Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHar du en paranormal evne?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Mai
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 27 Okt 2011 11:05
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 3 ganger

Har du en paranormal evne?

Innlegg av Mai »

Hei, ny her inne :P
Tenkte det kunne vært morsomt å høre hva slags evner dere har
og hva dere gjorde for å utvikle disse.
Har selv empatiske/føler-evner under utvikling. Jeg har så langt jeg kan huske hatt dette ,men først blitt klar over hva det er nå de senere årene.
Den sterkeste evnen og som kommer mest hyppig er å lese hvordan mennesker rundt meg har det innerst inne, og det er da også lett å se årsak/sammenheng. Det kan være til tider slitsomt å "se" og "vite" uten å kunne forklare logisk hvorfor jeg vet eller ser. Flere som kjenner seg igjen?

Har ikke helt kontroll over situasjonen alltid og noen ganger har jeg ikke forstått at de tingene jeg føler, er andres følelser..
Har meditert i noen år og det hjelper til å renske, blir klarere, rotfeste, mere avslappet og fokusert.
I de senere årene har jeg forstått at jeg også er sensitiv til å føle tilstedeværelse av åndelige eller rest energi. Kjenner i blant at det prikker i hendene eller at luften kjennes anderledes ut. I blant kan det føles eller "sees" i det indre øyet hvem det er. I noen få tilfeller har jeg sett skygger. I et tilfelle så jeg det i sammen med en god venn som er svært skeptisk til slikt.
Har også "beskyttet" hjemmet mitt, så ingen uvelkomment vesen kommer å forstyrrer :bat

Spennende hvis noen vil fortelle litt om sine opplevelser eller evner!
Antall ord: 248

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mai
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 27 Okt 2011 11:05
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- Har du en paranormal evne?

Innlegg av Mai »

Ingen som har clairsentience som hovedevne her? :mozilla_surprised:
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Har du en paranormal evne?

Innlegg av jeditrond »

Hva er clairsentience? Jeg har evner som tydeligvis er i ferd med å forsterke seg, vet bare ikke helt hva :mozilla_smile: Jeg kan se skygger/luft som er mer solid, sjelden jeg greier å finne ut av hvem/hva dette er. Jeg har hatt "syner" ang. meg selv + et besøk fra en sjel som ikke var inkarnert ennå som sa hun skulle bli min datter. Var vel litt skeptisk til dette men spurte hvem som skulle bli moren, da lo hun og sa at jeg fikk vente og se (jeg så "henne" som en tenåringsjente, kun ansiktet). Synene om de kan kalles det går på at et hvitt hus langs veien opp gjennom Lågendalen trenger hjelp fra meg en gang i fremtiden. Antageligvis husrens siden jeg ser meg selv som jedi :D Men det er vel universet som bruker symboler. Har også sett noe som jeg tror var mitt bryllup, men jeg sto blant "publikum" så jeg så ikke ansiktet til bruden, allikevel visste jeg at det var meg der fremme. Og bryllupet så ut som et shintobryllup foretatt inne i en kongresshall eller lignende. Så det kan være jeg treffer min fremtidige livsledsager på en kongress for manga/animé. Det er slik jeg tolker det selv om jeg ikke har noe i mot et evt. shintobryllup ift. kirkebryllup da jeg jo har konvertert til buddhismen 8)

Sist men ikke minst har jeg visst varme hender innimellom, min mor mente hun ble bedre av en "håndspåleggelse". Litt usikker på denne ennå, så lar den ligge og venter og ser :mrgreen:
Antall ord: 263
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Har du en paranormal evne?

Innlegg av Bearchild »

Kan vel ikke akkurat skryte på meg noen evner. Hadde en periode i tenårene hvor jeg sanndrømte en del ganger, men dette har jeg desverre mistet. Eller "gjemt bort".
Ellers er jeg generelt veldig bevisst på omgivelsene, både når det gjelder folk, dyr og gjenstander. Kan (av og til) føle hva de tenker samt knytte hendelser til gjenstander utover "det opplagte".

Altså, jeg vil ikke kalle det "evner" for min egen del, men tenker rett og slett på det som at jeg har et avslappet forhold til det og derfor(?) er mer åpen for det. I motsetning til de som av en eller annen grunn har stengt av dette "primitive allemannseiet". :)
Antall ord: 116
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Upadiel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 30 Jul 2011 21:15
12
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Aller helst under dyna
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- Har du en paranormal evne?

Innlegg av Upadiel »

Annet enn superekstraordinær kvinnelig intuisjon tror jeg ikke jeg har noen paranormale evner... Desverre. Men jeg VET alltid - ALLTID - når noen lyver. Sjelden jeg sier det høyt, men jeg stoler på meg selv når det gjelder det. Hadde en venn jeg hele tiden visste det var noe som ikke stemte med, men hørte ikke på meg selv og endte opp dypt såret og skuffet...
Antall ord: 70
Ikke bar vær i live, men lev! :sunny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Har du en paranormal evne?

Innlegg av jeditrond »

Tror Bearchild er inne på noe ift. til primitive allemannseie, disse s.k. evnene er noe alle hadde før og nå er vi i ferd med å våkne opp igjen ift. disse måtene å bruke bevisstheten på :mozilla_smile:
Antall ord: 40
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Har du en paranormal evne?

Innlegg av Arven »

Jeg har alltid hatt evnen til å se og lese de jeg har rundt meg, hvordan de har det og hva de egentlig mener. Særlig i tenårene når det var mye tisking og intrigehvisking i jentegjengen fikk jeg ofte høre at de andre syns jeg var litt skummel fordi jeg så hvordan ting egentlig hang sammen og fortalte dem det.
Hvor klarsynt jeg er er jeg ikke helt sikker på, men jeg vet som regel hva som kommer. Prøver å finslipe den evnen litt, for det er ofte litt vanskelig å skille ut reel informasjon fra alle andre tanker som flyr rundt. Å stole på den første tanken jeg får har vist seg å være lurt.
Også mener andre rundt meg at jeg har varme hender og opplever at det hjelper dem at jeg legger hendene på dem. Jeg har ofte en brennende varm følelse midt inne i håndflatene og jeg kjenner det prikker. Nesten dagelig er det så varmt at jeg må kjøle ned hendene under kaldt vann, men om dette er evner til healing eller noe annet fysisk, nei det vet jeg ikke.
Antall ord: 191
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mai
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 27 Okt 2011 11:05
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- Har du en paranormal evne?

Innlegg av Mai »

Takk for mange svar, moro å lese :mozilla_wink:

Synes det virker som dere har forskjellige evner her..
Jeg tror vi alle har evner og at vi velger selv utviklingsretningen - hva vi bruker det til.
For de som har en logisk hovedevne, er det kanskje mest vanskelig å ta i bruk intuisjonen, som er motpol? Jeg bor sammen med en.. hehe.

JendiTrond: Clairsentience er det samme som klarfølelse. (energiavlesning, føle andres emosjoner, føle en gjenstand osv)
Klarfølelsen og klarsynet (se i bilder i det indre, farger, filmsnutt eller et raskt glimt), er de to som ligger meg nærmest.
Fysisk klarsyn er å faktisk se noe tilstedeværende.
tar i bruk intuisjonen og prøver å stole på det første og spontane som kommer.
Det å sette det logiske til side og kun stole det som kommer er ikke alltid lett.
Før alt dette må det indre være på "plass". Jordet, åpent, rent.
Klarhørsel er jeg mindre kjent med og underutviklet hos meg.

Tydelig at dere har hatt en tidligere debatt, men om hva... urspråket?
Hva dreier det seg om? :mozilla_undecided:
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Har du en paranormal evne?

Innlegg av jeditrond »

Hmm... er ikke lett å legge det logiske til side, nei, men når det gjelder slike ting så virker det som om jeg tildels greier det. Er nok ikke klarfølt som sådan, det eneste jeg får inn er "beskjeder" som kan sies å være en følelse. Som f. eks. at jeg skulle overta mine foreldres gamle skrivebord og sitte der og skrive en bok. Har fått beskjed fra andre mer klarsynte enn meg at min avdøde far skal hjelpe meg å skrive denne boka :mozilla_smile: Akkurat som jeg visste/følte at det var meg som var brudgom i det bryllupet jeg "så" :mozilla_tongue:

Nå diskuterte jo min far og jeg slike ting mye mens han levde, det kan nok ha hjulpet ift. å gi slipp på min logiske sans der og da og heller bruke logikken for å filtrere etterpå. Uansett blir det jo spennende å se hva som dukker opp fremover. Ang. skrivebordet så ser det ut til å hjelpe på skrivekløen min, bare se hvor mange innlegg jeg har skrevet på paran siden jeg registrerte meg. En annen rar ting er at jeg tar med meg kaffekoppen ut til skrivebordet og den stasjonære pc'n på morran istedenfor å lese aviser på den bærbare slik jeg pleide før. Føles rett og slett mer riktig å sitte ved den stasjonære, kanskje påvirkning fra den andre siden for å forberede meg til boken "kommer" :lol:
Antall ord: 240
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Erik333
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 20 Sep 2011 20:08
12
Kjønn (valgfri): Gutt/Mann
Lokalisering: I landet av usikkerhet
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- Har du en paranormal evne?

Innlegg av Erik333 »

Tenker jeg skylder Mai en post :mrgreen:

Først av alt vil jeg ikke skryte men jeg har lært noe som heter Blodstemming de fleste vet sikket hva det er.
også er jeg klarfølt på et tidlig stadie.

Foruten om det så har jeg litt kunnskap om ting man ikke skal gjøre,
Antall ord: 54
the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Har du en paranormal evne?

Innlegg av Heksepusen »

Jeg er litt slik som Arven og resten er bare og trykke på om meg knappen neder på innlegge så kan dere lese selv, orker ikke skrive det så mange ganger.
Antall ord: 31
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_ClairVoy

- Har du en paranormal evne?

Innlegg av Slettet_ClairVoy »

hei =) eg e mye synsk, har høy healerenergi, e empat og kan føle og høre ånde snakke til meg =)
disse evnene e medfødte =)
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Har du en paranormal evne?

Innlegg av Høretil »

Jeg er rar, jeg er ærlig, jeg liker å være for meg selv og jeg er fortsatt i en utviklingsfase! :)

Som liten hadde jeg min usynlige venn, hun hjalp meg i egentlig alle situasjoner. Når min mor og far holdt på å skilles en gang hadde jeg det veldig vondt, fordi jeg følte hva både min mor og far følte på. Jeg viste det ville bli bra, men likevel var det en kjempetung periode jeg gikk igjennom som barn.

I 15-16 årsalderen begynte jeg med små meditasjoner, men sluttet fordi jeg ble skremt av ting som kom opp.

Per i dag mediterer jeg jenvnlig, men har fortsatt perioder hvor jeg stopper opp av den enkle grunn at det er ikke alt jeg føler meg helt klar for. Jeg kan føle når noe skal skje, både på godt og vondt. Jeg plukker opp andres følelser og senser ting og tang på steder. Jeg ser ting i bilder, flash.

Stoler på magefølelsen og har av en eller annen grunn en ting for øyene til personer jeg møter på min vei :) sjelens speil vet dere ;)

Ellers veldig jordnær daaa! :D
Antall ord: 198
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- Har du en paranormal evne?

Innlegg av g.r.y »

Jeg er blandt de som er av den oppfatning at vi alle innehar paranormale evner, i større eller mindre grad. For noen, er en eller flere slike sterkt tilstede hele livet, uten at vedkommende trenger løfte en finger for å trene dem opp, mens de hos andre igjen, rett og slett forblir uutforsket, da vedkommende ikke vil vedkjenne seg deres eksistens.
Graden av ens paranormale evner, blir som ethvert annet talent, slik jeg ser det. Eksempelvis, kan alle løpe (-ja, med unntak av de som av ulike grunner er lamme, selvfølgelig), men trening i kombinasjon med medfødt talent avgjør hvor fort det kan gå..
Selv, innehar jeg en viss evne til kontakt med ´den andre siden`,-en evne som ble vesentlig blokkert etter å ha blitt skremt av regelmessige besøk av hva jeg som voksen har funnet ut var min oldefar som barn, og som jeg de senere år har jobbet men å vekke til live igjen. Imidlertid, ble jeg som voksen gjort oppmerksom på at jeg innehar solide evner innen heeling ved en tilfeldighet, etter å ha undres over å ha glovarme hender siden barndommen. I de siste par år har jeg også "oppdaget" dette med tarot, noe som har opptatt meg mer og mer i den senere tid.
Antall ord: 212
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toone
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 03 Jan 2014 22:53
10
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- Har du en paranormal evne?

Innlegg av Toone »

Evne og evne... jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle det... det er jo en evne forsåvidt... men jeg snakker med dyr, en såkalt dyretolk :) Jeg har alltid vært alternativ fordi store deler av familien min er det, og har vært det i mange herrens år :) Men det er i den senere tid jeg har lagt merke til hva jeg faktisk kan :) Jeg har alltid sett gjenferd, og det gjør det ikke noe bedre at skolen min har en kirkegård som nærmeste nabo... Men jeg har latt være å kommunisere med de da... det åpnet jeg ikke opp for før jeg var 17 år (er 18 nå) og det var på samme tid som jeg åpnet opp som dyretolker :) Jeg har alltid hatt et spesielt bånd til dyr, og har alltid komme bedre over ens med dyr en mennesker. Jeg forstår visst dyr på en an måte som ikke mange gjør (hvertfall det både dyr og andre jeg kjenner sier om meg) :) Så jeg knytter fort bånd til dyr, og da sterke bånd. så jeg sliter når dyrene jeg har jobbet med over en periode blir solgt :( Men da er det greit å kunne holde kontakten via telepati og fortsatt høre hvordan de har det :)
Antall ord: 222

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links