Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynHva er den rette veien?

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bgirl86
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 23 Okt 2011 14:11
12
Kjønn (valgfri): frk
Lokalisering: Kristiansund

Hva er den rette veien?

Innlegg av Bgirl86 »

Hei!
Jeg vet ikke helt om dette blir rett kategori og og legge dette emne under? Ja, pytt san :)
Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne for jeg har ikke noe konkret å fortelle eller spørre om. Man kan vel trygt si at jeg er ganske lost. Jeg har vel gått meg bort? valgt feil vei? alt stopper vertfall her.
Null energi, null livs lyst,null glede.
Jeg trenger å finne meg selv. Jeg trenger noe å leve for.
Jeg har i noen år nå gått på div antidepresiva/angst dempende medesiner osv. medesiner er medesiner! helper vel der og da men inne i meg er jeg vel den samme?

jeg vil nå ta ansvar for livet mitt og den psykiske å fysiske helsen min. Jeg ønsker meg rett og slett en spirituell veileder? En venn? Jeg trenger en tro og jeg trenger svar. Mye av dette kan vel ikke fikses sånn utenvidre men samtidig vet man aldrig hvor hjelpen ligger?

Det jeg egentlig spørr etter da er vel tips? råd? hvor begynner jeg? Jeg vet lite om alternativ medisin,healing,dvi terapier,div livsyn og troer. åpen for det meste men stoler ikke blindt på alt som blir sakt.

beklager vist dette ble et dumt innlegg? men dette er viktig for meg å det må vel telle for noe?
Ha en fin dag:)
Bgirl86
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Hva er den rette veien?

Innlegg av Heksepusen »

Hei og velkommen til oss førs og fremst.

Slik jeg får inntrykk av høres det utrolig tungt ut for deg, men det trenger jeg vel ikke påpeke.
Men Haeling er noe jeg har prøvd og det syns jeg at hjalp meg på veien.
Enting jeg også har funnet stor nytte av er meditasjon og en liten regel jeg har døpt til fin en ting som gjør deg glad hver dag.
Så har jeg også funnet stor glede ved denne gjengen her inne for her er det mange kloke og fornuftige mennsker selv om vi kan være høytsvevende og til tider hissige, men her får man alltid noe gode ord.
Men små ting som gjør den store forskjellen lykke til og håper du finner veien snart.
Antall ord: 137
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Hva er den rette veien?

Innlegg av Diffusa »

Hei og velkommen hit, håper du vil trives her hos oss :mozilla_smile:

Jeg synes ikke innlegget ditt var dumt på noe vis. Det er derimot veldig vanskelig for min del å svare på det du lurer på. Jeg tror det er du selv som besitter de svarene du egentlig søker, du må bare rote en del i nøstet for å finne begynnelsen på det.

Jeg kjenner meg igjen i mye av det du sier, og det er det sikkert flere her inne som gjør.
Kanskje det å utveksle tanker og spørsmål er et skritt i riktig retning? Når man ikke vet hvor man står så kan det være veldig givende å lese og få forståelse om hvor andre står og hvorfor de står der. Og underveis så finner man mye man kan ta til seg og som man vil fordype seg i.

Jeg vil si det at det stopper ikke her selv om det kan føles slik ut til tider :mozilla_wink:

En fin begynnelse er å sette seg realistiske mål og så ta fatt på veien mot de.
Antall ord: 189
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
NightHawk
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 252
Startet: 09 Sep 2008 22:40
15
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 8 ganger

- Hva er den rette veien?

Innlegg av NightHawk »

Den rette vei er den du føler for selv :) .
Antall ord: 10
We Weren't Born To Follow

An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hva er den rette veien?

Innlegg av jeditrond »

Ikke noe dumt spørsmål i det hele tatt. Hvilken vei du skal ta er det ingen som skal fortelle deg, det må du finne ut av selv. Men for å hjelpe på veien til å finne ut av hvem du egentlig er, kan som andre før her har skrevet meditasjon hjelpe. Prøv også healing f.eks. for å få energien opp igjen, men det er et tegn i tiden at mange er slitne når de våkner f.eks.

Lykke til med å finne ut av hvem du er og velkommen hit :mozilla_laughing:
Antall ord: 95
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Hva er den rette veien?

Innlegg av Asbjørn »

Tråden ligger på en helt grei plass den...

Og velkommen forresten ;)

Å finne sin vei, hva man skal tro på osv, er ikke det enkleste man gjør i livet.

Men - ett sted må man begynne,- og det viktigste er å bli kjent med innhold i forskjellige trosretninger, og se om noen av disse virker interresanne.
Har selv vært innom flere trosretninger, før jeg endte opp her jeg er nå, men en miks av masse...
Jeg vil ikke kalle meg som tilhørende inne noen spesiell trosretning, men heller endel mot paganisme, sjamanisme, litt wicca, osv, selv om jeg ikke lever slik....

At det er noe mer, - ja det er jeg skråsikker på, - det er altså ikke lenger bare en tro.

Meditasjon er nevnt, - og det kan virke vanskelig, - men faktisk så mediterer vi alle i kortere eller lengre tid hver dag, men vi kaller det gjerne tankeflukt...
Meditasjon kan også være å være helt stille, også tankemessig, men det er noe man ikke klarer de første gangene iallfall, - noen klarer aldri "tankestilla"...

Har du noen egne erfaringer fra "den andre siden" - for å si det slik ?
Det kan gi deg noen pekepinner på hva du bør søke etter, - eller hva du bør lære mer om.

Her i forumet er det også mange erfaringer , - men også endel som har morro med det...
Men les, og vær kritisk, - ikke alt som står er reellt, ikke alt som står er noe å tro på, osv.

Og ikke vær redd for å spørre om du lurer på noe.
Her er flere som kan gi gode svar, selv om man bor i en annen landsdel...

A
Antall ord: 282

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hva er den rette veien?

Innlegg av Arven »

Hei og velkommen til oss :mozilla_smile: . Innlegget ditt er ikke dumt. Det står stor respekt av at du tør å være så åpen om de problemene du har. At du nå gjør noe aktivt for deg selv er det første gode tegnet på at du er på vei ut av det tunge.
Mange mennesker trenger litt medisinsk hjelp i en vanskelig tid, det forandrer selvfølgelig ikke hvem du er eller din verdi ! :mozilla_smile:
Å gi råd om veivalg er vanskelig for dette med livsyn er veldig personlig og du må selv finne ut hva som passer for deg.
Bli med oss ! Vær aktiv her inne. Masse kunnskapsrike og ikke minst kjempetrivelige mennesker her inne. Les tråder, vær med og still spørsmål. Grav og vær nysgjerrig. Etterhvert vil det dukke opp en retning som tiltaler deg :mozilla_smile:
Råd om meditasjon er godt. Det hjelper deg til å finne ro og å komme bedre i kontakt med den du er.
Det er en god "Oppskrift" i denne tråden :
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... =114&t=581
Antall ord: 190
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

- Hva er den rette veien?

Innlegg av Divine Spirit »

Velkommen!

Du har vel igrunn allerede svart på en del av spørsmålene dine selv.

Medisinering er en kortsiktig løsning for akutte tilfelder av fx angst, men det er ikke en medisin som hjelper mot noe, eller kurerer noe som helst. Men er til for å fjerne en del følelser og tanker. Fjerner du noe av følelsene og tankene vil du selvsagt bli redusert, alltså redusert ihht til hva som er deg. Hvorfor legestanden velger å gjøre dette mot mennesker er et mysterium. Men det er vel enklere og billigere for samfunnet om man rett å slett "doper" folk istedenfor å hjelpe dem? Ikke missforstå, det er sikkert mye bra med slike medikamenter, men de er ikke ment som en langvarig løsning. Alltså folk skal ikke ha dette år etter år.

Du har igrunn kommet langt allerede siden du på et eller annet vis har tatt et valg og vil videre i livet. Kort fortalt er du nå inne på rett vei igjen, din vei. Mennesker er unike og ingen har den samme veien som noen annen.
Antall ord: 179
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Hva er den rette veien?

Innlegg av Moonstone »

Velkommen.

Hovedsaken da er å FINNE inni deg NOE som kan gi deg mening, uansett hva enn det måtte være.
Kjenn deg selv, ut og inn først, hva du liker/ikke liker, mestrer/ikke mestrer.
Finn ut hva du reagerer emosjonelt på, blir revet med av, opprørt av osv og kartlegg deg selv.
Sett opp et diagram av deg selv, finn MENING, DIN mening og drit i hva alle andre måtte mene om hva som BØR gi deg mening.

Det andre finner mening i kan du finne helt meningsløst, og omvendt.

Hvilke stjernetegn er du født i forresten?
Antall ord: 105
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Hva er den rette veien?

Innlegg av Lilja »

De over meg har som vanlig sagt mange fine, kloke og gode ord :flirt

Jeg har ikke så mye å tilføye, men vil gjerne få ønske deg velkommen hit til oss alikevel!


Mvh Lilja
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bgirl86
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 23 Okt 2011 14:11
12
Kjønn (valgfri): frk
Lokalisering: Kristiansund

- Hva er den rette veien?

Innlegg av Bgirl86 »

takk takk folkens :)
Jeg setter utrolig stor pris på at dere tok dere tid til å svare meg :)
beklager at jeg ikke svarer på hver enkelt kommentar men det står det samme i mange av de og jeg orker ikke helt repitere meg selv :P litt lat kanskje? hehe.. takk for den varme velkomsten jeg har fått av dere:) det betyr kanskje mere for meg enn dere vet, så takk igjen:)

flere av dere har nevnt meditasjon. Finnes det ei god internett side eller lignende der jeg kan finne en "oppskrift" ?
En av dere nevnte medisiner og jeg kunne ikke vert mere enig! Jeg skulle ønske jeg bare kunne kastet pillene ut vinduet å sluppet å se de mere! men en dag skal jeg bli pille fri :):)
mitt stjerne tegn er jomfruen men jeg synes ikke selv jeg er en typisk jomfrue egentlig. kanskje mere en løve?
mange av dere sier jeg vet svarene selv å det kan vel stemme på et vis sem samtidig er jeg på en plass i livet nå hvor svar er vanskelig å finne. jeg leter vel etter noe som kan hjelpe meg å finne de rette svarene i meg selv. samtidig er jeg ikke sterk nok nå til å virkelig stå for det jeg tror på. Jeg gir vel litt etter for andres meninger og følelser.

takk igjen fot all hjelp folkens :sunny
beklager om noen spm ble glemt. alle svar og spm er like viktig uansett om jeg kan ha glemt bort noen;)
Antall ord: 245

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hva er den rette veien?

Innlegg av jeditrond »

Sider om meditasjon;

http://meditasjon.nyttiginfo.no/

Buddhistisk innsiktsmeditasjon; http://buddhistforbundet.no/article/sho ... meditasjon

Mantrameditasjon: http://www.alternative-medicine.net/med ... egian.html

Håper du finner en type meditasjon som passer deg :mozilla_smile:
Antall ord: 36
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Hva er den rette veien?

Innlegg av Lilja »

De fleste alternativbutikker selger cd'er med guidet meditasjon, kanskje det er lettere å begynne med det?
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Hva er den rette veien?

Innlegg av Astarte »

Hjertelig velkommen til oss! Og takk for at du viser oss tillit til å spørre om ting veldig mange av oss har mer eller mindre erfaring med!

Livet går i bølgedaler, noen perioder er tyngre enn andre, og virker håpløse. Jeg syns du tar opp et aktuelt tema her, og ønsker denne tråden velkommen også.

Mange kloke mennesker har kommet med gode råd lenger opp i tråden, så jeg vil bare skrive et innlegg der jeg signerer dem og sender deg alle gode ønsker for den veien du går nå. Du må gjerne gå den sammen med oss her inne.

En ting kan jeg uansett (nesten) garantere: Hvis du er konstruktiv og aktiv i denne fasen i livet ditt, kommer du en gang til å se tilbake på erfaringen med takknemlighet.

:klemme
Antall ord: 138
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Hva er den rette veien?

Innlegg av Moonstone »

Bgirl86 skrev:Jeg leter vel etter noe som kan hjelpe meg å finne de rette svarene i meg selv. samtidig er jeg ikke sterk nok nå til å virkelig stå for det jeg tror på. Jeg gir vel litt etter for andres meninger og følelser.
Har du tenkt på om det er dette som faktisk kan være problemet, at du gir etter for hva andre sier bør gi deg mening, og at du synes veien de peker ut er meningsløs?
Da bør du seriøst vike fra den utpekte veien andre har pekt ut for deg før du møter veggen.
Husk det jeg skrev lenger opp:
Det noen kan finne meningsfylt, kan andre finne meningsløst.
I dette samfunnet virker det som om ALLE absolutt skal dele samme vei,drømmer,normer osv.
Dette til tross for at ALLE er forskjellig og finner mening i vidt forskjellige ting i livet.
DET finner jeg meningsløst,at alle skal tvinges til å være like.

Så du har Sol-tegn i Jomfruen?
Hvor har du Måne-tegnet ditt da?
Hvor Månen befant seg er vel så viktig som hvor Sola stod, og kan forklare hvorfor du ikke føler deg som typisk Jomfru.
Antall ord: 208
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links