Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerHjemsøkt på tvnorge

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 681
Startet: 14 Okt 2007 17:36
16
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Hjemsøkt på tvnorge

Innlegg av Rosalind »

Heisann, gode gamle forum! :D

I det siste har jeg leitet meg litt rundt på jakt etter å finne noen episoder av den serien som het "Hjemsøkt" som gikk på tvnorge og Discovery for noen år tilbake... Nå lurer jeg litt på hva denne serien het på engelsk? Noen som husker? Alltid letter å finne den på engelsk, eller er det kanskje noen som har en lenke til episodene? :)
Antall ord: 67
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hjemsøkt på tvnorge

Innlegg av Arven »

Hunted ?
Antall ord: 1
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hjemsøkt på tvnorge

Innlegg av jeditrond »

Antall ord: 12
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Hjemsøkt på tvnorge

Innlegg av Diffusa »

Var det ikke noe som het Most haunted også?

Japp, :D
http://en.wikipedia.org/wiki/Most_Haunted
Antall ord: 17
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hjemsøkt på tvnorge

Innlegg av jeditrond »

Diffusa skrev:Var det ikke noe som het Most haunted også?

Japp, :D
http://en.wikipedia.org/wiki/Most_Haunted
Tror det er riktig serie, den jeg gravde frem var amerikansk. Tror ikke TVN har vist noen amerikanske dokumentarer om det overnaturlige :D
Antall ord: 41
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Hjemsøkt på tvnorge

Innlegg av Nephandi »

Jeg har opp til sesong 13 av Most Haunted på DVD i tilegg til en boks med episoder av Haunted Egypt eller hva nå serien het som hadde han Derek fyren som var medium i Most Haunted en stund. Serien virker litt useriøs på meg og jeg stoler ikke på den, men jeg elsker spøkelseshistorier så jeg synes serien er kjempemorsom å se på.
Antall ord: 65
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hjemsøkt på tvnorge

Innlegg av jeditrond »

Nephandi skrev:Jeg har opp til sesong 13 av Most Haunted på DVD i tilegg til en boks med episoder av Haunted Egypt eller hva nå serien het som hadde han Derek fyren som var medium i Most Haunted en stund. Serien virker litt useriøs på meg og jeg stoler ikke på den, men jeg elsker spøkelseshistorier så jeg synes serien er kjempemorsom å se på.
Kan du fortelle noe mer om Haunted Egypt? Spøkelser i Egypt høres spennende ut selv om det evt. er juks og fanteri :)
Antall ord: 91
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Hjemsøkt på tvnorge

Innlegg av Nephandi »

Paranormal Egypt er en kort serie, hver episode handle om en personelighet eller et mysterie i fra gamle Egypt og så forsøker et medium å finne ut av det. Jeg er litt delt på serien, på en måte er det flotte spøkelseshistorier, men jeg synes at mediet tar å tramper litt på folk i lokalmiljøet der nede, det hele er veldig showy og det er tydelig at han skremmer dem til tider. Bortsett fra det så er det spøkelseshistorier om Åndene til gamle Egyptere og er ganske gøy.

Oops, ser at jeg husket feil, serien heter Paranormal Egypt not Haunted Egypt, beklager feilen, jeg var så opphengt i Most Haunted så jeg var sikker på at the var Haunted Egypt men det er altså feil, serien heter Paranormal Egypt.
Antall ord: 133
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hjemsøkt på tvnorge

Innlegg av jeditrond »

Nephandi skrev:Paranormal Egypt er en kort serie, hver episode handle om en personelighet eller et mysterie i fra gamle Egypt og så forsøker et medium å finne ut av det. Jeg er litt delt på serien, på en måte er det flotte spøkelseshistorier, men jeg synes at mediet tar å tramper litt på folk i lokalmiljøet der nede, det hele er veldig showy og det er tydelig at han skremmer dem til tider. Bortsett fra det så er det spøkelseshistorier om Åndene til gamle Egyptere og er ganske gøy.

Oops, ser at jeg husket feil, serien heter Paranormal Egypt not Haunted Egypt, beklager feilen, jeg var så opphengt i Most Haunted så jeg var sikker på at the var Haunted Egypt men det er altså feil, serien heter Paranormal Egypt.
Takk for info, da får jeg ta en tur ut på det store nettet og se hva jeg finner for noe, det gamle Egypt er spennende saker.
Antall ord: 163
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Hjemsøkt på tvnorge

Innlegg av Nephandi »

Jeg har alltid vert forelsket i det Gamle Egypt. Men ofte når jeg ser filmer og slikt satt i den tiden så får jeg denne merkelige følelsen av at dette er galt, det var ikke slikt. Uansett så finner jeg at jeg er blitt mer og mer interessert i Gamle Egypt i det siste. Si i fra om du trenger noe hjelp med å finne ut om den serien så skal jeg poste noen linker.
Antall ord: 77
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hjemsøkt på tvnorge

Innlegg av jeditrond »

Nephandi skrev:Jeg har alltid vert forelsket i det Gamle Egypt. Men ofte når jeg ser filmer og slikt satt i den tiden så får jeg denne merkelige følelsen av at dette er galt, det var ikke slikt. Uansett så finner jeg at jeg er blitt mer og mer interessert i Gamle Egypt i det siste. Si i fra om du trenger noe hjelp med å finne ut om den serien så skal jeg poste noen linker.
Takk for det, fant en pent brukt DVD-boks på amazon.co.uk, så nå er den bestilt, kom på ca 70 kr alt i alt, det er overlevbart :) Og det gamle Egypt er fascinerende ja, men arkeologene og historikerne er nok litt på villspor til tider og klamrer seg fast til oppleste og vedtatte teorier selv om ting ikke stemmer overens :D
Antall ord: 141
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Hjemsøkt på tvnorge

Innlegg av Nephandi »

Jeg var litt uheldig med min boks, ytter boksen som de tre DVDene står i er litt skrapt opp, men dickene er i orden og de indre koverne er bra så jeg skal ikke klage, jeg fikk også boksen for en bra pris. Jeg liker Amazon, man kan få tak i det meste der. :D
Antall ord: 55
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- Hjemsøkt på tvnorge

Innlegg av Mei987 »

Det er nok Most Haunted UK. De hadde også en sesong med Most Haunted USA, de sendte en del episoder fra den serien på Fem kanalen. Men plutselig var det stopp...>.<

Selv om en del av seansene var litt "showy". Alt i alt syns jeg det var en grei serie, jeg kjente igjen noen av stedene de besøkte også. Det var litt gøy å.
Antall ord: 65
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links