Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerStille før stormen

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Stille før stormen

Innlegg av Regn »

Jeg har en så utrolig "stille-før-stormen-følelse". Den har vært i meg ganske lenge, men utrolig sterkt de siste månedene. Andre som har det? Og- massemedia er HELT ubrukelige om dagen, aldri vært verre.. Har ikke ord for hvor suspekt alt virker. Hvis noen viser seg å være interessert kan jeg utdype senere. Måtte bare nevne noe i min frustrasjon.. c",)
Antall ord: 69
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Stille før stormen

Innlegg av ludoburgero »

Enig, enig... veldig enig med deg, Regn.

Jeg har samme følelse. Ganske konkret kan jeg også formidle at jeg har begynt å oppleve noe litt uvanlig (for meg iallefall) den siste tiden, og det blir mer og mer gjeldende:

Samtlige(!) ansikter på nye mennesker jeg møter begynner å virke kjente.

Forstår ikke hva dette betyr, men det føles også på et slags intuitivt plan å ha noe å gjøre med følelsen av "noe som venter"... og jeg vet ikke om det føles positivt... men heller ikke nødvendigvis negativt... det eneste jeg merker er at det oppleves som noe med en dypere mening jeg ikke får satt noen ordentlig beskrivende ord på.

Tenker jeg derimot litt logisk etter, så er det mye som er i sving om dagene.
For eksempel: en gryende (global?) finanskrise... demokrati i oppløsning (globalt sett?)...
en farlig og fremvoksende politistat, antagelig globalt sett... mer overvåkning...
og alt i alt en maktelite som tilsnører alt som heter rettigheter og privatliv i sin eksessive jakt etter prestisje og kontroll. Det har vært et umettelig kontrollbehov som snart er fullendt og har nådd klimaks. Jeg tror mye av dette merkes, spesielt etter det du sier om massemedienes rolle.
Antall ord: 208
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Stille før stormen

Innlegg av Heksepusen »

Må si at jeg slår meg sammen med Ludo og regn her.
Dette med ansikter er du ikke alene om, det er som om dem er fryktelig kjent, men hode klarer ikke plassere dem på noen måte.
Samme med steder også, trenger ikke ha hvert der før engang men jeg vet hva som venter meg.

At verden svinger det ser vi på nesten hele verdens bilde.
helt ærlig jeg vil nok si at i løp av 2012 vil se store forandringer på ting her i verden.
Antall ord: 90
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Stille før stormen

Innlegg av Lilja »

Veldig spennende det dere forteller.

Jeg har en merkelig følelse av at alle ting oppleves og erfares på et helt annet plan enn før.
Vet ikke om noen skjønte hva jeg mente, men jeg klarer ikke å forklare det på noen annen måte. Dagene og rutinene er de samme, men jeg erfarer dem på en ny måte...

Veldig rart!
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Stille før stormen

Innlegg av ludoburgero »

...og atter igjen; JEG må si meg kjent med det både Heksepusen og Lilja beskriver her!

Kjente ansikter og steder... som om alt dette nærmer seg et slags vendepunkt... eller rettere sagt et slags MÅL! Dette målet virker som å være kjent fordi sjelen vet hvor jeg er på ferd.

Angående det å oppleve dagene på en ny måte, så var det også en treffende beskrivelse av hva jeg selv erfarer nå. Det gjør jeg selv derimot på en meget konkret måte også på grunn av diverse saker og ting, men følelsen av det er som å ha et slags perspektiv som står på et vippepunkt hvor jeg føler meg litt "utav meg selv", som om jeg observerer meg selv litt utenfra, men samtidig også mer innenfra... blir veldig vanskelig å forklare dette, men jeg vil definere det slik akkurat nå for å kanskje komme til ytterligere klarhet i løpet av diskusjonen her som forhåpentligvis blir enda mer fruktbar med enda flere bidrag fra paranøttene... ;)
Antall ord: 175
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Stille før stormen

Innlegg av Lilja »

Litt utenfra men samtidig mer innenfra... Der sa du det!
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Stille før stormen

Innlegg av Heksepusen »

Må si jeg kjenner meg igjen i Liljas beskrivelse også. jeg er på en kjempe opptur og finner bare posetive ting med hverdagens slit og mas.
Beskrivelsen til Ludo virker også kejnt, noen ganger mistenker jeg sjelen for og styre litt av det jeg opplever.
Men alle er nok enige i at noe skjer og vil skje
Antall ord: 57
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Stille før stormen

Innlegg av ludoburgero »

Så fint at vi er på vei samme sted, skal vi ta en taxi sammen? ;)
Antall ord: 15
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Stille før stormen

Innlegg av Heksepusen »

Ja og dele renigen på x antall som blir med hihi.

Nei vi får prøve og holde oss til tema vel.

jeg kom på en ting til som jeg har lagt merke til når det kommer til meg. Jeg har faktis blitt mer retningsbestem når jeg må bruke evner jeg har. før kunne jeg fint skli ut hvis jeg jobbet med noe og få inn alt annet og slike ting, men nå er det mer bestemt.
det som er snodig er at ting jeg ikke hviste jeg kunne på den fronten åpner seg også.

Så må jeg si at jeg jobber utrolig mye med meg selv om dag vel og merke posetivt da.
Antall ord: 118
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

- Stille før stormen

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Jeg er vel kanskje av en annen oppfatning....

Stille før stormen, eller er stormen i ferd med å stilne?

Vi har en verden i finansiell kaos, uten noen form for lys i tunellen.
Vi har et midt Østen som er i ferd med å vekke demokratiet til liv, og utviske sine dikatoriske ledere en etter en.
Vi har i Norge en Utøya/Regjeringsbygg i tankene, og det forestående rettsak.
Vi har Jensemann som lyver oss Nordmenn rett i øyene fra tv-skjermen da han forteller om at nå skal det gjennomføres en 20 dagers garanti i kreftbehandlingen, der han nå i ettertid dementerer dette, og sier at han aldri har sagt dette, men at dette er et langsiktig mål.
Vi har opplevd en VÅR/SOMMER/HØST med nedbør.... mye nedbør.. VELDIG MYE nedbør, som har fylt våre vannmagasin til randen, men ennå er strømprisene på vei opp til rekordtopper......
Vi har Japan som har opplevd det værst tenklige, ved tsunami, jordskjelv og en atomreaktor katastrofe i ett..
Snøen uteblir i november, Varmen uteblir i Juli.....
Fler, og fler som blir syke.
Vi har Mr Putin som er på vei tilbake til sjefsstolen, der han også er en utbasunert USA-hater..
Putin er en meget krigshisser... Se hva han gjorde med Ukraina, og deres energiuenighet, og Georgia..
Hva har vi i vente, da "store bjørn" ekspanderer sin flytokt over nordsjøen, og nedover mot England så å si ukentlig?
Obama sliter med å reise opp den skakkkjørte Dollaren...

Det er sikkert mye mer å finne, men..

Stille før stormen?

Happe....
Antall ord: 271
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Stille før stormen

Innlegg av Moonstone »

Syns ikke det er så stille for tida nei, stormen er nok allerede her.
Jeg synes det har ligget forrandringer i lufta ganske lenge jeg da, men det kjennes ut som om noe bygger seg opp nå om dagen.
Dommedag, NEI.
Forrandring og syklusskifte, JA.

Hva slags forrandringer og på hvilket plan får vi avvente å se fremover.
Jeg tror på et økonomisk-,sosialt- og et verdi-skifte.
Antall ord: 68
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Stille før stormen

Innlegg av jeditrond »

Enig med Moonstone i at det berømmelige skiftet i verdier o.l. er på vei i full fart, alt det negative som er nevnt er å regne for fødselssmerter for det forestående skiftet i bevissthet. Alle disse som fortsatt durer rundt og forsøker å kontrollere oss blir etterhvert satt ut av spill og skal man tro Sheldan Nidle vil disse komme for retten i noe lignende Nürnbergprosessen for å rette opp karma. Så spennende tider fremover :D
Antall ord: 78
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Stille før stormen

Innlegg av Arven »

Nå sitter jeg å smiler for meg selv for dette var morro å lese !! Jeg kjenner meg så godt igjen i det meste som skrives her. En sterk følelse av at noe er i gang. En indre uro som jeg ikke greier å legge fra meg. Også det som skrives her av å oppleve ting på en ny måte og å stå utenfor seg selv beskriver også godt hvordan jeg har opplevd den siste tiden. Jeg opplever også at klarsyn/intuisjonen er blitt skarpere og samtidig som jeg har en gjenkjennende følelse i forhold til dette også. Som om jeg gjenoppdager evner som alltid har vært der. Vanskelig å sette ord på dette.
Antall ord: 111
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Stille før stormen

Innlegg av Moonstone »

Spørsmålet er også: Hva slags rolle ønsker VI som enkeltindivider å spille i det?
Skal vi sitte på sidelinja og observere eller skal vi aktivt gå inn for å sloss for hva vi tror på, være med på å bringe ny agenda og bedre verdier inn i et gammelt samfunn som allerede er i oppløsning?
Forrandring og progresjon er UUNGÅELIG, og en NATURLOV.
Hvordan blir den nye verden, om vi nå bevitner en ødeleggelse av de gamle mønstrene?

Det er like mye opp til OSS som det er opp til resten av Naturen, vi ER Naturen VI OGSÅ.
Evolusjon virker i flere nivåer, ikke bare Fysisk.
Faktisk tror jeg Fysisk Evolusjon er et resultat bare, av en Mental Evolusjon, basert på hva som virker og ikke virker i hele Erfaringsprosessen.

Kommer vi hjelpeløst til å bare måtte følge med i dragsuget av energiene til Vannmannens Tidsalder, eller har vi en finger med i spillet om å faktisk få det gjennomført?

Jeg vet bare at når jeg leser om Vannmannes tidsalder så representerer den det jeg allerede har hungret etter i hele mitt vesen så lenge jeg kan huske.
Virker disse impulsene gjennom OSS, slik at det er VI som skal gjennomføre det?

Det er jeg sikker på, sammen med resten av Universet, siden alt liv under overflaten er ETT.
Antall ord: 227
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

- Stille før stormen

Innlegg av Regn »

Utrolig mye som treffer meg av det som har blitt skrevet her, mange av dere har beskrevet ting som jeg ikke klarte å sette ord på, som jeg kjenner meg veldig godt igjen i. Dette med at nye ansikter og steder føles kjent, opplever jeg omtrent hver dag for tiden, ofte slår det meg som en slags deja vu følelse, men dette gjelder spesielt situasjoner. Det er akkurat som situasjonen er kjent, enda jeg aldri har opplevd det før.

Det er som Ludo sier, så mye i sving om dagen på globalt plan, og en del av meg har bare lyst til å overse alt og tenke at dette er bare en av mange intense perioder i historien og at alt snart vil roe seg og stabiliseres igjen, og at vi her (spesielt) oppi den norske tyggegummibobla ikke kommer til å merke noe særlig av de globale krisene, løgnene og urolighetene som florerer.
Det er bare det at alle tyggisbobler sprekker en gang, og jeg tror vi har blåst oss store nok nå.
Det er også noe i gjære hva angår maktstrukturen i verden ja, flere og flere nasjonale ledere i verden blir avsatt, går av eller blir drept, hvor mange har det ikke vært bare denne høsten? (Libya, Italia, Hellas osv, uten å gå nærmere inn på dette) Og jeg klarer ikke å tro på noe av det som blir formidlet gjennom massemedia lenger, magefølelsen min forteller meg bare at det er helt feil.

Jeg merker at jeg er blitt ekstra bevisst på en måte, (bevisst på et mer indre plan kanskje?? Vanskelig å beskrive) i alle situasjoner, enten jeg er på jobb og gjør daglige rutiner, eller da jeg var i London i forrige uke og opplevde helt nye steder og situasjoner.

Happe:

Jeg bare føler at vi har en storm i vente som ikke kan sammenlignes med disse krisene og urolighetene som vi ser i dag, noe som vil snu alt på hode. Vi i lille Norge slipper så utrolig lett unna, hva angår økonomiske kriser, naturkatastrofer, krig og alt som er. Men kan virkelig bobla holde mye lenger? Og når det kommer til 22/7, tør jeg ikke engang gå inn på temaet, da jeg tror det er en uhyre mye styggere sak en det vi har blitt foret med. :rasende

Og jo, jeg syns det er ”stille” på en litt sånn mellom-rie- måte... Riene kommer fortsatt sjelden, men jeg tror de kommer hyppigere og hyppigere fremover. I allefall vil ”noen” forsøke å overbevise oss her i landet om at det ikke fins noe som helst å bekymre seg for, nyhetene viser bare svada og tar oss med på en berg- og dalbane av skremselspropaganda, og beroligende (eller hysterisk latterlige) apekatthistorier. Ikke at vi skal gå rundt å bekymre oss. Men er det virkelig mulig å være så naiv som Ola Nordmann?

Hurra for det siste innlegget ditt der, Moonstone!

* Dypper Dots`n i kaffen* :coffe2
Antall ord: 503
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links