Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenOm UFO-fenomenet Ghost Rockets

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

tew
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 77
Startet: 15 Des 2007 15:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 14 ganger

Om UFO-fenomenet Ghost Rockets

Innlegg av tew »

Hva er ”Ghost Rockets” som nylig er observert mange steder i verden?

http://www.nyhetsspeilet.no/2011/11/hva ... -i-verden/
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Om UFO-fenomenet Ghost Rockets

Innlegg av jeditrond »

Høh, snodig, disse var veldig aktive rundt århundreskiftet 18-1900 i Skandinavia før man så smått begynte å se flygende tallerkner o.l. Ante ikke at ufonautene var gått tilbake til raketter igjen :)
Antall ord: 36
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Om UFO-fenomenet Ghost Rockets

Innlegg av Arven »

tja, du vet hva de sier,- det eldste er som regel best ;)
Antall ord: 12
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Om UFO-fenomenet Ghost Rockets

Innlegg av Tyrell »

Du skriver at media bortforklarer disse fenomenene, men for meg virker det som om det er nettopp det du gjør selv.

Du kobler fenomener som sannsynligvis har en naturlig forklaring til mildt sagt fantasifulle påstander om rombrødre.

Hva angår youtube klippet fra Vietnam som du anser som en "veldig god video", så kan man ikke bruke youtube som en god referanse.

I dag er det så enkelt å lage slike effekter på "gutterommet", man vet ikke hvem som står bak dette, man har ingen mulighet til å sjekke ut personen som har lagt ut opptaket og det blir derfor suspekt å bruke dette som en sikker kilde.
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Om UFO-fenomenet Ghost Rockets

Innlegg av Nephandi »

Er vi så sikre på at UFOer er fra verdensrommet, jeg heller litt mot ideen om andren dimensjoner og jeg da, samnt at det er en litt spennende teori som går ut på at UFO, grays og andre slike fenomener er akkurat det samme som folk har sett til alle tider, i noen perioder så folk demoner, i noen perioder så folk alver og feer, men i vår vitenskapsfyldte verden er det enklere å se slike fenomener som romvesener enn Åndelige venser så vi ser UFOer og små grønne menn isteden for en demon eller en alv og så videre. Jeg sier ikke at det ikke kan være romvesener og romskip, men slike teorier kan forklare hvorfor det folk har en tendens til å se når de rapporterer UFOer forandrer seg over tid,
Antall ord: 136
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Om UFO-fenomenet Ghost Rockets

Innlegg av jeditrond »

Nephandi skrev:Er vi så sikre på at UFOer er fra verdensrommet, jeg heller litt mot ideen om andren dimensjoner og jeg da, samnt at det er en litt spennende teori som går ut på at UFO, grays og andre slike fenomener er akkurat det samme som folk har sett til alle tider, i noen perioder så folk demoner, i noen perioder så folk alver og feer, men i vår vitenskapsfyldte verden er det enklere å se slike fenomener som romvesener enn Åndelige venser så vi ser UFOer og små grønne menn isteden for en demon eller en alv og så videre. Jeg sier ikke at det ikke kan være romvesener og romskip, men slike teorier kan forklare hvorfor det folk har en tendens til å se når de rapporterer UFOer forandrer seg over tid,
Tror alle har rett, dette fenomenet er både interdimensjonalt og utenomjordisk i vår dimensjon. UFO-rapporter med tapt tid minner sterkt om det man kalte bergtatt i gammel tid, så det at vi tolker noen av disse vesnene som romvesen sier kanskje mer om vår psyke og populærkultur enn om de faktisk ser slik ut eller er de underjordiske som tuller med oss.
Antall ord: 205
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Om UFO-fenomenet Ghost Rockets

Innlegg av Nephandi »

Det er vel også litt slik at many beskrivelser av alve faktisk ligner litt på hvordan romvesener blir beskrevet nå, mange av dem, men selvfølgelig ikke alle, er beskrevet som små, ofte litt spinkle og mange av dem går i grå eller lett brune klær, det kan være samme vesenene bare sett med andre øyne. men om det betyr at vi nå ser alver som romvesener eller om det har vert romvesener hele tiden men tidligere tiders mennesker så dem som alver og feer det er ikke godt å vite.
Antall ord: 93
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - Om UFO-fenomenet Ghost Rockets

Innlegg av Asbjørn »

Nephandi skrev:Det er vel også litt slik at many beskrivelser av alve faktisk ligner litt på hvordan romvesener blir beskrevet nå, mange av dem, men selvfølgelig ikke alle, er beskrevet som små, ofte litt spinkle og mange av dem går i grå eller lett brune klær, det kan være samme vesenene bare sett med andre øyne. men om det betyr at vi nå ser alver som romvesener eller om det har vert romvesener hele tiden men tidligere tiders mennesker så dem som alver og feer det er ikke godt å vite.
Skjønner tankegangen din her, men jeg tror faktisk det er to forskjellige ( eller mange forskjellige ) vesen vi snakker om.
Men at det er likheter, ja det er det nok, iallfall i grove trekk.

Derimot at vi har besøk fra andre dimensjoner, og fra andre steder i universet , ja det tror jeg vi har, selv om de ikke offisielt gir seg tilkjenne. Ikke enda iallfall...

Alver, tusser og andre naturvesen, har vi i naturen rundt oss, men disse kan muligens gå inn og ut av dimensjoner høyere enn / eller paralelle til - vår 3d.

A
Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Om UFO-fenomenet Ghost Rockets

Innlegg av Nephandi »

Jeg tror også det er flere forskellige vesener, men det hele er kanskje litt aradigme betinget. jeg blir minnet om denne lille teksten som Kaos magikere elsker:
"Are there spirits?"
"In the spirit model, yes."
"And in the energy model?"
"In the energy model there are subtle energy forms."
"And what about the psychological model?"
"Well, in the psychological model we are dealing with
projections of the subconscious."
"What happens in the information model, then?"
"In the information model there are information
clusters."
"Yes, but are there spirits now or not?"
"In the spirit model, yes."
Antall ord: 96
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Om UFO-fenomenet Ghost Rockets

Innlegg av Tyrell »

Forfatter og ufo legenden Jacques Vallée kom med intressante perspektiv i den klassiske og orginale boken - Passport to Magonia, hvor han finner likhetstrekk i folklore og moderne ufo kontakter.

Om det var noen forbindelse mellom kontakter med overnaturlige vesener i historien og dagens ufo møter er vanskelig å si,kanskje etterhvert som mennesket har utviklet seg og blitt mer teknologisk avansert,så har også dette fenomenet forandret seg...

Uansett så var det spennende og ukonvensjonelle teorier Vallée kom med da boken ble lansert i 1969.
http://www.scribd.com/doc/8652147/Passp ... lel-Worlds

Endret: endret : Bruk URL tagger på lange linker !
Admin
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Om UFO-fenomenet Ghost Rockets

Innlegg av Isan »

Nephandi, den teksten du siterte, var fin :)
Antall ord: 7
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Om UFO-fenomenet Ghost Rockets

Innlegg av Nephandi »

Takk for link til den boken Tyrell, vet du om den finnes å få tak i fysisk format siden jeg foretrekker å lese bøker på papir isteden for på en skjerm, gammeldags som jeg er.

Takk Isan den teksten er en av mine personelige favoritter. :D
Antall ord: 44
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Om UFO-fenomenet Ghost Rockets

Innlegg av jeditrond »

Nephandi skrev:Takk for link til den boken Tyrell, vet du om den finnes å få tak i fysisk format siden jeg foretrekker å lese bøker på papir isteden for på en skjerm, gammeldags som jeg er.

Takk Isan den teksten er en av mine personelige favoritter. :D
Forsøk antikvariater eller lignende, evt. spesialforretninger for "paranormal" litteratur, capris hadde den ikke, det er ikke dermed sagt at den ikke er å oppdrive :)
Antall ord: 70
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Om UFO-fenomenet Ghost Rockets

Innlegg av Nephandi »

Amazon og ebay hadde den men boken er litt dyr så jeg har ikke råd til den nå, den er dog lagt til i Amazon ønskelisten min. :D
Antall ord: 28
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Om UFO-fenomenet Ghost Rockets

Innlegg av Tyrell »

Orginalutgivelsen av Passport to Magonia i papirutgave er svært ettertraktet og kostbar,men flere av bøkene til Vallée er republisert av Anomalist Books http://www.anomalistbooks.com/index.cfm til en overkommelig pris, så man kan alltids håpe på at også Passport to Magonia blir utgitt på nytt fra dette forlaget.

En av ufo kontaktene fra boken, likhetstrekk med "småfolk" er slående:
http://www.openminds.tv/the-cennina-ita ... lustrated/
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links