesker føler avmakt, og alle disse ønsker en stor løsning på absolutt alle problemer i livet, og derfor ser en dommedag som eneste utvei.
Antall ord: 29
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links