Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenBilly Meier's reise i verdensrommet med Semjase og Ptaah

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Billy Meier's reise i verdensrommet med Semjase og Ptaah

Innlegg av Bearchild »

Det bildet av UFO`en foran treet ser lite realistisk ut i utgangspunktet. Når du i tillegg kommer med oplysning om at objektet er anslått å være 7 meter i diameter ser det om mulig enda mer uekte ut mtp størrelsen på treet. Treet kunne vært et digert tre, men strukturen/ størrelsen på gresset sier noe annet..
Om ett bilde er manipulert mister formidleren troverdigheten. Alle vet at det er enklere å fake et UFO-bilde enn å faktisk fotografere en. :p
Antall ord: 84
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Billy Meier's reise i verdensrommet med Semjase og Ptaah

Innlegg av Svartepus »

Bergheim skrev: I analysen over blir et felt synlig, I grønn farge. Et felt man ikke kan se på bildet med det blotte øye. Det er et felt som pixel analysen avslører. Lab teknikeren kan ikke si eksakt hvilken type felt som kommer frem, men selv tror han det dreier seg om et kraft felt. Fordi samme feltet kom frem på mange av de andre bildene de testet, tatt av Meier, sier han videre. Feltet er klart synbart på undersiden av strålskipet.
Lab teknikeren sammenligner altså dette "kraftfeltet" med det samme feltet på Meiers andre bilder. For det første er ikke dette en særlig god måte å sammenligne på, da Meier antakelig har brukt samme måte å lage bildene på hver gang. For det andre; at en labtekniker "tror det dreier seg om et kraftfelt" er ikke noe bevis, men vill gjetting basert på personlige meninger. Hvorfor må f.eks. en UFO ha et kraftfelt? Og hvorfor må det være under UFOen? Vi kan gjette og komme med teorier, men foreløpig er det ingen som vet.
Bearchild skrev:Det bildet av UFO`en foran treet ser lite realistisk ut i utgangspunktet. Når du i tillegg kommer med oplysning om at objektet er anslått å være 7 meter i diameter ser det om mulig enda mer uekte ut mtp størrelsen på treet. Treet kunne vært et digert tre, men strukturen/ størrelsen på gresset sier noe annet..
Om ett bilde er manipulert mister formidleren troverdigheten. Alle vet at det er enklere å fake et UFO-bilde enn å faktisk fotografere en. :p
Enig!
Jeg har tøyset nok med bilder (og lært om perspektiv) til å se at det nevnte bildet mest sannsynlig er manipulert. Det blir i samme gata som bilder av stolte fiskere med digre fisker. Man kan jo argumentere med at fisken ser stor ut i forhold til fiskeren, og dermed er det et bevis for at fisken faktisk er diger. Greia er at dette med plassering av objekter i forhold til andre objekter lett kan tøyses med, og det gikk helt fint an på 70-tallet med dårlige kameraer også. Jeg skjønner heller ikke hvorfor et bilde av en UFO blir tatt i froskeperspektiv. Hvis Meier visste at dette var fartøyet til Semjase & co ønsket han vel neppe å huke seg ned eller skjule seg på noen måte. Man skulle jo også tro at et impulsivt bilde av en UFO ville vært tatt stående, evt sittende, men her har jo fotografen lagt seg helt ned i gresset. Bildet er "ekte" fordi det ikke er tuklet med i ettertid, men selve motivet tror jeg er grundig manipulert før bildet ble tatt.

Jeg er i utgangspunktet selv en troende når det gjelder UFOer som er besøk fra verdensrommet og/eller andre dimensjoner, men jeg er samtidig skeptisk. Denne saken om Semjase synes jeg er kjempespennende og i utgangspunktet noe jeg gjerne skulle ønske var sann. Men når bevisene er så tynne klarer jeg ikke helt tro på det. Både fornuften og magefølelsen min sier at det er noe humbug ute og går her.
Antall ord: 535
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Billy Meier's reise i verdensrommet med Semjase og Ptaah

Innlegg av Tyrell »

Nå er det forskjellige størrelser på trær,så det er bare å bruke ett mindre tre som står i forhold til størrelsen på objektet, dessuten har de samme identiske trærne en tendens til å dukke opp i flere av bildene og opptakene til Meier, også der hvor det ikke har vært trær fra før!

Se fra 14:30
[youtube]6nk6duwc6EM&feature=related[/youtube]

Ett identifiserbart objekt inkludert i ufo bildene Meier har tatt har vi også sett før,som f.eks biler, om Meier sier att ett MIG jagerfly sirklet rundt ufoen 22 ganger så blir det igjen bare hans versjon, og som vi allerede vet fra før så er den svært tvilsom.

Bilder med ett identifiserbart objekt og en ufo inkludert i samme bilde har også andre kommet med uten att det nødvendigvis betyr att det er ekte:
Bilde

Jim Dilettoso som foretok analysen av Meier materialet vi ser på opptaket sier han tror dette er ett kraftfelt, det blir åpenbart att han mangler kunnskap på akkurat dette feltet og det blir derfor bare spekulasjoner fra hans side.

Meier påstår også att han har reist tilbake i tiden og tatt bilder av dinosaurer: http://www.iigwest.com/investigations/m ... ction.html

Problemet er bare att det er hentet fra en bok, noe Meier sikkert håpet ingen ville oppdage. :D
Sist redigert av Tyrell på 18 Mar 2012 20:05, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Scorpionen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 12 Mar 2012 21:04
12
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- Billy Meier's reise i verdensrommet med Semjase og Ptaah

Innlegg av Scorpionen »

Man skal vel egentlig legge mye godvilje til for å ... kjøpe den der pakka.

Kikket litt videre på Lenken din "Tyrell".

http://www.iigwest.com/investigations/meier/

Masse unøyaktigheter her.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links