Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisGjensidig forståelse

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Apotheosis
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 29 Nov 2011 06:06
12

Gjensidig forståelse

Innlegg av Apotheosis »

Hei alle lesere.

Dette er mitt første innlegg, og med det vil jeg legge ut kort fortalt hva jeg har erfart igjennom et liv med forskning på det paranormale.

Jeg har lest, analysert og reflektert over det meste som blir omtalt på denne siden, fordi jeg syntes at en verden sett ut i fra øynene til en som nekter for at det paranormale eksisterer, virker som en verden med maskiner, ikke mennesker.

Men mitt spørsmål til dere er:

Vis vi mennesker fungerer likt, men er forskjellige av sjel, hvorfor finner da så mange mennesker det vanskelig å forstå hverandre?
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Gjensidig forståelse

Innlegg av Diffusa »

Hei og velkommen hit. Håper du kommer til å trives :)

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med spørsmålet ditt. Men jeg prøver.

Jeg for min del mener at folk ikke fungerer likt, men da tenker jeg lenger enn til disse grunnleggende behovene som mat drikke, (fysiologiske behov) varme, trygghet osv osv.

Hvis vi er sjel, og alle er forskjellige sjeler så blir det jo egentlig litt logisk at alle ikke er i stand til å forstå alle. En sjel har jo fortsatt bare et perspektiv å se ut fra.
Noen er i stand til å sette seg inn i andres perspektiv også, mens andre ikke engang forstår sitt eget.
Antall ord: 112
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

- Gjensidig forståelse

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Vi fungerer ikke likt.
Vi er tildelt vår egoisme som gjør deg, meg og alle våre medmennesker unike.
Det som er litt trist er den totale mangel på forståelse og respekt over synspunkter, meninger og tro et annet menneske har enn seg selv.
I svært mange situasjoner der et fåtall personer har evner de har lært å bruke, som er veldig vannskelig å forstå hos noen svært vrange skeptikere/benektikere, så blir på en måte disse veldig kreative i sin bedømmelse av personen med evner, og deretter også blir mobbingen et faktum.

Jeg mener menneskers subjektive synspunkter er på en måte slik: ME, MYSELF & I..

Altså problematisk å respektere en annens persons synspunkter..

Velkommen hit foresten, her finner du veldig mange som leter etter meningsfeller, men det finnes også noen som er skeptiske til det paranormale, men det er også fint for da er det litt ballanse i ytringer...

Happe....
Antall ord: 158
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Gjensidig forståelse

Innlegg av ludoburgero »

Fordi vi gjennomgår alle de samme fasene til ulike tidspunkter i livene våre, og at vi er stilt annerledes i henhold til midler (fattig kontra rik, kunnskapsrik kontra uvitende, osv.).

Alt er relativt. Vi lærer av hverandre. Det er en av grunnene til at vi er her.
Alt skal samles opp til slutt. Alt blir kollektivt og tilgjengelig.
Alt blir åpent, og til slutt florerer alt.
Når det da ikke finnes noen struktur eller rammer lenger finnes heller ikke materien. Det er da alt bare slutter, og verden ender som vi kjenner den. Da er vi alle bare spirituelle vesener.

Og da fins ikke misforståelser mer.

Eller noe sånt.
Antall ord: 115
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links