Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserForsterks kontakten med ånden om man er empat?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Forsterks kontakten med ånden om man er empat?

Innlegg av Heksepusen »

Jeg fant ut at jeg skulle lage en ny tråd jeg siden jeg fikk litt flere spørsmål etter og ha hvert i tråden som heter Hvordan føle andres føleser.

Siden vi var så godt igang der så vil jeg strekke dette med noen nye spørsmå som jeg ikke har helt klart og bestemme meg for om har med det og være empat og gjøre.

de fleste empater har jo den evne til og føle andre, men virker det likt på ånder også.
Jeg skal prøve og utdype det litt.
alså alle som har lest litt om ånder vet jo at de kan overføre føleser og alt mulig annet hvis energien er riktig.
men kan da de som er empater ta slike ting inn sterker enn en vanelig klarsynt.

jeg kan ta en liten historie som hendte for noen årsiden.
Vi bodde i et hus som det var høy ådelig aktivitet i, jeg fikk alldrig tak i ånden men fant jo ut at jeg hadde e6 for ånder der som var forsterket av en vannåre som lå under huset.
men mitt oppi alt dette var det som om jeg mistet meg selv litt på veien jeg begynte og sint og sur og eneste jeg kunne var og lage bråk hjemme med alle mine kjære.
Det var som om følesen til noen andre styrte meg når jeg var hjemme. Jeg var bare utrolig trist og deprimert når jeg var hjemme, energien min var på null og sove det kunne jeg hele tiden ellers var jeg ei ilsit kjerring som alldrig bvle fornøyd med noen ting.
var jeg på jobb eller andre steder var jeg meg selv og ingen av disse tegne var og se.
det skla sis at jeg slet vel meg selv godt ut på og bar jobbe med meg selv for å ikke være den site kjerringa. Jeg så jo hvor mye dette påvirket resten også av familien min også, men ikke i så stor grad som hos meg.
Jeg ente opp med at jeg jobbet nesten 24 timer i døgne og slet meg ut ved og ikke være hjemme og kjørte meg helt i kjelleren.

Når vi flyttet fra dette huset og fikk alt på avstand kunne jeg og mannen prate om dette her og han har sakt at han merket at hele huset oste av sorg og at han til stadighet følte seg trist og såret over at han alldrig strakk til for meg.
Nå når ting var på avstand var jeg meg selv og han følte ikke det samme som han gjorde der, Jeg måtte innrømme at je gikke helt viste hva som hadde hendt med meg men at jeg faktis var veldig fonøyd med alt han gjorde og hadde gjort.
Så jeg vet ikke om jeg rett og slett ble påvirket av selve ånden eller om det var det med å være empat som forsterket signalen til alt dem følte?
Jeg har ike turt og snakke så mye om dette for de fleste vil vel si at jeg ble akut gal, men slapp av jeg er i følge eksperten helt normal i hode og har ingen grunn til akut galskap.

Ludo takk for at du har satt tankebane mine i sving igjen.
Antall ord: 572
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Forsterks kontakten med ånden om man er empat?

Innlegg av Arven »

Jeg tenker at du ble påvirket av den åndelige aktiviteten som var der. Om det å være Empat forsterker kontakten vet jeg ikke, men kjenner jeg tviler litt. Mange har jo klar kontakt med åndene uten å være empat. Men det kan jo være at en Empat vil oppleve åndene mer som følelser og stemninger, mens de som ikke er empater kanskje opplever åndene mer fysisk som f.eks kulde eller smerter ? Blir spennende å lese hva andre mener her.
Antall ord: 82
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Forsterks kontakten med ånden om man er empat?

Innlegg av Heksepusen »

jeg må si vi tenker i samme bane og det er derfor spørsmålet blir litt spenned og tenke over.
ut fra det lille jeg har vilet lest om det og være empat så kan jo dette virke som en forsterer over det ånden føler og vil gi av signaler til oss som lever. eller for og snu det litt på hode kansje det er med på og forhindre at budskape kommer frem fordi dette med følesen tar så overhånd at det blokkerer for all annen komunikasjon mellom levende og ånd?
Jeg har utrolig mye slike ting og fundere over merker jeg.
Antall ord: 107
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Forsterks kontakten med ånden om man er empat?

Innlegg av Lilja »

Arven skrev:Om det å være Empat forsterker kontakten vet jeg ikke, men kjenner jeg tviler litt. Mange har jo klar kontakt med åndene uten å være empat.
Jeg tror at det er helt naturlig at en empat tar inn følelser og sinnstemninger (om man kan kalle det det når vi snakker om ånder) sterkere enn en som "bare" er klarsynt. At en empat vil kunne kjenne det mer på kroppen, akkurat som i møte med mennesker.

Mange er sterkt empatiske uten å være empater også, så jeg tror ikke at om du er empat så er du automatisk en "bedre" eller "flinkere" klarsynt, men akkurat på det følelsesmessige plan tror jeg kanskje opplevelsen i møte med en ånd vil kunne føles sterkere for en empat, nettopp fordi empaten erfarer istedetfor å observere utenfra.
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Forsterks kontakten med ånden om man er empat?

Innlegg av Heksepusen »

Kloke tanker Lilja.
som sakt jeg har fundert mye over dette her og til og med det du sier her har jeg hvert innom.
Antall ord: 24
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Forsterks kontakten med ånden om man er empat?

Innlegg av Arven »

Ja, det høres logisk ut Lilja :)
Antall ord: 7
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kråke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 26 Des 2010 10:35
13
Har takket: 16 ganger
Blitt takket: 45 ganger

- Forsterks kontakten med ånden om man er empat?

Innlegg av kråke »

Jeg tror at kontakten med ånden forsterkes på det emosjonelle planet, og ikke nødvendigvis på noen andre plan om man er empat.
Hvis man skal klare å hente noe informasjon om ånden med unntak av følelser, trenger man andre evner også. Men det er bare mine tanker om saken
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

- Forsterks kontakten med ånden om man er empat?

Innlegg av Asbjørn »

Først og fremst tror jeg ikke vi skal dele altfor mye inn i båser når det gjelder "evner".
Fordi en evne gjerne går hand i hand med en annen, - at vi alle har mer eller mindre evner, og mer eller mindre i visse retninger.

Det er vi mennesker som skal kartlegge, og spesifisere i detaljer hva som er ditt og hva som er datt.. Katalogisere, og kategorisere.

Jeg tror heller at de som har evner, - på en måte har en åpning inn mot en annen verden, og det er på en måte hvordan denne åpningen er plassert som avgjør hva man får tilgang på og ikke.
Det er også avhengig av hvor stor denne åpningen er , med tanke på hva som slipper igjennom.

For noen så har de litt av alle "evner", mens andre er mer selektive.
Kan dette ha noe med hva man selv legger merke til, - forsterker eller undertrykker ?

At en som er en empat kansje kan merke en ånd mere enn en som er synsk, eller en som er medium ? tja, - eller kansje ; jatakk, begge deler...

Jeg tror det er litt vage grenser, litt overlappende områder, og dermed kan man ikke si at man har ett eneste område man er flink på , og de andre er "tomme"....

Har man evner, - har man litt av de forskjellige, men gjerne i varierende grad.

Så, ja, om man vet man er en empat, kan nok kontakten til ånden bli bedre, fordi man fanger opp åndens følelser.

Men legg og merke til det som er restenergier ; som i det ene huset du nevnte, Heksepusen,
Restenergier er avtrykk av noe som har vært, - f.ex en tidligere beboer, som hadde tung sorg etter at en kjær en døde, eller ble alvorlig syk.
Sorgen kan ha vært så tung, at den bokstavelig talt har satt seg i veggene i huset.

Slike restenergier kan somregel renses vekk, - men noen trenger "kraftigere såpe" enn andre - altså sterkere rensende energier.

bare litt av mine tanker...

A
Antall ord: 346

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Forsterks kontakten med ånden om man er empat?

Innlegg av Heksepusen »

Takk for gode svar her.
Jeg er veldig forsiktig med og sette evner og folk i båser for som du sier Asbjørn det er vi mennsker som lager båsen for hvor alle hører hjemme.

Kråka jeg tror du har rett i at det forstrekse, for jeg kan ikke se noe grunn for at empatevne ikke forsterker åndens følers slik som den gjør med de levende.
Antall ord: 72
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Flawelli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 133
Startet: 20 Sep 2011 11:43
12
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 72 ganger

- Forsterks kontakten med ånden om man er empat?

Innlegg av Flawelli »

Veit ikke helt om det er dette du spurte om, men skriver det ned læll :)

Jeg driver med husrens ( eller hva en kaller det ) når jeg blir spurt og har tida. Det siste året har jeg gått med ei god vennine og en av grunnene til at begge virkelig liker det er at vi nærmer oss "problemet" på veldig ulik måte. Dette igjen viser seg at vi får kontakt på enten veldig forskjellig måte med samme ånd, eller veldig ulike ånder og dermed får fjerna/ hjelpa flere enn om vi hadde gått aleina.

Det like stort mangfold og personligheter blant de døde som de levende, og hvem er det vell som når en har tenkt på det tror seg noe annet ?
Sånn som det er mellom meg og vennina mi får ho ofte de som er redde for og krysse over, jeg får de som ofte kan finne på og vise meg hvordan de døde og gjerne la meg få føle dødsøyeblikket om de får lov. Det artige er at det på en måte speiler hvordan vi som personer er og, ho diplomatisk og utrolig flik på det empatiske. Jeg mye mere bildelig og rett fram.

Det tok meg noen år og få inn i skallen at ingen kan bli best på alt, men det betyr ikke at de evene en har er uviktige og ubetydlige. Tvert i mot, bruk de evnene en har og gjør det beste ut av det en fikk :)

Merkelapper er noe dritt, alikevell er det i menneskets natur og gi ut slike... vi er flokk dyr og vil så gjerne finne en flokk vi kan føle oss hjemme i :)

Flawelli
Antall ord: 297
Innom av og til en skjelden gang

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Forsterks kontakten med ånden om man er empat?

Innlegg av Heksepusen »

hvis det det du sier relevant til saken. Du viser jo netopp det at to ulike personer fint kan jobbe sammen og utføre et sammarbeid mellom de ulike tingen.
poenge ditt med at man ikke er best i alt er jo viktig det også.
jeg tror det hadde blitt veldig kjedlig skulle alle være best i alt, da hadde vi jo ikke noe og sammeligne oss med eller noen som kunne gi oss nye mål og nå oss etter.
Jeg har også bruk min tid på og finne ut at jeg ikke kan være best i alt på dette plane, i dag vet jeg jo at jeg har mine områder som er beder enn andre, men det er jo alltid noe nytt og lære der også.
tror dette med samarbeid og innputt er viktig jeg.
Antall ord: 141
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- Forsterks kontakten med ånden om man er empat?

Innlegg av Mei987 »

Tja det kan nok varierer fra person til person. Jeg har aldri kunnet "sett" ånder mens jeg er våken. Når jeg sover så havner jeg enklere mitt i mellom for å si det slik. I og med at jeg er empat merket jeg fort at når ånder kommuniserer med meg, så blir det samme som med levende mennesker.
Jeg klarer å "merke" at de er tilstede, mange ganger kan jeg merke følelsene bak ordene de visker. Andre ganger havner jeg i transe og gjenopplever hvordan de døde, dette skjer automatisk jeg trenger ikke å gjøre så mye for at det skal skje. Men ånden vil at jeg skal kunne "vite/se" hvordan de døde.

Frekvensen er annerledes enn med mennesker som er i livet. Men det spørs også hvor jeg er hen. Hvis det er kirkegården i bygda mi, den klarer jeg og takle jeg er vant med den. Men når jeg var ved Avaldsnes Kirke (tidligere kloster) Det stedet gjorde meg rett og slett fysisk dårlig, vår så mange sinte og negative følelser. Dette kan ha vært forårsaket av "politiske" grunner etter det jeg fikk fram.

Etter slike sterke hendelser blir jeg dårlig/trøtt i flere dager. Men alle har litt empat i seg, men har en bedre evne til å kunne få faktiske bilder i steden for å kunne "føle" bildene slik jeg ofte gjør.

Er jo mange sterke klarsynte som blir påvirket av hva de ser eller får inn. Det tror jeg nok gjelder alle. De har en "synsk" evne som er litt sterkere en de andre, eller resten av evnene sine mer balansert. Dette varierer så klart .Men det har hendt at jeg har blitt en "flaske" for andres følelser, dette har blitt forårsaket av noen få klebe ånder også noen ånder som har bare villet vært rundt meg. Dette har godt fort utover foreldrene.

Selv om empat er en av evnene mine. Er den ikke den eneste, så klarer liksom aldri finne bare den ene evnen som passer. Derav det jeg har skrevet under med lilla.
Antall ord: 360
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Forsterks kontakten med ånden om man er empat?

Innlegg av zind »

Jeg tror som Lilja i grunn. Jeg vet med meg selv at jeg føler ting (også i kontakt med det ikke-fysiske) mer enn jeg ser eller hører. Om det gjør at empater lettere kommer i kontakt med for eksempel ånder tviler jeg litt på, men at man lett kan føle nærvær tror jeg gjerne, selv om man kanskje ikke skjønner at det er det man opplever. Mye følelser kan vel heller være et lite hinder, for det har lett for å sette en ut av spill perhaps? empaters største utfordring kan virke som det er å skille mellom hva som kommer fra en selv og hva som kommer utenifra?
Antall ord: 118
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- - Forsterks kontakten med ånden om man er empat?

Innlegg av Mei987 »

zind skrev:Jeg tror som Lilja i grunn. Jeg vet med meg selv at jeg føler ting (også i kontakt med det ikke-fysiske) mer enn jeg ser eller hører. Om det gjør at empater lettere kommer i kontakt med for eksempel ånder tviler jeg litt på, men at man lett kan føle nærvær tror jeg gjerne, selv om man kanskje ikke skjønner at det er det man opplever. Mye følelser kan vel heller være et lite hinder, for det har lett for å sette en ut av spill perhaps? empaters største utfordring kan virke som det er å skille mellom hva som kommer fra en selv og hva som kommer utenifra?
Det er grunnen til at mange empater bør lære seg å lage skjold. Sånn at følelsene som flyter rundt omkring ikke blir for mye. Disse skjoldene er forskjellige men det hjelper innmari å ha de på plass. Må liksom lage en vegg av noe slag som stopper strømmen av det som ikke er dine egne følelser
Antall ord: 180
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TE75
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 05 Des 2012 21:31
11
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- Forsterks kontakten med ånden om man er empat?

Innlegg av TE75 »

Ser tråden er over et år gammel, men prøver meg.
Jeg opplever stadig plutselige nedturer og det å bli sliten, tung, deppa, sur, irritert og andre merkelige følelser uten helt å skjønne hvorfor. Har alltid trodd det har vært en fysisk forklaring, men flere ganger har jeg i ettertid fått høre at tunge hendelser har inntruffet folk som er nære. Har også hørt stemmer i noen sammenhenger f.eks fra min avdøde far. Har virkelig begynt å lure på hva dette er og er desperat etter svar. Kan det komme inn i denne kategorien? Kjenner meg igjen i mye. Er litt skremt for jeg blir forvirret av det og skjønner ikke hva som skjer med meg. Kunne utdypet det mer, men nøyer meg med dette i første omgang.
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links