det kan godt ses på som mørk magi istedefor sort magi.(det føler jeg går for det samme)
alt kommer fra samme sted og men bruken kan nok klassifiseres.
har selv gjort ting jeg ikke nødvendigvis er stolt av men , alt kommer fra samme sted og noen ser nok på det med avsky.
Aglaia skrev:Det kan ha seg at jeg har sett litt for mye på TV/ film, men det som poppet opp i hodet mitt når det ble nevnt onskap og portaler, var ikke noe positivt.
(er nok mindre hyggelig.selv om tv har en påvirkning på oss alle=)
det jeg er glad for er at dette kan brukes til det meste.om det er rensing,hjelpe andre,egne vinninger etc.
det vanskligste vil jeg nok si er egne vinninger.
det enkleste er vel å lukke en person .disse har lite eller ingen stress følelse og er mer avslappet.
min samboer fikk dette i ett tilfelle og dette hjalp veldig.
( noen har behov for det hvis stress/følelser tar overhånd, som feks en gravid person)
det jeg finner litt pussig er denne 3 x 3 regelen mange følger.at man får tre ganger tilbake hva man gjør. i noen tilfeller stemmer det nok, men ikke av magien som blir brukt, heller som en hevn av den eller de som blir utsatt for magien velger jeg å tro.
eller så har man jo disse som kaster ganer/forbannelser..disse kan være ett irritasjonsmoment, rett og slett fordi mange som gjør dette har ingen relasjon til de de evt måtte kaste gane etter, men fordi en bekjent av de igjen vil ha noe gjort og ikke klarer selv..DET er latterlig bruk av evner i mine øyne..
Long gone but stiller present..
Whatever we learn to do, we learn by actually doing it.