Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppennoen som kan hjelpe meg å tyde en drøm?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

stgirl23
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 16 Okt 2011 07:45
12

noen som kan hjelpe meg å tyde en drøm?

Innlegg av stgirl23 »

Hei :mozilla_smile: lurer på om noen der ute kan hjelpe meg å tyde en drøm jeg hadde i natt.. den har satt seg bokstavelig talt på netthinnnen,får den ikke ut av hodet liksom.. tenker hele tiden på om det er underbevissheten min som prøver å fortelle meg noe.

jeg drømte at jeg skulle gå over en hengebro,jeg kom halveis og så møtte jeg på en ukjent mann så sa at jeg måtte snu, jeg ble redd og fikk hjertebank og broen begynte å vingle, under meg var det masse vann som var skikkelig forurenset og grumsete, rundt meg var himmelen helt knallrosa og masse tåke når jeg så bortover mot denne mannen.. bak han var det en stor ferje.. jeg sa til denne mannen at jeg ikke kunne snu fordi jeg måtte rekke denne båten og at det blir en stor omvei for meg å kjøre gjennom tunnelen.. han nektet meg å gå videre, jeg begynte å svette å springe vekk fra denne mannen mens jeg falt hele tiden.. jeg kom meg tilbake til land og satt meg i en rosa bil å kjørte videre så kom jeg til et stort lagerbygg der jeg møtte min far(som lever),min avdøde bestevenn og min sønn.
plutselig var vi inne i et slags hus,vet ikke helt hva det var men jeg følte jeg fikk klaustorfobi der inne iallefall,masse trange rom(noe som jeg har angst for i virkeligheten!).
jeg satt meg ned med min sønn i vognen på sia av meg, så kom det den samme mannen jeg traff på hengebroen og sa at jeg måtte sitte stille.. så gjorde jeg det og så begynte han å stikke meg med en nål, jeg ble livredd å prøvde å springe ut av dette trange rommet, jeg kom meg ut og sprang i gangen livredd med bestevennen min(som er død)på siden av meg, jeg ropte : pappa er død pappa er død!!så sa bestevennen min : nei det er han ikke,han er jo her å passer på deg. så forsvant bestevennen min mens jeg sprang etter han å ropte : nei ikke dra ifra meg igjen,jeg trenger deg her!! så sa han : du klarer deg fint vennen, jeg kommer innom av og til..
:?
så sprang jeg inn på et lite kokvarmt bad og prøvde å åpne vinduet, så kom det en naken blodig ukjent kvinne mot meg i treg fart og skrek at jeg måtte komme meg ut fordi denne mannen kom til å ta barnevognen..jeg var i full panikk å skrek etter faren min og sa at han måtte komme seg ut fordi denne mannen var en morder.
det var masse svart tape på dørhåndtakene og dørene var brune, badet var hvitt og med en glassdør..jeg klarte å åpne den ene døra og mens jeg hadde mobilen min i hånden så jeg på bilde av bestevennen min hele tiden.
så våknet jeg.
håper ikke dette ble for langt å tolke.. hadde satt pris på om noen kunne gitt meg et svar på hva allt dette betyr.. siden den har satt seg fast i hodet mitt i hele dag :S
:?
:mozilla_undecided:
Antall ord: 542

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OnlyOne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 21 Jul 2011 14:42
12
Kjønn (valgfri): (reindrift)same
Lokalisering: Bor i et hus, jeg.
Har takket: 21 ganger
Blitt takket: 13 ganger

- noen som kan hjelpe meg å tyde en drøm?

Innlegg av OnlyOne »

Tror det er noe som forteller deg noe.
Din avdøde bestevenn, er med deg. H*n vil at du skal klare noe.
Blodig kvinne? I et bad? Minner meg om Bloody Mary. Hun dreper vanligvis
folk, som historiene sier.
Det skjer noe uvanlig, gjetter jeg. Så kommer bestevennen din, og gir deg tro.
Bare noe jeg gjetter.
Antall ord: 58
-i'm OnlyOne

Haha, jeg greide å få deg til å lese denne..!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- noen som kan hjelpe meg å tyde en drøm?

Innlegg av helgemann »

stgirl23 skrev:jeg drømte at jeg skulle gå over en hengebro,jeg kom halveis og så møtte jeg på en ukjent mann så sa at jeg måtte snu, jeg ble redd og fikk hjertebank og broen begynte å vingle, under meg var det masse vann som var skikkelig forurenset og grumsete, rundt meg var himmelen helt knallrosa og masse tåke når jeg så bortover mot denne mannen.. bak han var det en stor ferje.. jeg sa til denne mannen at jeg ikke kunne snu fordi jeg måtte rekke denne båten og at det blir en stor omvei for meg å kjøre gjennom tunnelen.. han nektet meg å gå videre, jeg begynte å svette å springe vekk fra denne mannen mens jeg falt hele tiden.. jeg kom meg tilbake til land og satt meg i en rosa bil å kjørte videre så kom jeg til et stort lagerbygg der jeg møtte min far(som lever),min avdøde bestevenn og min sønn.

plutselig var vi inne i et slags hus,vet ikke helt hva det var men jeg følte jeg fikk klaustorfobi der inne iallefall,masse trange rom(noe som jeg har angst for i virkeligheten!).
jeg satt meg ned med min sønn i vognen på sia av meg, så kom det den samme mannen jeg traff på hengebroen og sa at jeg måtte sitte stille.. så gjorde jeg det og så begynte han å stikke meg med en nål, jeg ble livredd å prøvde å springe ut av dette trange rommet, jeg kom meg ut og sprang i gangen livredd med bestevennen min(som er død)på siden av meg, jeg ropte : pappa er død pappa er død!!så sa bestevennen min : nei det er han ikke,han er jo her å passer på deg. så forsvant bestevennen min mens jeg sprang etter han å ropte : nei ikke dra ifra meg igjen,jeg trenger deg her!! så sa han : du klarer deg fint vennen, jeg kommer innom av og til..

så sprang jeg inn på et lite kokvarmt bad og prøvde å åpne vinduet, så kom det en naken blodig ukjent kvinne mot meg i treg fart og skrek at jeg måtte komme meg ut fordi denne mannen kom til å ta barnevognen..jeg var i full panikk å skrek etter faren min og sa at han måtte komme seg ut fordi denne mannen var en morder.
det var masse svart tape på dørhåndtakene og dørene var brune, badet var hvitt og med en glassdør..jeg klarte å åpne den ene døra og mens jeg hadde mobilen min i hånden så jeg på bilde av bestevennen min hele tiden.
så våknet jeg.
Hva tenker du selv om denne drømmen? Var det "fera" mannen du møtte på? Mannen som fører en over til den andre siden. Ferga blir jo sett på som en transport middel til den andre siden. Likeså hengebruen du gikk over. Drømmen blir veldig personlig føler jeg. Kan du hatt ønske å ikke leve mer? Men den mannelig skyggen av deg selv, stoppet deg der! Vann har med følelser å gjøre. Siden vannet var uklar og grumsete, så har det noe med det at ikke har helt klare følelser. Kanskje følelser til deg selv. Kanskje du ikke klarer å være ærlig mot deg selv? Rosa fargene går igjenn her, rosa himmel, rosa bil. Rosa står får kvinnelighet og uskyld. Kanskje er du veldig opptatt av det feninime? Bilen er jo et transport middel den og, men et mannlig symbol. Kanskje du vil "kvinneliggjøre" mannen i deg? Tunnel er jo også en overgang, men også et symbol for det kvinnelig kjønnsorgan. I den her drømmen, er tunnelen er overgang i fra denne delen av verden og den hinsidige. Virker som at ting ikke er helt klart for deg, derfor denne tåken og uklare vannet. Du gir opp å kjempe om å komme over til den andre siden, en kamp som har gjort deg svett. Og når broen begynner å gynge, er du på et ustabilt grunnlag. Du har ikke hatt et stabilt nok liv. Veien er livets vei. Lagerbygg, er et bygg hvor ting blir oppbevart. Ting du ikke trenger lengre. I dette bygget, har du oppbevart alt om ditt barn, din far, og din bestevenn som nå er død. Hvis din bestevenn var en gutt, kan det stå for den mannlige siden av deg, men som nå er død. Barnet refferer til at barnet i deg selv. Din sønn kan også representerer den mannlige siden av deg. Men kan også stå for ting som skjedde da, eller ting som skjedde for x ant år siden. Din far står får det trygge, solide, og identiten. Alle disse tre (bestekompisen, barnet, og din far) har du gjemt bort, hvorfor det?
Endret: Men en bru, en ferge og en tunnel kan også stå for overgang til nytt liv. Kanskje du blir forhindret av å starte et nytt liv?
Hus har som oftest med de ulike delene av livet man har levd. Rommene har med ulike deler av deg selv. Siden du får klaus av både huset og rommene, har det skjedd noe på et viss punkt i livet ditt, som har forårsaket det. Du har sønnen din med deg, når du går inn i huset. Du er nå blitt et helt menneske, som tør å se tilbake på livet du har levd. Barnet i deg, i dette huset, har du lagt i en slags vogn. Du tar vare på barnet i deg, du tar vare på den mannlige delen av deg. Mannen som oppsøker deg igjen, er skyggemannen. Den samme mannen som forhindret deg i gå over til den andre siden, ber deg om å sitte stille, han ber deg sitte ned og slappe av. Så stikker han ei nål i deg. En nål er symbol for det mannlige lem. Du får negative følelser når denne treffer deg. Angsten og smerten tar overhånd, slik at du lengre ikke klarer å sitte i still, tilbake steget til fortiden gikk ikke, så du må rømme rommet igjen. En gang er, på like linje med tunnelen, et tegn på vagina, fødselskannalen. Du løper igjennom denne kanalen, med sorg og smerte, samtidig som din døde beste venn løper ved siden av deg. Du roper ut at din far er død, din indentited er ødelagt! Men din døde venn, som kan være den mannlige av delen av deg, som nevnt, som er død i deg, beroliger deg med at din far ikke er død, identiteten din er ikke borte. Den bestevenn beroliger deg med at han vil komme tilbake, når du trenger hans styrke og kraft, så kommer han til deg og gir deg det. Så selv om han er død, er han ikke død likevel. Du har ikke tapt alt, selv om du tror det.

Bad er et rom hvor mange ting foregår. Renhold, sted hvor man kvitter seg med avføring, osv. Badet er lite og kokvarmt. Virker som at ting kanskje må få utløp for noe? En ukjent blodig kvinne kommer "gående" mot deg, kanskje det er en skjult side av deg selv? Som du kanskje har "offret" bort, siden blod av denne typen, kan stå for offer. Igjen roper du etter din far, du roper etter det trygge og solide. Du får beskjed av samvittigheten, som kanskje er den som er "offret" bort, at du må berge/redde barnet i deg. For "skyggemannen" som opptrer tre ganger i denne drømmen, er en morder. "Skyggemannen" forhindret deg i gå over til den andre siden, han stakk en nål i deg, og nå vil han drepe barnet i deg.
Svart tape, kan stå for "sørgebånd". Brunt er jordfarge, og kan stå for jordkraft, men også for depresjon. Og siden svart og brunt går igjen på dørene, er det noe negativt med de, kanskje de skjuler negative ting som ikke skal fram i lyset. Hvit er renhetens farge, kanskje du har "vasket" deg ren nå? Glassdør er ei dør som ikke "stenger" noe ute, man kan se hva som foregår innenfor det rommet.
Mobiltlf kan stå for kommunikasjon med åndelige. Og når du tar kontakt med det åndelig i deg, kommer du igjen i kontakt med bestevennen din.

Dette er nå mine tanker, men kan ta fullstednig feil her!
Antall ord: 1442

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stgirl23
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 16 Okt 2011 07:45
12

- noen som kan hjelpe meg å tyde en drøm?

Innlegg av stgirl23 »

heisann! :) tusen takk for kjempebra drømmetydning men jeg kjenner meg ikke igjen i det du mener med det mannelige i meg.. jeg er ei ganske feminim jente og har aldri slitt med hvem jeg er.
men jeg har slitt lenge med depresjon og angst.. siden tenårene og har hatt en del selvmordsforsøk og selvmordstanker de siste årene :oops: .
hmm skal prøve å tenke litt mer gjennom det du har skrevet her så kanskje jeg forstår drømmen bedre.. har ennå ikke klart å glømme denne drømmen og det er jo mange mnd siden nå :?
og det med min far er nok helt sant for han er den tryggeste personen jeg har <3 vi har et ganske godt og sterkt forhold :)
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links