Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinGingko biloba - vitaminer - tinnitus - kur?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Gingko biloba - vitaminer - tinnitus - kur?

Innlegg av ludoburgero »

Hei!

Jeg lurer på om noen av dere har erfaring med bruk av gingko biloba?
Denne "magiske urten" har jo som kjent en effekt på å forbedre hukommelse og brukes derfor av mange studenter og eldre. Den har også en gunstig effekt på blodomløpet. Har også hørt at den kan ha en positiv effekt på tinnitus, noe jeg er plaget med. Er det noen andre som kan bekrefte dette, eller har erfaringer med det (også andrehånds)?

Fant en side på nettet der noen delte tips med hverandre om tinnitus, og det ble i den forbindelse også der nevnt gingko biloba, men også store doser med både D- og E-vitaminer skal ha en gunstig effekt. Tinnitus har som kjent status "uhelbredelig lidelse" blant leger, men noen sier at de faktisk har blitt kvitt disse plagene helt. For meg har det nå gått så mye utover søvn og humør at jeg i blant er "på randen" og skikkelig deprimert. Først og fremst pga. den medfølgende svimmelheten som kommer i form av både brå anfall (intensivt), men også konstant er der. Hvis noen vet om andre metoder eller midler for å redusere plagene er jeg også kjempetakknemlig!

Føler for en gangs skyld at jeg kanskje kan ta nytte av denne delen av forumet :)

Litt tragikomisk i det hele leste jeg følgende på en av disse nettsidene jeg kom over.
Følgende årsaker, hvorav kanskje 9 av 10 appellerer til akkurat meg :? :

The problem with tinnitus is that it is affected by many different things.

1. Infections of the ears cause by dirty swimming pools, you had in the past,
2. Problem with allergies that cause a nasal blocking and affect the air in the nasal-ear system,
3. One missing tooth on the back of the jaw could cause asymmetry that affects the temporomandibular joint,
4. High blood pressure makes it worse,
5. Tension on the neck due to bad body position,
6. Stress,
7. Cigarette, caffeine, sugar, alcohol,
8. Aspirin, antibiotics (they are everywhere), steroid hormones,
9. Exposure to loud or continuous noise at work
10. Hear loss causes more hear loss. While you give up trying to understand what other people say, the brain becomes dull with verbal skills. (Alzheimer’s disease is connected with hear loss)


Altså, punkt 1 var jo da det hele begynte etter sommerferie i Danmark i fjor. Basseng.
Punkt 2 er det fastlegen min finner som mest sannsynlige årsak. Jeg har jo "alle" allergier...
Siden jeg trakk visdomstennene mine i 2009, så appellerer vel også punkt 3 til meg... :lol:
Jeg har et relativt høyt blodtrykk, dessverre, så punkt 4 er også treffende.
Punkt 5 er en velkjent plage - jeg har alltid slitt veldig med anspente nakkemuskler.
Selv om jeg ikke føler at jeg stresser, har jeg likevel opplevd symptomer på det, punkt 6.
Nå er jeg jo en selvutnevnt kaffeholiker, og ikke minst snopoholiker - men alkoholbruk har jeg redusert enormt de siste månedene. Punkt 8 er nok ikke aktuelt for min del.
Punkt 9 er dessverre en realitet i mine omgivelser og arbeidshverdag.
Igjen så er jo punkt 10 selvoppfyllende og selvsagt.

Er det rart jeg holder på å få en mental breakdown?
Jeg prøver nå iallefall så godt jeg kan. Og så har jeg bestilt gingko biloba fra Amerika nå.
Gleder meg til å prøve det iallefall! Skal bli godt å kanskje få mer enn 2-3 timer søvn per natt.
Antall ord: 580
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Gingko biloba - vitaminer - tinnitus - kur?

Innlegg av Bearchild »

Jeg har ingen kjennskap til Ginko biloba annet enn det som er å lese om den, altså kjenner ingen som har prøvd. Men det burde vel være harmløst å forsøke? Jeg kan bare forestille meg hvor jævlig sånn konstant ørelyd må være og ser for meg at man er villig til å prøve det meste..

En annen ting som kanskje kan være verdt et forsøk er Hvitløkskuren jeg har nevnt i matforumet; https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 10&t=20140. Jeg skal skrive mer utfyllende om hva den- etter sigende- skal kunne hjelpe mot.. men hørselsforstyrrelser er èn av dem. :)
Antall ord: 111
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Slettet_The Wolf

- Gingko biloba - vitaminer - tinnitus - kur?

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Har du prøvd akupunktur ? Bare en tanke, kanskje det funker ;)

Selv får jeg sånn pipelyder heldigvis bare av og til. Har en sterk mistanke om at jeg fikk det etter at jeg hadde skutt med hagle uten hørselsvern -.- Kan umulig være bra når hørselen forsvinner i noen sekunder.. :D
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Gingko biloba - vitaminer - tinnitus - kur?

Innlegg av ludoburgero »

Takk for tipsene, begge to!
Jeg skal sjekke ut hvitløkskuren din, Bearchild :)

Det er forsåvidt vanlig med midlertidig øresus for mange.
Når det gjentar seg ofte kan det være et forvarsel på at hørselsskader foreligger, og det kan i noen tilfeller også være en forsmak på konstant øresus. Noe av det som også er leit er at mye av humøret styres av hørselen. Tinnitus, altså den pipelyden, forvirrer også hjernen til å tro at det instinktivt er fare på ferde. Dette gjør at en med tinnitus aldri slapper helt av, og det blir en "evig ond sirkel" når stress gjør tinnitusen mer intensiv og hyppig... halleluja...
Antall ord: 116
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Gingko biloba - vitaminer - tinnitus - kur?

Innlegg av ludoburgero »

Foreløpig etter en ukes tid med daglig inntak merker jeg ikke noen forbedring på tinnitusen, men det jeg definitivt merker er at blodomløpet strømmer bedre gjennom kroppen.

En nærmest umiddelbar virkning var varmere ekstremiteter, men også merkverdig i bryst- og mageregionen. Dette kan også en venn bekrefte som også har bestilt dette etter å ha hatt tinnitus i flere år nå (jeg fikk det vel tidligere i år en gang). Han fikk prøve 3 kapsler hos meg på mandag, og ble etter et par timer glovarm, spesielt i brystregionen.

Jeg mener også å merke at jeg har klarere fokus, til tross for den meget nedsatte allmenntilstanden pga. tinnitusen (svimmelhet, slakk, tungsinnet/deprimert, osv.).
Konsentrasjonen kommer litt lettere til uten like mye anstrengelse, men siden plagene - som jeg hovedsaklig tar dette kosttilskuddet for - vedvarer, så må jeg likevel anstrenge meg mer enn før symptomene var der. Nå har jeg iallefall vært hos legen og fått en henvisning til sykehuset for en skikkelig utredning, spesielt siden jeg har hatt en dottfornemmelse på det ene øret i ett og et halvt år nå, mer eller mindre konstant (konstant det siste året). Så får jeg bare krysse fingrene for at det ikke tar månedsvis i sykehuskø.
Antall ord: 210
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Gingko biloba - vitaminer - tinnitus - kur?

Innlegg av Bearchild »

ludoburgero skrev:Foreløpig etter en ukes tid med daglig inntak merker jeg ikke noen forbedring på tinnitusen, men det jeg definitivt merker er at blodomløpet strømmer bedre gjennom kroppen.
Artig! At du faktisk merker noe, mener jeg- jeg har som sagt ingen erfaring med produktet (annet enn hva jeg har lest), men økt blodomløp må vel være positivt(?).
Jeg tenker, kanskje feilaktig men alikavel, at man får renset skikkelig opp i eventuelt "grums" når blodet strømmer ekstra til.. Men har du hørt om noen som har fått redusert/ blitt kvitt tinnitus med sånn type behandling? Eventuelt hvor lang tid det tar før man kan forvente full effekt?
Jeg mener også å merke at jeg har klarere fokus, til tross for den meget nedsatte allmenntilstanden pga. tinnitusen (svimmelhet, slakk, tungsinnet/deprimert, osv.).
Konsentrasjonen kommer litt lettere til uten like mye anstrengelse, men siden plagene - som jeg hovedsaklig tar dette kosttilskuddet for - vedvarer, så må jeg likevel anstrenge meg mer enn før symptomene var der. Nå har jeg iallefall vært hos legen og fått en henvisning til sykehuset for en skikkelig utredning, spesielt siden jeg har hatt en dottfornemmelse på det ene øret i ett og et halvt år nå, mer eller mindre konstant (konstant det siste året). Så får jeg bare krysse fingrene for at det ikke tar månedsvis i sykehuskø.
Blir rent nysgjerrig på denne Ginko`en, kanskje noe som må testes ut. :)
Ang sykehus og ventetid, det kan lønne seg å sjekke ut ventetid hos forskjellige sykehus selv. Siden du kan velge selv hvor du vil (altså det stedet med minst ventetid..). http://www.sykehusvalg.no/start/ Fortsatt god bedring og lykke til!
Antall ord: 290
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- - - Gingko biloba - vitaminer - tinnitus - kur?

Innlegg av ludoburgero »

Bearchild skrev:Artig! At du faktisk merker noe, mener jeg- jeg har som sagt ingen erfaring med produktet (annet enn hva jeg har lest), men økt blodomløp må vel være positivt(?).
Jeg tenker, kanskje feilaktig men alikavel, at man får renset skikkelig opp i eventuelt "grums" når blodet strømmer ekstra til.. Men har du hørt om noen som har fått redusert/ blitt kvitt tinnitus med sånn type behandling? Eventuelt hvor lang tid det tar før man kan forvente full effekt?
Ja, jeg mener å ha lest at ginkgo (noen skriver også gingko, så jeg blir forvirret, begge deler tillatt) har en dokumentert virkning på økt blodomløp - også til cellene - og flere forsøk kan også bekrefte at det bedre hukommelsen blant studenter som har tatt "overdose", men også til demente pasienter. Dog ikke alzheimer-rammede. Når jeg tenker meg om er det jo logisk ettersom blodomløpet også øker til hjernen og cellene - også med tanke på at flere har meldt om at de har blitt kvitt tinnitus-plagene sine, siden det ofte dreier seg om mikroskopiske blodpropper på det indre øret. Dette er imidlertid ikke "offisielt", men flere melder om slike positive bieffekter ;)

Da jeg nevnte dette til legen min og at jeg har begynt med ginkgo, ble bare hans kommentar:
"...ja, har du merket noen bedring, da?"

Jeg svarte bare ærlig og sa at jeg ikke merket noen bedring vedrørende tinnitus (enda?), da kunne han meddele dette (som kanskje også kan være til interesse for paranøtter med naturpreparater i tankene): "Det har seg slik at det er jo flere av naturpreparatene som faktisk virker og som vi bruker i legemidler også, men for å være godkjent må det også ha en dokumentert virkning - MEN: Johannesurt er et eksempel på en vekst som faktisk er bevist å ha en positiv virkning mot lettere depresjoner... saken er bare at denne er så dyr å produsere som legemiddel at det kommer dessverre aldri til å skje. Så den vil forbeholdt helsekostverden..."

:lol:

Litt trist...

Forresten; ginkgo er også sagt å ha en positivt effekt på blodtrykket.
For dem som har høyt, vel og merke. Eneste jeg har hørt er at man ikke bør blande ginkgo med blodfortynnende medisiner. Det sier vel seg selv egentlig, siden blodet får en oppsving i tempoet. Det sagt, så utsetter også cannabisrøykere seg for en fare jeg ikke var klar over - så en dokumentar igår, skjønner du ;) Det er visstnok slik at cannabis også har en blodtrykksdempende effekt, og det fikk meg til å tenke: "Gjelder dette også ginkgo?" Så det får meg til å være litt mer kritisk. For det er nemlig slik at cannabisrøykere demper blodtrykket i en times tid (eller to) etter inhalasjon - deretter vil hjertet slå opptil 50% raskere fordi kroppen merker blodtrykket er så lavt under rusen. Dette er den direkte årsaken til at noen føler svimmelhet og må sette seg ned, men også en av de mange grunnene til at de føler seg avslappet. Når så hjertet slår såpass mye raskere etter rusen avtar, vil derfor vedkommende utsette seg selv for en veldig stor risiko for hjerteinfarkt for en stund i etterkant. Men dette er ikke vedvarende.

Uansett greit å vite. Mange av disse midlene folk inntar har en innvirkning på blodtrykk, slik som sukker for eksempel kan ha den andre veien igjen. Og slik jeg har forstått det så er jo et lavt blodtrykk å foretrekke, mens et høyt blodtrykk kan vel i verste fall overbelaste hjertet og få det til å fysisk vokse? Nå er ikke jeg noe som helst ekspert i verken patologi eller anatomi eller noen ting, men... fint om noen kan korrigere isåfall :)
Blir rent nysgjerrig på denne Ginko`en, kanskje noe som må testes ut. :)
Ang sykehus og ventetid, det kan lønne seg å sjekke ut ventetid hos forskjellige sykehus selv. Siden du kan velge selv hvor du vil (altså det stedet med minst ventetid..). http://www.sykehusvalg.no/start/ Fortsatt god bedring og lykke til!
Takk! Jeg fikk også en lapp med et telefonnummer av legen.
Han sa det fort kunne bli litt ventetid, og at jeg kunne velge :)

Gingko koster forresten blodpris her på helsekostforretninger:
599,- så jeg det kostet for enten 30 eller 60 tabletter her om dagen.
I USA får man en 120 kapsler for rundt 100-lappen. Snakk om prisforskjell!

Jeg kan forresten anbefale levering på døra med DHL for de utålmodige.
Visst koster det vel rundt 18 dollar, men herregud så kjapt jeg fikk varene jeg bestilte.
Det tok to dager før de kom på jobben med det til meg - rett i hånda. Saken var at de leverer kun på døra fordi de krever signatur ved levering, og så leverer de mellom 10-16. Men det kosta ingenting ekstra å omdirigere det ut til jobben min. Flotters! ;)

PS! Det fins flere forskjellige typer og prisene varierer noe helt enormt, men akkurat den typen jeg har kan jeg gå god for. Hvis du omsider handler på iHerb kan du bruke rabattkoden LUD576 for å få 5 dollar i avslag. Det gjelder visst alle som bruker denne koden på førstegangskjøp, og jeg får visst en viss prosent selv tydeligvis. Bare et tips hvis du skulle gjøre alvor utav å ville prøve ginkgo :)

http://www.iherb.com/Paradise-Herbs-Gin ... /4244?at=0

Dette er den jeg bruker.
Antall ord: 916
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Gingko biloba - vitaminer - tinnitus - kur?

Innlegg av Lilja »

Satt her og leste, og tenkte at "Dette må jeg jammen prøve"! Høres jo veldig positivt ut!

Men jeg kan herved føre ginkgo opp på en stadig lengre liste over naturpreparater jeg må holde meg unna pga medisinene jeg tar :rasende :rasende :rasende
Det står riktignok bare "mulig nedsatt effekt", men den sjansen tør jeg ikke ta :(

http://interaksjoner.no/Analyser.asp?Pr ... 1=Analyser
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Gingko biloba - vitaminer - tinnitus - kur?

Innlegg av Bearchild »

Tror jammen jeg må prøve å plante et tempeltre i hagen, høres ut som noe alle bør ha! 8)
Sitter og leser om gingkoen og blir mer og mer overbevist om at dette bør testes. Tenk så moro å fått sving på hukommelsen og kanskje tilogmed litt ekstra energi?! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har hørt om dette før, men jeg lurer på om jeg har blandet den med, og derfor "avskrevet den", sånne Noni-greier. Homeparty-vidunderkurer.
Fortsett å holde oss oppdatert på hvordan det går? :)

Ifht det du nevner i forbifarten om Alzheimer;
" Tempeltre (Ginkgo biloba) og Alzheimers sykdom

Noe av det mest spennende med tempeltreet er knyttet til behandling av Alzheimers sykdom. Denne sykdommer er antatt å delvis skyldes utilstrekkelig tilførsel av blodsukker til hjernen, noe som kan forstyrre funksjonen til hjernecellene. Tempeltre kan både stimulere omsetningen av blodsukker i hjernen og øke blodstrømmen til hjernen. Urten kan også øke hjernens bruk av det kjemiske stoffet som kalles acetylkolin, en transmittersubstans som er viktig ved overføring av impulser fra en nervecelle til en annen. Tyske forskere har studert hvordan bruk av tempeltre virket på pasienter med Alzheimers sykdom eller mental svekkelse på grunn av åreforkalkning. Etter fire ukers behandling med et tempeltreprodukt ble det påvist redusert demens, økt evne til å klare daglige gjøremål og færre depresjoner. Urten kan også hjelpe ved andre typer hukommelsessvikt.
"

http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinp ... nk_bil.htm
Antall ord: 249
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Gingko biloba - vitaminer - tinnitus - kur?

Innlegg av Lilja »

Det var nettopp det som var hovedgrunnen til at jeg ønsket å teste dette, for jeg sliter veldig med hukommelsen etter at jeg ble dårlig. Men-men, det finnes kanskje andre "vidunderkurer"...
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - Gingko biloba - vitaminer - tinnitus - kur?

Innlegg av Arven »

Bearchild skrev:Tror jammen jeg må prøve å plante et tempeltre i hagen, høres ut som noe alle bør ha! 8)
Sitter og leser om gingkoen og blir mer og mer overbevist om at dette bør testes. Tenk så moro å fått sving på hukommelsen og kanskje tilogmed litt ekstra energi?! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har hørt om dette før, men jeg lurer på om jeg har blandet den med, og derfor "avskrevet den", sånne Noni-greier. Homeparty-vidunderkurer.
Fortsett å holde oss oppdatert på hvordan det går? :)

Ifht det du nevner i forbifarten om Alzheimer;
" Tempeltre (Ginkgo biloba) og Alzheimers sykdom

Noe av det mest spennende med tempeltreet er knyttet til behandling av Alzheimers sykdom. Denne sykdommer er antatt å delvis skyldes utilstrekkelig tilførsel av blodsukker til hjernen, noe som kan forstyrre funksjonen til hjernecellene. Tempeltre kan både stimulere omsetningen av blodsukker i hjernen og øke blodstrømmen til hjernen. Urten kan også øke hjernens bruk av det kjemiske stoffet som kalles acetylkolin, en transmittersubstans som er viktig ved overføring av impulser fra en nervecelle til en annen. Tyske forskere har studert hvordan bruk av tempeltre virket på pasienter med Alzheimers sykdom eller mental svekkelse på grunn av åreforkalkning. Etter fire ukers behandling med et tempeltreprodukt ble det påvist redusert demens, økt evne til å klare daglige gjøremål og færre depresjoner. Urten kan også hjelpe ved andre typer hukommelsessvikt.
"

http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinp ... nk_bil.htm
Dette er virkelig spennende for meg som jobber med demente, både av Alzheimers type og MID. Jeg skal nevne det for tilsynslegen vår. Høres jo ut til å kunne hjelpe pasientene i på tidlig stadiet av sykdommen, slik at de kanskje kunne vært hjemme litt lenger, før de trenger full bistand.
Håper du får hjelp for tinnitusen din Ludo. Det må være fryktelig plagsomt !!
Antall ord: 322
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Gingko biloba - vitaminer - tinnitus - kur?

Innlegg av ludoburgero »

Takk for tilleggsopplysninger om gingko i forhold til alzheimer, Bearchild!

Jeg hadde ikke hørt akkurat dette, og jeg har lest at det bare hjalp mot demens men ikke alzheimer. Hvis det derimot gjør det lettere for pasienter med gjøremålene sine og er gunstig på andre måter så er det jo suverent! Visste ikke dette med blodsukker, men har hørt at passiv bruk av hjernen kan være en utløsende årsak til alzheimer. Med andre ord; i hovedsak TV-titting.

Gingko er også nasjonaltreet til Kina.
En annen morsom funfact er: Det står et gingko-tre rett der bomben ble sluppet ved Hiroshima, og det har alltid vært i full blomstring - tilsynelatende uberørt av hendelsen der... ;)
(kilde: Wikipedia, tror jeg)

I tillegg til denne vidunderurten skal det vel sies at jeg tar en "overdose" b-vitaminer daglig også nå, fordi hun på helsekosten anbefalte meg det. Det styrker nervene, og kan bidra med bedre takling av stress og andre ting som kan forverre tinnitusen. Jeg føler meg slett ikke frisk, men jeg føler meg mer oppegående likevel. Slik som idag, så er den høyfrekvente lyden (ca. 14300 hz) veldig høytfølt, og den er mer eller mindre konstant. Det tapper meg for mye energi, hvor enn rart det høres ut. Pass på hørselen deres, paranøtter! Jeg unner ingen dette her.
Antall ord: 237
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Gingko biloba - vitaminer - tinnitus - kur?

Innlegg av Lilja »

Det høres forferdelig ut å gå sånn, Ludo :( Håper du snart finner noe som fungerer og hjelper!


:klemme
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Gingko biloba - vitaminer - tinnitus - kur?

Innlegg av keke »

hei ludo.. har mange gode tilbakemeldinger på "TONE" urte tbl

værdt å prøve ;) :like

minuset er at det er ganske dyrt og du kan ikke slutte me dem - da kommer tinnnitusen tilbake...
Antall ord: 33
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !