Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynHodeskalle ringer

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Hodeskalle ringer

Innlegg av Heksepusen »

det vil jeg tror bare for og understreke at jeg tror deg der.
Men der kan du se egentlig hvor mye folk forhåndsdømmer.
Jeg sysn det er skammelig jeg at vi i hele tatt tørr og forhåndsdømme andre.
svogern min er jo både slem, mørk og budbringer til Satan han bare fordi han driver med speedmetall og går kled slik som trådstarte.
Han er verden snilleste mann slik som min mann er.
Nei jeg tror vi heller får ta mote til oss og heller tørre og spørre jeg før vi dømmer.
Foresten trådstarter jeg hadde turt til og med og tatt en kaffe med deg ute på kafe når du gikk slik.
Antall ord: 128
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hodeskalle ringer

Innlegg av Arven »

Jeg flirte også godt av historien din Jeditrond :lol:

Hvis alle brukte tiden sin til å rydde opp og feie for egen dør, ville de ikke hatt TID til å bry seg med andre,- for alle har mer enn nok å ta tak i på hjemmebane !!
Sist redigert av Arven på 24 Nov 2011 10:54, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 43
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Aglaia
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 84
Startet: 16 Sep 2011 14:08
12
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 21 ganger

- Hodeskalle ringer

Innlegg av Aglaia »

Jeg må bare fortelle om en ting som skjedde meg for noen år siden.. Den illistrerer bare hvor fort folk dømmer deg etter klærne du har på deg..

Jeg dro til en veldig kjent bilforhandler. Hadde bestemt oss for å oppgradere til en nyere modell. Hadde avtalt at de skulle ta min gamle i innbytte. Så der står jeg, da, inne i bilhallen og sikler over gliset jeg hadde plukket ut og skulle faktisk skrive under papirer på den dagen.

Jeg hadde ikke avtalt noe klokkeslett. Fikk bare beskjed om å stikke innom når jeg hadde anledning. Dette var på sommeren. Pga litt plager i kroppen, hadde jeg på meg en joggebukse og en t-shirt, og gikk med krykker..

Når jeg kom inn i bilhallen, så jeg at de hadde sett meg komme inn.. Så tenkte at en av dem ville komme bort til meg når en ble ledig.. Jeg var der i nesten 2 timer... Ingen respons. Responsen kom først når jeg gikk bort til den stivpynta dokka som satt i skranken der.. Hun ringte til han jeg hadde avtalt bytte av bilen min med.. Han kom ned til hallen og da fikk de fleste det fryktlig travelt. Da ble jeg plutselig tilbydt drikke i alle varianter osv.. Men for meg var det altfor sent. Var litt forbanna, kan man si.. Så jeg sa at "this deal is off" og masjerte ut igjen (så verdig jeg bare kunne med krykker). Har aldri vært i den butikken siden. Bare for at jeg ikke var kledd i "normale" klær for disse menneskene.

Så poenget mitt er jo da; Ikke døm etter hvordan noen ser ut eller går kledd. Det vil alltid være noen som ikke vil være enig med stilen.. Vær deg selv! Det er det du er best på! :sunny

(kanskje litt "off", men klarte ikke å dy meg...)
Antall ord: 321

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest002
Konto avsluttet
Innlegg: 100
Startet: 03 Jun 2010 12:04
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- - Hodeskalle ringer

Innlegg av Gjest002 »

Arven skrev:Jeg flirte også godt av historien din Jeditrond :lol:

Hvis alle brukte tiden sin til å rydde opø og feie for egen dør, ville de ikke hatt TID til å bry seg med andre,- for alle har mer enn nok å ta tak i på hjemmebane !!
Skriver under på den jeg Arven, flott sagt! ;)

Også måtte jo jeg også le av historien din Jeditrond, satt her og humret godt og liksom så det hele for meg hehe :D

Aglaia, flott at du gikk - og sa det! 8)
Har hørt om liknende historier og det har blitt konkurrentene til gode hehe... ;)
Tullete at slikt kan skje i vår "opplyste" verden, men det skjer dessverre stadig.
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Hodeskalle ringer

Innlegg av Heksepusen »

Ser det kommer mange fine eksepmler her på hvordan folk dømmer andre.
fint du gikk fra den avtalen foresten.

Jeg har faktis opplevd og bli dømt pga utsende selv så jeg vet det ikke er noe gøy over hode.

På jobben min så har vi et ektepar som kommer og spiser de dagen jeg jobber, det slår aldrig feil.
men de er kristen ( Ja jeg bor på landet og alle kjenner nesten alle) de neket og la seg server av meg fordi har tatovert i heksgrame på den ene armen min.
jeg følte meg helt matt jeg når jeg hørte hvordan de sjelte ut sjefen min fordi de hadde fått servering av meg for jeg tilhørte satan og det ar jo ikke måte på.
Der sto jeg og følte meg ganske sint fordi de ikke hviste hva dem snakket om og fordi disse folken overhode ikke vil høre megi denne saken.
Etter det har jeg og sjefen blitt enige om at jeg har på meg en tyn genser under arbeidsantrekke mitt som jeg kan dra ned når jeg server.
en av de andre som kommer innom stor koser seg når han ser meg på jobben er jeg ikke på jobb så spørr ahan sjefen min om hvor den snille heksa er. Han turte faktis spørre meg om tatoveringen min og fikk en fin forklaring over en kaffe kopp.
Antall ord: 244
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest002
Konto avsluttet
Innlegg: 100
Startet: 03 Jun 2010 12:04
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- Hodeskalle ringer

Innlegg av Gjest002 »

Enda en godt historie det der Heksepusen. Jeg spør meg ofte i slike og liknende situasjoner om hvor det har blitt av det de lærte på søndagsskolen om Jeusu ord og handlinger som handlet om nestekjærlighet og det å vise godt overfor sin neste... Og som du sier, de aner ikke hva det er de snakker om, dessverre. Heldigvis finnes det mange kristne som er våkne og oppegående og som har skjønt hva Jesus virkelig prøvde å si til folk da han vandret rundt på jorden. Jeg grøsser jeg når folk har så lett for å dømme andre og oppfører seg så dårlig. Helt lavpanna etter min mening da.
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Hodeskalle ringer

Innlegg av Asbjørn »

Det er nok mye misforståelser når det gjelder hva folk har på seg av klær, ja.
Men, hårfasong/frisyre ( eller mangel på det ) , skjegg osv, - kan også få folk til å reagere feil.

Som dere kansje har sett på avataren min, har jeg skjegg,- og som skjegg, trenger jeg ikke å finklippe det daglig, noe jeg heller ikke gjør.
Jeg har skjegg, fordi barberblader, og barbermaskin vil ødelegge huden min, - grunnet at huden er skadet på grunn av allergi og eksem, samt bittelitt psoriasis fra tid til annen...
Da er det å klippe ned skjegget til 5-6 mm, og la det vokse noen dager mye bedre for huden enn å glattbarbere meg hele tiden...

Da er det jo kjekt å merke hvordan enkelte reagerer, - " du som er en så pen mann, hvorfor har du ikke barbert deg ?? - du er mye finere uten skjegg . . " - liksom... Joda, - etter noen dager med glattbarbert, er huden rødflammet, og full i småsår...
Når jeg da forteller folk om dette, - blir det jo en litt pinlig situasjon . . .

Så, det er mange grunner til at folk kansje ikke ser ut som en tvstjerne, eller en "velrennomert" nybarbert type i dress....

Mange ganger er det faktisk det omvendte som er tilfellet, -det er typen i dress man skal passe seg for.... ( er ikke uten grunn at svindlere somregel bruker dress.... )

Misforstå meg rett, - situasjon og anledning varierer , men å "skue hunden på hårene" - det er en metode som ikke funker !

A
Antall ord: 248

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Hodeskalle ringer

Innlegg av Nephandi »

Hei igjen. denne gangen tenkte jeg å spørre hvilken tanker dere ville fått: Du møter en person på gaten. han har langt brunt hår svart t-shirt og en svart skinn jakke et kors om halsen, og en dødninghode ring.
Oh namm namm er vel kanskje det første jeg da tenker før jeg kommer på at jeg er forlovet. :P For å være ærlig jeg går i svarte klær, har langt, farget svart hår og bruker masse symboler, hodeskaller og flaggermus som smykker så jeg synes den looken er flott, men så er ikke jeg Kristen medn Paganist, men uansett så er det ikke noe galt med det. :D
det er ca hvordan jeg ser ut for tiden. og jurte på om det er "ok" å gå slik når man er kristen.
tenker også iforhold til energiene ringen kan sende ut.
Det er ingenting galt med hodeskaller, vi har alle en. Jeg ser ikke at dette er noe problem, det er ingenting i Bibelen som sier at du ikke kan kle deg i svart og ha hodeskalle smykker, okkulte symboler, ja hvis din personelige tro er i mot andre troer så kan det være et problem, men hodeskaller, som sagt de er ganske vanelige. Jeg har aldri opplevd at det er noe negative energier i hodeskaller.

Ellers så har jeg vel bare lyst til å si det samme som Moonstone her, damen har et godt poeng.
Jeg hadde tenkt at personen jeg ser liker Rock, og er i Rockemiljøet.
Om personen er Kristen eller ikke er uvesentlig.
Rocker er ikke det samme som Anti-Kristen, selvom mange sikkert er det.

Drit i hvordan folk tolker deg, vær DEG SELV, se ut sånn DU SELV VIL SE UT.
Ikke kast bort livet på å oppfylle andres visjoner og ønsker om hvordan DU skal være.
Ellers så fant jeg en fin video på YouTube om dette for litt siden:

http://www.youtube.com/watch?v=HXJtgBKNMVE
Antall ord: 334
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links