Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynKristen, men satanistisk musikk?

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Erik333
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 20 Sep 2011 20:08
12
Kjønn (valgfri): Gutt/Mann
Lokalisering: I landet av usikkerhet
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 9 ganger

Kristen, men satanistisk musikk?

Innlegg av Erik333 »

Hei. jeg er kristen såpass mye at jeg har korset om halsen, tror på Gud, Jesus og den hellige ånd, men jeg er ikke helt etter bibelen, jeg er mer etter den originale bibelen. uansett: så hører jeg på metal musikk noe death metal og det innebærer mye satanisme. blir det "feil" å høre på slik musikk når man er kristen?
Antall ord: 65
the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Krisen men satanistisk musikk?

Innlegg av jeditrond »

Erik333 skrev:Hei. jeg er kristen såpass mye at jeg har korset om halsen, tror på Gud, Jesus og den hellige ånd, men jeg er ikke helt etter bibelen, jeg er mer etter den originale bibelen. uansett: så hører jeg på metal musikk noe death metal og det innebærer mye satanisme. blir det "feil" å høre på slik musikk når man er kristen?
Gir musikken deg lyst til å være slem? Hvis ikke synes jeg i grunnen du skal høre på hva du føler for. Men siden jeg ikke er kristen så bør du kanskje sjekke med andre utenfor forumet også :mozilla_smile:
Antall ord: 110
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Krisen men satanistisk musikk?

Innlegg av Arven »

Den eneste som kan svare på det er deg ! Det finnes ingen fasit på sånt. Hvis musikken gir deg gode opplevelser og følelser ville jeg fortsatt med det, hvis jeg var deg. Tror Gud har sans for at noen rusker litt opp i gamle regler. De er uansett ikke hans, men noe kirkens mektige menn har kokt ihop !
Antall ord: 60
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Krisen men satanistisk musikk?

Innlegg av Heksepusen »

Som jeg alltid har sakt og vil alltid si man trenger litt av alt vet du.
Som noen allerede har sakt og flere vil si. Det er kunn du som bestemmer dette, du er et mennske og gud har skapt deg med fri vilje så du kan bestemme selv.
Gjør det du mener er riktig for deg så blir det nok bra.
Antall ord: 63
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Krisen men satanistisk musikk?

Innlegg av Moonstone »

Erik333 skrev:Hei. jeg er kristen såpass mye at jeg har korset om halsen, tror på Gud, Jesus og den hellige ånd, men jeg er ikke helt etter bibelen, jeg er mer etter den originale bibelen. uansett: så hører jeg på metal musikk noe death metal og det innebærer mye satanisme. blir det "feil" å høre på slik musikk når man er kristen?
Noen ville nok påstå det, mens andre vil si at det er greit.
DU bestemmer om deg er greit for DEG, ikke la andre sin vurdering avgjøre.
Ditt liv,dine valg.
Liker du Death Metal, så liker du Death Metal.
Man trenger ikke å forme seg selv til å passe inn i en ferdig Kristen pakkeløsning.
Lag din egen løsning.
Antall ord: 129
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Erik333
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 20 Sep 2011 20:08
12
Kjønn (valgfri): Gutt/Mann
Lokalisering: I landet av usikkerhet
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- - Krisen men satanistisk musikk?

Innlegg av Erik333 »

Får ikke lyst til å være direkte slem, det er bare det at jeg liker metal. liker Sangeren :)

PS: tror ikke du forstår hvor snill jeg er :)
Antall ord: 29
the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - - Krisen men satanistisk musikk?

Innlegg av Moonstone »

Erik333 skrev:Får ikke lyst til å være direkte slem, det er bare det at jeg liker metal. liker Sangeren :)
Hva er problemet da?
Erik333 skrev:PS: tror ikke du forstår hvor snill jeg er :)
Jeg vet om Kristne som ikke er særlig snille, også vet jeg om folk som er ganske snille som ikke er Kristne.
Antall ord: 60
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Krisen men satanistisk musikk?

Innlegg av Diffusa »

Jeg tenker litt sånn at all musikk er skapt av kjærlighet jeg :mozilla_smile:

Og det er ikke alltid det er så jævlig fantastisk å være "snill", mange ganger så er en bare "snill" av ren egoisme. Noen ganger er jo det å være "snill" med andre, om det så gjelder andre mennesker, dyr eller Guder, det samme som å ikke være tro og "snill" med seg selv (eller dem). Noen ganger er det å være "snill" med andre direkte slemt fordi det som egentlig hadde vært på sin plass var å være ærlig og litt "slem". Hvorfor er man snill? Er man "snill" fordi det gjør en selv godt eller andre godt?

Jeg for min del stusser når noen sette på seg merkelappen "snill".

*Føler ikke for å være "snill" i dag* :bandit
Antall ord: 140
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
alvekriger
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 07 Nov 2011 15:07
12
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

- Krisen men satanistisk musikk?

Innlegg av alvekriger »

Erik333 skrev:Hei. jeg er kristen såpass mye at jeg har korset om halsen, tror på Gud, Jesus og den hellige ånd, men jeg er ikke helt etter bibelen, jeg er mer etter den originale bibelen. uansett: så hører jeg på metal musikk noe death metal og det innebærer mye satanisme. blir det "feil" å høre på slik musikk når man er kristen?
Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å undre på hva din definisjon av satanistisk musikk, eller musikk som inneholder satanisme er?
Tar man foreksempel sangene til Amon Amarth, Children of Bodom eller Eluveitie som er noen kjente Death metal band så vil jeg ikke kalle dem satanistiske, bare fordi de har et mørkt ytre. De har mange sanger om fine og vakre ting, ikke dårlige budskap i det hele tatt.
Antall ord: 140
~ Those who dwell among the beauties and mysteries of the Earth are never alone or weary of life.~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Krisen men satanistisk musikk?

Innlegg av Heksepusen »

Må si jeg er enigen med alvekrigeren her.
Jeg vet ommye av det man kan sette i den kategorien som faktisk er vakker, ja vel det er kansje litt mørkt men den dype meningen bak tekster og musikk er densamme om vi skal kalle det for noe.

Jeg vil heller ikke kalle de osm driver med den slags musikk for mørk og falige, mange av dem er faktis helt vanelig mennsker med helt normale jobber og familer.
Det er intressen for musikken som er det som ha ført dem inn på den veien ikke troen.
Antall ord: 98
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Upadiel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 30 Jul 2011 21:15
12
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Aller helst under dyna
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- Krisen men satanistisk musikk?

Innlegg av Upadiel »

Musikk handler om mer enn bare ord. Det er harmonier i de forksjellige tonene, hvordan alle instrumentene bygger på hverandre, og stemmen til vokalisten og bakgrunnssangerne. Jeg tror faktisk ikke at musikk kan kategoriseres, for all musikk betyr forskjellig for forskjellige mennesker. Det er som favorittbandet mitt, i en av sangene deres synger de om dystre ting som skjer med oss, og så spør han "Where is your God?". Men selvom de setter spørsmålstegn ved tro, helt generelt, mener jeg ikke at sangen er satanistisk. Den er tvert imot, helt fantastisk. Instrumentene bygger på hverandre på en sånn måte at jeg får helt gåsehud! :flirt Uff, sporet litt av her nå!
Antall ord: 117
Ikke bar vær i live, men lev! :sunny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- - Krisen men satanistisk musikk?

Innlegg av Chimera »

alvekriger skrev:
Erik333 skrev:Hei. jeg er kristen såpass mye at jeg har korset om halsen, tror på Gud, Jesus og den hellige ånd, men jeg er ikke helt etter bibelen, jeg er mer etter den originale bibelen. uansett: så hører jeg på metal musikk noe death metal og det innebærer mye satanisme. blir det "feil" å høre på slik musikk når man er kristen?
Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å undre på hva din definisjon av satanistisk musikk, eller musikk som inneholder satanisme er?
Tar man foreksempel sangene til Amon Amarth, Children of Bodom eller Eluveitie som er noen kjente Death metal band så vil jeg ikke kalle dem satanistiske, bare fordi de har et mørkt ytre. De har mange sanger om fine og vakre ting, ikke dårlige budskap i det hele tatt.
Det er jo ikke musikkstilen som er satanisk eller ei, det er det jo tekstene som bestemmer, her følger et par eksempler:

Kristen musikk
yZagb0e15ZI

Satanisk musikk
gZlgRf4ec1c

Når det gjelder Coven, så er/var de vel "husbandet" til Church Of Satan, og den plata dette kuttet er henta fra avsluttes med en sort messe.
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
alvekriger
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 07 Nov 2011 15:07
12
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

- - - Krisen men satanistisk musikk?

Innlegg av alvekriger »

Chimera skrev:
alvekriger skrev:
Erik333 skrev:Hei. jeg er kristen såpass mye at jeg har korset om halsen, tror på Gud, Jesus og den hellige ånd, men jeg er ikke helt etter bibelen, jeg er mer etter den originale bibelen. uansett: så hører jeg på metal musikk noe death metal og det innebærer mye satanisme. blir det "feil" å høre på slik musikk når man er kristen?
Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å undre på hva din definisjon av satanistisk musikk, eller musikk som inneholder satanisme er?
Tar man foreksempel sangene til Amon Amarth, Children of Bodom eller Eluveitie som er noen kjente Death metal band så vil jeg ikke kalle dem satanistiske, bare fordi de har et mørkt ytre. De har mange sanger om fine og vakre ting, ikke dårlige budskap i det hele tatt.
Det er jo ikke musikkstilen som er satanisk eller ei, det er det jo tekstene som bestemmer, her følger et par eksempler:

Kristen musikk
yZagb0e15ZI

Satanisk musikk
gZlgRf4ec1c

Når det gjelder Coven, så er/var de vel "husbandet" til Church Of Satan, og den plata dette kuttet er henta fra avsluttes med en sort messe.
Ja, jeg vet godt at man kan finne death metal band som har såkalte satanistiske tekster, men jeg lurte på hva han så på som satanistisk musikk? Veldig mange tror at musikken de høres på er satanistisk og at musikerne er budbringere fra helvete og hele pakken, mens de egentlig aldri har sett etter i tekstene.
Antall ord: 259
~ Those who dwell among the beauties and mysteries of the Earth are never alone or weary of life.~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Kristen, men satanistisk musikk?

Innlegg av zind »

Erik333 skrev:Hei. jeg er kristen såpass mye at jeg har korset om halsen, tror på Gud, Jesus og den hellige ånd, men jeg er ikke helt etter bibelen, jeg er mer etter den originale bibelen. uansett: så hører jeg på metal musikk noe death metal og det innebærer mye satanisme. blir det "feil" å høre på slik musikk når man er kristen?
Hei Erik333

Jeg kaller meg ikke kristen, eller noe annet for den slags skyld, men jeg bruker Jesus mer enn noen andre for personlig vekst. Jeg syntes faktisk du skal sette deg ned, gi slipp på tankene og spørre Jesus eller Gud om dette. Ingen av de er uten humor, det skal gudene vite, og vi har alle en mørk side. Les signaturen min :) Jesus ba oss faktisk om å bli kjent med denne siden av oss selv så vi kan være herre over den, ikke så den kan være herre over oss!
Antall ord: 163
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- - - - Krisen men satanistisk musikk?

Innlegg av Chimera »

alvekriger skrev:
Chimera skrev:
alvekriger skrev:
Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å undre på hva din definisjon av satanistisk musikk, eller musikk som inneholder satanisme er?
Tar man foreksempel sangene til Amon Amarth, Children of Bodom eller Eluveitie som er noen kjente Death metal band så vil jeg ikke kalle dem satanistiske, bare fordi de har et mørkt ytre. De har mange sanger om fine og vakre ting, ikke dårlige budskap i det hele tatt.
Det er jo ikke musikkstilen som er satanisk eller ei, det er det jo tekstene som bestemmer, her følger et par eksempler:

Kristen musikk
yZagb0e15ZI

Satanisk musikk
gZlgRf4ec1c

Når det gjelder Coven, så er/var de vel "husbandet" til Church Of Satan, og den plata dette kuttet er henta fra avsluttes med en sort messe.
Ja, jeg vet godt at man kan finne death metal band som har såkalte satanistiske tekster, men jeg lurte på hva han så på som satanistisk musikk? Veldig mange tror at musikken de høres på er satanistisk og at musikerne er budbringere fra helvete og hele pakken, mens de egentlig aldri har sett etter i tekstene.

Hvis du studerer postinga mi litt nøyere, så vil du finne ut at Extol, som er death metal eksempelet, har kristne tekster, mens Coven, som forøvrig minner om Jefferson Airplane, er de med Sataniske tekster Det var det som var poenget mitt, at det er behøver ikke være noen sammenheng mellom musikkstil og tekstinnhold.
Antall ord: 252

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links