Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsis9/11 - igjen... og medienes rolle: ET "ØYEVITNE"/DELTAGER

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

9/11 - igjen... og medienes rolle: ET "ØYEVITNE"/DELTAGER

Innlegg av ludoburgero »

Jeg kom over en fin side for dokumentarer.
Domenet i seg selv kan anbefales til alle her inne som liker dokumentarer.

http://topdocumentaryfilms.com

Videre ble jeg fenget av en dokumentar med et ganske tåpelig og fjollete navn, synes jeg:
"9/11 Conspiracy Road Trip". Vel, forutinntatt er jeg grunnet en uhorvelig mengde "selvstudier" på nettet. Jeg har sett for mye og lest for mye til å kunne overbevises om at den offisielle konspirasjonsteorien er den som bærer mest sannhet med seg. Men! Jeg er alltid åpen for nye synspunkter, og jeg tvinger meg selv alltid gjennom ubehagelige utfordringer når det kommer til mine egne standpunkter. Det skal da være rom for diskusjon! ;)

Så jeg tok en titt... og som vanlig var det etter endt titting det samme inntrykket jeg sitter med:
Nok et forsøk på å "debunke" (som det jo så fint heter) konspirasjonsteoretikerne...
(sukk... de fleste av disse er vel knapt å kalle for TEORETIKERE, men heller kritiske mot massesuggesjon og informasjonskildende som er lettest og bredest tilgjengelig, og kanskje litt mistillitspregede ovenfor autoriteter - men det er da etter min mening veldig sunt...)

Her er dokumentaren - sett gjerne av 50 minutter av din tid, men hvis du er interessert: sjekk også ut følgende link jeg poster etterpå - hvor en av deltagerne selv i dokumentaren forklarer hva som foregikk bak kulissene, og hvordan BBC har tatt seg frihet til å kutte og være selektive. Tilsynelatende ikke bare for "underholdningsøyemed" og tilskuerens skyld. Men for å "biase" hele greia, og som vanlig på en sofistikert måte (virkelig ikke, men ok... la gå...) latterliggjøre de annerledestenkende:

uVnQPGE36P4



Etter jeg så dokumentaren, bestemte jeg meg for å søke opp Doctor George Papcun; mannen som i denne videoen viser frem sin høyteknologiske og svært innovative oppfinnelse "Voice morphing". Ifølge mannens egne offisielle hjemmeside med uttalelser, er han oppriktig opprørt av å ha blitt anklaget (direkte/indirekte) for å ha medvirket i å manipulere passasjerenes stemmer i forbindelse med telefonsamtaler til sine kjære, denne skjebnesvangre dagen. Dog er han objektiv nok til å si at slik teknologi KAN brukes på denne måten. En annen interessant artikkel om emnet er denne, allerede fra 1999. Les gjerne hva Washington Post (pre-9/11) har å si om denne slags teknologi, som omtales som et potensielt våpen i psykologisk krigføring (propaganda, f.eks.) :

http://www.washingtonpost.com/wp-srv/na ... 020199.htm

Her er forresten, mens jeg snakker meg litt bortenfor grøten, nettsiden til doktoren:

http://soundevidence.com/voicemorphing&911_1.html

Da jeg søkte på dette, kom jeg også over en side der den ene deltageren leverer sin versjon av innspillingen av og rundt dokumentaren. Det er greit å få et bedre innsyn, hva? ;)

http://911truthnews.com/911-conspiracy- ... rspective/

God lesning og titting for eventuelt interesserte!
Jeg synes dette bringer oss nærmere en sannhet, og jeg vil også legge til at de beste løgner baserer seg på sannheten; de bare stopper ikke der, eller så stopper de et lite hakk før resten av sannheten faktisk kommer. For sannheten vil komme for en dag. Det gjør den alltid.

Og til sist vil jeg definitivt legge til at hele saken rundt konspirasjoner ihht. 9/11 er faktisk en veldig bra strategi for å skape disharmoni og splid mellom to svært polariserte grupper:
enten de som indoktrineres med den såkalte offisielle versjonen, eller de som indoktrineres med alle konspirasjonsteoriene som baserer seg på løse hendelser og relaterer det til en annen type ondskap etter den andre, av faktiske hendelser. Og strategisk sett resulterer dette i et bred spekter av opinioner (hei, jeg er sarkastisk som bare faen) som "the powers that be" kan manipulere og konstruere så mye de vil, at den ene "trutheren" etter den andre kan være folk som baserer seg på kjernen av sannheten til å distrahere oss enda mer og fjernere fra sannheten.

En trenger ikke være rakettforsker for å skjønne såpass.
Det er gjort gjennom historien flere ganger.
Makt korrumperer. Prestisje er mer forlokkende enn selvoppofrelse i demokratiets navn.
Antall ord: 683
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links