Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerNymotens lobotomering

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Nymotens lobotomering

Innlegg av Lilja »

Nok en gang havner jeg litt sånn midt-i-mellom...

Ja, det er provoserende med mennesker som gjemmer seg bak en diagnose, og stadig bruker den for det den er verdt for å dra fordeler av det. Samtidig er jeg selv i en situasjon hvor jeg har fått en kronisk sykdom, en sykdom som ikke synes (nevrologisk) men som setter en del begrensninger for meg enten jeg liker det eller ei!

Jeg ønsker ikke å defineres utifra sykdommen min, men har faktisk måtte innsett at den er en del av meg, og at jeg er nødt til å ta hensyn til den. Det igjen innebærer at jeg er nødt til å være åpen om det, blant annet ovenfor arbeidsgiver, fordi konsekvensene blir så store hvis jeg ikke setter grenser for meg selv og min arbeidskapasitet.

Det er ingen unnskyldning, men en forklaring, selv om noen nok vil se på det som det første... Men det er frustrerende, og jeg innrømmer gjerne at det gjør vondt, når til og med enkelte av mine nærmeste kommer med utsagn som "det er bare å ta seg sammen". For det er det faktisk ikke! Jeg har prøvd...

Men det handler altså på ingen måte om å skulle dra fordeler av det. Det handler om å lære seg å leve med en diagnose, og om å gjøre det beste ut av situasjonen for å kunne fungere best mulig.
Antall ord: 239

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Nymotens lobotomering

Innlegg av keke »

Jeg tror at alt kan fiskes.. når det gjelder kroppen vår - :bat

Hørt om cellefornyelse? :ooom

Hva kan vi gjøre for å maksimere den?

Stikkord - Vitaminer mineraler (organisk bundet, ikke kjemisk møkk som dagligvarehandelen og appotek serverer fesk KALKstein som Kalsium kilde - kan komme med flere eksempler om ønskelig)

OmegaSSS : det heter essenseielle fettsyrer fordi DE er LIVS viktige....

SYRE BASE balanse.... tenk litt på det... tilføy kroppen det som er Oppbyggende og du vil kjenne deg bedre etter kort tid.. Fortsetter du i den banen vil du bli frisk :

Kanskje trenger du en skikkelig Rense kur.. kanskje spiser du noe du slett ikke tåler - kanskje har du stor ubalanse i Tarmfloraen (som ER 80% av Vårt IMUNFORSVAR - også kalt vårt Andre SELV)

"BALANSE" En blodprøve er ikke nok - Hår analyser - Kinesiologi, biopat, homeopat -mm finn ut - følg det gode rykte .. finnes flusst av dyktige aktører som driver Holistisk arbeid...

:vismann
Antall ord: 160
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Nymotens lobotomering

Innlegg av ludoburgero »

I et avansert samfunn er ingenting enkelt. Spesielt ikke helse.
Lever man enkelt, sunt og får i seg primære næringsmidler, såkalt "variert kost" og ikke for mye humbugprodukter, sier det jo seg selv at man i de aller fleste tilfeller er friske.

Svært mange sykdommer skyldes livsstil. Ikke bare hva man spiser, men også hva man gjør og hva man utsetter seg for. Det kan være stråling, det kan være belastningsskader, slitasje, det kan være røyking, det kan være alkohol, det kan være medisiner med bivirkninger (også skjulte), det kan være for mye tv-titting, for lite mosjon, og det kan strengt tatt være hva som helst.

Jeg er ganske sikker på at ingen vil noen "noe vondt" i denne tråden ved å poengtere at medisinindustrien er en mektig type forretning. En skal tross alt få pasientene til å fortsette å kjøpe medisiner, slik at produsenten tjener mer penger. Det er ikke viktigst at pasienter blir kurerte. Finnes det egentlig så mange medisiner som gjør noe annet enn å holde sykdommen i sjakk? Og er det egentlig så vidunderlig? Og på toppen av det hele; hva orker man å gjøre, eller er villig til, av drastiske endringer i sitt liv hvis det kan gjøre en friskere - eller kanskje kurert?

Det er veldig mye man gjør bare på vane, og det er veldig lett å velge den enkleste veien.
Selv om det ikke betyr at jeg samtidig sier at man har det "enkelt" ved å lide av sykdommen sin.
Antall ord: 262
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- - Nymotens lobotomering

Innlegg av Prismia »

ludoburgero skrev:Det kan godt hende at det kommer frem noe såkalt "ensidighet" her, men det var reaksjonene på akkurat dét jeg ville til livs med innlegget mitt på forrige side i tråden også.

I en verden der alt er tilrettelagt for å være enkelt, og alt blir stadig mer forenklet, der man ikke lenger trenger kunnskaper, opplysning, men kan velge underholdning - og dysses ned i apati, likegyldighet, nytelsessyke og et ekstremt "komfortbehov" der ingenting lenger finnes av reelle utfordringer og bekymringer... er det virkelig et liv verdt å leve?

Da kan man jo heller bare kobles til et apparat som holder en kunstig i live mens en blir masturbert av en maskin døgnet rundt og Ronald McDonald står og kaster hamburger i munnen på deg mens du får Coca-Cola intravenøst... spør du meg... men ok! La gå! Nam, nam!
Det er heldigvis ikke sånn i vår (min) verden! Jeg og alle rundt meg suger etter ny kunnskap, spenning, opplevelser osv. Jo vi liker å bli underholdt, men er ikke kunstig i live.

Elisabethy
Innleggets emne: - - Nymotens lobotomering
Akasha memoria skrev:
Jeg syns det er helt forferdelig irriterende med folk som unnskylder seg eller gjemmer seg bak sykdommer. "Ja, nei jeg kan ikke noe for det skjønner du, så du må bare nesten gjøre slik og slik når jeg er tilstede". Lempe sine uvaner på andre å forlange at de skal tilpasse seg etter deres egne svakheter. Nei spar meg sier jeg.

De som er alvorlige syke derimot, da mener jeg, betydelig redusert, funksjonshemmet, eller døende. La oss heller spare våre krefter til dem.

Det er ikke alle som passer inn i designerverdenen. Jeg føler meg meget misstilpass her. Men har nektet å ta alle pillene som har blitt kastet etter meg fordi jeg vil være ekte. Jeg vil IKKE ha det enklere en andre, jeg vil IKKE få ting gratis, jeg vil IKKE at når jeg har utrettet noe så kan folk si at jammen det er jo lett for deg som fikk alt tilrettelagt. Disse sykdommene frarøver deg mye stolthet, ære og respekt, så er det en pris som er verdt å betale for å ha slippe å ta segselv i nakkeskinnet ?

Det står stor respekt til trådstarter her som ikke doper ned ungen sin mens hun gjemmer seg bak en diffus diagnose mens alt egentlig handler om at ungen skal bli lettere å hanskes med. Hun skjønner at han kanskje har en annen personlighet og gjerne ikke passer til å sitte knusk stille 8 timer til dagen å nistirre på en stygg grønn tavle.



Unnskyld meg, nå vet ikke jeg om du selv har en diagnose.. Men det å kritisere andres diagnoser, følelser og reaksjoner mener jeg er helt feil.
Jeg har selv fått diagnosen ADHD i en alder av 20 år ( 2 år siden nå ) og mener at det har forandret hele livet mitt i en positiv retning..
Jeg har vært et stille og redd barn igjennom hele barndommen. Klarte ikke å følge med i timene, selvom jeg virkelig forsøkte, fikk kjeft av lærere, utstøtt av andre barn som sa jeg var dum, datt ut av samtaler, dårlig hukommelse, ikke kontroll på tanker osvosv. Førte til en utrolig dårlig selvtillit, som da førte til angst og depresjon. Da jeg ble eldre hadde jeg dårlig selvtillit, depresjon, angst, sinne, og hyperaktivitet..
Ingen tok tak i dette før min mor for et par år siden fikk ordnet meg på utredning.

Det kom tydelig fram at jeg hadde kraftig ADHD, som da førte til at jeg fikk ritalin.
Nå er livet mitt mye enklere når jeg tar ritalin, depresjonen er mye mildere, raseriet og hyperaktiviteten er borte, tankene mine klarere osvosv. Når ritalinen sakte går ut av kroppen kjenner jeg at det negative kommer tilbake igjen.. Derfor mener jeg at medisin er topp for meg.

Og jeg har aldri brukt min Adhd diagnose som noen unnskyldning! Jeg skjemmes ikke over å ha Adhd, eller at noen vet at jeg har det. Det gir andre et bedre inntrykk på hvem jeg er og hvordan det er å leve med Adhd. Hvis det betyr da at mennesker mener at jeg 'mister' min stolthet, ære og respekt, da priser jeg gud at jeg ikke er en av de som dømmer, og kritiserer andre. Men at jeg heller lever mitt liv med respekt, åpenhet og kjærlighet til meg selv og andre.
Sånn som du beskriver deg som barn sånn var jeg og! Jeg skjemmes ikke over at jeg har ADHD, men sier det ikke til folk uten grunn fordi jeg etter å ha hatt diagnosen i ca 6 mnd fikk dritt slengt i tryne av en kompis når jeg fortalte han om min diagnose, også har jeg lest mye dritt på nettet skrevet at uvitne folk. Har ennå ikke hatt diagnosen i 1 år, så må venne meg litt til den :) Men å skjemmes gjør jeg ikke. \:D/

:sunny

Ang det at trådstarter "har valgt å ikke dope barnet sitt", så har jeg skjønt det sånn at hun ikke har tatt noe valg ennå. Barnet er ennå ikke utredet, så hun får ta den avgjørelsen når den tid kommer. Og det er hennes valg :)
Antall ord: 895
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Nymotens lobotomering

Innlegg av ludoburgero »

Prismia skrev:Det er heldigvis ikke sånn i vår (min) verden! Jeg og alle rundt meg suger etter ny kunnskap, spenning, opplevelser osv. Jo vi liker å bli underholdt, men er ikke kunstig i live.
Det kan jeg gå god for, men hva er det som får mennesker til å tro at de vet andres beste på basis av piller fordi de for eksempel ikke klarer å hanskes med barnet sitt; enten selv, eller at lærere ved en skole ikke når inn til barnet. Må det være noe galt med et barn som ikke hører etter eller ikke klarer å konsentrere seg? Og hvis så; kan det hende at det har noe med kostholdet eller problemer hjemme, eventuelt med venner, være sosialt anlagt altså?

Hvorfor ikke gripe fatt i noe slikt på en ordentlig måte?
Og kanskje - som jeg sa - mest av alt: er det nå sikkert at barnet i det hele tatt har et problem eller en lidelse/sykdom i det hele tatt? Jeg er kanskje uegnet til å uttale meg så lenge jeg ikke har barn selv, men hadde jeg opplevd at min fremtidige sønn eller datter hadde konsentrasjonsvansker og/eller andre lignende utfordringer som gjelder atferd og overenskommelse med andre, hadde jeg med god grunn antatt at det hadde noe med enten for mye sukker å gjøre, kanskje jeg feilet foreldrerollen litt og ikke så barnet for de utfordringer som faktisk var der, kanskje så enkelt som å ikke mestre skolearbeidet, kanskje barnet fikk med seg krangling mellom meg og mammaen, eller kanskje det var noen som skapte mistrivsel i vennekretsen, medelever som mobber, lærere eller barnehagetanter som ikke følger ordentlig med, ubalanse og/eller mangel av fettsyre som nevnt tidligere i tråden, kanskje en passiv livsstil, for mye TV, kanskje det kunne skyldes for lite oppmerksomhet, eller for mye oppmerksomhet på feil måte, og en hel haug med andre eventualiteter.

Dermed ikke sagt at noen som helst i denne tråden ikke har tatt slike ting i betraktning heller.
Jeg bare skjønner meg ikke på enkelte diagnoser, og iallefall ikke samvittigheten til foreldre som putter speed i sine egne barn, av sitt eget kjøtt og blod, for at de skal være mer "seg selv".

Og ikke minst: at de får seg selv til å kalle det "mer seg selv"...

Hadde de vært "mer" seg selv (hør hvor jævla idiotisk det høres ut da), så hadde de definitivt vært født med kroppen full av selv-produserende ritalin.
Antall ord: 427
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 19 Jul 2009 09:03
14
Kjønn (valgfri): Hunnkatt
Lokalisering: Syrehagen
Har takket: 92 ganger
Blitt takket: 62 ganger

- Nymotens lobotomering

Innlegg av Moondancer »

Hvordan tror dere ADHD hadde utartet seg på Pandora (Avatar)? Vedkommende hadde kastet seg ut på en fugl og ruset seg på adrenalin. Vedkommende hadde ikke blitt tvunget inn i ett oppsett som ikke passet han/henne. Poenget mitt er at man lager diagnoser for å trø de som avviker fra normalen inn i samme formen som normalen.

Man trenger medisiner og tilrettelegging for at avvikerene skal følge mønsteret i samfunnet.

Jeg finner det frustrerende at vi må presses inn i dette samfunnet fordi personligheten vår ikke matcher. Hvis dette er feil, og det er noe som er kjemisk avvikende tror jeg det er en ubalanse. Fettsyrer, ph etc... Det er uansett ikke naturlig at vi skal være nødt å dope oss for å fungere.

Nå har jeg vært tom for omega3 og sønnen min har blitt mer hyper/høy. Eller er det fordi skolen har begynt? Han har vært frustrert, filosofisk, engstelig og uortodoks (eller hva jeg skal kalle det) i julen og, men ikke høy/hyper i samme grad. Makes me wonder... Han trenger utrolig mye struktur og forutsigbarhet. Makes me wonder...

"vi kan ikke gjøre noe med det. Vi må tilpasse oss."
- kan vi ikke?
- må vi?
- hvorfor?

Vi kan ikke flykte til Pandora eller gå gjennom portalen til Terra Nova. Men, vi kan endre samfunnet. Ikke i dag, ikke i år. Og vi trenger slettes ikke følge alle normene!

Jeg kommer ikke til å dope mine barn. Deres personligheter skal ikke undertrykkes. Jeg nekter å lobotomeres for å passe inn!
Antall ord: 260
Not all who wanders are lost! - Gandalf

I solemnly swear I'm up to no good

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Nymotens lobotomering

Innlegg av ludoburgero »

...men vil du ikke at han skal ha en fancy leilighet på 11 kvm. med fake peis og flatskjerm når han har fått seg en jobb, tatt opp lån, og drikker kaffe latte på farten seinere i livet? :o

Forresten; i Disney-tegnefilmer kan alle dyrene snakke! De virker så glade! Så menneskelige!

Det jeg synes er litt kult er hvordan man kan argumentere positivt for omtrent alt.
En trenger ikke tenke etter så mye, men heller bare la seg flyte med og hengi seg til ensidighet... sånn som at "skoleuniformer er bra, for da slipper barna å bli mobbet for klærne de går med".

Sosialismekommunismeproteksjonisme og sånt også: hvis alle bare går på den samme skolen, prøver å oppnå samme resultater, måles opp mot samme standard, og har samme illusjonen om hva som er ekte lykke her i livet (selvfølgelig penger, makt og sex - ikke det spor av noe annet), så kanskje vi endelig kan være så konforme at ingen trenger å mobbes for ulikheter.
Tenk hvor fint samfunnet hadde vært om ingen kunne mobbes for å være smartere enn andre!
NO MORE NERDS!

Autoritet: "Er du godkjent?"
Person: "Selvfølgelig! Jeg er kvalitetstestet i henhold til ISO 348247."
Autoritet: "Men ansiktet ditt er ikke helt symmetrisk. Ditt venstre øyenbryn består av ett hårstrå for mye i forhold til våre standardiserte prosedyrer for ansettelse. Du må avlives på stedet."

Jaja, så var det to kroppsidealer da som skulle gå over veien.
Så ble den ene påkjørt. Så ropte den andre:
"Kom an ketchup, jeg ringer nødtelefonen/plastikkirurgen!"

Hørt den om svensken, dansken og nordmannen som verken spiste knekkebrød, røde pølser eller brunost? Oi, oi, oi... så ukonvensjonelt! Vi får vel få dem til å spise popcorn og pizza, da.

Jeg har forresten alltid lurt på hvorfor utvalget på kino begrenser seg til produksjoner fra enten Hollywood (95%) eller Norsk Film. Ganske smalt utvalg. Men jaja. Jeg er jo veldig vanskelig, da?
For jeg skulle jo bare ønske jeg kunne se flere europeiske filmer, eller skandinaviske... kanskje til og med noen hvor de ikke snakker fransk, italiensk eller spansk. Men det er vanskelig.

"Det er ikke marked for det", sier de jo.

Kanskje det ikke er marked for noe som helst avvik snart lengre?
For det er jo bare kverulanter som ønsker mangfold, og at folk skal vurderes individuelt.

"Hvorfor er det så viktig, da?"

Nei, si det... jeg flisespikker, setter ting på spissen, harsellerer og driver de merkeligste monologer her. Kan det hende jeg ikke for eksempel ser ett eneste(!) reelt poeng med blant annet kjønnskvotering. Hva i alle dager er hensikten... sånn generelt? Spesifikt?
Eller for den saks skyld; hva er poenget med å lage merkevare og patentere selv matvarer? Er man redd for at det skal smake naturlig? Jeg kan fint forstå at folk ønsker at kundene skal returnere. Selv når det gjelder medisiner. Pengene må jo tikke inn såklart. Men ta dette eksempelet: Monsanto. Et firma fra Helvete. Enhver som har lest seg opp litt på temaet, bakgrunnen til dette infernalske onde selskapet som nesten er nødt til å være drevet av demoniske psykopater som hater medmennesker, hvor bønder i India blir drevet til selvmord og må prostituere sine døtre fordi de ikke følger STANDARDMALEN og bruker de overprisede, genmanipulerte såkornene som Monsanto prakker på dem. De er i tillegg dårligere enn de helt naturlige... sukk? Nei, jeg er så oppgitt at et sukk sier meg ingenting. Det er vel mer sinne.

En kan jo spørre seg selv hva som er poenget med å låse alt sammen.
Vi har jo disse artige brukerplattformene også. En ting er greit å forstå;
kvalitetssikring. Men fordeler mot ulemper - vurderes det nøye nok?
Hva med Apple? Hvor mange frustrerte fantes det ikke før som var lei av at alt er så låst at man ikke kunne overføre vanlige mp3-filer til iPoden sin før i tiden? Hva med videreutvikling?
Rom for kreativitet? Innovasjon? Alt dette som faktisk kan kalles... EVOLUSJON...

Det blir litt som de kristne som ønsker å bevare og opprettholde makt via fryktbasert respekt.
Ååå, kom an nå - vær litt gudfryktig! Be om nåde! Vær glad for at du lever!
Lut nakken, gå i skam, ikke snakk høyt!

Hva er det folk egentlig gidder alt dette pisset for?
Jeg bare spør...

Gir det trygghet? Vante omgivelser? Slippe å tenke selv? Fritak fra en liten bit ansvar?
Føle seg som en del av noe større? Slik som de i sekteriske grupper? Globalisme også?
Alt går på det samme. Flokkdyr, flokkmentalitet - sauer på vei til slakteriet.
Antall ord: 794
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Nymotens lobotomering

Innlegg av keke »

såså ... husk pusten ludo :sunny
Antall ord: 5
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Nymotens lobotomering

Innlegg av ludoburgero »

Ingen fare, keke! Jeg tar bare et par piller, så går det fint med pusten også ;)

Her er forresten en oppsiktsvekkende artikkel om vann.
Kanskje ikke mange vet hvor skadelig det faktisk er?
Ledende eksperter på indremedisin har lenge visst at den farge- og luktfrie væsken, som består av to hydrogenatomer og et oksygenatom, og som betegnes H2O, er helsefarlig. Vann kan settes i sammenheng med alle kroppens sykdommer. Å drikke vann fører til krig og kommunisme.

Vanndrikking settes også i sammenheng med de aller fleste større katastrofer menneskeheten har opplevd. Bil-, tog- og flyulykker forårsakes av vann, og det finnes også en klar sammenheng mellom alle typer forbrytelser og vann.
Nesten alle syke mennesker har drukket vann. Vann virker akkumulerende på sykdommer.


99,9 % av alle mennesker som dør av kreft eller andre alvorlige sykdommer har drukket vann.


100 % av alle soldater som dør i krig har drukket vann.


96,8 % av alle kommunistsympatisører har drukket vann.


99,7 % av alle mennesker som er innblandet i fly- og bilulykker drakk vann senest 14 dager før ulykken.


95,1 % av alle forbrytere kommer fra hjem der det regelmessig ble konsumert vann.
Bevis for langtidseffektene av å drikke vann
Blant mennesker som ble født i 1839 og som senere har slokket sin tørst med vann har det vært 100 % dødelighet. Og fangene som i forgangne tider måtte leve på vann og brød levde ikke særlig lenge - sjansene for å overleve fengselsoppholdet hadde økt betydelig dersom de kun hadde spist brødet og gitt blaffen i vannet.

Alle vanndrikkere født mellom 1869 og 1879 har skrukkete hud, har mistet flere tenner og lider av beinskjørhet og avtagende syn - dersom ikke vannet allerede har forårsaket deres død.

Straks mer overbevisende er rapporten fra et velrenommert forskerteam fra Universitetet i København: Rotter som ble tvunget til å drikke en liter vann om dagen fikk etter en 30 dager kraftig oppsvulmede mager og døde kort tid etter. Deres apetitt på sunn og næringsrik mat ble også helt borte.

Den eneste måten å unngå den fordervede effekten av vann er ganske enkelt å legge om drikkevanene. Drikk melk i stedet. Av jordens melkedrikkere er det praktisk talt ingen som har opplevd større problemer.
Antall ord: 387
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 19 Jul 2009 09:03
14
Kjønn (valgfri): Hunnkatt
Lokalisering: Syrehagen
Har takket: 92 ganger
Blitt takket: 62 ganger

- Nymotens lobotomering

Innlegg av Moondancer »

Ludo - pwned (for å sitere TV2 nyhende)
Antall ord: 6
Not all who wanders are lost! - Gandalf

I solemnly swear I'm up to no good

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Nymotens lobotomering

Innlegg av Isan »

Moondancer skrev:Poenget mitt er at man lager diagnoser for å trø de som avviker fra normalen
Der tror jeg du delvis ser spøkelser hvor det ikke er noen.

Skal vi være ærlige, har vel samfunnet kanskje aldri noensinne hatt større rom for ulike måter å være på enn i dag.
Antall ord: 54
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 19 Jul 2009 09:03
14
Kjønn (valgfri): Hunnkatt
Lokalisering: Syrehagen
Har takket: 92 ganger
Blitt takket: 62 ganger

- Nymotens lobotomering

Innlegg av Moondancer »

Tja, aldri ville jeg ikke sagt. På mange hundre år blir mer riktig.
Antall ord: 13
Not all who wanders are lost! - Gandalf

I solemnly swear I'm up to no good

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Nymotens lobotomering

Innlegg av ludoburgero »

Hva er så fint med frihet, når man ikke får ty til den?

Og hva forbinder vi valgfrihet med, så lenge byråkratiet alltid overkjører den viktige valgfriheten, bortsett fra de som folk med grotesk mye penger kan benytte seg av?

Frihet er: å tegne karikaturtegninger og stemme på enten psykopat nr. 1, sosiopat nr. 15, drittsekk nr. 24, fascist nr. 33, maktsyk nr. 67 eller å velge mellom colgate og solidox.
Valgfrihet er: å velge fastlege, sykehuskø og hjernevaskningsinstitusjon.

Norge er verdens beste land. Fordi vi har melkesjokolade og vakker natur med monstermast.
Og vi er best - fordi vi tar gull når vi går på ski og sånt!
Antall ord: 112
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- - Nymotens lobotomering

Innlegg av Isan »

Moondancer skrev:Tja, aldri ville jeg ikke sagt. På mange hundre år blir mer riktig.
Jeg skrev riktignok _kanskje aldri_ :) Men jeg tror det er sannsynlig at aldri (uten kanskje) er mest riktig.
Antall ord: 33
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 19 Jul 2009 09:03
14
Kjønn (valgfri): Hunnkatt
Lokalisering: Syrehagen
Har takket: 92 ganger
Blitt takket: 62 ganger

- Nymotens lobotomering

Innlegg av Moondancer »

Da tror jeg ikle du skjønner poenge mitt.

Steinalder - hulesamfunn, eller kanskje man ikke trenger å reise i tid. Det finnes stammer i dag som er freda, som ikke er en del av vår "lille" verden. De lever av naturen og for naturen.

Her tenker jeg man ikke finner mye ADHD og psykiske lidelser. Men, gi disse mennneskene vårt fantastiske kosthold og stressende karrierejag... Så kommer nok den ene og den andre diagnosen frem.
Antall ord: 76
Not all who wanders are lost! - Gandalf

I solemnly swear I'm up to no good

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links