Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynHodeskalle ringer

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Erik333
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 20 Sep 2011 20:08
12
Kjønn (valgfri): Gutt/Mann
Lokalisering: I landet av usikkerhet
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 9 ganger

Hodeskalle ringer

Innlegg av Erik333 »

Hei igjen. denne gangen tenkte jeg å spørre hvilken tanker dere ville fått: Du møter en person på gaten. han har langt brunt hår svart t-shirt og en svart skinn jakke et kors om halsen, og en dødninghode ring.

det er ca hvordan jeg ser ut for tiden. og jurte på om det er "ok" å gå slik når man er kristen.
tenker også iforhold til energiene ringen kan sende ut.
Antall ord: 76
the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Hodeskalle ringer

Innlegg av Moonstone »

Jeg hadde tenkt at personen jeg ser liker Rock, og er i Rockemiljøet.
Om personen er Kristen eller ikke er uvesentlig.
Rocker er ikke det samme som Anti-Kristen, selvom mange sikkert er det.

Drit i hvordan folk tolker deg, vær DEG SELV, se ut sånn DU SELV VIL SE UT.
Ikke kast bort livet på å oppfylle andres visjoner og ønsker om hvordan DU skal være.
Antall ord: 70
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Flawelli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 133
Startet: 20 Sep 2011 11:43
12
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 72 ganger

- Hodeskalle ringer

Innlegg av Flawelli »

Erik333 skrev:Hei igjen. denne gangen tenkte jeg å spørre hvilken tanker dere ville fått: Du møter en person på gaten. han har langt brunt hår svart t-shirt og en svart skinn jakke et kors om halsen, og en dødninghode ring.

det er ca hvordan jeg ser ut for tiden. og jurte på om det er "ok" å gå slik når man er kristen.
tenker også iforhold til energiene ringen kan sende ut.
JEg ville tenkt : å han liker sikkert Nemi
:mozilla_wink:

Seriøst, det er bortkasta tid å gidde og henge seg opp i hva folk kler seg i.
Om du er kristen heter det ikkje i bokji ; " Herren skapte menneske i sitt bildet ?"
Bli kjent med folk før du gjør deg opp noe mening. Jeg gikk nå på skole med en snill kristen gutt som var hardrock entusiast på sin hals... lol

Men med et par år til på baken så håper jeg du skjønner hva både jeg og Moonstone prøver og si.

Flawelli
Antall ord: 176
Innom av og til en skjelden gang

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Hodeskalle ringer

Innlegg av Heksepusen »

Må si at jeg hadde syns det var stilig, kjenner menge som går slik til hverdags jeg, noen tror noen av dem er kristen også, hvis jeg ikke husker feil.
Sovgeren min går slik blant annet han er famile far så sånn sett så spiller ikke tro eller miljø så mye dettehar helt og holdet med og føle seg vel i det man liker
Antall ord: 68
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hodeskalle ringer

Innlegg av Arven »

Løft hodet og gå ut i verden og vær stolt av den du er !! Folk tenker mye rart og sånn vil det alltid være, men det er ikke ditt problem,- det er ikke deg det er noe galt med. Problemet ligger hos den som evt tenker noe negativt om hvordan du kler deg eller hva slags musikk du hører på. Ikke la andre få definere hvem du er og hvilke valg du skal ta. Du har svarene inne i deg selv.
Du er unik slik du er og det er jo forskjellene som gjør det så spennende å møte mennesker. Hvis du av frykt for andres meninger viser verden det du tror den vil se, så vil ingen kunne få oppleve deg,- og det ville være synd ! Syns du ikke ? :)
Antall ord: 137
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Hodeskalle ringer

Innlegg av Borte.. »

Erik333 skrev:Hei igjen. denne gangen tenkte jeg å spørre hvilken tanker dere ville fått: Du møter en person på gaten. han har langt brunt hår svart t-shirt og en svart skinn jakke et kors om halsen, og en dødninghode ring.

det er ca hvordan jeg ser ut for tiden. og jurte på om det er "ok" å gå slik når man er kristen.
tenker også iforhold til energiene ringen kan sende ut.

Hvorfor bry seg om hva andre tenker? Så lenge ingen blir drept så kan du jo sprade rundt i en potetsekk for den delen. Vi er syv milliarder mennesker på denne planeten. Med mer eller mindre syv milliarder mennesker mente og følte akkurat det samme om noe, så hadde jeg ikke ofret en tanke på hva andre tenker er ok å gå med. ;)
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest002
Konto avsluttet
Innlegg: 100
Startet: 03 Jun 2010 12:04
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- Hodeskalle ringer

Innlegg av Gjest002 »

Erik333 skrev:Hei igjen. denne gangen tenkte jeg å spørre hvilken tanker dere ville fått: Du møter en person på gaten. han har langt brunt hår svart t-shirt og en svart skinn jakke et kors om halsen, og en dødninghode ring.

det er ca hvordan jeg ser ut for tiden. og jurte på om det er "ok" å gå slik når man er kristen.
tenker også iforhold til energiene ringen kan sende ut.
Jeg kan ikke se noe galt i en slik klesstil. Synes det høres litt kult ut. I Mexico for eksempel er det jo mange kristne/katolikker som feirer de dødes dag med picnic på graven til sine kjære avdøde og barna får kaker og godteri med hodeskaller på. Og frimurerne bruker hodeskallen som symbol på alvor og ny fødsel. Frimurere i Norge må bekjenne seg til den kristne tro.

Prester går jo både i sort og med kors rundt halsen i mange land i verden. Sort regnes for mange som en åndelig og beskyttende farge, det er ikke noe galt i å gå kledd i sort. Før i tiden var det jo mote å gå i sort og farger var nærmest regnet som upassende å være...

Vel, kos deg med din stil, det er hva ditt hjerte og dine handlinger gjenspeiler som betyr noe, og ikke hva klærne sier om en person som er viktig mener jeg i alle fall :)
Antall ord: 247

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Erik333
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 20 Sep 2011 20:08
12
Kjønn (valgfri): Gutt/Mann
Lokalisering: I landet av usikkerhet
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- - Hodeskalle ringer

Innlegg av Erik333 »

Arven skrev:Løft hodet og gå ut i verden og vær stolt av den du er !! Folk tenker mye rart og sånn vil det alltid være, men det er ikke ditt problem,- det er ikke deg det er noe galt med. Problemet ligger hos den som evt tenker noe negativt om hvordan du kler deg eller hva slags musikk du hører på. Ikke la andre få definere hvem du er og hvilke valg du skal ta. Du har svarene inne i deg selv.
Du er unik slik du er og det er jo forskjellene som gjør det så spennende å møte mennesker. Hvis du av frykt for andres meninger viser verden det du tror den vil se, så vil ingen kunne få oppleve deg,- og det ville være synd ! Syns du ikke ? :)

Må få takket alle som har delt sine tanker med meg. og da spessielt Arven :mrgreen:

Som enkelte sikker skjønner så preges mitt liv av mye usikkerhet, og paranormal.no er et fint sted å få delt sine tanker. :notworthy:
Antall ord: 177
the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Hodeskalle ringer

Innlegg av Heksepusen »

Her tar vi deg som du er, du er like verdifull i vårt nettsamfun.
Det er bare og komme med det du har på hjerte som du vil dele med oss.
Jeg må si du har nok funnet ut mye selv enda, men trenger bare få ting bekrftet og det er fint og ha et sted for slikt også.
Det er i allefall veldig hyggelig og bli kjent med deg.
Antall ord: 71
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - - Hodeskalle ringer

Innlegg av Moonstone »

Erik333 skrev:Som enkelte sikker skjønner så preges mitt liv av mye usikkerhet, og paranormal.no er et fint sted å få delt sine tanker. :notworthy:
Helt normalt når man er 15 år, men slikt blir bare lettere og lettere med åra.
Snart tør du å være deg selv helt ut, med hevet hode, uten å tenke på hva andre mener :coffe2
Vi som allerede har levd en stund har vel begynt å ta selvsikkerhet og likegyldighet ovenfor samfunnets dogmer for gitt?
Antall ord: 80
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Hodeskalle ringer

Innlegg av Heksepusen »

Moon du har nok mye rett i det du sier der om oss som har funnet stilen vår. Men jeg husker veldig godt når ejg derv og virret rundt uten og finne noe som jeg følte meg hjemme i. Men det er jo derfor det er fint når man ikke helt vet og ha noen og spørre til råds som liksom har hvert der.
Antall ord: 70
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hodeskalle ringer

Innlegg av Arven »

Bare koselig hvis det jeg skriver kan være til noen hjelp !
Jeg tenker at når du tør å sette ord på det du frykter og å innrømme at du er usikker, så er du egentlig mye tøffere og sterkere enn du vet ! Du må bare våge å tro på det og det kommer etterhvert :D .
Antall ord: 57
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hodeskalle ringer

Innlegg av jeditrond »

Erik333 skrev:Hei igjen. denne gangen tenkte jeg å spørre hvilken tanker dere ville fått: Du møter en person på gaten. han har langt brunt hår svart t-shirt og en svart skinn jakke et kors om halsen, og en dødninghode ring.

det er ca hvordan jeg ser ut for tiden. og jurte på om det er "ok" å gå slik når man er kristen.
tenker også iforhold til energiene ringen kan sende ut.
Da hadde jeg tenkt, "kult, en av mine!" :D Jeg kler meg også i sort, går dog ikke med kors siden jeg ikke er kristen, men er goth. Hadde ikke trodd du var satanist bare fordi du går med hodeskallering, for alt jeg vet er du fan av Fantomet og vil dele ut det "onde merke" til alle slemmingene du måtte komme over. Så ikke bekymre deg over energiene fra ringen, som andre har skrevet før meg brukes jo hodeskallen av kristne i andre land. Og sist men ikke minst ringen sender ut de energiene du vil, så om dette er et positivt symbol for deg vil den bare sende ut positive energier selv om noen få kanskje vil reagere med fordommer.

Jeg kan jo fortelle en liten anekdote fra mine yngre dager som sortkledd. Dette var en sommer, rundt st. hans tider så en kamerat og jeg stoppet på butikken for å kjøpe grillmat på veien ut til min families hytte. Jeg sto og vurderte om jeg skulle kjøpe med grillkull/tennvæske og kameraten min sto ved siden av meg en liten stund. Når vi kom ut etter å ha betalt, sa han til meg, "så du hvordan folk stirret?" Han ser "normal" ut med kort hår, mens jeg den gangen hadde utslått langt hår. Hadde ikke tenkt på at dette var midt i verste kirkebrenningsperioden slik at min interesse for tennvæske kanskje kunne misforstås :lol3

Så fortsett å kle deg som du selv føler for og lykke til videre!
Antall ord: 338
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Hodeskalle ringer

Innlegg av Heksepusen »

Hehe beklager at jeg lo, men jeg fikke noen bilder av deg i hode.
ja ikke sant dete r med hva folk tenker som gjør ting til probleme.
Antall ord: 29
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hodeskalle ringer

Innlegg av jeditrond »

Heksepusen skrev:Hehe beklager at jeg lo, men jeg fikke noen bilder av deg i hode.
ja ikke sant dete r med hva folk tenker som gjør ting til probleme.
Bare le, jeg ler godt av historien selv :D Jeg har aldri hatt noen slike tendenser som folk i butikken antagelig tilla meg :P
Antall ord: 53
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links