Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult Praksisskyggenes bok - innledning ??

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Slettet_The Wolf

skyggenes bok - innledning ??

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Hei !
Jeg har for lenge siden begynt på svarteboken min. Men jeg har hele tiden latt de første sidene stå tomme. Jeg har vært litt usikker på hva jeg burde fylle dem med. Kanskje en innledning ? Nå har jeg bestemt meg for at det er på tide å bli ferdig med de sidene...
Jeg trenger hjelp ! Hva har dere gjort ? Har dere en innledning ? I så fall hva bør den innholde ? Kom gjerne med andre forslag til hva jeg kan skrive :)

Jeg er også nysgjerrig på hvordan andres bøker ser ut. Kanskje noen vil legge ut bilder? Jeg vet at for mange er dette litt hemmelig og personlig, men det hadde vært artig å se noen bildet ! Skal se om jeg får lagt ut noen selv etter vært ;)
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- skyggenes bok - innledning ??

Innlegg av Heksepusen »

Min innlednig er litt barnselig, men jeg har valg og skrive hvem jeg er når jeg er født og når jeg laget bok. så har jeg laget en kort og grei beskrivelse på hvorfor jeg har laget boken.
så har jeg noe forsiktighets regle. så av slutter jeg ber artageren på boka skrive sitt eget lille avsnitt om seg hvorfor arvtageren har valgt og ha og bruke boken.
Antall ord: 71
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- skyggenes bok - innledning ??

Innlegg av Arven »

Jeg har skrevet en slags erklæring/innvielse. Gjorde det under et ritual jeg gjorde for å velsigne boka. Deretter har jeg The wiccan rede og et bilde som Moonstone la ut her som jeg syns er veldig inspirerende å jobbe mot.

Mer om skyggebøker og bilder i denne tråden her :

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 46&t=21036

Bilde finner du her i det andre innlegget hans

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 46&t=23388
Antall ord: 80
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- skyggenes bok - innledning ??

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Takk for tips :)

Det bilde inneholdt utrolig mye Arven! Har du prøvd å skrive notater til det?
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - skyggenes bok - innledning ??

Innlegg av Moonstone »

The Wolf skrev:Takk for tips :)

Det bilde inneholdt utrolig mye Arven! Har du prøvd å skrive notater til det?
Ja, et meget intressant bilde fra 1600-tallet. Der får man et innblikk i Akymistenes livssyn.
Tror det er gjort av et Rosekors AMORC ordens medlem på den tiden.
Antall ord: 50
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- skyggenes bok - innledning ??

Innlegg av Chimera »

The Wolf skrev:Hei !
Jeg har for lenge siden begynt på svarteboken min. Men jeg har hele tiden latt de første sidene stå tomme. Jeg har vært litt usikker på hva jeg burde fylle dem med. Kanskje en innledning ? Nå har jeg bestemt meg for at det er på tide å bli ferdig med de sidene...
Jeg trenger hjelp ! Hva har dere gjort ? Har dere en innledning ? I så fall hva bør den innholde ? Kom gjerne med andre forslag til hva jeg kan skrive :)

Jeg er også nysgjerrig på hvordan andres bøker ser ut. Kanskje noen vil legge ut bilder? Jeg vet at for mange er dette litt hemmelig og personlig, men det hadde vært artig å se noen bildet ! Skal se om jeg får lagt ut noen selv etter vært ;)
Svartebok? Har en perm her en plass med passende innhold, sort magi,( ja, jeg vet hva den opprinnelig svarteboka inneholder, men jeg kunne bare ikke dy meg :666 ) men det var vel ikke det du mente.... En "Book of Shadows" bør vel få en mer hederlig betegnelse enn det. Det viktigste er at du tar med de ritualer du er komfortable med. Trenger den en innledning da? det må i allefall være intensjonene med boka.
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- skyggenes bok - innledning ??

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Rosenkors ordenen virker veldig interessant! Jeg kunne godt tenkt meg å bli medlem der om noen år, etter jeg har fullført skolen :)

En svartebok inneholdt alt mulig av medisinske tips og magiske formler. Ja, også svart magi.

Jeg tenker at det å ha kunnskap om svart magi også er viktig, en må vite hva som er rett og hva som er galt.

Når det gjelder en innledning tenker jeg at den kan være viktig i ha i tilfelle noen andre skulle komme til å lese boka. Det er vel som du sier, Chimera, for å forklare hensikten. Som Heksepusen sier har hun tatt med noen forsiktighets regler. All magi kan misbrukes. Jeg vil jo ikke at oldebarna mine skal finne boka på loftet og "leke" med innholdet fordi de ikke forstår hva dette er ;)
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- skyggenes bok - innledning ??

Innlegg av Arven »

Nei jeg har ikke skrevet noe til bildet. Må nok lære mye mer før jeg kan se alt som ligger der, men jeg oppdager litt og litt etterhvert som jeg lærer og det er morro. Har lyst til å få overført det til lerret og ha det på veggen i stua !
Antall ord: 54
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- skyggenes bok - innledning ??

Innlegg av Nephandi »

Jeg har tegnet et okkult symbol, skrevet tittelen på boken og mitt magiske navn, Amarantha, og skrevet min favoitt magiske quote. Så jeg har gjort det ganske så enkelt.
Antall ord: 29
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links