Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisHvordan kaster du en sirkel? Her er hvordan jeg gjør det.

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Hvordan kaster du en sirkel? Her er hvordan jeg gjør det.

Innlegg av Nephandi »

Jeg tenkte jeg skulle fortelle hvordan jeg kaster en sirkel så kan jo dere eventuelt fortelle hvordan dere gjør det.

Jeg begynner med å ta Athemen min og peke spissen mot gulvet, så snur jeg meg mot øst og sier:

"Vær velkommen elementet i fra Øst,
Vær velkommen elementet Luft,
Luftens Ånder Sylfider vær velkommen."

Jeg prøver å se for meg det elementet jeg kaller for hvert hjørne, jeg løfter også høyre hånd over hodet og sprer fingrene når jeg kaller Luft. Så snur jeg meg mot Sør og sier:

"Vær velkommen elementet i fra Sør,
vær velkommen elementet Ild,
Ildens Ånder Salamandere vær velkommen."

Jeg holder en knyttet neve med høyre hånd i hjerte høyde når jeg kaller på ild. Så snur jeg meg mot Vest og sier:

"Vær velkommen elementet i fra Vest,
Vær velkommen elementet Vann,
Vannets Ånder Undiner vær velkommen."

Jeg holder venstre hånd formet som om jeg holder vann i den i skulder høyde når jeg kaller på Vann. Så snur jeg meg mot Nord og sier.

"Vær velkommen elementet i fra Nord,
Vær velkommen elementet Jord,
Jordens Ånder Gnomer, vær velkommen."

Jeg holder venstre hånd flatt mot bakken når jeg kaller på Jord. Nå snur jeg meg mot sentrum av sirkelen og sier.

"Alt som er over oss, vær velkommen."

Jeg strekker hendene mot himmelen.

"Alt som er under oss, vær velkommen."

Jeg kneler så jeg kan legge hendene flatt mot gulvet eller bakken. Når jeg er ferdig med ritualet gjør jeg det samme i revers, men jeg bytter ut velkommen med takker, så det blir for eksempel:

"Jeg takker elementet i fra Øst,
Jeg takker elementet Luft,
Luftens Ånder Sylfider, jeg takker dere."

Jeg avslutter alltid med å nevne alt som er over oss og alt som er under oss, aka Ånd enten jeg åpner eller lukker sirkelen.

Nå jeg har andre metoder for å kaste en sirkel men det er denne jeg bruker mest for den kaller på elementene samtidig og jeg liker ritualet, det fungerer for meg.
Antall ord: 366
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links